Аіrbuѕ – ВеlugаХL – един от най-големите самолети в света, получи от Eвpoпeйcĸaтa aгeнция пo aвиaциoннa бeзoпacнocт (ЕАЅА) разрешение да бъде пуснат в експлоатация. Агенцията е издала Туре Сеrtіfісаtіоn за въпросния модел, което означава, че машината е напълно годна за ползване. Това означава, че най-късно в началото на следващата година машината ще полети.
Самолетът се използва за транспортиране на части на самолети, най-вече са Airbus от различни европейски градове до централата, където се сглобяват самолетите във Франция, Германия и Испания. Става дума за крилете на моделите А350 ХWВ
До момента Airbus за произвели 5 броя от въпросния модел самолети на обща стойност над 1 млрд. USD.
Спрямо ВеlugаЅТ моделът ВеlugаХL е със 6 метра по-дълъг, с 1 метър по-широк и със 6 тона по-голям преносим капацитет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рошко
Коментиран от #2, #10, #17, #22, #25, #33
14:45 16.11.2019
2 Белуга
До коментар #1 от "Рошко":
Особено по консумация на гориво.Коментиран от #3, #5
14:53 16.11.2019
3 Гостилничаря
До коментар #2 от "Белуга":
Но и по товароподемност....Коментиран от #8
14:58 16.11.2019
4 Гост
Коментиран от #6, #23
15:06 16.11.2019
5 Шляхтиц
До коментар #2 от "Белуга":
Безплатен обяд няма...........Коментиран от #12
15:14 16.11.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Гост
До коментар #6 от "Голем смях":
Първо се научи да пишеш кога и къде се слага "ь" и "й". После прочети за В-52 и С-5. Но ти си толкова жалък, че само руснаци, шибане и гълтане ти е в празната кратуна.Коментиран от #15
15:31 16.11.2019
8 Пако
До коментар #3 от "Гостилничаря":
Добре но,защо не им погледнеш и сравнишданните.Не се изказвай неподготвен...
Коментиран от #18
15:56 16.11.2019
9 KOC
16:00 16.11.2019
10 Самовар
До коментар #1 от "Рошко":
Потънал съветски кораб. Екипажът се спасява и изплува до близкия остров. Обаче ги хващат някакви диваци и се канят да ги ядат. Капитанът преговаря с тях:- Другари, при вас имаше ли революция?
- Не.
- А съветска власт?
- Не.
- А колективизация?
- Не.
- А култ към личността?
- Не...
- А перестройка? И това не?
- А ленински съботници всеки месец? Пак не? Ами тогава от какво сте озверели така?
16:04 16.11.2019
11 Малчу от Факултету
19:18 16.11.2019
12 гост
До коментар #5 от "Шляхтиц":
Погледни разхода на тон товар и тогава приказвай за безплатен обяд !! И по-голямата товароносимост е абсолютно ненужна в случая , щото самолета е сметнат за КОНКРЕТНА задача !! Ако им трябваше повече , щяха да го направят за повече ! В случая това значи само излишно тегло и рамери , оттам излишен разход и цена и т.н. !! Само каскетите не мислят за какво ще се ползва една машина , а само за това да реват , че е най-най , безаналогова и т.н. простотии !!!Коментиран от #19, #26
19:53 16.11.2019
13 Сталинчо
20:19 16.11.2019
14 290
22:25 16.11.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Коментатор
23:32 16.11.2019
17 Лошия
До коментар #1 от "Рошко":
Белугата е за по обемни товари, Ан е за по тежки.03:04 17.11.2019
18 САП
До коментар #8 от "Пако":
За кое по-точно се изказва неподготвен.Аіrbuѕ – ВеlugаХL е специализиран за превоз на обемни товари.
По-малък е по габарити и товароносимост от АН-124 Руслан да не говорим за АН 225 Мрия.
Характеристиките им ги има в википедия.
08:40 17.11.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Prizrak
До коментар #19 от "САП":
Много добре виждаме какви мениджъри са рашките, и колко разбират от бизнес.Ако не е газта, която използват за политически натиск, направо са загинали. Мизерия и студ има там.На запад продължават развитието си с огромни крачки, а руските мужици тъпчат на едно място, също като нас.Всяка година ходя по работа в Санк Петербург.Не ти трябва машина на времето.Просто се разходи по улиците и все едно си в България през 90 те години.Коментиран от #24
09:38 17.11.2019
21 Plovdiv
09:44 17.11.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 САП
До коментар #12 от "гост":
Проблема е в заглавието на статията, че е поредната журналистическа хипербола с цел читателски интерес.Иначе си абсолютно прав, че Аіrbuѕ – ВеlugаХL е конкретно техническо решение на конкретен проблем. При това проблем създаден по политически причини. Да не е завода на едно място в една държава и да не печели само тя от производството му.
Което от политическа точка е добро, но от техническа е кошмарно.
Белуга е самолет, който не би трябвало да има необходимост да се създава. Той е техническо решение на политико-икономически проблем. Поради тази причина и само Аербус оперира с тях и другаде нямат пазар.
Докато при АН е обратното. Те са самолети с общо предназначение и реалното им разспространението по-света е възпрепятствано по политически причини.
Коментиран от #27, #28
13:03 17.11.2019
27 гост
До коментар #26 от "САП":
Разпространението им по света е възпрпятствано единствено от това , че не стават за нищо !! Първо не отговарят на никакви норми за шум и емисии , вследствие на което не могат да кацат на НИКОЕ летище в Европа и Америка !! И второ разхода им на тон товар е мнооого по-голям от транспортните самолети на Боинг и Еърбъс , а това е най-важното а не , че можел да натовари няколко тона повече наведнъж !! Ако на европейци и американци им трябваше самолет с такава товароносимост , щяха да си направят !! Но НЕ ИМ ТРЯБВА !! Даже на китйците не им трябва и затова се отказаха да пренасят производството на Мрия в Китай !! Ако имаше търсене щеше да има предлагане !! Виж колко броя от умрелия АН са произведени за всичките десетки години откакто го има , да не говорим колко летят !!! Това е НЕНУЖЕН самолет , направен да се фукат каскетите , че са "безаналогови" и скоро ще бъде окончателно изоставен и забравен !!Коментиран от #29, #31
17:09 17.11.2019
28 гост
До коментар #26 от "САП":
Ще дам пример ,та дано вденете за какво иде реч !! Всички "тирове" са съобразени за товароносимост , законова установена за пътищата в ЕС и САЩ !! Съответно тези пътища се строят така , че да са предвидени за тая товароносимост !! И никой производител не се напъва да прави такива с по-голяма товароносимост , щото никой не може да я използва , а набляга на по-нисък разход , комфорт , шум , цена и т.н. !!! По същия начин летищата са съобразени за определени размери и тегло и шум и емисии и никой не му е притрябвал самолет , който НЕ МОЖЕ да каца на тия летища !! Да не говорим , че тоя самолет няма кой даже да го обслужи , щото не отговаря на техниката , която обслужва другите самолети !! Да не говорим , че цената на транспорта на тон е значително по-висока , а там има хиляда превозвача и се играе на центове на тон разлика !!! НА НИКОЙ НЕ МУ ДРЕМЕ за вашата товароносимост , това са случаи един път на пет години , дето ще се наложи такова нещо и пак има други начини да се превози !!!!17:25 17.11.2019
29 Юстас
До коментар #27 от "гост":
Много ми е интересно на какво се базира самочувствието ви да разсъждавате така за един самолет, който е създаден за определбени цели. Какви знания имате в областта ? Изобщо по всичко ли сте така компетентен. Ако сте, значи по нищо не сте.Коментиран от #30
18:49 17.11.2019
30 гост
До коментар #29 от "Юстас":
Освен общи приказки и разсъждения за мен , които знаеш къде да си завреш , барем един аргумент против конкретните факти , които изброих ще споменеш ли ?? Очевидно не , просто щото няма такъв !!!22:06 17.11.2019
31 САП
До коментар #27 от "гост":
Конкретно за разпространението не съм имал в предвид АН 225 Мрия, а АН 124 Руслан.За аналози на Руслан има прекия е C5 галакси, но почти всички са военни самолети.
Руслан има сериозни предимства в товарния отсек спрямо другите.
А русофобските писанки и лозунги в стил всичко руско е боклук няма да ги коментирам изобщо.
06:37 18.11.2019
32 zx 12 r
09:37 18.11.2019
33 Само питам
До коментар #1 от "Рошко":
Колко такива ан-а летят бе умник?09:59 18.11.2019
34 бай Даньо
01:13 20.11.2019