Isuzu представи първия си електрически автомобил с батерия (BEV), който е базиран на средноразмерния пикап D-Max, като запазва товароносимостта и възможностите за теглене на турбодизеловите версии.
Предпроизводственият прототип на Isuzu D-Max BEV ще дебютира на Международното автомобилно изложение в Банкок, Тайланд, на 27 март. След това е планирано той да се появи на европейския пазар през 2025 г. Isuzu ще покаже и друг прототип на D-Max, оборудван с хибриден дизелов двигател, въпреки че производствените му планове не са сигурни.
Версията с нулеви емисии на неотдавна представения пикап има същото шаси като дизеловите си събратя, но заменя турбодизеловия двигател за "система за задвижване на четирите колела на пълен ход с новоразработени оси отпред и отзад". Захранването се получава от литиево-йонна батерия с капацитет 66,9 kWh.
Предният електромотор генерира 53 к.с. и 108 Нм въртящ момент, а задният електромотор допринася за допълнителни 121 к.с. и 217 Нм въртящ момент. Комбинираната мощност възлиза на 174 к.с. и 325 Нм въртящ момент, с което превъзхожда базовия 1,9-литров дизелов двигател.
Isuzu не разкрива пробега на електрическия пикап, но уверява, че той съответства на полезния товар и капацитета на теглене на съществуващите дизелови модификации, съответно 1000 кг (2205 кг) и 3500 кг (7716 кг). Очаква се максималната скорост да надхвърли 130 км/ч (81 мили в час), като приоритет е пробегът.
Визуално Isuzu D-Max BEV се отличава с променен дизайн на предната част с покрита радиаторна решетка за по-добра аеродинамика и сини акценти. Останалата част от каросерията с двойна кабина остава подобна на D-Max с ДВГ, като се добавят нов комплект шестспицови джанти и емблеми "EV Concept" на профила.
Isuzu обяви, че D-Max BEV първоначално ще бъде пуснат на избрани пазари в континентална Европа, като например Норвегия, през 2025 г. Той обаче ще се предлага и във Великобритания, Австралия, Тайланд и други страни в зависимост от пазарното търсене и зрелостта на инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства.
В допълнение към напълно електрическата версия Isuzu представи прототипа D-Max Hi-Lander MHEV, оборудван с леко електрифицирана версия на 1,9-литровия турбодизел, разполагащ с 48V система. Допълнителни подробности за леко хибридния камион, включително спецификации и производствени планове, ще бъдат разкрити на по-късна дата. Въпреки че конкуренти като Toyota Hilux и Ford Ranger предлагат мекохибридни и plug-in хибридни версии, никой от тях понастоящем не предлага опция за BEV задвижване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА