Комисията за защита на конкуренцията глоби „Лидл България ЕООД енд Ко“ за заблуждаваща реклама. Санкцията е в размер на 1 865 332 лв. ( 0,35 % от оборота на дружеството за предходната финансова година).
Комисията установи, че провежданата от ЛИДЛ рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.
Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба. Предвид обстоятелството, че посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията.
Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гоуст
Коментиран от #2, #3
13:58 26.04.2016
2 Илиян
До коментар #1 от "Гоуст":
..........+1 !!!!!!!!!!!14:41 26.04.2016
3 Бай Хой
До коментар #1 от "Гоуст":
+1015:11 26.04.2016
4 Plodviv
15:52 26.04.2016
5 БУМ БАМ
16:03 26.04.2016
6
16:17 26.04.2016
7 Ганьо
Направете си извода и помислете за да не дойде ден,в който да си купувате и хляб на изплащане.
Коментиран от #9
19:24 26.04.2016
8 Мемфис
19:40 26.04.2016
9 Мишка
До коментар #7 от "Ганьо":
Кой ви карара да се врете там.Аз на кварталния гастроном си пазарувам и по-ефтино и по-пресно.За пример само:Сирене на веригите почва от 6.8лв/кг някакъв ментак до 14-15лв.
Хубаво сирене на кварталния магазин почва от 5.2лв/кг до 7.5лв.
20:40 26.04.2016
10 mediator37
Веригите са си извоювали привилегии. За тях аршинът е друг. Дребните производители-търговци НАП ги глобява и мачка с касови бележки, разрешителни, сертификати и прочие глупости.
Няма да се оправим.
07:10 27.04.2016
11 Име на гост
08:12 27.04.2016
12 Горска ягода
Както се казва, българина и сам да е у трамвая, пак ше се бута... Нищо истинско няма в тая държава, включително и държавата ! Оня ден минавам през едно кюстендилско село, Гирчевци или Жабокрът беше, гледам неква жена, фърля нещо бяло по полето, пръстта разорана и побеляла. Викам си - това не е кока, ама я да видя - поле със зеле, побеляло от амониева селитра !
И с всичко е така - отглеждат отделно за себе си, и отделно за продан, като това за продан е пълно с нитрати и други отрови...
Вие нали не вярвате, че тия, крайпътните продавачи на "горски ягоди и малини" в бурканчета наистина продават нещо брано ?! Разходете се наоколо и ще откриете десетки празни пластмасови кофи от най-евтиния конфитюр - пълнят от тях и продават на баламите...
Същото е и с "домашния мед", домати, дини, всякакви зеленчуци и плодове, всичко е от борсата, даже не си дават труда да махнат вносните касетки.
българско лъжливо племе !
12:21 27.04.2016