Last news in Fakti

25 Март, 2015 14:56 861 0

25% от глобалните разходи за реклама през 2016 г. ще са в дигитални медии

  • реклама-
  • разходи-
  • дигиталени медии

За първи път от 2009 г. централна и източна Европа със спад в разходите за реклама, в България се очаква увеличение

25% от глобалните разходи за реклама през 2016 г. ще са в дигитални медии - 1
Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat

Водещата глобална медийна агенция – Carat, публикува първата си прогноза за разходите за реклама в световен мащаб през 2016 г., заедно с най-актуалните данни за 2015 г.

Увеличение на рекламните инвестиции с 4,6% до 540 милиарда долара през 2015 г. показва прогнозата, получена на база на данните от 59 държави от Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион и Европа. Пазарен оптимизъм се отчита и в предвижданията за 2016 г. – 5% ръст на разходите, които рекламодателите правят за реклама на годишна база в световен мащаб.

Дигиталната реклама продължава да държи първенството по отношение на ръст на рекламните бюджети със 17,4% увеличение през 2014 г. Заради предвижданията за силен ръст на мобилната и видео рекламата, съответно с над 50% и 21% през 2015 г., прогнозите са през 2016 г. инвестициите в дигитални медии да достигнат 25% т.е. една четвърт от общите разходи за реклама в глобален мащаб.

През 2014 г. всички пазари са отбелязали ръст - Западна Европа с +2,3%, +4,5% за Северна Америка, +5,3% за Азиатско-тихоокеанския регион и Латинска Америка с +11,4%. Очакванията са тази тенденция да се запази и през настоящата година.

Изключение прави Централна и Източна Европа – прогнозата за първи път е с отрицателен знак от 2009 г. насам – спад с около -2% от общите разходи за реклама, заради окачваната рецесия на най-големия пазар в региона – руския. Предвижданията за намаление на рекламните инвестиции през 2015 г. засягат всички видове медии: -4,1% за телевизия, -14,8% за вестници, -18,7% за списания, -4,7 за радио, -3,9 за външна реклама, -10% за кино реклама. Дигиталните медии са единствените, които се очаква да избегнат негативния тренд с прогнозно увеличение на инвестициите от 12,9% на годишна база.

За България прогнозата на Carat е за увеличение на общите рекламните инвестиции през 2015 г. с над 3%, като най-добре представящата се медия отново ще бъде дигиталната с ръст на годишна база от 9%. В основата на този ръст ще бъде бързо навлизащата и у нас автоматизирана реклама (т.нар. programmatic buying), която се очаква през 2015г. да се покачи с 300%.

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat, коментира: „Най-новата прогноза на Carat повишава още повече оптимизма в доброто бъдеще на световната реклама. Тежките времена вече са зад нас, пазарите с отрицателен ръст вече са малцинство и може да гледаме положително към прогнозите за растеж през 2016г. на всички ключови пазари.

Силата на дигиталната реклама и преразпределението на бюджетите продължава да бъде горещата тема на пазара. Мобилните устройства променят достъпа до информация, начина по който се разглежда съдържание, търсят се продукти, купуват се стоки и това естествено се отразява и на подхода, който прилагаме към стратегиите на своите клиенти“.

  Годишен растеж в проценти на база текущи цени
  2014 г. 2015 г. 2016 г.
Глобално 4.6 (5.0) 4.6 (5.0) 5
Северна Америка 4.5 (4.9) 4.5 (4.5) 4.6
САЩ 4.5 (4.9) 4.6 (4.6) 4.7
Канада 3.3 (3.3) 2.5 (3.1) 3
Западна Европа 2.3 (2.7) 2.8 (2.5) 2.8
Великобритания 6.8 (7.5) 6.4 (4.7) 5.8
Германия 1.4 (1.0)  1.6 (1.5) 1.8
Франция -0.9 (-0.9) 0.0 (0.2) 0.2
Италия -2.0 (-1.3) 0.9 (0.9) 0.7
Испания 5.8 (2.6) 6.8 (3.3) 6.9
Централна и Източна Европа 2.5 (3.5) -2.2 (4.6) 3.9
Русия 3.8 (3.9) -7.1 (5.0) 4.5
Азиатско-тихоокеански регион 5.3 (5.4) 5.2 (5.9) 5.8
Австралия 0.3 (0.1) 1.0 (0.9) 1.5
Китай 7.6 (7.6) 7.9 (7.9) 8.1
Индия 8.7 (8.7) 11.0 (9.0) 11.3
Япония 2.9 (2.0) 0.9 (1.7) 1.2
Латинска Америка 11.4 (12.1) 11.1 (11.8) 11.9
Бразилия 9.5 (9.4) 6.6 (8.1) 8.4
  Данните в скоби показват предишните прогнозни данни на
Carat от септември 2014 г.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА