ФАКТИ.БГ

Класация на Forbes България: Най-популярните брандове във Facebook

В класацията са включени компании, които имат българска страница във Facebook, маркирана като бранд

Публикувана: 29 Юли, 2020 19:39
3 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2311
Класация на Forbes България: Най-популярните брандове във Facebook
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.

През 2019 г. глобалните приходи на Facebook от реклама достигат 69.7 млрд. долара. На фона на тези обороти 25-те млн. лв., които българските рекламодатели са инвестирали във Facebook реклама, изглеждат нищожни. Те обаче представляват една четвърт от нетните инвестиции в интернет реклама за 2018 г. според данните на IAB България.

Facebook рекламата е атрактивна, защото позволява много детайлно сегментиране на аудиторията. Фирмите могат да показват рекламите си на фенове на определени отбори или изпълнители, на любители на планинарството или екзотичната кухня.

Класацията на Forbes за най-популярните брандове във Facebook показва българските марки с най-много фенове в социалната мрежа. Една добре поддържана Facebook страница с няколкостотин хиляди фенове може да се използва както за популяризиране на бранда, така и като директен канал за продажби. Това е особено важно за малките и средните бизнеси, които не могат да си позволят големи разходи за дигитален маркетинг.

Разбира се, голямата фенска база не гарантира повече продажби или ангажираност. Важно е как я използваш. Има компании със стотици хиляди фенове във Facebook, които не публикуват редовно и така се лишават от потенциала на този маркетингов канал. Вземете за пример страницата на царевичните пръчици „Зайо Байо” (2-ро място в класацията). Тя има почти 500 хил. фенове, но от началото на 2020 г. има много малка активност.

На другия полюс е страницата на сайта за продажба на автомобили mobile.bg (1-во място в класацията). През март 2020 г. тя има над 320 хил. интеракции от фенове (харесвания, коментари и споделяния). Това са над 10 хил. потенциални потребители дневно.

Методология:

В класацията са включени компании, които имат българска страница във Facebook, маркирана като бранд. Подреждането е направено на база броя на феновете на всяка страница към края на май 2020 г. Включени са само страници, на които е публикувана поне една нова публикация през последните 90 дни до създаването на класацията. Данните за броя на феновете са взети от Socialbakers.

ТОП 40 НА БРАНДОВЕТЕ ВЪВ FACEBOOK
Mobile.bg
775 450

Търговия с автомобили

Платформата е специализирана в продажба на автомобили, камиони, джипове и бусове, като собственик на сайта е „Резон’’, чиито приходи възлизат на 9.6 млн. лв. за 2018 г. Компанията притежава и една от най-големите платформи за онлайн търговия на дребно в България Bazar.BG.

Зайо Байо
492 352

Храни

Фирмата, която стои зад марката „Зайо Байо”, е „Сани-Конс Тодорови с-ие”. Създадена е преди 30 години и е ориентирана в сферата на хранително-вкусовата промишленост, като специализира в производството на царевични и пшенични пръчици. През 2000 г. пуска на пазара продуктите под марката „Зайо Байо”. Две десетилетия по-късно популярността им продължава да е голяма и им отрежда  6.8 млн. лв. приходи през 2018 г.

Furniture Videnov
461 934

Мебели

„Виденов груп” ООД, по-известни за широката общественост чрез бранда ‘“Мебели Виденов”, специализират в производство и търговията с корпусна и мека мебел. Създадена в Ямбол, фирмата започва като малък семеен бизнес, а днес може да се похвали с мебелна фабрика, модерни производствени цехове и 43 търговски обекта в страната.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.6 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Един
1 Отговор
В България никой не купува от реклама във фейсбук! Хората, които висят нон-стоп във фейса всъщност са бедни. Те затова са там, щото е безплатно.
По-умните ползват адблокери и изобщо не ги виждат тези реклами. Работех доста време във фирма, която се занимава с това и определено знам как стоят нещата. Не си давайте парите да рекламирате във фейсбук!

Коментиран от #3


Оценка:
-0 +26

Госг
2 Отговор
Как така "на другия полюс"???
.. И mobile.bg и Зайо Байо са на единия полюс. На другия трябва да са тези с най-малко фенове. И защо започвате от вторите, а не от първите???

Оценка:
-0 +7

Сочи
3 Отговор

До коментар #1 от "Един":


Може би не си работил достатъчно... Опресни си знанията.

Оценка:
-4 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Йордан Лечков
Йордан Лечков коментира конгреса на БФС
Сам човек само за тоалетна става"

Още бисери
ТОП 5