Last news in Fakti

16 Ноември, 2019 14:43 10 383 34

Полита най-големият самолет в света

  • веlugахl-
  • airbus-
  • самолет

ЕАЅА е издала разрешение за пускането му в експлоатация

Полита най-големият самолет в света - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Аіrbuѕ – ВеlugаХL – един от най-големите самолети в света, получи от Eвpoпeйcĸaтa aгeнция пo aвиaциoннa бeзoпacнocт (ЕАЅА) разрешение да бъде пуснат в експлоатация. Агенцията е издала Туре Сеrtіfісаtіоn за въпросния модел, което означава, че машината е напълно годна за ползване. Това означава, че най-късно в началото на следващата година машината ще полети.

Самолетът се използва за транспортиране на части на самолети, най-вече са Airbus от различни европейски градове до централата, където се сглобяват самолетите във Франция, Германия и Испания. Става дума за крилете на моделите А350 ХWВ

До момента Airbus за произвели 5 броя от въпросния модел самолети на обща стойност над 1 млрд. USD.

Спрямо ВеlugаЅТ моделът ВеlugаХL е със 6 метра по-дълъг, с 1 метър по-широк и със 6 тона по-голям преносим капацитет.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рошко

    78 35 Отговор
    Съветско украинския ан скоро не могат го стигна

    Коментиран от #2, #10, #17, #22, #25, #33

  • 2 Белуга

    50 48 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Особено по консумация на гориво.

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Гостилничаря

    51 16 Отговор

    До коментар #2 от "Белуга":

    Но и по товароподемност....

    Коментиран от #8

  • 4 Гост

    61 38 Отговор
    Има поне 3 самолета, които са по-големи от това еврогейско хвърчило. Оправете си заглавието поне.

    Коментиран от #6, #23

  • 5 Шляхтиц

    20 7 Отговор

    До коментар #2 от "Белуга":

    Безплатен обяд няма...........

    Коментиран от #12

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Гост

    28 33 Отговор

    До коментар #6 от "Голем смях":

    Първо се научи да пишеш кога и къде се слага "ь" и "й". После прочети за В-52 и С-5. Но ти си толкова жалък, че само руснаци, шибане и гълтане ти е в празната кратуна.

    Коментиран от #15

  • 8 Пако

    16 4 Отговор

    До коментар #3 от "Гостилничаря":

    Добре но,защо не им погледнеш и сравниш
    данните.Не се изказвай неподготвен...

    Коментиран от #18

  • 9 KOC

    28 26 Отговор
    русия фалира един самолет като хората не могат да направят, вчера летях МОС-ПЕТ ужас вътре трака ще се разпадне едвам оцелях от страх
  • 10 Самовар

    54 5 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Потънал съветски кораб. Екипажът се спасява и изплува до близкия остров. Обаче ги хващат някакви диваци и се канят да ги ядат. Капитанът преговаря с тях:
    - Другари, при вас имаше ли революция?
    - Не.
    - А съветска власт?
    - Не.
    - А колективизация?
    - Не.
    - А култ към личността?
    - Не...
    - А перестройка? И това не?
    - А ленински съботници всеки месец? Пак не? Ами тогава от какво сте озверели така?
  • 11 Малчу от Факултету

    6 8 Отговор
    Нема по голем от Бат Бойковия !
  • 12 гост

    24 21 Отговор

    До коментар #5 от "Шляхтиц":

    Погледни разхода на тон товар и тогава приказвай за безплатен обяд !! И по-голямата товароносимост е абсолютно ненужна в случая , щото самолета е сметнат за КОНКРЕТНА задача !! Ако им трябваше повече , щяха да го направят за повече ! В случая това значи само излишно тегло и рамери , оттам излишен разход и цена и т.н. !! Само каскетите не мислят за какво ще се ползва една машина , а само за това да реват , че е най-най , безаналогова и т.н. простотии !!!

    Коментиран от #19, #26

  • 13 Сталинчо

    17 17 Отговор
    Тези пак изпревариха рашките, но те и срещу тях да бягат пак няма да ги стигнат,а нали уж рашките правят "най-великите" неща СЛВА НА СССР страната от първобитня строй
  • 14 290

    16 6 Отговор
    Най- проста справка в интернет показва ,че Ан-225 е без конкуренция!С-5 е равнопоставен на Ан-124.Това е !
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Коментатор

    10 6 Отговор
    И най-грозният!
  • 17 Лошия

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Белугата е за по обемни товари, Ан е за по тежки.
  • 18 САП

    6 6 Отговор

    До коментар #8 от "Пако":

    За кое по-точно се изказва неподготвен.
    Аіrbuѕ – ВеlugаХL е специализиран за превоз на обемни товари.
    По-малък е по габарити и товароносимост от АН-124 Руслан да не говорим за АН 225 Мрия.
    Характеристиките им ги има в википедия.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Prizrak

    14 12 Отговор

    До коментар #19 от "САП":

    Много добре виждаме какви мениджъри са рашките, и колко разбират от бизнес.Ако не е газта, която използват за политически натиск, направо са загинали. Мизерия и студ има там.На запад продължават развитието си с огромни крачки, а руските мужици тъпчат на едно място, също като нас.Всяка година ходя по работа в Санк Петербург.Не ти трябва машина на времето.Просто се разходи по улиците и все едно си в България през 90 те години.

    Коментиран от #24

  • 21 Plovdiv

    3 5 Отговор
    Не знам кой е предложил оформлението и бранцировката на корпуса - на мен ми изглежда грозно. Без да ангажирам никого с мнението си.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 САП

    11 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Проблема е в заглавието на статията, че е поредната журналистическа хипербола с цел читателски интерес.
    Иначе си абсолютно прав, че Аіrbuѕ – ВеlugаХL е конкретно техническо решение на конкретен проблем. При това проблем създаден по политически причини. Да не е завода на едно място в една държава и да не печели само тя от производството му.
    Което от политическа точка е добро, но от техническа е кошмарно.
    Белуга е самолет, който не би трябвало да има необходимост да се създава. Той е техническо решение на политико-икономически проблем. Поради тази причина и само Аербус оперира с тях и другаде нямат пазар.
    Докато при АН е обратното. Те са самолети с общо предназначение и реалното им разспространението по-света е възпрепятствано по политически причини.

    Коментиран от #27, #28

  • 27 гост

    10 6 Отговор

    До коментар #26 от "САП":

    Разпространението им по света е възпрпятствано единствено от това , че не стават за нищо !! Първо не отговарят на никакви норми за шум и емисии , вследствие на което не могат да кацат на НИКОЕ летище в Европа и Америка !! И второ разхода им на тон товар е мнооого по-голям от транспортните самолети на Боинг и Еърбъс , а това е най-важното а не , че можел да натовари няколко тона повече наведнъж !! Ако на европейци и американци им трябваше самолет с такава товароносимост , щяха да си направят !! Но НЕ ИМ ТРЯБВА !! Даже на китйците не им трябва и затова се отказаха да пренасят производството на Мрия в Китай !! Ако имаше търсене щеше да има предлагане !! Виж колко броя от умрелия АН са произведени за всичките десетки години откакто го има , да не говорим колко летят !!! Това е НЕНУЖЕН самолет , направен да се фукат каскетите , че са "безаналогови" и скоро ще бъде окончателно изоставен и забравен !!

    Коментиран от #29, #31

  • 28 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #26 от "САП":

    Ще дам пример ,та дано вденете за какво иде реч !! Всички "тирове" са съобразени за товароносимост , законова установена за пътищата в ЕС и САЩ !! Съответно тези пътища се строят така , че да са предвидени за тая товароносимост !! И никой производител не се напъва да прави такива с по-голяма товароносимост , щото никой не може да я използва , а набляга на по-нисък разход , комфорт , шум , цена и т.н. !!! По същия начин летищата са съобразени за определени размери и тегло и шум и емисии и никой не му е притрябвал самолет , който НЕ МОЖЕ да каца на тия летища !! Да не говорим , че тоя самолет няма кой даже да го обслужи , щото не отговаря на техниката , която обслужва другите самолети !! Да не говорим , че цената на транспорта на тон е значително по-висока , а там има хиляда превозвача и се играе на центове на тон разлика !!! НА НИКОЙ НЕ МУ ДРЕМЕ за вашата товароносимост , това са случаи един път на пет години , дето ще се наложи такова нещо и пак има други начини да се превози !!!!
  • 29 Юстас

    3 2 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Много ми е интересно на какво се базира самочувствието ви да разсъждавате така за един самолет, който е създаден за определбени цели. Какви знания имате в областта ? Изобщо по всичко ли сте така компетентен. Ако сте, значи по нищо не сте.

    Коментиран от #30

  • 30 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Юстас":

    Освен общи приказки и разсъждения за мен , които знаеш къде да си завреш , барем един аргумент против конкретните факти , които изброих ще споменеш ли ?? Очевидно не , просто щото няма такъв !!!
  • 31 САП

    7 3 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Конкретно за разпространението не съм имал в предвид АН 225 Мрия, а АН 124 Руслан.
    За аналози на Руслан има прекия е C5 галакси, но почти всички са военни самолети.
    Руслан има сериозни предимства в товарния отсек спрямо другите.
    А русофобските писанки и лозунги в стил всичко руско е боклук няма да ги коментирам изобщо.
  • 32 zx 12 r

    4 0 Отговор
    С тези две двигателчета дали ще се вдигне !!!!
  • 33 Само питам

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Рошко":

    Колко такива ан-а летят бе умник?
  • 34 бай Даньо

    0 0 Отговор
    Бай Даньо лично е дялкал един чарколък по Белугата, ама няма да ви кажа кой, ха-ха. Начи това е самолет който ако го види шопа ще каже "нема такъв самолет!" ха-ха!