На 20 септември официално ще бъде открит първият магазин на шведската мебелна верига IKEA в България. Очакванията са за периода септември 2011-септмври 2012 г. тя да бъде посетена от над 1 500 000 милиона души.
Различното от другите мебелни магазини у нас, не са само по-ниските цени на предлаганите стоки, но и тяхното голямо разнообразие – близо 7500 артикула. Амбицията на IKEA България е да достигне до 10% пазарен дял на мебелния пазар у нас.
Първият български магазин на IKEA се намира на „Околовръстен път” №216 (в близост до „Бистришко шосе” и заема площ от 30 000 кв.м. Стойността на инвестицията възлиза на 50 млн. EUR, което е едно от най-големите вложения в сферата на търговията на дребно за последните няколко години. В средносрочен план се очаква да бъде изграден втори магазин във Варна. Магазинът в България ще е 326-я в света. Няколко дни преди откриването в София ще бъде пуснат в експлоатация магазина на IKEA в Мелбър.
На снимката: (отляво надясно) – Апостолос Петалас-главен изпълнителен директор на Fourlis Group, Нана Серкеджиева-мениджър „Реклама и комуникации” „Хаус Маркет България” АД, Тео Муратидис-управител, IKEA България, Панайотис Катифорис-управляващ директор „Хаус Маркет”
„Оборотът и продажбите са много важни за една стопанска организация, защото те показват доколко финансово стабилна е тя, но когато започваме един такъв проект като магазина на IKEA в България, за нас не е толкова важно какъв точно ще бъде нашият оборот през първата или втората година. Ние си поставяме за цел да привлечем над 1.5 млн. посетители в нашия магазин през първата година и дори да не успеем да постигнем определен оборот, самият факт, че сме привлекли толкова посетители ще бъде успех за нас, независимо от оборота”, каза в отговор на журналистически въпрос какъв оборот планира да направи IKEA България през първата година от дейността си у нас Апостолос Петалас, главен изпълнителен директор на Fourlis Group, притежаваща франчайза на магазини IKEA за Гърция, Кипър и България.
Към момента IKEA работи с двайсет български производители, които доставят стоки за компанията по целия свят.
Факти и цифри
IKEA е основана през 1943 г. от 17-годишния Ингвар Кампрад;
Магазините на компанията през 2011 г. са 323;
Всеки магазин предлагат по 7500 продукта;
През 2010 г. 699 000 000 души са посетили магазините на IKEA в цял свят;
Каталогът на IKEA съдържа около 3500 продукта;
През 2012 г. каталогът ще бъде издаден на 31 езика и разпространен в 39 държави
Общият оборот на всички магазини през 2010 г. е 23 800 000 000 EUR.
На снимката: (отляво надясно) – Апостолос Петалас-главен изпълнителен директор на Fourlis Group, Нана Серкеджиева-мениджър „Реклама и комуникации” „Хаус Маркет България” АД, Тео Муратидис-управител, IKEA България, Панайотис Катифорис-управляващ директор „Хаус Маркет”
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 georgi
16:08 01.09.2011
2 georgi
16:11 01.09.2011