ФАКТИ.БГ

Полита най-големият самолет в света

ЕАЅА е издала разрешение за пускането му в експлоатация

Публикувана: 16 Ноември, 2019 14:43
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7498
Полита най-големият самолет в света
Снимка: ЕРА/БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.

Аіrbuѕ – ВеlugаХL – един от най-големите самолети в света, получи от Eвpoпeйcĸaтa aгeнция пo aвиaциoннa бeзoпacнocт (ЕАЅА) разрешение да бъде пуснат в експлоатация. Агенцията е издала Туре Сеrtіfісаtіоn за въпросния модел, което означава, че машината е напълно годна за ползване. Това означава, че най-късно в началото на следващата година машината ще полети.

Самолетът се използва за транспортиране на части на самолети, най-вече са Airbus от различни европейски градове до централата, където се сглобяват самолетите във Франция, Германия и Испания. Става дума за крилете на моделите А350 ХWВ

До момента Airbus за произвели 5 броя от въпросния модел самолети на обща стойност над 1 млрд. USD.

Спрямо ВеlugаЅТ моделът ВеlugаХL е със 6 метра по-дълъг, с 1 метър по-широк и със 6 тона по-голям преносим капацитет.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 17 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Рошко
1 Отговор
Съветско украинския ан скоро не могат го стигна

Коментиран от #2, #10, #17, #22, #25, #33


Оценка:
-35 +78

Белуга
2 Отговор

До коментар #1 от "Рошко":


Особено по консумация на гориво.

Коментиран от #3, #5


Оценка:
-48 +50

Гостилничаря
3 Отговор

До коментар #2 от "Белуга":


Но и по товароподемност....

Коментиран от #8


Оценка:
-16 +51

Гост
4 Отговор
Има поне 3 самолета, които са по-големи от това еврогейско хвърчило. Оправете си заглавието поне.

Коментиран от #6, #23


Оценка:
-38 +61

Шляхтиц
5 Отговор

До коментар #2 от "Белуга":


Безплатен обяд няма...........

Коментиран от #12


Оценка:
-7 +20

6
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
7 Отговор

До коментар #6 от "Голем смях":


Първо се научи да пишеш кога и къде се слага "ь" и "й". После прочети за В-52 и С-5. Но ти си толкова жалък, че само руснаци, шибане и гълтане ти е в празната кратуна.

Коментиран от #15


Оценка:
-33 +28

Пако
8 Отговор

До коментар #3 от "Гостилничаря":


Добре но,защо не им погледнеш и сравниш
данните.Не се изказвай неподготвен...

Коментиран от #18


Оценка:
-4 +16

KOC
9 Отговор
русия фалира един самолет като хората не могат да направят, вчера летях МОС-ПЕТ ужас вътре трака ще се разпадне едвам оцелях от страх

Оценка:
-26 +28

Самовар
10 Отговор

До коментар #1 от "Рошко":


Потънал съветски кораб. Екипажът се спасява и изплува до близкия остров. Обаче ги хващат някакви диваци и се канят да ги ядат. Капитанът преговаря с тях:
- Другари, при вас имаше ли революция?
- Не.
- А съветска власт?
- Не.
- А колективизация?
- Не.
- А култ към личността?
- Не...
- А перестройка? И това не?
- А ленински съботници всеки месец? Пак не? Ами тогава от какво сте озверели така?

Оценка:
-5 +54

Малчу от Факултету
11 Отговор
Нема по голем от Бат Бойковия !

Оценка:
-8 +6

гост
12 Отговор

До коментар #5 от "Шляхтиц":


Погледни разхода на тон товар и тогава приказвай за безплатен обяд !! И по-голямата товароносимост е абсолютно ненужна в случая , щото самолета е сметнат за КОНКРЕТНА задача !! Ако им трябваше повече , щяха да го направят за повече ! В случая това значи само излишно тегло и рамери , оттам излишен разход и цена и т.н. !! Само каскетите не мислят за какво ще се ползва една машина , а само за това да реват , че е най-най , безаналогова и т.н. простотии !!!

Коментиран от #19, #26


Оценка:
-21 +24

Сталинчо
13 Отговор
Тези пак изпревариха рашките, но те и срещу тях да бягат пак няма да ги стигнат,а нали уж рашките правят "най-великите" неща СЛВА НА СССР страната от първобитня строй

Оценка:
-17 +17

290
14 Отговор
Най- проста справка в интернет показва ,че Ан-225 е без конкуренция!С-5 е равнопоставен на Ан-124.Това е !

Оценка:
-6 +16

15
Този коментар е премахнат от модератор
Коментатор
16 Отговор
И най-грозният!

Оценка:
-6 +10

Лошия
17 Отговор

До коментар #1 от "Рошко":


Белугата е за по обемни товари, Ан е за по тежки.

Оценка:
-1 +18

САП
18 Отговор

До коментар #8 от "Пако":


За кое по-точно се изказва неподготвен.
Аіrbuѕ – ВеlugаХL е специализиран за превоз на обемни товари.
По-малък е по габарити и товароносимост от АН-124 Руслан да не говорим за АН 225 Мрия.
Характеристиките им ги има в википедия.

Оценка:
-6 +6

19
Този коментар е премахнат от модератор
Prizrak
20 Отговор

До коментар #19 от "САП":


Много добре виждаме какви мениджъри са рашките, и колко разбират от бизнес.Ако не е газта, която използват за политически натиск, направо са загинали. Мизерия и студ има там.На запад продължават развитието си с огромни крачки, а руските мужици тъпчат на едно място, също като нас.Всяка година ходя по работа в Санк Петербург.Не ти трябва машина на времето.Просто се разходи по улиците и все едно си в България през 90 те години.

Коментиран от #24


Оценка:
-12 +14

Plovdiv
21 Отговор
Не знам кой е предложил оформлението и бранцировката на корпуса - на мен ми изглежда грозно. Без да ангажирам никого с мнението си.

Оценка:
-5 +3

22
Този коментар е премахнат от модератор
23
Този коментар е премахнат от модератор
24
Този коментар е премахнат от модератор
25
Този коментар е премахнат от модератор
САП
26 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Проблема е в заглавието на статията, че е поредната журналистическа хипербола с цел читателски интерес.
Иначе си абсолютно прав, че Аіrbuѕ – ВеlugаХL е конкретно техническо решение на конкретен проблем. При това проблем създаден по политически причини. Да не е завода на едно място в една държава и да не печели само тя от производството му.
Което от политическа точка е добро, но от техническа е кошмарно.
Белуга е самолет, който не би трябвало да има необходимост да се създава. Той е техническо решение на политико-икономически проблем. Поради тази причина и само Аербус оперира с тях и другаде нямат пазар.
Докато при АН е обратното. Те са самолети с общо предназначение и реалното им разспространението по-света е възпрепятствано по политически причини.

Коментиран от #27, #28


Оценка:
-2 +11

гост
27 Отговор

До коментар #26 от "САП":


Разпространението им по света е възпрпятствано единствено от това , че не стават за нищо !! Първо не отговарят на никакви норми за шум и емисии , вследствие на което не могат да кацат на НИКОЕ летище в Европа и Америка !! И второ разхода им на тон товар е мнооого по-голям от транспортните самолети на Боинг и Еърбъс , а това е най-важното а не , че можел да натовари няколко тона повече наведнъж !! Ако на европейци и американци им трябваше самолет с такава товароносимост , щяха да си направят !! Но НЕ ИМ ТРЯБВА !! Даже на китйците не им трябва и затова се отказаха да пренасят производството на Мрия в Китай !! Ако имаше търсене щеше да има предлагане !! Виж колко броя от умрелия АН са произведени за всичките десетки години откакто го има , да не говорим колко летят !!! Това е НЕНУЖЕН самолет , направен да се фукат каскетите , че са "безаналогови" и скоро ще бъде окончателно изоставен и забравен !!

Коментиран от #29, #31


Оценка:
-6 +10

гост
28 Отговор

До коментар #26 от "САП":


Ще дам пример ,та дано вденете за какво иде реч !! Всички "тирове" са съобразени за товароносимост , законова установена за пътищата в ЕС и САЩ !! Съответно тези пътища се строят така , че да са предвидени за тая товароносимост !! И никой производител не се напъва да прави такива с по-голяма товароносимост , щото никой не може да я използва , а набляга на по-нисък разход , комфорт , шум , цена и т.н. !!! По същия начин летищата са съобразени за определени размери и тегло и шум и емисии и никой не му е притрябвал самолет , който НЕ МОЖЕ да каца на тия летища !! Да не говорим , че тоя самолет няма кой даже да го обслужи , щото не отговаря на техниката , която обслужва другите самолети !! Да не говорим , че цената на транспорта на тон е значително по-висока , а там има хиляда превозвача и се играе на центове на тон разлика !!! НА НИКОЙ НЕ МУ ДРЕМЕ за вашата товароносимост , това са случаи един път на пет години , дето ще се наложи такова нещо и пак има други начини да се превози !!!!

Оценка:
-4 +7

Юстас
29 Отговор

До коментар #27 от "гост":


Много ми е интересно на какво се базира самочувствието ви да разсъждавате така за един самолет, който е създаден за определбени цели. Какви знания имате в областта ? Изобщо по всичко ли сте така компетентен. Ако сте, значи по нищо не сте.

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +3

гост
30 Отговор

До коментар #29 от "Юстас":


Освен общи приказки и разсъждения за мен , които знаеш къде да си завреш , барем един аргумент против конкретните факти , които изброих ще споменеш ли ?? Очевидно не , просто щото няма такъв !!!

Оценка:
-1 +4

САП
31 Отговор

До коментар #27 от "гост":


Конкретно за разпространението не съм имал в предвид АН 225 Мрия, а АН 124 Руслан.
За аналози на Руслан има прекия е C5 галакси, но почти всички са военни самолети.
Руслан има сериозни предимства в товарния отсек спрямо другите.
А русофобските писанки и лозунги в стил всичко руско е боклук няма да ги коментирам изобщо.

Оценка:
-3 +7

zx 12 r
32 Отговор
С тези две двигателчета дали ще се вдигне !!!!

Оценка:
-0 +4

Само питам
33 Отговор

До коментар #1 от "Рошко":


Колко такива ан-а летят бе умник?

Оценка:
-1 +3

бай Даньо
34 Отговор
Бай Даньо лично е дялкал един чарколък по Белугата, ама няма да ви кажа кой, ха-ха. Начи това е самолет който ако го види шопа ще каже "нема такъв самолет!" ха-ха!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Атанас Мерджанов
Депутатът от БСП репликира на Семир Абу Мелих
Не Коалиция за България, а вие използвахте вазелин и олио."

Още бисери