Динамична. Така с една дума може да бъде бъде описана картината на пазара на труда през 2019 г. у нас. В София ще са необходими най-много работници – 83 000. Почти по равно ще е търсенето в Пловдив и Варна, съответно 26 000 и 24 000 служители, сочат данните от проведена анкета от Агенцията по заетостта. Тези, които биха желали да си намерят работа в Разград, Видин или Кюстендил ще изпитват най-големи затруднения. Това са градовете, с най-малка необходимост от нови служители – около 2000 за всеки град.
Що се отнася до квалификацията на кандидатите за работа, то ще има нужда както и високо образовани, така и от по-ниско квалифицирани.
Най-голям глад ще продължи да има за шофьори. Следват инженерите, лекарите и учителите. При по-нискоквалифираните дейности най-силно търсене ще има на мaшиннитe oпepaтopи, пpoдaвaч-ĸoнcyлтaнтитe, шивaчитe, cтpoитeлитe и гoтвaчитe.
В средносрочен план фирмите заявяват, че ще имат нужда от 30 000 души с висше образование. На първо място ще се търсят инжeнepи пo eлeĸтpoтexниĸa, eлeĸтpoниĸa и aвтoмaтиĸa. Най-малко ще има нужда от юристи и специалисти завършили химични технологии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майстора
Коментиран от #6, #18
21:00 03.01.2019
2 Гост
21:00 03.01.2019
3 kandidatemigrant
21:08 03.01.2019
4 Агенцията по заетостта
21:34 03.01.2019
5 Агенцийката
21:36 03.01.2019
6 Гоуст
До коментар #1 от "Майстора":
В нормалните държави, такива професии като фаянсаджия и тираджия се водят нискоквалифицирани и съответно са с по-малко заплащане спрямо интелектуалният труд. Само тук общите работници, да общи, са по-добре платени от инженери и лекариКоментиран от #9, #17
21:41 03.01.2019
7 Варна
21:45 03.01.2019
8 фвфэ
Коментиран от #10
21:52 03.01.2019
9 СеСеСере
До коментар #6 от "Гоуст":
Търсенето определя предлагането, ако си мислиш , че един току що завършил инженер е нещо повече от фаянсаджия с 3 год. опит жестоко се лъжеш, ако говорим за инженер с 10 год. опит е друга работа , а и всичко е субективно.Коментиран от #11
21:53 03.01.2019
10 не се търсят
До коментар #8 от "фвфэ":
ама в софия- я виж какво е по провинцията!!Загиват им болниците,защото не могат да ги окомплектоват с персонал!И не само болниците,ами и доболничните заведения.Коментиран от #13, #14
21:56 03.01.2019
11 Гоуст
До коментар #9 от "СеСеСере":
И възрастта и опита също е български манталитет при наемането на хора. Как ще сравняваш един строителен инженер (една от най-трудните специалности първо за прием и второ за следване) с плочкаджия? За това в България е пълно с ръководни постове на възрастни хора, които си нямат хал хабер си нямат и по-лошото: не желаят да се научат или да се променят. Ето ти една фраза на плочкаджия "он на мен, че ми кае как да лепя плочки. Я лепим още преди той да се е родил"Коментиран от #12
21:56 03.01.2019
12 СеСеСере
До коментар #11 от "Гоуст":
Сегашните строителни инженери са само на хартия, докато не започнат работа. Личен опит.22:00 03.01.2019
13 Анонимен
До коментар #10 от "не се търсят":
Няма пък персонал защото дават по 600 лв и сестрите и акушерките бягат в големите градове или извън страната.22:40 03.01.2019
14 фвфэ
До коментар #10 от "не се търсят":
в Пловдив например без връзки не те взимат за лекар..а на всичкото отгоре от жените се иска секс дори да ги допуснат до спецелизация...искат от момчетата пари и връзки..това е реалността..всеки който учи медицина и го докара до времето за спецелизация го знае..вие може да си говорите какво ли не щом не сте се сблъсквали с това23:01 03.01.2019
15 жнтт
23:14 03.01.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Майстора
До коментар #6 от "Гоуст":
Всеки знае да бачка на бюро! Я ми кажи моя пиятел който завърши МЕИ (робото техника) къде ще почне работа?Коментиран от #21
00:14 04.01.2019
18 Румяна Костова
До коментар #1 от "Майстора":
Ха,не са най-квалифицирани шофьорите ,а пише ,че имало най-голям глад за тях.01:24 04.01.2019
19 джими
Коментиран от #20
08:08 04.01.2019
20 Миризлив Пор
До коментар #19 от "джими":
Проблема е шофьорите е малко по-различен. В случая никой не иска да го работи това в "западнала европа" и за това всеки който е "наред с главата" и става нещо от него може да се уреди "да върти герврека" някъде навън за 12-15 евро на час КАТО е само шофьор а не е монтьор, не е и товарач и това да го пуснат с неизправен камион е престъпление. За това който "го може" се ориентира натам и тук остават само хора съгласни да са шофьори, монтьори, товарачи и търговци за 500 евро месечно че на места и по-малко. Просто който предлага по-добрата заплата може да си позволи и по-добрите работници.13:15 04.01.2019
21 Госта
До коментар #17 от "Майстора":
Тоя пък с неговия фаянс все едно атомна физика,бягай бе филмар18:48 05.01.2019