Според източници, запознати с плановете на компанията, Tesla е започнала производство на автомобили с десен волан в завода си в Германия, като планира износ за Индия по-късно тази година. Този ход означава, че Tesla напредва към потенциално навлизане на индийския автомобилен пазар, който е третият по големина в света. Съобщава се, че екип на Tesla ще посети Индия през следващия месец, за да проучи потенциални места за местен производствен завод, изискващ инвестиция от около 2 млрд. долара. Производството на автомобили с десен волан е започнало, като някои бройки ще бъдат доставени в Индия до края на тази година.
Все още не е уточнено кой модел на Tesla ще бъде изнасян за Индия, но в момента компанията произвежда Model Y в завода си в Берлин. Наскоро Индия намали данъците върху вноса на някои електрически превозни средства, особено за компании, които инвестират поне 500 млн. долара в местно производство в рамките на три години, което е в полза на Tesla.
Съгласно преразгледаната политика компаниите могат да внасят до 8000 автомобила годишно при по-ниска данъчна ставка, което представлява благоприятна възможност за Tesla. Плановете за доставка на автомобили за Индия отбелязват първия случай на производство на автомобили с десен волан в Берлин, като заводът на Tesla в Шанхай традиционно се занимава с производството за такива пазари.
Навлизането на Tesla на индийския пазар се очакваше отдавна, като главният изпълнителен директор Илон Мъск участва в дискусии с индийски официални лица, включително с министър-председателя Нарендра Моди. Експанзията на компанията в Индия съвпада със забавянето на търсенето на електрически превозни средства на основните ѝ пазари в САЩ и Китай, на фона на засилената конкуренция от страна на китайските производители.
Стратегията на Tesla за Индия включва инвестиции в мрежа за зареждане и засилена локализация на компоненти, наред с изграждането на производственото съоръжение. Потенциалните места за фабриката включват Тамил Наду, Махаращра и Гуджарат, като очакванията са производството да започне до две години.
Въпреки че пазарът на електромобили в Индия все още е сравнително малък, правителството има за цел да увеличи дела на продажбите на електромобили до 30% до 2030 г. Навлизането на Tesla в Индия следва подобни стъпки на конкуренти като VinFast, която наскоро обяви инвестиция от 2 млрд. долара в страната и започна изграждането на завод за електромобили в Тамил Наду.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кольо
Коментиран от #6
20:03 04.04.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Пилот на Ферари
Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка.
Толкова за електричките .....
20:25 04.04.2024
6 Сск
До коментар #1 от "Кольо":
Как да им обясниш на червените амеби, що е то трета икономика в света! При това със само 85 милиона население и оскъдни природни ресурси.Коментиран от #7
20:25 04.04.2024
7 Само питам
До коментар #6 от "Сск":
Коя е третата икономика ? И коя първата ?Коментиран от #9
20:26 04.04.2024
8 Факт
21:00 04.04.2024
9 Сск
До коментар #7 от "Само питам":
1.САЩ2.Китай
3.Германия
Ако се информираш от фейса и от комшията ,за тебе това инфо не важи!
Коментиран от #12, #13
22:37 04.04.2024
10 Гориил
00:33 05.04.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Техно
До коментар #9 от "Сск":
Найн, приятелю. ЕС може да е трета икономика, но ако гледаме държави - Япония е на трето място.09:27 05.04.2024
13 Техно
До коментар #9 от "Сск":
Погледнах. Верно немците са изметили Джапан от третото място. Извинявам се.09:33 05.04.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.