Шефовете на социалната мрежа Туитър обявиха, че през 2013 г. компанията е натрупала загуби от $ 645 млн., съобщава Би Би Си.
Загубата бе очаквана от анализаторите, според които приходите на компанията през изминалата година са нараснали със 110 %, достигайки $ 665 млн. Големият проблем обаче е бавният растеж на броя на потребителите. През последното тримесечие Туитър е бил използван от 241 млн. потребителя, което е увеличение само с 3.8% от предходния тримесечен период. Това е спад в сравнение с ръста от 10%, който компанията отчете в началото на миналата година. Броят на новините показани на потребителите също е спаднал с 7%, което ще рече, че те все по-рядко обновяват своите акаунти. Компанията изпитва затруднения и при привличането на потребители извън Северна Америка, които към този момент формират само 27% от общата потребителска маса.
Тези новини излизат само 3 месеца, след като компанията пусна своите акции на Нюйоркската стокова борса. В следствие на това акциите на Туитър отчетоха спад от 12%. Според специалисти този спад се дължи на факта, че много потребители използват социалната мрежа еднократно, като се връщат към нея след няколко месеца или години. Проблемът на компанията е, че няма достатъчно лоялна потребителска база, което ще рече, че трудно може да постига твърд растеж.
По подобен начин се развиха събитията със социалната мрежа Фейсбук, след като пусна акциите си на борсата през май 2012 г. Тогава те излязоха с първоначална цена от $ 38 долара на акция, но непостигнатите прогнози за разширението на бизнеса на компанията в мобилните платформи, доведе спад от 50% на цената им, само три месеца след първоначалното им излизане на борсата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА