Летището в Сингапур ще е първото в света, на което ще бъде въведена специална система за търсене на пътници, закъсняващи за полет. Това е част от програмата на летище „Чанги”, което за шеста поредна година е признато за най-доброто в света, за подобряване качеството на обслужване.
„Закъснението на пътниците, което най-често се дължи на това, че са в ресторантите и магазините на летището, действително се превръща във все по-голям проблем, тъй като води до закъснение на полетите, а от там и до проблем в цялото разписание. Необходима ни е ефективна система, която да намира бързо тези неточни пътешественици”, казва директорът на „Чанги” Стив Ли.
Към момента се водят преговори с няколко фирми доставчици на подобни услуги, в частност от Китай и Франция. Китайски фирми вече обявиха официално, че са готови да доставят необходимата система, която може да разпознава до 1.8 милиона души за под 3 секунди.
Важно е да се отбележи, че Changi Group – компанията, която управлява летището в Сингапур, има опит в използването на подобни технологии. Откритият през 2017 г. Терминал 4 на аеропорта, вече частично използва програма за разпознаване на лица. Човек, който излита, може да се възползва от подобна услуга. По време на чекирането се прави снимка, която на момента се сравнява с тази в паспорта. След това пътникът може да предаде багажа си, да получи бордна карта, да премине паспортен контрол и да се качи в самолета. От управата на летище „Чанги” заявиха преди време, че са готови да тестват системата и останалите три терминала.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА