Last news in Fakti

4 Януари, 2022 09:29 1 849 3

Ако искаш да полетиш

  • емил аврамов-
  • авиация-
  • peak aviation academy

През декември 2020 г. Аврамов и Абаджи­ев получават зелена светлина от регулато­ра и така се ражда Peak Aviation Academy

През март 2020 г. времето за авиоиндустрията спира. Значително намаляват работните дни и за Емил Аврамов, участник в клас 2021 на селекцията ни „30 под 30“, който е пилот в ирландския авиопревозвач Ryanair. От над 20 работни дни на месец изведнъж Аврамов лети 1–2 дни месечно и въпреки това е сред щастливците, защото много негови колеги остават без работа или са принудени за месеци да излязат в неплатен отпуск, пише "Форбс България".

Настъпилата криза обаче не само не го шокира, а му дава възможността да осъществи своя план за действие, който се заражда в главата му преди години за времето, в което неминуемо се случи някакъв трус във въздухоплаването.

„Индустрията ни е циклична. Знаех, че ако има подобна случка в историята, тя ще се повтори под някаква форма. 11 септември 2001 г. повлиява по същия начин на индустрията – внезапно и тежко, но не толкова продължително. Аз бях сигурен, че в един момент нещо ще се случи и бях готов за това. Имах готови планове какво ще направя с времето си. Бях изненадан от продължителността, но не и че нещо се случва“, казва 26-годишният Аврамов.

Идеята му е да създаде учебен център за теоретично обучение на пилоти, в който те могат да учат на английски език и дистанционно. Получаването на сертификат за завършен теоретичен курс е първата задължителна стъпка за всеки бъдещ пилот. Следва получаване на лиценз за пилот люби­тел или за професионален пилот, като към тях могат да се получат и допълнителни квалификации, като това да се лети на оп­ределен тип самолет или в лоши метеоро­логични условия например.

Аврамов привлича за начинанието свой познат от университета – University of Leeds, Ангел Абаджиев, за съосновател и двамата подготвят и подават необходи­мата документация пред Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна админи­страция“. Аврамов вече има своя компания – „Пийк Авиейшън“ ЕООД. Дружеството е основано през есента на 2019 г., за да може Аврамов да предлага услуги като инструк­тор, затова след задвижването на плана за учебния център решава да използва вече съ­ществуващото дружество. „Не казах на никого в индустрията, особено в България, тъй като исках да следвам мечтата си, а не да чувам защо нещо не може да се случи или как аз няма да успея“, казва той.

През декември 2020 г. Аврамов и Абаджи­ев получават зелена светлина от регулато­ра и така се ражда Peak Aviation Academy. Още в рамките на същия месец са факт и първите трима клиенти – българин, който иска да стане професионален летец, и двама израелски бизнесмени, които имат предста­вителства в цялата страна и искат да дос­тигат по-лесно до различни точки на Бъл­гария. От самото начало двамата съосно­ватели си делят задачите в зависимост от свободното си време. „Много е важно да има човек, на когото разчиташ, на когото можеш да делегираш, да му имаш доверие и в не толкова силни моменти да ти каже „ще го направим“, казва Аврамов.

След първите трима се зареждат още клиенти. Досега около 30 души са преми­нали през курса или в момента го карат, с което по думите на Аврамов Peak Aviation Academy само за година успява да настигне основния си конкурент – Частен транспор­тен колеж – учебен център на близо 20 го­дини. „Догодина ще го задминем сериозно, като увеличаваме целта си десетократно“, пресмята Емил Аврамов.

Центърът на Аврамов успява да постиг­не този успех благодарение на различния подход, на който залага. Традиционно тео­ретичните курсове за пилоти се провеждат два пъти в годината, за да се събере група, уроците са на български език, присъст­вени, по четири часа на ден, което е неу­добно за активно работещите. Вместо да следва отъпкания път, Емил Аврамов залага на обучение на английски език. Платформа­та предлага обучение по девет дисциплини – въздушно право, аеродинамика, устройство на самолета, метеорология, навигация и други, в рамките на 100 учебни часа, които могат да се вземат за 7 седмици, ако се от­деля време всеки ден, но компанията позво­лява те да се вземат за период до 12 ме­сеца, ако клиентът не може да отделя постоянно време за изучаване на дисциплини­те. „Системата на обучение е интерактив­на, в нея има множество видеоуроци, запи­сани от нас, използвани са най-модерните технологии, налични на пазара, нямаме само виртуална реалност, но и това предстои“, обяснява Емил Аврамов.

Първоначално екипът на Peak Aviation Academy, в момента от четирима души, започва с чужди материали, но в момента създава и свои, които предстои да бъдат публикувани.

В края на курса клиентът получават сер­тификат. „Регулираме постоянно неговото знание – дали постига нивото, което иска­ме“, посочва Аврамов, като допълва, че си поставят по-строги изисквания за знания от законовите.

Въпреки крехката му възраст това, което дава на Аврамов увереността, че може да се справи, е опитът, който има като инструктор на екипажи в Ryanair. Той постъпва на работа в компа­нията веднага след като получава бакала­върската си степен по авиационна техника и мениджмънт от University of Leeds. Пара­лелно с обучението си в университета полу­чава и всички необходими сертификати за професионален пилот, като това включва минимум 200 летателни часа и 23 теоре­тични изпита, като подготовката за бъде­щата си професия започва още в 12 клас.

Още преди завършването на универси­тета започва да кандидатства за работа. Пуска документи в над 60 компании по цял свят и на 21 години е назначен на рабо­та в Ryanair. Първите шест месеца пре­карва в обучение – всяка авиокомпания има отдел за профилирано обучение на пилоти за пилотиране на определен модел самоле­ти или за возене на пътници. Аврамов пре­минава обучение да управлява самолет „Бо­инг 737“. След това започва да изпълнява полети из Европа като втори пилот. През 2017 г., около година след постъпването си в компанията, се прехвърля в София и така всичките му полети започват и завършват в българската столица.

Едва две години след като постъпва на работа в авиокомпанията, му възлагат да обучава пилотите, които постъпват в компанията. „Обучавах хора като мен, обу­чавах и такива с голям опит – които сме­нят компанията или може би са летели на друг тип самолет – обяснява Аврамов. – Обучавах капитани на 40–50–60 години. От­там получих увереността, че мога да правя това, което искам да правя.“

Обучението включва теоретични знания и упражнения в симулатор за реагиране при аварийни ситуации като аварийно кацане, кацане при лоши метеорологични условия, пожар и други. „Аз бях най-младият. Бяхме група от петима души, като средната въз­раст без мен би била 55–56 години. Това бяха опитни пилоти, станали инструктори. Аз смъкнах средната възраст драстично“, каз­ва с усмивка Аврамов.

Получава този шанс благодарение на под­хода на Ryanair. В компанията кариерното израстване не е базирано на години опит, а на знания и умения, амбиция и желание, обяснява младият пилот.

Въпреки това в началото му се налага да се пребори с недоверието на по-възрастни­те пилоти, които трябва да обучава. „Раз­читах повече на хладнокръвие, отколкото на увереност и самочувствие. До момента, в който разбрах, че поставен в тази конкретна ситуация, аз имам повече знания и умения и мога да допринеса за развитието на другите хора и те ми се доверяват, то­гава се пречупвах и имах увереността, че мога да продължа сесията.“

Да не бяга от предизвикателствата, а напротив – да ги тър­си, е подходът на Емил Авра­мов от малък. Първата му работа е като уиндсърф ин­структор в Турция. През летата, докато е в гимназията, започва да се занимава със спорта. „Станах много добър и всяко лято прекарвах в Турция, където обучавах хора да карат уиндсърф“, спомня си той.

Но едно от най-големите му лични предиз­викателства идва, когато е едва на 15 – из­качва връх Монблан (височина 4809 м). „Тър­сех начин, по който да реализирам себе си и потенциала си. Попаднах в интернет на една експедиция до Монблан и си казах „аз съм активен, спортувам, защо да не опи­там да изкача Монблан“, разказва Аврамов.

Свързва се с организация, която прави планински преходи, и една година прекарва в обучение в планините в България. Когато идва времето за изкачването на Монблан, групата – останалите на възраст 35–50 го­дини, заминава с бус за Франция. Изкачване­то започва от градчето Шамони, като гру­пата изчаква четири дни за хубаво време. Самото изкачване продължава пет дни. Из­браният маршрут е така нареченият Крал­ски траверс. Това е най-трудният и най-дъл­гият, но и най-красив маршрут, който пре­минава през два върха с височина над 4000 метра – Mont Blanc du Tacul (4248 м) и Mont Maudit (4465 м).

„Баща ми не ме пусна. Не искаше да чува за това, майка ми не знаеше какво ми пред­стои. По този начин аз се озовах там и го направих. Те разбраха какво са допуснали в момента, в който аз им показах снимки, тъй като по маршрута, по който минахме, имаше много опасности“, разказва сега с ус­мивка Аврамов.

Със същата страст Емил Аврамов се впуска и в предизвикателството Peak Aviation Academy, като от самото начало мисли в по-голям мащаб. Целта на компа­нията е европейският пазар, а българският е само първата стъпка, на която екипът тества продукта. От законова гледна точ­ка няма пречка – въздухоплаването в Евро­па е стандартизирано и покриването на не­обходимите изисквания дава възможност да предлагат обучение навсякъде в ЕС.

„В България е много голям интересът, но за момента не сме похарчили една сто­тинка за реклама – всичко идва от нашите връзки, нашето име в индустрията, особе­но в страната“, обяснява Аврамов.

Екипът има много ясно разчетен план за следващата година. В момента голяма част от усилията отиват за подготовка и пуб­ликуване на учебни материали. Предстои пускане и на мобилно приложение, което ще позволи на клиентите да учат навсякъде и по всяко време. Когато всичко е готово, през второто тримесечие на 2022 г. Peak Aviation ще се отвори за европейския пазар, като младата компания очаква да посрещ­не десетки и дори стотици нови клиенти.

Междувременно Емил Аврамов продължа­ва да извършва полети като втори пилот между 10 и 15 дни в месеца. Двугодишният му договор за инструктор е изтекъл през тази година и през зимата му предстои по­вишение – има потвърдена възможност да стане капитан, а до една-две години плани­ра да стане и капитан инструктор.

Като своя лична мисия вижда и популяри­зирането на леката авиация. „На Запад има голяма общност, стотици хиляди, които ле­тят сами на своите самолети, както ние караме кола за удоволствие. В Англия лека­та авиация е доста популярна – като да иг­раеш голф през уикенда“, казва той.

Продължава развитието и на Peak Aviation. „Теоретичното обучение е първа­та задължителна стъпка, през която всеки бъдещ пилот трябва да премине, и ние ис­каме да бъдем лидерът – всеки пилот в Ев­ропа да мине през нас“, посочва Аврамов.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво.

    8 1 Отговор
    Пожелавам му успех. България е била водеща сила в авиацията едно време.
  • 2 незнайко

    0 0 Отговор
    Супер ! Ако имат и чартърни полети в БЪЛГАРИЯ за определени дестинации там където има летища независимо какви ще се развият още .
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.