„Ако има мафия в управлението на отпадъците в София, то тогава Терзиев две години ѝ е плащал. Не може сега, след като толкова време си плащал, изведнъж мафията да ти е виновна“. Това заяви лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов в кулоарите на парламента по повод задълбочаващата се криза с извозването на боклука в столицата.
Борисов беше категоричен, че отговорността за настоящото положение пада върху сегашната общинска власт, която, според него, „се прави на жертва, след като е била част от схемата“.
„Когато затвориха депото в „Суходол” – това беше криза. Купувахме балиращи машини, карахме бали из цяла България, търсехме къде да ги депонираме. Това беше борба. А сега идват героите от мафията, децата на Държавна сигурност, и раздават обвинения кой бил мафиот и мутра. Това няма да го позволя“, добави Борисов.
Лидерът на ГЕРБ призова всички, които говорят за „мафия“ в отпадъците, да отговорят на въпроса ако наистина има такава, защо две години са ѝ плащали?
Борисов коментира и друг казус – потенциална продажба на „Лукойл“. Той изрази мнение, че в случай на продажба, службите и Министерският съвет трябва да проверят бъдещия купувач не като натиск, а като застраховка. „Никой не ги принуждава да продават. Но ако решат, службите трябва да проверят кой купува. Защото вече минахме през времето на Асен Василев, когато мутрите от ПП-ДБ управляваха мафията“, заяви още той.
Борисов отрече да има каквито и да било контакти с криминални фигури, каквито обвинения получи. „Нито съм виждал, нито съм чувал Таки или както го наричат. Вчера дори призовах кмета и Георги Георгиев да изпратят доброволци затворници и камиони, за да почистят София. Не съм ходил да изнудвам министри за обществени поръчки, както Божидар Божанов“, каза още Борисов и допълни: „Понеже мълча, сега ми се катерят по гърба. Това няма да стане“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #5, #14, #17, #20, #92, #101
10:16 09.10.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Вълк единак
10:18 09.10.2025
4 Да точно така
Коментиран от #45, #109, #110
10:19 09.10.2025
5 Петкан
До коментар #1 от "Пич":
Защото фъндъка е подписал договор, за това.Какво да направи-да спре да плаща и да осъдят общината ли???Коментиран от #16, #111
10:19 09.10.2025
6 Дааа,
Коментиран от #113
10:19 09.10.2025
7 честен ционист
10:19 09.10.2025
8 Той е....
Коментиран от #114
10:19 09.10.2025
9 1234567
Коментиран от #41
10:19 09.10.2025
10 ъхъ
Коментиран от #51
10:19 09.10.2025
11 Ту-туу
10:19 09.10.2025
12 Ялчин
10:19 09.10.2025
13 Борисов е виновенТой създаде зависимости
• Кой я е поддържал десетилетие?
• Кой е изградил зависимости и договори в този сектор?
Секторът на боклука в София е от десетилетия под контрола на ГЕРБ (и приближени фирми), а самият Борисов е бил не само кмет, но и дългогодишен премиер. Така че системата, която нарича "мафия", е или изградена, или толерирана по негово време.
10:21 09.10.2025
14 Напротив!
До коментар #1 от "Пич":
Елементрни манипулации за елементарни мозъци.10:22 09.10.2025
15 Даниел
Как да не плаща ,когато си подписал договор за много милиони,а да не говорим,че договора с Веолия още преди 15 години го подписа с неустойка от на млрд лв и даже го направи конфиденциален?
10:22 09.10.2025
16 Пич
До коментар #5 от "Петкан":
Естествено ! Достатъчно е да не плати два месеца и онзи ще отсъпи ! Защото ще загуби бизнес за милиони. Нали не вярваш , че Вълка се надява да получи боклука на Рим ?!10:23 09.10.2025
17 !!!?
До коментар #1 от "Пич":
Терзиев плаща две години на Мафията, а софиянци плащат от десетилетия на Боковата Мафия...!!!?Коментиран от #64
10:23 09.10.2025
18 Борисов е манипулатор!
• Насочва вниманието към „държавна сигурност“, „мутри от ПП-ДБ“, вкарва „Таки“, и други емоционално заредени теми, за да пренасочи фокуса от кризата с отпадъците.
• Вместо да отговори на въпроса „Има ли корупция в този сектор и кой я създаде?“, той пита риторично „А защо са ѝ плащали 2 години?“
Бойко Борисов иска:
• Да изчисти имиджа на ГЕРБ.
• Да удари политическите си опоненти.
• Да се позиционира като единственият, който „може да оправи нещата“.
Това е типично за Борисов – той често използва смес от обвинения, омаловажаване и показна фалшива "загриженост", за да затвори критични теми, вместо да ги адресира отговорно.
10:24 09.10.2025
19 123456
Коментиран от #125
10:24 09.10.2025
20 Мацка
До коментар #1 от "Пич":
Ами няма нужда от отговор , а въпрос :Щом Терзиев е плащал , то кой е подписал договорите с тези фирми така че да не могат да се прекратят ? Кой отгледа тези пиавици 12 години да смучат парите на софиянци , за да си пълни партийната каса ?
Продължавайте да гласувате за ГЕРБ и ще имате още от същото !!
Кмета Терзиев все още не е почнал да работи , защото общинския съвет не му позволява , това е. Всички те , общинските съветници , работят срещу жителите на София , а ние ги изпратихме там .
Коментиран от #70, #126
10:24 09.10.2025
21 ООрана държава
10:24 09.10.2025
22 Анализатор
А договорите с тези фирми са сключвани от неговото протеже Фандъкова.
10:25 09.10.2025
23 Борисов замазва собствената си вина!
10:25 09.10.2025
24 Държавата помага на Общината
Терзиев зашо е плащал на " мафията " за сметосъбирането до сега?
Защо чак сега му стана неудобно?!
От цялата дандания става ясно, че занапред сметоизвозването в тези квартали ще става СЪС ЗАЕМИ!
Браво, Терзиев, ти си връх на управленските способности!
Коментиран от #36, #44, #46
10:25 09.10.2025
25 Селянин
10:26 09.10.2025
26 сара
10:26 09.10.2025
27 Чип и Дейл
10:26 09.10.2025
28 тиго
10:27 09.10.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Тиква
10:31 09.10.2025
31 Превъзбуден
Добър анализ, тиквичке.
10:32 09.10.2025
32 240 В УРАНОВИТЕ МИНИ
ПОНЕ С НЕЩО ПОЛЕЗНО ДА ДОПРИНЕСАТ ЗА ТАЗИ ДЪРЖАВА, ЧЕ ВЕЧЕ НЕАМ НЕРВИ!
Коментиран от #129
10:32 09.10.2025
33 Чуторан
Коментиран от #135
10:32 09.10.2025
34 Споко Баце
Коментиран от #136
10:33 09.10.2025
35 На боко гейшата
Ррррррррайооооооо
Коментиран от #55
10:33 09.10.2025
36 Въпрос
До коментар #24 от "Държавата помага на Общината":
Колко ти платиха за това?10:33 09.10.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Възмутен
Борисов кмет - 2005 г. до 2009 г. (4 г.)
Фандъкова - 2009 г. - 2023 г. (14 г.)
Терзиев - 2023 г. - ....
Очакването Терзиев "да оправи всичко за 2 години" е не просто НЕРЕАЛИСТИЧНО — то е МАНИПУЛАТИВНО. Борисов е виновен за всичко!
Използва се от опонентите му, за да:
• изперат собствената си отговорност за състоянието на София;
• създадат впечатление, че „всички са еднакви“;
• дискредитират всякакви опити за промяна още в зародиш.
Ако искаш, мога да ти направя визуална времева линия (timeline) как изглежда реалистичен процес за реформа в градски сектор като управлението на отпадъци.
10:35 09.10.2025
39 боклуци си има
10:36 09.10.2025
40 !!!?
Коментиран от #62, #94, #137
10:36 09.10.2025
41 Ами да
До коментар #9 от "1234567":
Толкова ти е капацитета10:36 09.10.2025
42 Стефко
Коментиран от #138
10:36 09.10.2025
43 Софиянци
Коментиран от #139
10:37 09.10.2025
44 Разумен
До коментар #24 от "Държавата помага на Общината":
Нито е реалистично, нито честно да се очаква, че Васил Терзиев за две години може да:Премахне или преструктурира изцяло мащабна система за управление на отпадъци, изграждана и управлявана 18 години от ГЕРБ;
Прекрати действащи договори с частни фирми без тежки юридически и финансови последици;
Изгради нови политики, инфраструктура, капацитет и доверие, при положение че всичко до момента е било под шапката на еднопартийно управление.
Коментиран от #48
10:37 09.10.2025
45 А не мислиш ли
До коментар #4 от "Да точно така":
Не мислиш ли,че цената за тон боклук при Фандъкова е била нормална,защото Терзиев смята.Как веднъж Фандъкова сключва на нормални цеви с мафията,а сега Терзиев не може.Още повече в другите квартали,същите хора чистят.Не трябва да е праволинейно. Да маха юристите и да вземе такива,които да го научат Какво значи,няма да сложи пределна цена.Ами излезе,че НЕ Е правилно.И сега демонстративно прави простотии.И вместо разумно да се справи,кара младежи да чистят.Ама докога?Коментиран от #50, #52, #54, #57, #60, #65
10:38 09.10.2025
46 В. Терзиев унаследява от ГЕРБ безобразие
До коментар #24 от "Държавата помага на Общината":
Системата е унаследена от Васил Терзиев – не създадена от него!!Договорите за почистване и извозване на отпадъци са дългосрочни — 5, 7 или 10 години.
Терзиев не може еднолично да прекрати договор с частна фирма, без:
• да има сериозно нарушение;
• да последват дела, неустойки и обезщетения от бюджета на Столична община (т.е. от гражданите).
Администрацията е същата: зам.-кметове, директори на дирекции, експерти – повечето хора са част от стария апарат верни на ГЕРБ и работят по старите правила.
10:39 09.10.2025
47 Директор
10:39 09.10.2025
48 Разумна
До коментар #44 от "Разумен":
Навсякъде в света,това са хората,които чистят.Няма как Ай Ти-тата,лекари или учители да си направят подобни фирми.Задължение на кмета е да изпита така договорите,че да се свърши работаКоментиран от #140
10:42 09.10.2025
49 Анонимен
Коментиран от #141
10:42 09.10.2025
50 Елементарно е:
До коментар #45 от "А не мислиш ли":
Сблъсъкът не е само за боклука — а за власт, контрол и пари.Фандъкова е сключвала договори на фиктивно „нормални“ цени, но фирмите често са взимали надплащания чрез анекси и „допълнителни услуги“; работата не се е вършила качествено, но контролът е бил символичен; никой не е оспорвал фактурите, защото всички са били „в кюпа“.
Сега, когато Терзиев поставя реални условия и отказва да плаща завишени цени — започва съпротива.
10:44 09.10.2025
51 Ама
До коментар #10 от "ъхъ":
Договорите са нормални.Друга му е мисълта --това са същите хора,които до сега са вършели добре работа,срещу нормална цена.Кметът ПРЕЦАКАЛ ДОГОВОРИТЕ и веднага ги обявява за мафия.Коментиран от #142
10:45 09.10.2025
52 Затова!
До коментар #45 от "А не мислиш ли":
Казваш:„ Същите хора чистят в други райони — защо няма проблем?“Защото:
• Фирмите не саботират там, където общинските администрации са „удобни“.
• В районите, където ГЕРБ има влияние или управляващи, няма „драматичен“ срив в услугата. Това не е съвпадение.
• В централен Софийски район, където е най-видимо кой чисти и кой не, Терзиев отказа да подпише с надценка, затова имаме криза, а не в „Люлин“, „Младост“ или „Илинден“, например.
10:45 09.10.2025
53 миме
10:45 09.10.2025
54 Мъдрец
До коментар #45 от "А не мислиш ли":
Терзиев няма „да слага пределна цена“ — грешка ли е?Може да изглежда така, но:
Ако беше поставил пределна цена от самото начало, щяха да го обвинят, че наглася поръчката, за да спечели определен изпълнител.
Ако сложи пределна цена под пазарната – няма кой да кандидатства, и също ще има срив.
Ако я сложи над пазарната – ще го обвинят, че надплаща.
Тоест каквото и да направи – ще бъде атакуван. Това е класически капан, в който влиза всеки, който се опитва да промени заредена система.
Коментиран от #102
10:46 09.10.2025
55 мда
До коментар #35 от "На боко гейшата":
И пак гледа презрително, щото е хванала Боко за шлифера.;)10:46 09.10.2025
56 Капо ди тути капи
Коментиран от #63, #145
10:47 09.10.2025
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Хаха
10:48 09.10.2025
59 Мнение
10:49 09.10.2025
60 ГЕРБ + Таки > срещу Терзиев!
До коментар #45 от "А не мислиш ли":
Съдейства ли мафията с ГЕРБ срещу Терзиев?Ако Терзиев успее, срива се и фалшивия мит за „ефективността“ на ГЕРБ.
Ако Терзиев разчисти „боклука“, започва верижна реакция и по други теми – транспорт, строителство, ВЕИ, обществени поръчки.
Затова ГЕРБ и мафията имат реален интерес Терзиев да бъде дискредитиран, да се създаде хаос, недоволство.
Коментиран от #75
10:50 09.10.2025
61 Някой
10:50 09.10.2025
62 Оф,Оф
До коментар #40 от "!!!?":
Лидер е на най-голямата партия и е с най-голям опит в политиката.Даже американския вестник го нарече политик с най-голямото влияние в България. Но най-вече опит.Той протяга ръка за помощ,но ИНАТЪТ Е ЛОШ СЪВЕТНИК.И всички младежи да впрегне Терзиев да чистят,няма да му се получи Това е работа ОТ ПУСТО В ПРАЗНО.Коментиран от #72, #100
10:51 09.10.2025
63 Господ си знае работата
До коментар #56 от "Капо ди тути капи":
Жълта книжка си вече.10:52 09.10.2025
64 тиго
До коментар #17 от "!!!?":
Снимката е фалшива .боце е със Стефан Данаилов. сори мен требва да сме адекватни щото бостана бди и не прощава !10:53 09.10.2025
65 Реалността
До коментар #45 от "А не мислиш ли":
Терзиев не може да оправи всичко за 2 години, особено когато системата е прогнила от 18 години благодарение на корупционерите от ГЕРБ и Бойко Борисов!!Съпротивата срещу кметът Васил Терзиев не е спонтанна, а организирана – икономически (Таки) и политически (ГЕРБ)
Няма лесни решения, и ако той започне да уволнява юристи и администрация „на сляпо“, ще бъде обвинен в чистки.
Гражданският натиск трябва да бъде върху всички:
върху общинските съветници да позволят реформа;
върху фирмите, които саботират;
върху институциите, които да разследват нарушенията назад по времето на управлението на Бойко Борисов и Йорданка Фандъкова, не само напред.
10:53 09.10.2025
66 Хе-хее
10:53 09.10.2025
67 Емигрант
10:55 09.10.2025
68 Прави ли се Борисов на жертва?
Това е същината на проблема: когато Борисов твърди, че „ако има мафия, значи Терзиев ѝ е плащал“, той манипулира общественото внимание, като игнорира своята собствена роля – на създател и дългогодишен поддръжник на системата, за която сега удобно говори като външен наблюдател.
10:55 09.10.2025
69 От Варна
10:55 09.10.2025
70 Пич
До коментар #20 от "Мацка":
Права си ! Но не се оставяй да те лъшкундрят , че има договор който не може да бъде прекратен ! Така ви лъшкундрят и със златните концесии , водата и т.н. ! Накрая се оказва , че това са поредните маймуни които са се качили на клона. Аз не ти казвам че предишните са добри. Аз ти казвам , че няма добри !10:55 09.10.2025
71 Лойко Разбойко
10:55 09.10.2025
72 тиго
До коментар #62 от "Оф,Оф":
НЕЕЕЕ мъдри хора са казали това “Вергилий разказва историята на жреца Лаокоон, който с тези думи предупреждава троянците да не приемат дървения кон, оставен пред стените на Троя от обсаждащите ги гърци (данайци): „Страхувам се от данайците, дори когато носят дарове“.Коментиран от #88
10:55 09.10.2025
73 Ами сега?
10:56 09.10.2025
74 ГЕРБ създаде тази порочна система!!
> Исторически контекст:
• ГЕРБ е на власт в София от 2005 г. насам, като първо Бойко Борисов става кмет (2005–2009), след това Йорданка Фандъкова управлява столицата до 2023 г.
• През цялото това време, управлението на отпадъците – включително изборът на фирми, обществените поръчки, депата, инсталациите за горене, балите и транспортът – са контролирани от общинската администрация, изцяло доминирана от ГЕРБ.
10:56 09.10.2025
75 А не мислиш ли
До коментар #60 от "ГЕРБ + Таки > срещу Терзиев!":
Няма как някой професор или академик да направи фирма за сметопочистване.Вчера му казаха на Терзиев ,че в него са и хляба ,и ножа. Да решава кардинално.С празни приказки и самонадеяност,работа не се върши10:56 09.10.2025
76 Конкретни фирми и зависимости:
• Договори са сключвани за 5, 7, 10 години, често при условия, които затрудняват бърза подмяна на изпълнителите (включително неустойки, анекси и допълнителни споразумения).
• Прозрачността на тези търгове е била редовно критикувана от независими НПО-та, журналисти и дори от Сметната палата.
10:57 09.10.2025
77 Никой
10:57 09.10.2025
78 Мутра!
10:57 09.10.2025
79 Кит
Жълтопавериатът няма никакъв друг изход, освен моментално да започне силното викане на лозунгите, с които се легитимира в последните пет години. Лозунгите, зад които изиграха казачока с руския неруски газ на тройна цена, хорцето с Джемкорп и още толкова други интересни митнически и енергийнопомощни танци...
10:57 09.10.2025
80 Кой е въвел принципите на работа
• Ценообразуването (напр. на тон боклук), критериите за качество и количеството курсове/превози са определени от администрацията на Столична община, която десетилетия е управлявана от екипа на Фандъкова – напълно под контрола на ГЕРБ.
• Когато има проблеми с качеството на услугата, на кого се плаща, как се контролират отчетите на фирмите, това също е въпрос на местна политика. Следователно: „мафията“, за която сега се говори, е продукт на точно тези решения – политически и административни.
10:57 09.10.2025
81 Кой поддържа системата и я развиваше 15+
• Борисов лично, като кмет и след това премиер, активно подкрепяше строежа на скъпи съоръжения като завода за боклук в с. Яна, инсинератори, системи за балопресоване – със съмнителна ефективност и висока цена.
• Йорданка Фандъкова, като кмет от 2009 до 2023 г., системно поддържаше статуквото: същите фирми, същите договори, без съществен контрол или реформа.
• Стратегиите за управление на отпадъци в София бяха критикувани многократно от ЕС, включително за липса на дългосрочна визия и ниска степен на рециклиране.
10:58 09.10.2025
82 Хм...
10:58 09.10.2025
83 Истината
⚖️ Политическа отговорност ≠ лична вина
• Борисов се опитва да прехвърли моралната и политическа вина върху новото управление, като заявява, че „щом са ѝ плащали 2 години, значи са част от нея“.
• Това е безотговорна логика, защото:
• Новият кмет наследява работещи договори, които не може да прекрати едностранно.
• Промени отнемат време: нови търгове, изготвяне на Технически спецификации, стратегически планове за реформа – това не става за 6 месеца.
• Няма доказателства, че Терзиев е участвал в „схеми“ – по-скоро търпи последствията от предишния модел.
10:58 09.10.2025
84 тиго
10:59 09.10.2025
85 Борисов е циничен!
Когато Борисов говори за „мафия“ в управлението на отпадъците, това е:
• Или цинично признание, че системата, която той и партията му създадоха, е корумпирана.
• Или опит за подмяна на реалността, в която той излиза чист, а „мафията“ се появява магически след неговото оттегляне от управлението на столицата.
10:59 09.10.2025
86 Тома
11:00 09.10.2025
87 Въведи
11:01 09.10.2025
88 Оф,Оф
До коментар #72 от "тиго":
Сравняваш несравними неща.В случая Борисов не прави дарове,а предлага решение на проблема.Когато човек е безсилен сам да се справи,търси помощ от хора с опит.Доброволците започват ентусиазирано,но скоро "ще окапят като зрели круши"Коментиран от #91
11:01 09.10.2025
89 Накратко: Кой е отговорен?
Кой е избирал фирмите? > Комисии под контрола на ГЕРБ!
Кой е регулирал условията на работа? > Столична община и ресорни зам.-кметове от ГЕРБ!
Кой е имал време и възможност да направи реформа? > ГЕРБ – 15+ години! Кой носи отговорност за настоящите договори? > ГЕРБ – тъй като те са ги сключили!
Може ли Терзиев да носи вина за системата? > Не – той я е наследил, не е изградил или поддържал!!
11:01 09.10.2025
90 Гневен
11:04 09.10.2025
91 тиго
До коментар #88 от "Оф,Оф":
Да после ще има “АЗ КАЗАХ ЛИ ВИ “АЗ АЗ АЗ и така ! Не бъди наивен ,боце и помощ айде нема нужда!11:04 09.10.2025
92 Хъхъ
До коментар #1 от "Пич":
Има договори които при прекратяване се плащат неустойки и общината може да бъде съдена.Функционално неграмотни като теб е нормално да задават подобни въпроси, но не знам защо имате право да гласувате …
11:05 09.10.2025
93 9689
11:05 09.10.2025
94 Бай Ставри
До коментар #40 от "!!!?":
Брадчеда Ради до чекмеджан11:05 09.10.2025
95 Парадокс БГ
11:05 09.10.2025
96 Реалист
11:07 09.10.2025
97 ккк
11:08 09.10.2025
98 Не е Лесно да си Боклук
Коментиран от #117
11:09 09.10.2025
99 Факт
11:09 09.10.2025
100 !!!?
До коментар #62 от "Оф,Оф":
Като лидер на партия Боко може да кани лидерите на партии където си иска, но той не заема никаква държавна длъжност за да преговаря от името на Таки с кмета на София !Ако иска Боко може да привиква Желязков и да го убеждава да разговаря с Терзиев, а не да играе ролята на "нотариус" от "SS" клуба !
Коментиран от #124
11:11 09.10.2025
101 ежко
До коментар #1 от "Пич":
Как се прекратява подписан договор от днес за утре без последствия?Кой е подписал договорите ако не Фандъкова?Борисов заблуждава!11:12 09.10.2025
102 ежко
До коментар #54 от "Мъдрец":
Всъщност Терзиев може да организира общинска фирма "Чистота" да събира боклука и изобщо да не обявява обществени поръчки!Да купи камиони и да наеме хора.Проблема е,че общинско ли е -източва се!11:15 09.10.2025
103 Ей, изверг
11:17 09.10.2025
104 Рангел
11:18 09.10.2025
105 Въведи
11:21 09.10.2025
106 БОРИСОВ: - "А сега идват
11:22 09.10.2025
107 Иван Мавров
Ама с тия прокурватури и мисирки ... Не ми се верва ...
11:31 09.10.2025
108 456
11:40 09.10.2025
109 БУЮ ШУТА СЕ ПРАВИ НА ИДИОТ
До коментар #4 от "Да точно така":
ТИКВО ПРОСТА ЩО СЕ ПРАВИШ НА ЗАГУБЕНЯК? НАЛИ ВИЕ ОТ ШАЙКАТА ПОДПИСАХТЕ МНОГОГОДИШНИ ДОГОВОРИ С МАФИЯТА И ДОКАТО НА ИЗТЕЧЕ НЕМОЖЕ ДА СЕ.ПРЕКРАТИ АКО ИМА СОЛЕНИ ГЛОБИ. САМО КАК НАГЛО ЛЪЖЕ БУЮ!11:52 09.10.2025
110 Да, точно така е.
До коментар #4 от "Да точно така":
Терзиев плаща по договори, сключени от предишната администрация (на ГЕРБ!), защото ако ги прекрати едностранно, общината ще дължи неустойки – т.е. ще плати пак, но без да получи услуга. Това е капан, оставен от старото управление на ГЕРБ и некадърната зависима Фандъкова.11:59 09.10.2025
111 Терзиев е в капана на ГЕРБ!
До коментар #5 от "Петкан":
Фандъкова е подписала договорите, Терзиев ги заварва. Ако спре да плаща, фирмите ще осъдят Столична община за неизпълнение на договор – и пак гражданите ще платим, но този път без да се чисти.Терзиев е в правен капан, а не в „партньорство с мафията“, както внушава Борисов.
12:01 09.10.2025
112 ха-ха
12:02 09.10.2025
113 ГЕРБ са крадци!!
До коментар #6 от "Дааа,":
Престъпник от класа! Рекетьор! Измамник! Мутра! Мафиот! Крадец! Затвор!12:02 09.10.2025
114 Парадокс БГ
До коментар #8 от "Той е....":
договорите са подписани по времето на Фандъкова, и да – Борисов носи политическата отговорност за това. Терзиев не може просто да ги прекрати, защото това би вкарало София в юридически и финансов ад.Коментиран от #120
12:05 09.10.2025
115 Реалист
• пълен одит на договорите;
• прокуратурата да разследва сключването им;
и ако има нарушения – да се носи отговорност. Но това изисква политическа воля и обществен натиск
12:07 09.10.2025
116 Тото
12:10 09.10.2025
117 Абе човек
До коментар #98 от "Не е Лесно да си Боклук":
Терзиев НЕ оспорва цената,на която е сключен договорът за сметопочистване.Нещо повече--прогнозата цена е по-висока,отчитайки инфлацията.Не може постоянно да обвиняваш другите.Ако не можеш да се справиш,махай се.Нямаме време да ги чакаме да се учат на наш гръб.Коментиран от #121
12:11 09.10.2025
118 За съжаление
• Много от фирмите, които досега са печелили обществени поръчки, са икономически силни, правно обезпечени и политически обвързани.
• Всеки опит за промяна ще срещне:
• обжалвания в съда;
• медийни атаки (както виждаме в момента);
• саботаж отвътре – в администрацията или при изпълнението на договори;
• лостове за натиск от опозицията в Общинския съвет, където ГЕРБ все още имат силно присъствие.
12:11 09.10.2025
119 Препоръка
12:14 09.10.2025
120 Как така
До коментар #114 от "Парадокс БГ":
Едни договори са нормални,работа се върши,никой не се е оплакал.Просто ,сега същите тези фирми са видели,че тези от ППса "въздух под налягане" и се опитват да ги прецакат И го правят успешно.12:15 09.10.2025
121 Лъжеш нагло!
До коментар #117 от "Абе човек":
Изказването ти е лъжа по същество. Изкривява реалността, за да създаде впечатление, че Терзиев: подкрепя високите цени (лъжа); бездейства (лъжя); няма капацитет (лъжа – пречи му съзнателна съпротива).Или просто не разбираш как функционират дългосрочните договори и обществени поръчки сключени от Фандъкова и ГЕРБ.
Терзиев ще оправи всичко, но това изисква време и съпротива ще има – от засегнатите икономически интереси и стария апарат.
Коментиран от #128
12:15 09.10.2025
122 Манол
• Те са структурирани така, че всяко прекъсване води до неустойки.
• Някои от договорите дори са анексирани, удължавани и променяни без обществено обсъждане.
• Това създава порочен кръг, в който новото ръководство е почти вързано юридически.
12:18 09.10.2025
123 Да съдят Фандъкова! Разследване!!
• Да се докаже умишлена вреда за обществения интерес – т.е. че е действала с цел облагодетелстване на определени фирми или лица;
• Да се потърси лична или административна отговорност, което до момента не се е случвало в нито един подобен случай у нас.
Коментиран от #130
12:19 09.10.2025
124 Оф,оф
До коментар #100 от "!!!?":
Изказва мнение,както ти и аз.Просто питаш какъв е и аз ти отговарям,защото всеки се прави на все неразбрал и върти,сучи,все друг да му е виновен.12:20 09.10.2025
125 Прав си!
До коментар #19 от "123456":
Договорите са подписани от Фандъкова – Терзиев няма избор, освен да ги спазва временно.✔️ Обвиненията за „Държавна сигурност“ към Терзиев са фарс, базиран на родова вина, при положение че самият Борисов е част от системата, която уж осъжда.
✔️ Да говориш за морал, докато си преминал от БКП → МВР → частен сектор с връзки в СИК → власт, е не просто лицемерие, а политическа подигравка с паметта и разума на хората.
Борисов е реален продукт на системата, преходен оцелял, който се възползва от връзките си и се издига чрез структури, свързвани с групировки и сив сектор.
12:23 09.10.2025
126 Абсолютно вярно!
До коментар #20 от "Мацка":
Терзиев не е създал системата – той я е наследил. Договорите са вързани така, че да не може да ги пипне без да плати милиони. А Общинският съвет, доминиран от ГЕРБ, блокира всяка промяна. Ако искаме различен резултат, трябва да спрем да избираме същите хора.12:25 09.10.2025
127 Дългогодишни безобразия и корупция ГЕРБ
12:27 09.10.2025
128 Абе човек
До коментар #121 от "Лъжеш нагло!":
Терзиев е дал прогнозна цена близо до тази в момента,т.е смята,че е нормална.Това,че не е дал пределна цена е негова грешка.Признава си я и продължава.На 60 + съм.Никога в живота си не съм видяла работа да се свърши на инат.Диалогът е важен.Юристите му са калпави явно.В другите квартали пак тези хора чистят.Поне да си изпипа с тях договорите,които свършват през декември.Те са хванали тази ниша,няма как шефът на Пирогов да си направи сметопочистваща фирма.Коментиран от #131, #132
12:29 09.10.2025
129 Мнение
До коментар #32 от "240 В УРАНОВИТЕ МИНИ":
Хората са изморени от безнаказаността, двойните стандарти и усещането, че политически елити – като Борисов и Пеевски – никога не плащат цена за престъпните си решения, дори когато последствията тежат върху гърба на обществото.Нараснал е гнева от липса на справедливост – искрено чувство, че хора със съмнително минало (вкл. корупционни обвинения, зависимости, дългогодишна власт) трябва да понесат отговорност.
Българското общество иска възмездие.
Българският народ е омерзен от реалността – фразата „неам нерви“ казва много: хората се чувстват пренебрегнати, безсилни, но и все по-гневни.
В една нормално функционираща правова държава, ако има достатъчно доказателства за престъпления, наказания трябва да има – независимо дали си обикновен гражданин или бивш премиер.
Уви, в България това усещане за справедливост все още е далеч.
Това е вик за справедливост.
Хората не искат отмъщение. Искат само онези, които са управлявали със зависимости, схеми и безнаказаност, най-сетне да отговарят пред закона – както всички останали.
12:33 09.10.2025
130 Чудя се
До коментар #123 от "Да съдят Фандъкова! Разследване!!":
Терзиев НЕ критикува договорите на Фандъкова.Спри да пишеш едно и също.Той оспорва НОВАТА ЦЕНА. Ами видяли са го,че е неможач и са му тръснали тази цена.Да пита хората с опит как се прави.Ама не,той ще се инати,докато плъзне холера в София,в 21 век.Коментиран от #133
12:34 09.10.2025
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Лъжеш нагло!
До коментар #128 от "Абе човек":
В случая с обществените поръчки за сметопочистване в София, по Закон и по логика, се дава прогнозна, а не пределна цена. Това е стандартна практика!Терзиев не е "дал висока прогноза" – напротив, той е заложил 3 пъти по-ниска прогнозна цена от тази, която иска единствената останала фирма, защото другите са сплашени.
Реалистичните оферти дойдоха от турска фирма, но на нея ѝ запалиха камионите, което е ясен сигнал за саботаж и заплахи към всеки нов участник на пазара.
Не Терзиев е "сгрешил", че не е сложил пределна цена — ако го беше направил, пак щяха да го обвинят, че наглася процедурата за конкретна фирма.
В същото време, фирмите на старите играчи дават нереалистично високи цени, разчитайки, че няма кой да ги конкурира – защото останалите ги е страх.
Истинският проблем не е в юридическите му съветници, а в това, че се опитва да пробие олигархичен модел, граден с десетилетия при ГЕРБ.
12:41 09.10.2025
133 Всичко е много простичко
До коментар #130 от "Чудя се":
Терзиев точно това прави – оспорва завишените нови цени, поискани от същите фирми, с които Фандъкова е подписвала договори години наред. Не той е "неможач", а системата е нарочно изградена да не може да бъде променена лесно. И когато някой опита – започват саботажи, заплахи и фалшиви внушения. Подкрепа за Терзиев, че не кляка пред мафията.12:42 09.10.2025
134 българка
12:43 09.10.2025
135 Промяната!!
До коментар #33 от "Чуторан":
Докога ще търпим същите лица, които години наред ни лъжат, крадат и се правят на спасители? Борисов ходатайства за Пеевски и Горанов пред САЩ – това не е държавничество, това е съучастие в разграбването на България. Истинският крах не е икономически – той е морален, защото още позволяваме на същите хора да се въртят около властта. Ако не ги спрем, вината вече е и наша.12:44 09.10.2025
136 Напротив!
До коментар #34 от "Споко Баце":
Не, Терзиев не е отмъстителен – той просто не мълчи, когато атакуват промяната. Истинският отмъстител е Борисов: удря всеки, който застрашава старите схеми. Правил го е с кметове, министри, прокурори – прави го и сега. Защото страхът от разследване го държи буден. София не е бащиния. Време е някой да му го припомни.12:46 09.10.2025
137 Отличен въпрос – и напълно резонен.
До коментар #40 от "!!!?":
Борисов не заема никаква държавна длъжност!Той не е премиер, не е кмет, не е министър, не е дори общински съветник в София.
Той е просто партиен лидер на ГЕРБ – нищо повече.
Затова е пълен абсурд да „кани“ Терзиев на дискусия за боклука – все едно шеф на фен клуб да кани кмета да оправят ВиК-то. Няма институционална роля, няма отговорност, само медийно присъствие и пропаганда.
Ако му се обсъжда проблемът – да свика групата на ГЕРБ в СОС, която реално блокира решенията на кмета. Там е проблемът, не в поканите по телевизията.
12:48 09.10.2025
138 Разумен
До коментар #42 от "Стефко":
Точно така – държавата и общината не се управляваха, а се раздаваха на части. И сега, когато някой се опита да спре източването, всичко се блокира. Терзиев не плаща защото иска – плаща по чужди договори, подписвани години наред в полза на мафията.12:49 09.10.2025
139 Разследване на 18 г. управление на ГЕРБ!
До коментар #43 от "Софиянци":
Прехвърляне не решава проблема. Искаме одит на договорите, разследване и нови търгове — прозрачно.12:51 09.10.2025
140 Мнение
До коментар #48 от "Разумна":
По света боклука го чистят фирми – да.Но в малко държави това са мафиоти, свързани с политическата власт, както често се случва у нас.
Разликата не е кой кара камиона, а кой прибира обществените пари и с чия протекция.
Кметът трябва да осигури чист град, а не да обслужва схеми, бетонирани от предишни управления.
12:53 09.10.2025
141 Фактите говорят:
До коментар #49 от "Анонимен":
Истината е, че системата е създадена и поддържана 18 години наред от същите хора, които сега търсят удобни виновници.Обвинения без конкретни имена и действия са просто поредният театър за прикриване на реалните проблеми.
Докато не се разчистят конкретните отговорности и не се сменят схемите, имиджът остава само фасада.
12:54 09.10.2025
142 Това е манипулация!
До коментар #51 от "Ама":
Договорите, подписани преди, са с олигархични фирми, свързани с мафията, и цените са изкуствено завишени.Терзиев не е „прецакал“ договорите, а се опитва да коригира безобразията и да защити интересите на софиянци.
Да обявяваш борбата с корупцията за „прецакване“ е удобна лъжа на статуквото.
12:56 09.10.2025
143 Цялото жълтопаветно воинство
Това е юридически нонсенс! Договори се променят с преговори! Преговори се водят от екип юристи , които ряабират от това. Ако не разбират- дрънкат глупости по медиите и все друг им е виновен!
Но върхът на сладоледа е как Кметчето щял да тегли нови заеми, за да чисти боклука от двата квартала!
Ми по евтино ще му излезе да плати по старите договори! Притив които толкова плаче!
Коментиран от #148
12:58 09.10.2025
144 Ти беше от мутрите
Коментиран от #146
12:58 09.10.2025
145 „Капо ди тути капи“ — Боко
До коментар #56 от "Капо ди тути капи":
Това явно е ироничен начин да се покаже, че Боко Тиквата си признава, че е бил „мафиотът“ на политическата сцена, а обществото е позволило това да се случва години наред.Докато не се научим да казваме „стоп“ на тези, които смятат страната ни за лична мафиотска територия, няма да има промяна.
Време е да спрем да бъдем публика на този спектакъл и да станем актьори в собствената си съдба.
13:00 09.10.2025
146 Анализ
До коментар #144 от "Ти беше от мутрите":
Този коментар е емоционален, саркастичен и директен, но и съдържа ясна истина, изказана в народен стил: напомня, че Бойко Борисов произхожда от средите, които после уж „бореше“, но всъщност интегрира в управлението."Беше от мутрите, после ги изпра и ги вкара във властта."
Не си бил борец срещу мафията – беше част от нея и я легитимира.
Да се правиш, че „не познаваш“ тези, с които си градил модел 15 години, е просто обида към паметта и разума на всички, които още плащаме цената.
13:02 09.10.2025
147 Дрън дрън
Коментиран от #149, #150
13:03 09.10.2025
148 Альооо
До коментар #143 от "Цялото жълтопаветно воинство":
Договори с мафиотски структури не се „предоговарят“ на кафе – особено когато са подписани така, че да обвързват общината с неустойки. Терзиев не „плаче“, а се опитва да извади града от съзнателно бетонирани зависимости, които уж "жълтопаветните" не създадоха. Лесно е да философстваш отстрани, когато никога не си бил отговорен за нищо.13:04 09.10.2025
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Анонимен
До коментар #147 от "Дрън дрън":
ГЕНЕРАЛ ВАЗОВ СЕ ОБРЪЩА В ГРОБА. СЪС СИГУРНОСТ!!!! ТА ТАКА, ВЪПРОС НА ПРОИЗХОД, ЧЕСТ, ДОСТОЙНСТВО, МОРАЛ, ПОЧТЕННОСТ И РОДОЛЮБИЕ. РОДОЛЮБИЕ ГЕНЕРАЛ МУТРО!!!!!13:11 09.10.2025
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Борисов - брутално нагъл
13:53 09.10.2025
154 Николай втори
14:02 09.10.2025
155 дядото
14:27 09.10.2025
156 гошо
14:41 09.10.2025
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Този
02:17 10.10.2025
159 Този коментар е премахнат от модератор.