Last news in Fakti

30 Март, 2016 13:24 2 913 1

България: европейският тигър на BHTC

  • bhtc-
  • автомобили-
  • компания
България: европейският тигър на BHTC - 1

Зад типично по немски дългото име Бер-Хелла Термоконтрол (BHTC е съкращението на латиница) стои германска компания с 35% пазарен дял в Европа и 80% в света, тя е сред най-големите играчи в автомобилния отрасъл.

От Липщад през София до Шанхай

Компанията е сравнително млада, основана през 1999 г. в западногерманския град Липщад. BHTC произвежда панели и уреди за обслужване и управление на автомобилни климатични инсталации. Климатични сензори, контролери за въздух и PTC нагреватели за стъкла допълват портфолиото й. BHTC покрива целия процес от продуктовия дизайн до производството на цялостната система за климатичен контрол. Този процес обхваща различни сфери на опит – от софтуер, електроника и механика до всички технологии за разработката и производството на оперативни и дисплейни елементи. BHTC осигурява работа на хора в Германия, но също така и в Китай, Индия, Япония, САЩ и България. В момента компанията инвестира и в строителството на завод в Мексико.

България: европейският тигър на BHTC

През май 2015 г. BHTC открива производствено предприятие и развоен център в "Икономическа зона София-Божурище". Тя е пионерът в тази зона. Решението е без елемент на съществен риск, защото е следствие на двегодишно проучване на локации в Източна Европа. България печели в конкуренция с други седем европейски страни. Защо? Компанията е от страната, която е начело на света в областта на инженерното дело, оценява високо обучението в техническите университети у нас! По- прозаичните и по-очевидни причини са членството на страната в ЕС, носещо съществени предимства от логистична гледна точка, плоският данък, добрата инвестиционна среда и подкрепата на правителството.

 „Много малки, средни и големи компании, производители на автомобилни компоненти, вече инвестираха в България. Ние също оценяваме потенциала на страната в тази област и това е причината да инвестираме тук. Сигурен съм, че и други ще видят този потенциал и ще ни последват“, казва Мартин Ниланд, генерален мениджър на BHTC за България. Той има дългогодишен опит на мениджърски позиции в компании като сръбската Falke, Kodak Graphic Communications в София и немските URSA и BSN Glasspack.

Клиенти: Даймлер, БМВ, Ауди, групата Фолксваген, Волво, Рено, МАН, Скания и други

В завода на BHTC в Божурище се произвеждат електронни панели и контролни системи за климатици на автомобили. Основните клиенти на компанията са производители на автомобили и камиони като Даймлер, БМВ, Ауди, групата Фолксваген, Волво, Рено, МАН, Скания. За разлика от други фирми в сектора за автомобилни компоненти, които залагат на евтин труд, предприятието на BHTC разполага и с развоен център. В него вече има заети 50 инженери, които работят директно за проекти на централата в Липщад. Планира се броят на заетите в развойния център постепенно да достигне 100. Идеята е те да започнат да работят и по проекти, които директно ще се произвеждат в завода в Божурище. Фирмата набира активно две групи служители: такива, които да работят в производството и да изпълняват монтажни операции, и в същото време хора с висока квалификация за развойния център като софтуерни и хардуерни инженери.

Желязото се кове, докато е горещо

Няма изненада: BHTC работи активно с технически учебни заведения, за да отгледа своите кадри. Вече разполага с изградена основа за съвместни проекти с Факултета за германско инженерно обучение и промишлен мениджмънт в Техническия университет в София. Сътрудничи си активно и с Техническия университет в Габрово. BHTC е привлекателно работно място с широки възможности за обучение и професионално развитие и така има потенциал да привлича талантливи български специалисти. Високотехнологичната компания и един от „лобистите“ на дуалното обучение у нас: доказал се модел, който е ключ за решаването на проблема с недостатъчния брой подготвени кадри с професионални умения за изпълнение на монтажни и други технически дейности (известни още като сини якички).

Любопитно от BHTC: робот за хаптически измервания

В BHTC България се труди индустриален робот на Мицубиши от серията MELFA, приспособен за хаптически* измервания от немската фирма Battenberg. В момента това е върхова технология в световен мащаб. Припомняме, че хаптиката е клон от ергономията, наука за докосването.

Интелигентното „същество“ има 6 степени на свобода. Може да се позиционира в пространството с точност до стотни от милиметъра. „Анатомията“ му включва сензор ATI, който може да мери сила и въртящ момент с много висока точност – ползват се 2 калибрационни скали с гарантирана точност от 0,1 Нютона. Служи за съставяне на диаграми сила-път и въртящ момент-ъгъл – тества копчета, врътки, ламели и др. елементи на панелите на BHTC. Системата е много гъвкава - позволява ползването на разнообразни инструменти според потребностите на теста или заданието на клиента.

Българските цифри:

1. Инвестиция: над 50 млн. лв. В рамките на около три до пет години е планирано ново разширение на завода и се очаква инвестициите да достигнат 100 млн. лв.

2. Хора: 200 души, 150 заети в производството, 50 инженери в развойния център. По план в рамките на пет години броят на служителите ни трябва да достигне 500.

3.Награди:

* „Инвеститор на 2015 година“ в класацията на Българската агенция за инвестиции, категория „Инвестиция на зелено“

* Награда на германската икономика в България 2015, категория „Голямо предприятие“


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Под кайсията на сянка

    0 0 Отговор
    Дрън дрън,просто у нас хората са съгласни да работят за жълти стотинки. Няма лошо,че има завод,ама да не ми се правят...