България не може да си позволи да губи време. Влизаме в еврозоната, където са най-разумните и най-богатите страни. Ако искаме да се наредим сред тях, трябва да действаме разумно и то сега. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов при откриването на кръгла маса на тема "Перспективи, предизвикателства и визия за развитие на строителния сектор“, организирана от Камарата на строителите в България и в. „Строител“.
Гроздан Караджов подчерта, че освен с използване на еврофондовете, ускоряване на развитието на ключови инфраструктурни обекти може да се постигне чрез механизмите на концесията. Това е инструмент, който Европейската комисия поощрява. „Когато публичните средства са ограничени, трябва да привлечем частния капитал – ресурс, който е наличен чрез пенсионни и международни фондове. Това е пътят да изградим магистрали, тунели, жп линии и водни съоръжения с темповете, от които България има нужда“, каза вицепремиерът.
В актуализирания план за концесиите са включени редица нови стратегически обекти – автомагистралите „Рила“ и „Черно море“, бързите жп връзки през Стара планина (Столник-Мездра, Троян-Христо Даново и Дъбово-Горна Оряховица), както и няколко помпени електроцентрали (ПАВЕЦ "Доспат", "Равногор" и "Батак"). „Не можем да позволим една естествена географска бариера като Стара планина да продължава да бъде икономическа и социална преграда пред развитието на България като модерна европейска държава. Трябва да осигурим свързаност чрез модерна инфраструктура, която да даде възможност за свободно преминаване на пътници и товари“, посочи Гроздан Караджов.
Той подчерта, че строителният бранш има ключова роля в процеса на реализиране на големите инфраструктурни проекти. Министър Караджов акцентира, че българските фирми са способността на държавата да реализира големи инфраструктурни проекти. „Без тях няма как да осигурим вода, пътища, магистрали и модерни железници. Затова съм убеден, че именно чрез българския бранш и чрез концесиите ще осигурим бъдещото развитие на страната“, отбеляза той.
Участие в събитието взе министърът на околната среда и водите Манол Генов, представители на централата власт и общините, на строителния бранш, неправителствения сектор, и др.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нов
Коментиран от #12
13:44 16.09.2025
2 толупа
13:45 16.09.2025
3 Обществените поръчки са измислени
13:47 16.09.2025
4 Гроздан
13:47 16.09.2025
5 Неразумен
13:48 16.09.2025
6 12345
Концесията е средствно за безконтролно крадене.
Даваш държавна или общинска собственост или инфраструктура - и частникът пълни гушка.
Пример - плажове, лифтове, водопровод, канал, електропреносна мрежа,
Коментиран от #39
13:50 16.09.2025
7 Някой
- Франция - 130 % чуждестранен дълг, протести, етнически размирици;
- Германия - и тя с голям външен дълг, лошо икономическо положение, пълна с гладни, но изискващи мигранти;
- Швеция - не знма колко ѝ е дългът, но нощно време е опасно да се излиза по улиците на големите градове;
- Италия - 120% външен дълг, недобро икономическо положение, пълна с тъмнокожи и кафяви емигранти, чакащи социални помощи;
- Испания - същото като Италия.
И къде сме били влезли? В клуба на усеплите и богатите? Вече не са богати, защото няма колониите, които преди огражбваха, за да бъдат добре. За сметка на това, колониите се преместиха при тях.
Не щем да се присъединявме в такъв клуб.
13:53 16.09.2025
8 Възpожденец 🇧🇬
Всичко държавно не се управлява добре, източва се от шишитата и е на загуба .
Коментиран от #30
13:53 16.09.2025
9 Един
Не съд и затвор! КЛАДА ЗА ТОВА ИЗЧАДИЕ Е МАЛКО!!!!
Този е един от най-крадливите и малоумни "министри"!
13:55 16.09.2025
10 Хохохо
13:55 16.09.2025
11 Казал е
13:56 16.09.2025
12 Този е за съд или
До коментар #1 от "Нов":
Чалгарското министърчр от ИТН трябва да го набарат онези русенски младежи и подобно на пияндето-шеф на полицията да му отупат праха от празната и крадлива кратуна.13:57 16.09.2025
13 факуса
13:57 16.09.2025
14 Ван дер Любе
14:03 16.09.2025
15 Бездънно е!
14:03 16.09.2025
16 Макробиолог
14:06 16.09.2025
17 🔥🔥🔥🔥🔥
14:15 16.09.2025
18 Ха,ха
14:16 16.09.2025
19 Тоя господин
14:18 16.09.2025
20 Тотален евроатлантически погром
14:19 16.09.2025
21 Боклуците на Боклука
14:21 16.09.2025
22 Никой
Имахме един колега - крадлю - покрадваше си - така - за спорта - а ние гледаме - опразнили ни касата.
14:23 16.09.2025
23 Тома
14:24 16.09.2025
24 Гост
14:25 16.09.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 жцжцжцж
14:27 16.09.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 При 20% доверие - никакви концесии!
със собствеността на държавата, респ.българския народ
при срамните 20% доверие (по Маркет линкс), рейтинг вероятно още по-нисък!
Ще дерете на народа си И с такси, за да пътува по магистралите,
не ви стигат другите такси, данъци, скъпо здравеопазване за българите?!
Само некадърниците и българофобите дават имотите и ресурсите на България
на сульовци и пульовци от чужбина да ги управляват = и да печелят милиарди,
а българския народ да страда в бедност и болести,
Без българи са вече над 700 заличени селища,
и с училища превръщани в старчески домове.
Кой ще пътува по тези магистрали - навлеци от далечни страни?!
Оставка на неможачите
14:28 16.09.2025
29 Кит
Някой ще ми похвали ли модернизацията на софийската водопреносна мрежа от концесионера й?
Или благоразумно ще си замълчи?
14:33 16.09.2025
30 Марсианец
До коментар #8 от "Възpожденец 🇧🇬":
Ти май не си бил в БългарияХаха ... честно да станело... с контрол..
14:34 16.09.2025
31 Само питам
14:35 16.09.2025
32 Ами..
До коментар #27 от "град КОЗЛОДУЙ":
Дали са я вече14:37 16.09.2025
33 Ф16
До коментар #27 от "град КОЗЛОДУЙ":
Няма нужда. Тя отдавна е колонизирана. Даже плаща, но не получава... за наше добро ...14:41 16.09.2025
34 Караджа министър
14:41 16.09.2025
35 Георгиев
14:41 16.09.2025
36 Георгиев
14:42 16.09.2025
37 Потрес!
14:45 16.09.2025
38 Потрес!
14:45 16.09.2025
39 Попето
До коментар #6 от "12345":
Тук да добавим концесията на златото, от която канадците печелят луди пари, а за нас един гол х..., също и летището в София, където плащането на сумите по Договора е отложено с години, пък обслужването стокрстно бе влошено! Не се наядоха, не се засрамиха, искат още и още, мръсни... ците.14:53 16.09.2025
40 Анонимен
14:54 16.09.2025
41 Бойко
14:57 16.09.2025
42 име
15:12 16.09.2025
43 ДългоИме
15:13 16.09.2025
44 мъкаааа
15:13 16.09.2025
45 хихи
15:17 16.09.2025
46 Америка за България
15:23 16.09.2025
47 Търновец
15:24 16.09.2025
48 Толуп
15:32 16.09.2025
49 Аман от тъпаци
15:35 16.09.2025
50 Мухаа ха!
16:22 16.09.2025
51 Иванчо
16:14 17.09.2025
52 Шаран БГ
Като транспортен министър г-н Караджов не разбира ли, че ако Тодор Живков не бе от Правец, Стара планина нямаше да бъде прекосена от магистрален път /къкъвто ще да е/ поне до края на този век ? Не разбира ли , че БДЖ обслужват преди всичко промишлени предприятия и промишлени зони ? Къде ги сега в България ? Железниците са тежък и бавен транспорт, за тежки товари в големи размери. Днес в България те се доказват и като негоден пътнически транспорт !! Само по времето на В.Червенков за две-три години пътническите влакове "цепеха секундата" на разсписанието. Сега традицията с часовите закъснения на влаковете, въпреки удвояването на главните ЖП линии, се спазва задължително !! За времето от закъснението на един влак, автобус прекосява страната от София до Варна !! Факт !!
Истината е в АВТОМАГИСТРАЛИТЕ и в автомобилния транспорт !! Всички сме наясно, че , например, китайците могат да ни спретнат магистралите за отрицателно време, НО ще секнат потоците пари в "нашите" джобове. А че като транзитна територия страната ни може да "троши пара" - не искат и да чуят !!
И г-н М.Генов не проумява, че без гора – няма вода. На кое вика "околна среда" ? На пясъка по плажа !?
09:52 19.09.2025