Last news in Fakti

22 Април, 2014 12:11 27 224 17

Вижте серийния китайски Mercedes

  • denza-
  • daimler-
  • byd-
  • салон-
  • пекин 2014

Наш екип от мястото на събитието

Преди две години концерните Daimler и BYD представиха първия прототип на съвместната си марка Denza. Тогава обявиха, че серийната версия на модела ще са появи на пазара в Поднебесната през 2013, но пътят от концепция до сериен модел се оказа по-дълъг. Сега обаче всичко е готово и на автомобилното изложение в Пекин беше представена изцяло готовата Denza.

Разработката на този модел стартира от нулата през 2010 година, като двете компании са инвестирали сума от порядъка на $50 млн. Иновационният електромобил е оборудван с електромотор, който е с мощност 86 кВт. Мощността е еквивалентна на 116 конски сили, а максималният въртящ момент е равен на 290 Нм. Електрическото двигателче се захранва от литиево-желязофосфатни акумулатори с капацитет 47.5 киловат часа.

Автономният пробег на Denza е 300 километра, а максималната скорост - 150 км/ч. Хора от компанията заявиха по време на представянето, че средностатистическият китаец изминава с автомобил по 80 километра на ден и новата Denza ще трябва да се зарежда само два пъти в седмицата. Сумата за изминаването на 100 километра с Denza е 20 юана или приблизително 2.35 евро.

От Daimler и BYD заявиха още, че по време на изпитанията на серийната версия в продължение на 18 месеца автомобилите Denza са изминали 1.2 млн километра на територията на Китай, като са преминавали през всевъзможни пътни условия. Проведени са и краш тестове, като са счупени на 20 автомобила. Резултатите обаче са максималните пет звезди от китайската агенция C-NCAP (аналог европейската EuroNCAP).

Denza ще се предлага в Китай с две нива на оборудване - Lifestyle и Executive, като последната ще впечатлява с екстри като аудиосистема Harman Kardon, адаптивни ксенонови светлини и навигационна система. Цената на базовия вариант ще е около 43 000 евро. Продажбите на китайския Mercedes ще стартират от месец септември тази година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Vasik Atanasova

    7 3 Отговор
    НЕ МИ ХАРЕСВА
  • 2 Бате Цецо

    1 7 Отговор
    Китаците са доста пред Нисан Лииф с тази батерия с капацитет 47.5 киловат часа срещу 26 квтч при Нисана, но от друга страна предвид че е LiFeO4 е доста тежка - по мой груби сметки 450 - 470 кг.

    Коментиран от #3

  • 3 abjabjabj

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "Бате Цецо":

    бе айде бре.. и колко презареждания или като цяло време мислиш, че ще изкара тази батерия..??.

    Коментиран от #4

  • 4 Бате Цецо

    2 4 Отговор

    До коментар #3 от "abjabjabj":

    Точно тази батерия не знам кои я произвежда, но по данни на winston LiFeO4 батериите издържат 3000 цикъла преди да загубят 20 % от капацитета си, а след 5000 цикъла - 30 %. Проблемът на тези батерии е, че са по-тежки от литиево-полимерните, но пък имат по-голем живот.
  • 5 майор Костов

    5 2 Отговор
    5000 цикъла по 200 километра са 1млн. км. Предостатъчно. Ако се направят и станции за замяна на изтощените батерии няма да има грешка.
  • 6 ярослав станчев

    6 3 Отговор
    Става,става.Няма да откажа едно такова.Аз минавам по 15-20 км. на ден,значи ще зареждам веднъж на 2 седмици и батерията ще ме изкара докато съм жив.Само на таратайката да не почне да и се цепи пластмасата от годините.Ама и туй се оправя,с пищакела за горещ въздух,ще лепим и пак газ.
  • 7 Симеон Тасев

    2 5 Отговор
  • 8 Гост

    1 4 Отговор
    Кое да му видя, дори няма емблема на Мерцедес!!!!
  • 9 Гост

    3 3 Отговор
    А и стоповете му са на като на БМВ!!!
  • 10 EMSKI

    5 2 Отговор
    Аз си мисля друго...цената-43000 евро......обърнати в услуга с такси...цял живот ще си джиткам с такси,няма да ми пука за такси,винетки,чаркове, и не на последно място-промилите не са проблем!!!!

    Коментиран от #12

  • 11 Споок Армин

    2 3 Отговор
    Не ми се вярва за пробега.Малко сеизхвърлиха.За сега няма по добро решение от ДВГ.Всичко друго са фантасмагории и зарибявки.Пробега на това китайско „чудо” са го дали в идеални условия.Ако се кара в реални условия ще е наполовина.Да не говорим че ако си увеличиш музиката в колата и току виж започнала да прекъсва.Хората ще се подлъжат заради рекламата на Мерцедес.
  • 12 Споок Армин

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "EMSKI":

    Много си прав
  • 13 Христо Христов

    4 0 Отговор
    Нека да се разберем... Първо - това не е "Мерцедес"; второ - въпреки атрактивните условия за експлоатация, цената от 43000 евро е доста респектираща за китайски боклук; трето - за тези пари в БГ може да си купиш почти всичко, с изключение на "Майбах"!!!
  • 14 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    1 5 Отговор
    грозотия, като всичко китайско
  • 15 Ford

    3 0 Отговор
    Ко плюете бе? Още 5 год. и китайските коли ще станат равни на корейските ,че и на японските.Китайците не ги мислете,ние ще лапаме пи.ки ,щото у нас нищо не се произвежда. България- страната на дрехите втора употреба,колите втора употреба ,само храна втора употреба нямаме.

    Коментиран от #16

  • 16 Гешшът

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ford":

    Засега!

    Коментиран от #17

  • 17 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гешшът":

    Аха,от 25 години,от как сме демокрация с белгийско-френско-германско-амерокански лиценз ни хранят само с ........ мармалад,ама един път яден.
    Ама ние не е....е и ядем,та чак ушите ни плющят.Щот сме пичове,развииш ли.