Tesla Model S все още е нов модел в очите на някои хора, но истина е, че моделът вече мина 10 години и цените на първите екземпляри стремглаво вървят надолу. Доказателство за това е придобит на търг за едва 7800 долара, Model S от 2013 г. във вариант P85. С пробег от 269 221 мили (433 269 км), автомобилът е с изненадващо приличен външен вид, като се има предвид неговата възраст и интензивна употреба. Заслужаващите внимание функции като електрическата задна врата, всичките четири прозореца, люкът, арматурното табло и сензорният екран остават напълно функционални, но пък за сметка на това не работи климатикът.
Интересен детайл е дисплеят на водача, който показва оставащия пробег от 133 мили (214 км) -, като се има предвид 85-киловатчасовата батерия на автомобила. В разцвета на силите си EPA оценяваше този модел на 265 мили (426 километра). Въпреки че няма документирана подмяна на батерията, минималното влошаване на качеството в продължение на десет години повдига вежди.
Този конкретен Model S е базов P85 без обозначението D и разполага с един двигател, задвижващ задните колела с мощност от 373 к.с. и въртящ момент от 441 нютон метра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Алъш-вериш
14:45 08.01.2024
3 струва си парите
14:55 08.01.2024
4 Гост
Коментиран от #16
14:55 08.01.2024
5 Гост
14:56 08.01.2024
6 Циник
Коментиран от #9
15:05 08.01.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 карчи
15:09 08.01.2024
9 Перник
До коментар #6 от "Циник":
Тънкият момент е, че Голф на 20г струва феноменалните 5хил лв, което го прави заменяем дори и за скъсаняци като нас в БГ, в момента в който излезе ремонт за повече от 1000-1500лв. А ремонти на Голф 4 правят дори и в селските дворове.Тая Тесла е като да си купиш платноходка - голяма фукня и яма за пари за специалисти, без практическа полза от нея.
Коментиран от #10, #12
15:19 08.01.2024
10 Тънкия момент
До коментар #9 от "Перник":
Че за някой който живее покрай София или друг голям град и пътува всеки ден по 50-100 км и ще дава за гориво на голфа три-четири хиляди лева годишно плюс паркиране в зона, ще си спести цялата сума за автомобила само за три-четири години ползване и ще му остане за без пари.Де да имаше и оттук къде да купуваме електромобили на такива цени.
Коментиран от #13, #17
15:40 08.01.2024
11 Жоро Бекъма
15:46 08.01.2024
12 Циник
До коментар #9 от "Перник":
Като за БГ, да. Ама това не говори лошо за Тесла, а за скапаната ни икономика. И, както казва колегата, който може да си позволи първоначалната цена на електрическа кола доста бързо може да си избие парите.16:31 08.01.2024
13 Вагени
До коментар #10 от "Тънкия момент":
Тези сметки са правени безброй пъти и всеки си ги смята, както му е сгодно. Но винаги са валидни и много хубави докато колата не спре да върви или се счупи нещо тривиално. А това винаги се случва в даден момент, особено ако е ежедневен работен кон.Както казах, Голфът може да бъде възкресен без особени драми дори и от еднорък алкохолик с едно око срещу не повече от хиляда лв. Теслата, или който и да е друг таблет с колела, ще глътне неизбежно много повече, когато нещо се счупи по нея - също както платноходката ще иска ръка, крак и половин бъбрек, за да може да започне да плава отново.
То и при ДВГтата го има подобен филм - купувам си голям турбиниран дизел, щото много върви, пък харчи малко. И всичко е цветя и рози докато не дойде време за смяна на съединител, турбо или помпа за високо налягане например. Тогава идва ред на сълзите и парещата болка под кръста.
Коментиран от #15
17:04 08.01.2024
14 поне 1500$ контейнера,
18:31 08.01.2024
15 Вагини
До коментар #13 от "Вагени":
Защо мислиш, че няма сервизи за Тесла? Ремонтите са елементарни за тези, които разбират и частите не са скъпи. В България труда е много по-евтин и затова България е на второ място по внос на тотал щета тесли от САЩ след Украйна. Сега заради войната може и да сме на първо място.Забравяш, че за първите 100 хиляди който и да е голф ще изхарчи повече от 14 000 само за гориво. Сложи и 5000 лв за golf и станаха 20 000 лв за 100 000 км. Всички Тесли произведени преди 2016 година са с доживотно безплатно зареждане в цял свят. Само този факт е достатъчен за да осмисли покупката.
Коментиран от #19, #20, #21
20:07 08.01.2024
16 Батерии материи
До коментар #4 от "Гост":
"Теслъ с батерии за смяна колко да струва?На наш Теслю опорките му се срутиха една по една,Тесла имали минимално обезценяване."Елементарно е - 433 000 км се изминават с 35 хиляди литра гориво, които струват около 100 000 лв.
433 хиляди километра при пробег 300 км с едно зареждане са около 1500 цикъла при най-старата батерия. Следващите поколения батерии изкарват много повече цикли и пробег над 400 км. Следователно ще изкарат поне 600 хиляди километра.
Коментиран от #18
20:24 08.01.2024
17 Гост
До коментар #10 от "Тънкия момент":
Ти дай 15 бона вместо три, пък чакай да си избираш разликата от 3 лв на 100 км по-евтин ток от нафтата.20:47 08.01.2024
18 Гост
До коментар #16 от "Батерии материи":
Ще изкарат ако я поддържаш правилно. Две нощи на минимум без зарядно и тази батерия е за в коша. Как е потребителската култура на силиконовата приятелка, на тесладжията?20:50 08.01.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Порно
До коментар #15 от "Вагини":
И къде в България може да заредиш безплатно, с изключение на някои рекламни акции? То Илончо отдавна приключи к безплатното зареждане, не знам от къде ги измисляте.Коментиран от #22
22:57 08.01.2024
21 Съдията Дред
До коментар #15 от "Вагини":
Непълни сметки. Имам пълната статистика на Пежо 308 дизел - цена, застраховки, гориво , обслужване, ремонти. За 13 години и 320 000 км общия разход е 67 000 лева. Остатъчната стойност е ниска, няма да я изваждам. Но пак км ми излиза малко под 21 стотинки. Вярно, сега нафтата поскъпна, пък и новите коли са на доста по солена цена. Но 40 стотинки на км не можеш доближи с тесла. Те на старо не са вариант, не виждаш ли , че с едно зареждане може да мине макс 200 км, и то с ниска скорост. Ама нали новата мода е да висиш на зарядното. Че ако сложиш нова батерия в уравнението става страшно.Коментиран от #23
23:11 08.01.2024
22 Навсякъде
До коментар #20 от "Порно":
Всички автомобили на Тесла произведени преди 2016 година зареждат абсолютно безплатно до края на жизненият си цикъл на всички зарядни на Тесла.В България има само 10 колонки на Тесла. 6 в София и 4 в Пловдив. На тях абсолютно всички Тесли зареждат абсолютно безплатно. Никога не са били платени.
Коментиран от #29
09:08 09.01.2024
23 Бахура
До коментар #21 от "Съдията Дред":
Подобна сметка имам за 12 годишна газифицирана Октавия. Включая и всички ремонти (лагери, биалетки, носачи, предния мост даже смених, щото я карам и по черно..) пак излиза в пъти по-евтино. Комфорт и лукс са друга бира. Ама за цена на км и дума не може да става за сравнение...10:12 09.01.2024
24 МЪСК 💪🏻
P значи Performance, демек засилената версия с 420 коня на задно, дето й се закача Steinbauer Power Module 240043 отзад в буксата на мотора и колата става 505 коня :)
и ПРЪЪСКА!
Направо ги МАЖЕ!
По проходите ги МЕЛЛИ!
Коментиран от #31
10:28 09.01.2024
25 Главен Механик
TESLA има най-добрия и лесния каталог за части по каталожен номер. Най-добрите коли на пътя и най лесните за ремонт. Имаш само 1 (един) компютър и изпълнителни механизми. Не като всички други: 500 модула и модулчета + километри кабели.
В БГ имаш:
- ТЕСЛА СЕРВИЗ ООД,
- Дунев Tesla сервиз,
- сервиза на Павлик в Перник (Ауто Софт ООД) - бог на ремонт батерии, електроника и ъпгрейд
- имаш Тесла Роял Сервиз
- имаш Тесла БГ и Dream Cars 77 за части
и още една дузина по Варна, София и страната. Някои от гореизброените са сертифицирани от Tesla, т.е. признава ти се ремонта и важи гаранцията.
Коментиран от #26
10:41 09.01.2024
26 ТеслАта
До коментар #25 от "Главен Механик":
Само да попитам РЕАЛНО с повреден автомобил ТЕСЛА посетил ли си някой от изброените сервизи. И да дадеш кратко мнение как се е представил.18:50 09.01.2024
27 Теслата
18:52 09.01.2024
28 Така Така
22:43 09.01.2024
29 Гост
До коментар #22 от "Навсякъде":
Според теб "навсякъде" означава в София и в Пловдив.Коментиран от #30
23:00 09.01.2024
30 София не е България
До коментар #29 от "Гост":
Както и твоя квартал или България не е света. По цял свят има 50 000 зарядни станции на Тесла. Тоест една Тесла произведена преди 2016 година може да обиколи "целия" (белия) свят почти безплатно.Точно това му е ценното на този автомобил от статията.
08:30 10.01.2024
31 Мъскончо
До коментар #24 от "МЪСК 💪🏻":
Ма то не може да мръдне за 505 коня бе Мамин…🤣🤣🤣21:15 10.01.2024