Наш екип от мястото на събитието
Преди две години концерните Daimler и BYD представиха първия прототип на съвместната си марка Denza. Тогава обявиха, че серийната версия на модела ще са появи на пазара в Поднебесната през 2013, но пътят от концепция до сериен модел се оказа по-дълъг. Сега обаче всичко е готово и на автомобилното изложение в Пекин беше представена изцяло готовата Denza.
Разработката на този модел стартира от нулата през 2010 година, като двете компании са инвестирали сума от порядъка на $50 млн. Иновационният електромобил е оборудван с електромотор, който е с мощност 86 кВт. Мощността е еквивалентна на 116 конски сили, а максималният въртящ момент е равен на 290 Нм. Електрическото двигателче се захранва от литиево-желязофосфатни акумулатори с капацитет 47.5 киловат часа.
Автономният пробег на Denza е 300 километра, а максималната скорост - 150 км/ч. Хора от компанията заявиха по време на представянето, че средностатистическият китаец изминава с автомобил по 80 километра на ден и новата Denza ще трябва да се зарежда само два пъти в седмицата. Сумата за изминаването на 100 километра с Denza е 20 юана или приблизително 2.35 евро.
От Daimler и BYD заявиха още, че по време на изпитанията на серийната версия в продължение на 18 месеца автомобилите Denza са изминали 1.2 млн километра на територията на Китай, като са преминавали през всевъзможни пътни условия. Проведени са и краш тестове, като са счупени на 20 автомобила. Резултатите обаче са максималните пет звезди от китайската агенция C-NCAP (аналог европейската EuroNCAP).
Denza ще се предлага в Китай с две нива на оборудване - Lifestyle и Executive, като последната ще впечатлява с екстри като аудиосистема Harman Kardon, адаптивни ксенонови светлини и навигационна система. Цената на базовия вариант ще е около 43 000 евро. Продажбите на китайския Mercedes ще стартират от месец септември тази година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Vasik Atanasova
12:58 22.04.2014
2 Бате Цецо
Коментиран от #3
13:29 22.04.2014
3 abjabjabj
До коментар #2 от "Бате Цецо":
бе айде бре.. и колко презареждания или като цяло време мислиш, че ще изкара тази батерия..??.Коментиран от #4
15:31 22.04.2014
4 Бате Цецо
До коментар #3 от "abjabjabj":
Точно тази батерия не знам кои я произвежда, но по данни на winston LiFeO4 батериите издържат 3000 цикъла преди да загубят 20 % от капацитета си, а след 5000 цикъла - 30 %. Проблемът на тези батерии е, че са по-тежки от литиево-полимерните, но пък имат по-голем живот.16:00 22.04.2014
5 майор Костов
19:28 22.04.2014
6 ярослав станчев
20:05 22.04.2014
7 Симеон Тасев
22:25 22.04.2014
8 Гост
22:57 22.04.2014
9 Гост
22:58 22.04.2014
10 EMSKI
Коментиран от #12
00:47 23.04.2014
11 Споок Армин
06:33 23.04.2014
12 Споок Армин
До коментар #10 от "EMSKI":
Много си прав06:34 23.04.2014
13 Христо Христов
10:37 23.04.2014
14 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
13:46 23.04.2014
15 Ford
Коментиран от #16
20:56 23.04.2014
16 Гешшът
До коментар #15 от "Ford":
Засега!Коментиран от #17
02:12 24.04.2014
17 ярослав станчев
До коментар #16 от "Гешшът":
Аха,от 25 години,от как сме демокрация с белгийско-френско-германско-амерокански лиценз ни хранят само с ........ мармалад,ама един път яден.Ама ние не е....е и ядем,та чак ушите ни плющят.Щот сме пичове,развииш ли.
21:27 25.04.2014