Last news in Fakti

14 Октомври, 2009 12:20 2 100 0

Воден лукс

  • chaparral-
  • яхта-
  • платна-
  • палуба-
  • ветроходна-
  • моторна-
  • корпус

Яхтите най-общо се разделят на два вида - ветроходни и моторни, иначе класовете, модификациите и вариантите са безброй. Повечето от съдовете с платна имат и двигатели, но темата ни сега засяга малка моторна яхта без ветрила, разполагаща с една каюта. Принципно плавателните съдове могат да бъдат измервани и сравнявани по техните габарити, по обема на превозваните товари и по водоизместимостта. За хората, които предпочитат лодки от типа на Chaparral обаче, по-важни са бързината, функционалността и дизайнът на плавателния съд. Моделът 255 SSi отговаря напълно на тези изисквания, като и цената му е доста приемлива.

Въпреки това трябва да се абстрахираме от идеята, че може да има евтина яхта. Все пак не е нужно да сте милионер в зелено, за да си купите средноразмерна моторна яхта. Закупуването на подобен плавателен съд вече е възможно и у нас, като фирмите, предлагани на българския пазар, съвсем не са малко. В обектива на рубриката ни попадна едно предложение от американската компания Chaparral, което е обозначено с индекс 255 SSi и впечатлява с динамика, функционалност и поносима цена. Спряхме се точно на този вариант заради, според нас, оптималното съотношение между цена, качество, функционалност и габарити.

Корпус


Лодките Chaparral се отличават от множеството си аналози не само с дизайн, но и с внедряването на доста иновационни конструкторски решения. Динамично изглеждащият корпус обезпечава съда с отлични скоростни качества и се характеризира със завидна дълговечност. Не случайно производителите дават доживотна гаранция на корпуса. Той е изграден от пет слоя, а самата конструкция е наречена Qud-Radial Lam¬ination. Трябва да се отбележи, че повърхностният слой е изключително надежден и почти не се влияе от въздействието на ултравиолетовите лъчи.

Интериор


Проектантите на модела явно са ориентирали този Chaparral към любителите на уейкборда. На катера са монтирани специални стойки за дъските, а отзад е разположен универсален теглич. Наред с това не са пропуснати обаче и екстри като климатизирани жабки, сгъваеми масички и кресла. Откритата част на палубата има две места отпред и огромен диван отзад, който е с възможност за множество трансформации. Предното ветруопорно стъкло е разделено на три части, като средната е сгъваема. По този начин се освобождава вход към предната палуба или т.нар. нос на лодката. Точно под тази плоскост се намира и каютата. Тя не е голяма, но е практична и функционална. Входът є е в средната част на предния панел, а вътрешността може да се трансформира в удобно легло за двама или в диван с маса за четирима. Освен това в предверието е монтирана и миниатюрна тоалетна, която е доста неудобна, но все пак върши работа. Голям люк в средата на каютата придава простор на иначе малкото помещение. Що се отнася до откритата част на задната палуба, като опция се предлага и голям набор от различни гюруци, които служат най-вече за сянка. Те обаче не са удачни при висока скорост заради прекаления шум, който издават. Сгъването и разгъването им също не е лесна работа.

Двигател и характеристики


Моделът Chaparral 255 SSi е едно от новите предложения на компанията. Представен е през 2006 година и е признат за един от най-добрите в клас Runabout. Лодката може да се оборудва с шест различни варианта двигатели - пет бензинови и един дизелов. Един от най-впечатляващите мотори е Volvo с обем 8.1-литра и мощност 375 к.с. Благодарение на този двигател катерът започва да глисира едва след 4.2 секунди, което всъщност е отличен показател за плавателен съд с подобни размери и водоизместимост. Недостатъците са свързани с доста по-високия разход на гориво и сравнително малкия (за този агрегат) резервоар. Иначе Chaparral 255 SSi достига скорост от 25 възела за 7.2 секунди, а максималната му скорост е почти 50 възела (49.4 при 4 800 об./мин.) Още едно от достойнствата на този мотор е ниското му ниво на шум. При максимална скорост децибелите не надвишават цифрата 90. Тази доста важна за спокойствието и удоволствието от плаването подробност се постига благодарение и на отличната шумоизолация на моторния отсек, както и на иновационната ауспухна система.Що се отнася до устойчивостта на катера, то спокойно може да се твърди, че и в тази насока Chaparrall е сред лидерите. Заради киловия (22.5о) корпус, наречен Extended V-plane, моторната яхта е устойчива при странично вълнение до два бала. Освен това дори и при силен страничен вятър, маневрирането е лесно и безпроблемно независимо от скоростта на движение. Кормилното устройство, наричано в корабоплаването рул, тук представлява подобие на автомобилен волан и е разположено отпред в дясно. Уредите са аналогови в по-голямата си част и отчитат всички по-важни работи на основните възли и агрегати. Подаването на газ става ръчно, като лостът е разположен от вътрешната страна на десния борд. Кресалта са удобни, но видимостта от тях в непосредствена близост е доста ограничена. За по-прецизно приставане е необходимо управляващият да е в изправено положение.

Цена


Относително приемлива, но в никакъв случай ниска. На фона на конкурентните и аналогични модели обаче, съвсем не е висока. Освен това доста от представителствата у нас предлагат изгодни лизингови условия, но в заключение трябва да се каже, че подобно удоволствие е предназначено предимно за финансово симпатични люде.

 

Chaparral 255 SSi
Технически характеристики
Двигател
Volvo
Работен обем
8 100 куб. см.
Максимална мощност
375 к.с. при 4 800 об./мин.
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм

8 050
2 590
Газене с вдигнат двигател
610 мм
Газене с потопен двигател
910 мм
Маса, кг

2 513

Вместимост на резервоара за вода
51 л.
Вместимост на резервоара
за гориво
303 л.

Мостик

1 980 мм
Максимална скорост км/ч.
49.9 възела при 4 800 об/мин.
Максимална скорост
193 км/ч.
Спални места
2
Максимален брой пасажери

12+

 

Цена на оборудване
Цена $ 69 441 или в лева по курса на деня

 

Базово оборудване

Два прозореца към палубата, Облегални възглавници, Облицовка от стъклопласт, Меки възглавници на канапето, Шкаф под канапето, Овална маса, Затворено тоалетно помещение, Портативна тоалетна, Мивка и шкаф, Възглавници на кърмата, Дренажна система за изтичане на водата и неплъзгащо се покритие от стъклопласт на кокпита, Маса на кокпита и канапе с възглавници, Врата към каютата със стълбички, Класически щурвал от неръждаема стомана, цветово съобразен с интериора, Нехлъзгащо се покритие на палубата, Две регулиращи се на височина седалки, Кокпит с мивка, отделение за лед, шкаф и вода под налягане, Сандък за котвата и въжета на носа, с катинар, Място за съхранение на ски, Заключващ се шкаф, Летяща вратичка на носа, Вграден кош за боклук, Хладилник, Дръжки за хващане от неръждаема стомана, Табло от дърво, Предно стъкло от три подвижни части с възможност за преминаване, Вграден в пода сандък за багаж, Люк на палубата, Помещение за двигателя с отваряем люк, Покривало тип bimini, Удължен V-образен корпус, Първокласно насмоляване, Инжектирана пяна на дъното на корпуса, Плувна платформа от стъклопласт, Апаратура от неръждаема стомана в носовата част и обективи в кърмовата част, Бордова ограда от неръждаема стомана, Допълнителни панели с осветени превключватели, водоустойчиви, Помпа в най-долната част с щепсел Packard - автоматична, Вентилаторна тръба в най-долната част, Контейнер за батерии, Осветление в кабината, Дигитален метричен брояч, Прибори устойчиви на мъгла, Eл. прекъсвачи, Управление на мощността, Навигационни светлини, Първокласна озвучителна система: сателит “Сириус”, AM/FM CD с дистанционно управление и дисплей, Водоустойчиви високоговорители и др.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА