Last news in Fakti

20 Февруари, 2022 12:34 1 789 6

„БМФ Порт Бургас” демонстрира безопасността на съоръженията и мащабността на инвестициите си

  • бмф порт бургас-
  • бургас-
  • пристанище

Денят на отворени врати премина  при стриктно спазване правилата за вътрешния ред в пристанището

„БМФ Порт Бургас” демонстрира безопасността на съоръженията и мащабността на инвестициите си - 1

„БМФ Порт Бургас” ЕАД убеди гражданите в безопасността на съоръженията, изградени на Пристанищен терминал „Бургас Изток - 2“. На 19 февруари 2022 г. в Деня на отворени врати 40 души посетиха терминала, на място се увериха, че сигурността и опазването на околната среда са приоритет за концесионера, видяха построеното през последните десет години, запознаха се с извършените крупни инвестиции, довели до увеличение на товарооборота и броя на работните места.

Денят на отворени врати премина при стриктно спазване правилата за вътрешния ред в пристанището, целящи опазване здравето и сигурността на работещите и на посетителите. След предварително записване гражданите бяха разпределяни на групи от по 5-6 души. По график, между 10 и 16 часа, всяка от групите, придружавана от служители на „БМФ Порт Бургас”, обходи комплекса за втечнени въглеводородни газове, буферния склад за течни горива и специализирания комплекс за сярна киселина. Специалисти от дружеството показаха и разясниха начините, по които работят съоръженията, системите за безопасност и сигурност и за опазване на околната среда. В конферентната зала на дружеството чрез презентация посетителите бяха запознати с цялостната инвестиционна политика на „БМФ Порт Бургас” ЕАД – концесионер на пристанищните терминали „Бургас Изток-2” и „Бургас Запад”.

Първоначалната инвестиционна програма по договорите за концесия на двата терминала е предвиждала да бъдат направени инвестиции в общ размер на 258,2 млн. лева за целия срок на концесиите. Само за периода от 2012 г. до 2021 г. обаче концесионерът е изпълнил инвестиции в размер на 311 млн. лева. С повече от половината от средствата, платени от концесионера, са изградени обекти - публична държавна собственост. Изградени са нови съоръжения, модернизирани са пътната и ж.п. мрежата, извършена е рехабилитация на пристанищната инфраструктура, наличните съоръжения са модернизирани, закупени са ново оборудване и техника за обработка на товари.

В изграждането на комплекса за обработка на сярна киселина са вложени 12 млн. евро. Модерните проектни решения и оборудване отговарят на най-високите европейски стандарти, системата за управление и контрол е напълно автоматизирана. Технологичната схема от тръбопроводи (разположени върху бетонови канали с киселиноустойчива изолация), помпи, резервоари и арматура е затворена. Резервоарите са с двойни дъна и котловани, осигурена е възможност за неутрализация на кисели води и система за абсорбиране на пари, пожарната безопасност е обезпечена, извършва се непрекъснат автоматичен и визуален контрол.

Сярната киселина се приема от жп цистерни, съхранява се в резервоари и посредством най-съвременния модел специализирано оборудване (товарно рамо) се претоварва на кораби.
В комплекса за обработка на втечнени въглеводородни газове (пропан бутан) са вложени 6 млн. евро. Това е единствения по рода си в България специализиран комплекс за разтоварване на втечнени въглеводородни газове от танкери и директно претоварване на жп и автоцистерни без съхранение, с изградена иновативна система за втечняване на газовите пари. Проектните решения, оборудването и съоръженията са съобразени и отговарят на всички изисквания на нормативната уредба. Изградени са автоматизирана система за управление на технологичните процеси, интегрирана система за отчетност, точки за контрол, газсигнализираща система, мълниезащита и заземления, пожароизвестителна система, инсталация за водно охлаждане с морска вода, предпазни стени и клапани, блокировки, ограничен достъп и видеонаблюдение. Построени са жп станция и автостанция, сгради и съоръжения с противопожарно оборудване, контролна зала с електрически централен хъб и др. Благодарение на инвестициите в това модерно съоръжение се постигат претоварни норми до 200 кубически метра на час при разтоварване на танкер, като едновременно с разтоварването се натоварят шест вагонни цистерни и една автоцистерна.

На терминал „Бургас Изток – 2” е и Буферният склад за дизелово гориво, който включва 5 резервоара по 1000 м3, разположени в обща обваловка за приемане от танкери и последваща експедиция през наливна естакада на автоцистерни. Тук са изградени нивомерна система, сигнализация за препълване, дистанционно автоматично управление, измервателни системи с автоматични товарни контролери, системи за аварийна и противопожарна безопасност.

И комплексът за пропан-бутан, и Буферният склад за дизелово гориво са свързани онлайн с Агенция Митници, която осъществява директен контрол на акцизните стоки.

Съоръженията на терминал „Бургас Изток-2” са многократно проверявани от експерти на РИОСВ – Бургас. При всички проверки е констатирано, че операторът спазва управленските и технически мерки, предвидени в Доклада за безопасност, Политиката за предотвратяване на големи аварии и Аварийния план. Съоръженията са напълно безопасни.

В резултат на значителната модернизация и мащабната инвестиционна програма на концесионера товарооборотът на пристанище Бургас е нараснал от 1,5 млн. тона при предоставянето на концесиите до 6, 915 млн. тона през 2021 г. Обработените от концесионера товари на двата терминала за периода 2012 г. - 2021 г. са в общ размер на 48 млн. тона.
Значим е и социалният ефект - по-големият товарооборот означава повече работни места и по-добро заплащане. Докато към момента на предоставяне на концесиите броят на наетите по трудов договор работници и служители е бил 686, сега тук работят над 800 души, като е имало и периоди, в които броят на работниците и служителите е достигал 1100 човека. По този показател „БМФ Порт Бургас“ ЕАД се нарежда сред най-големите работодатели в региона, като същевременно влияе и на развитието на бизнеса в Бургаска област. Над 100 компании - малки и средни предприятия, са пряко или косвено ангажирани с дейностите, извършвани в двата пристанищни терминала.

Работниците и служителите на „БМФ Порт Бургас”са сред най-добре обгрижваните и заплатените в Бургаска област. Ръстът на заработените средни заплати в предприятието за последните пет години е 68%. Квалификацията и преквалификацията за пристанищните работници и служители се извършва безплатно в създадения от дружеството Център за професионално обучение. Десетки милиони левове са инвестирани в подобряване на условията на труд, в обучението и в грижа за здравето и безопасността на работниците и служителите. Стриктно се прилагат международните стандарти за сигурност и безопасност. За служителите в специализираните терминали са осигурени висококачествени лични предпазни средства, специализирано работно облекло, напълно съобразено с конкретните работни условия. Извършват се ежедневни инспекции по безопасност, наблюдава се общото състояние на работната среда, инфраструктурата и оборудването.

В Деня на отворените врати всички граждани, посетили Пристанищен терминал „Бургас Изток-2“, останаха удовлетворени от видяното и наученото, запознаха се с прилаганите мерки и стандарти, убедиха се в безопасността на работа на изградените пристанищни съоръжения. Голяма част от посетителите за първи път посетиха работещото бургаско пристанище, осигуряващо работни места за много бургаски семейства.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тулуп

    10 2 Отговор
    Домуз домуз
  • 2 Дааа

    8 1 Отговор
    Чувам от познати, че бил налял доста пари в техника, но не е въпроса в това. Редно ли е в центъра на Бургас да има баки от 50000 тона за складиране на сярна киселина. Знаем , че желязото бързо ръждяства край морето. Едно промишлена авария от безхаберие или друго и хората живеещи в центъра киселина ще дишат. Някой мисли ли? Терминалите във варненското езеро къде бяха? в дъното, да не би да бяха под прозорците на варналии. Стават грешки. А и да питам, още едно време трябваше да бъдат закрити терминалите за разтоварване на бензин и газ, заради близоста си жилищни сгради и нищо.... Само бизнеси за наши хора откриват.
  • 3 Бургазлия 2

    5 0 Отговор
    Имало било мълниезащита, ами тя е задължителна за всяка инсталация и сграда, да не говорим за пожароопасни и взривоопасни зони, каквито трябва да се водят резервоарите с втечнен газ! Проводниците сигурно са с електрическа изолация? Каквото й да ни омайвате, значи ли това, че не стават пожари и взривове в такива инсталации? Аз съм виждал 300 м стена от пламъци в Нефтозавода преди много години и не искам и да си помисля, ако това се случи в гъсто населен район!
  • 4 Дааа

    1 0 Отговор
    Бас държа, че мисирките дори не са прочели за спецификата на сярната киселина. Като не разбират какво правят там, банкет?
    Сярна киселина резервоара се съхранява в резервоари на киселинни и химическата промишленост серни, на вътрешния пазар или за съхранение на данни сярна киселина (90%) на резервоари за съхранение на сярна киселина са изработени от фибростъкло. Концентрирана сярна киселина като силен окислител такъв като алуминий с пасивиране, образуването на гъста пасивиране филм (метален оксид филм), изолиран от реагенти актове за защита филм среда и резервоара вече не е корпус на газовия резервоар произвежда химична реакция, сярна киселина носители за съхранение играят много добра роля, и фибростъкло танкове са произведени с използване на смола и стъклени влакна ликвидация направен, поради конструкцията на гъвкава, силна технология може да бъде проектирана да отговаря на това изискване тялото, както и продължителният му живот, сила и достатъчно голям, за да се улесни местата за настаняване на.

    Особеност

    1, силна устойчивост на корозия: предимствата на пластмаса.

    2, качеството на интензитета на светлината, високо налягане, с предимствата на стъкло и пластмаса, фибростъкло пропорция обикновено 1,8-2,1, е 1.4-1.5 на стомана са по-високи от стомана, чугун и пластмаса, отколкото сила.

    3, добра топлопроводимост: коефициент на термично разширение от стъкло, стомана и стомана приблизително същото, само 0.5% от топлопроводимостта на стомана.

    4
  • 5 Продължение

    1 0 Отговор
    4, добри изолационни свойства: предимство от стъкло и пластмаса.

    5, дизайнът на гъвкав

    ①, както е необходимо, за гъвкавост, за да се изработи различни структурирани продукти, за да отговори на изискванията, можете да направите един много добър продукт, като цяло.

    ② изберете материали достатъчно, за да отговарят на изпълнението на продукта, като: корозия може да бъде изработен, и моментната висока устойчивост на температура, по-специално високо съдържание в определена посока на продукта, добри диелектрични свойства, и други подобни.

    6, добра технология

    ① може да бъде гъвкавост да избирате в зависимост от формата на процеса на формоване, технически изисквания, цели и количеството на продуктите.

    ② процес е прост, може да форма, видни икономически ефекти, особено за сложни форми, лесно оформяне на малък брой продукти, но също така се акцентира върху нейната технология превъзходство. 7, дълъг живот, до 35 години

    8, ниски разходи за поддръжка.

    Тестване и поддръжка

    За да се гарантира безопасното производство, безопасна експлоатация на оборудване, производителността на труда и подобряване на живота на оборудването, машини и оборудване за работата трябва да се извършва редовни проверки и поддръжка, за да се предотврати механична повреда, засягаща производството, или механична злополука, причинена няма жертви, реалното производство, безопасност процедури за техническо обслужване и система за управление на безопасността, разработени от Re
  • 6 Продължение

    1 0 Отговор
    Тестване и поддръжка

    За да се гарантира безопасното производство, безопасна експлоатация на оборудване, производителността на труда и подобряване на живота на оборудването, машини и оборудване за работата трябва да се извършва редовни проверки и поддръжка, за да се предотврати механична повреда, засягаща производството, или механична злополука, причинена няма жертви, реалното производство, безопасност процедури за техническо обслужване и система за управление на безопасността, разработени от Research Годишна поддръжка резервоари резервоар и ремонт. Производители

    Следва да се отбележи въпроси от резервоар за съхранение киселина инспекция поддръжка сярна 2:

    1, не се пуши;

    2, средата за съхранение на резервоар сярна киселина трябва стриктно да прилагат разпоредбите на опасното управление на колоната Стоките;

    3, трябва да бъдат отрязани, когато резервоара свързана с проверка и поддръжка на енергетично оборудване, процедури за връчване;

    4, преди започване на работа, осигуряване на безопасността за околната среда около;

    5, когато работата на резервоара, трябва да има някой, който се грижи за да се избегне неочаквано се случи;

    6, след приключване на резервоар почистваща техника, трябва да се отбележи анализира изпитния процес;

    7, крайният тест изпитанието на времето на налягане на водата, за да се предотврати атмосфера вакуум Unicom да гарантират, че няма течове на резервоара сярна киселина, налягането е достатъчно силна явление.