Last news in Fakti

6 Април, 2002 00:00 1 470 0

Змей горянин

  • bentley-
  • bentley gt

Светът се глобализира безвъзвратно. Същото важи и за автомобилостроенето. Отминаха времената, когато малки традиционни производители на суперскъпи луксозни или спортни автомобили можеха да съществуват самостоятелно. Днес никой никого не зачита и всеки от големите концерни крои планове как да глътне някоя симпатична и позната всеки му малка рибка. Подобна съдба сполетя и Bentley. Славната британска марка не съумя да се опази и заедно с брата Rolls Royce бяха прилъгани от BMW, а сега ще бъдат безвъзвратно разделени. Bentley ще се присъедини към северноевропейския гигантски концерн образуван от VW, Seat, Skoda, Bugatti и кой ли още не, а Rolls-Royce ще падне в лапите на BMW. Направо да се разплаче човек от тези семейни истории, наподобяващи латиноамериканско или гръцко сериалче. Така или иначе и да ревем, и да се дерем, съдбовната дата ще настъпи, а тя е 1.1.2003 г. От този ден нататък Bentley ще продължава да се базира в Крю, сивкав индустриален град недалеч от Манчестър, а Rolls-Royce ще се премести в Гуудууд, което се пада южно от Лондон.

Фабриката в Крю не е достатъчно голяма за да посрещне нарастващото от догодина производство и това е довело до решението шаситата на бъдещите модели да се произвеждат в завода на VW в Мозел, а след това да отпътуват за Англия, където автомобилите ще придобиват завършен вид.

От догодина на пазара ще излезе нов модел на Bentley, който ще попадне в определението спортно купе, но по-скоро може да се нарече: лимузина с две врати. Основната цел при разработването на дизайна на новото Bentley е била да се редуцира дължината на предницата, белег, типичен за марката от край време. С тази задача се е заел белгийският дизайнер Дирк ван Брекел, работил доскоро за Skoda. Целта е постигна- та чрез похват използван при VW Phaeton - разполагане на двигателя точно над предния мост. Така се е увеличило значително и вът­решното пространство. За естетика и по-добро балансиране на теглото задницата е скосена, а калниците са триизмерни изскачащи на страни, подобно на прародителя от 1952 г., Type R Continental. Производството на купето, което ще се казва просто GT, започва през идната пролет, а “четиривратката” е запланувана за 2004 г. Bentley GT ще попадне в класа на Ferrari 550, Mercedes CL600, Aston Martin DB7 и други шедьоври на съвременното автомобилосторене.

Цената на английския змей горянин ще е от порядъка на 150 000 евро или горе-долу по средата между Maranello и DB7. Планирало се е GT и ST, обозначението, което ще носи лимузината с четири врати, да се предлгат с три варианта на моторизация: Green Label/ 450к.с., Red Label/500 к.с. и Black Label/ 575к.с. В крйна сметка обаче двигателят ще е един. Това ще е W12-цилиндровият мотор от VW, който ще претърпи сериозни модификации. Ще се монтират два турбокампресора и два интеркулера за охлаждане на горивната смес. С тяхна помощ двигателчето ще развива 548 к.с. и ще достига 650 Nm максимален въртящ момент. Задвижващи ще са и четирите колела, а за предаването на мощността към тях грижата ще има шестстепенна полуавтомотична скоростна кутия. От VW Phaeton са заимствани и други елементи като пневматичното окачване, силовото предаване, управлението и спирачките. Всъщност всички тези елементи ще послужат като основа и в новото Audi A8. След 4-5 години се планира в Bentley да бъде монтиран двигател W16 от Bugatti Veyron.

Предвижда се новият британски суперавтомобил да се произвежда в 7000 бройки годишно. Независимо обаче с коя от тези бройки ще се въоръжите, с Bentley GT със сигурност ще сте уникални и няма да останете незабелязани.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА