Само два моста свързват България и Румъния по протежение на 475-километровата ни обща речна граница – това е транспортен дефицит, който функционира като нова „желязна завеса" в рамките на Европейския съюз. Това подчерта вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на тристранна среща с алтернативния министър на транспорта на Гърция Константинос Киранакис и държавния секретар на Министерството на транспорта и инфраструктурата на Румъния Хорациу Козма, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта.
„Ако концентрираме целия трафик към една точка, в случая това е Русе-Гюргево, губим целия капацитет, когато се случи задръстване по направлението юг-север. Това не е разумно и не е устойчива транспортна архитектура. Имаме спешна нужда от поне още едно преминаване на изток по реката, например мост на Силистра - Калъраш", заяви Караджов.
Той призова за ускорена договореност между трите държави за изграждане на допълнителни мостови съоръжения. "Трябва да свържем Букурещ с Атина и Александруполис с Одеса - това е общата задача на нашите три страни", заяви той. Караджов акцентира и върху необходимостта от реална, а не декларативна транспортна интеграция: „Можем още десетилетия да обсъждаме свързаност, но без реални проекти и действия, тази свързаност няма да се случи. Ако отидете в Калъраш и хвърлите камък, той ще падне на българския бряг, толкова сме близо. А същевременно камионите чакат с часове да преминат Дунав с единствения ферибот".
Гръцкият министър Константинос Киранакис изрази подкрепа за инициативата и подчерта необходимостта от действия в краткосрочен план: „До края на 2025 г. е наличен европейски ресурс за финансиране. Ако успеем да разработим съвместна транспортна карта, особено в железопътния сектор, ще можем да кандидатстваме с интегрирани проекти."
От своя страна, румънският държавен секретар Хорациу Козма посочи, че коридорът Александруполис–Русе–Гюргево–Молдова е от стратегическо значение за Букурещ. „Ключовият въпрос е финансирането. Ние сме готови да си сътрудничим за повече мостове. Готови сме да говорим за първия мост в началото и после да продължим разговора с повече мостове", заяви той.
По време на срещата бе договорено в началото на ноември в Солун да се проведе техническа среща между представители на инфраструктурните компании от трите страни. Целта е да се изготвят съвместни проектни предложения, които до края на 2025 г. да бъдат представени пред Европейската комисия за кандидатстване по подходящи европейски програми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лост
Коментиран от #21
20:59 16.10.2025
2 Един строи магистрали
Ей, намерихаиначин да крадат!
21:00 16.10.2025
3 ?????
21:00 16.10.2025
4 граф Монте Кристо
21:00 16.10.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Джоко
21:03 16.10.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Анонимен
21:11 16.10.2025
9 3346
21:19 16.10.2025
10 Гост
21:23 16.10.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Някой
Коментиран от #23
21:31 16.10.2025
13 Завещано
Завещано е от времето на Чаушеско!
21:31 16.10.2025
14 Един
21:37 16.10.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 име
21:58 16.10.2025
17 Тука е така!
Коментиран от #25
22:01 16.10.2025
18 Тъпаци
22:01 16.10.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Тутурутков
🚂 Прогрес по Коридор 8 с нови железопътни участъци и проект за линейно трасе Радомир–Гюешево, търгове през 2026 г.
💰 Обяви инвестиции над 1,5 млрд. евро за модернизация на жп маршрути София–Гюешево и София–Калотина.
🔌 Планира изграждане на 35 електрозарядни станции на железопътни гари за чист транспорт.
🤝 Активна работа по концесии и публично-частни партньорства за инфраструктура и пристанища.
⚖️ Призна корупционни проблеми в ДАИ и обяви борба с корупцията.
Машина е баце.
22:14 16.10.2025
21 11111
До коментар #1 от "Лост":
Поне опитва. А до сега ПП-ДБ даже не опитаха. Единствено ги интересуваше Бойко Рашков и като се стъмни Ленчето.22:15 16.10.2025
22 Чалгар долен
22:27 16.10.2025
23 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #12 от "Някой":
Решението е НОВ МОСТ НА ДУНАВ при Силистра до квартала Деленките! А, казваш добре сме си и сега, тировете ги караме с баржата, и до Кълъраш, нали? Силистра винаги е пренебрегвана заради Русе, та и сега! Не може цяла Добруджа да е затапена и за това в Русе да се образуват кимометрични колони от тирове...22:30 16.10.2025
24 ха, ха, ха...
До коментар #19 от "ВИЖТЕ МОСТА НАД БОСВОРА БЕ":
Турците са над 85 милиона и като откраднат по 5 лева от всички сметката излиза. Българите са няма и 5 милиона, от кого колко да откраднеш, че да има хем за мост, хем за комисиона или както си го знаем з далавера?22:35 16.10.2025
25 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #17 от "Тука е така!":
Пo-тoчнo, прeз 1867 г. в Румъния ce прaви eзикoвa рeфoрмa и приeмaт лaтиницaтa вмecтo бългaрcкитe букви, кaтo същевременно и прoмeнят рeчницитe изхвърляйки нaд 60% oт бългaрcкитe думи и ги зaмeнят c фрeнcкo-лaтинcки булaмaч...Интeрecнoтo e, кaк e финaнcирaнo вcичкo тoвa???22:36 16.10.2025
26 Ироничен
До коментар #19 от "ВИЖТЕ МОСТА НАД БОСВОРА БЕ":
Босвора? Изречения без главна буква? Уф, тебе ще турят министър, като махнат тоя....22:38 16.10.2025
27 Толуп на наркотрафиканта Орлю Алексиев
02:29 17.10.2025