Над 93 хил. кв. метра тротоари са обновени в София от началото на тази година до края на октомври. Инвестирани са около 17 млн. лв. Извършени са цялостни ремонти на съществуващи тротоари, като са положени нови настилки от унипаваж и/или асфалтобетон.
Дейностите се изпълняват от Столичната община и районите по програма на общината. Строително ремонтните работи продължават, като към момента са възложени още около 60 хил. кв.м тротоари.
За тригодишния период на програмата, до края на тази година, общо ще бъдат обновени над 440 хил. кв.м.
„Обновяването на тротоарите е част от цялостната ни визия за по-добра градска среда. Тротоарите свързват хората, училищата, парковете и бизнеса. Когато правим тротоарите по-добри, правим София по-достъпна, по-спокойна и по-красива.“. Това каза кметът на София Васил Терзиев.
През следващата година дейностите по програмата ще продължат. Същевременно с изпълнението на капиталовите обекти на общината залагаме изграждане на нови тротоари и рехабилитация на съществуващи такива, за да увеличим възможностите за обновяване на градската среда, съобщи зам.-кметът Никола Лютов.
Строителни екипи работиха на територията на 24-те столични района. Ремонтирани са тротоари в район Младост на ул. "проф. Александър Теодоров-Балан", в Панчарево на ул. "Цар Борис III", в Оборище по ул. "Черковна", по бул."Васил Левски", в Люлин по бул. "Царица Йоанна", във Връбница по ул. "Бели Дунав", в Лозенец по пл. "Велчова завера", ул. "Персенк", в Слатина ул. "Марагидик", ул. "Калиманци" и др.
Извършва се рехабилитация на най-натоварените тротоари в районите на Столична община. Обновяват се настилки до обществени социално значимите сгради като детски градини и ясли, училища, поликлиники, болници, до паркове и спирки на градския транспорт, както и във междублокови пространства. Заедно с обновяването на тротоарите се изпълнява достъпна среда, понижение на бордюри (където е възможно), както и водещи и тактилни ивици.
По предложения на районните кметове са ремонтирани околоблокови пространства в съчетание с други механизми за финансиране, разработени от Столична общината. Обемът на дейностите в различните райони се разпределя в зависимост от площта на тротоарите и броя на неговите жители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лили Иванова
15:03 08.11.2025
2 шам фъстък
15:10 08.11.2025
3 си дзън
15:19 08.11.2025
4 Боко праните гащи
15:29 08.11.2025
5 Тротоарите са като еднорозите
15:32 08.11.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 а защо се налага
В чужбина ги правят така, че издържат и 30 години, независимо оттова, че и автомобили се движат по тях, с цел снабдяване
16:04 08.11.2025
8 Ддд
16:09 08.11.2025
9 .../..\..
Коментиран от #15
16:10 08.11.2025
10 Верно ли
16:14 08.11.2025
11 Фен
16:43 08.11.2025
12 Василеску
17:48 08.11.2025
13 Плочкаджи
18:04 08.11.2025
14 Карък
19:21 08.11.2025
15 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #9 от ".../..\..":
Във Виена , Будапеща, Прага плочки като нашите, по тротоарите са рядкост. Особено в чешката столица, тротоарите са от цветни павенца, подредени като мозайка в най-различни фигури.Виенската община навремето изкупи доста изгодно гранитните павета на София, които бяха изхвърлени на бунището, след като се асфалтираха в "съкратени срокове" улиците ни.
Паветата изхвърлени на бунището след "ударното" асфалтиране на София от средата на 60-те години се превозваха с влак до Ст. Загора. Там в една инсталация край града се промиваха и сортираха. Подготвените павета се транспортираха до Русе отново с влак и там се товареха на шлепове до Виена. Не един и двама "наши другари" се облажиха от далаверата със софийските павета.
При последното разкопаване на улиците около "Докторския паметник" също излязоха павета. Това, че хиляди кв. м. рециклиран софийски паваж отиде към Виена е факт, както е факт , че в София навсякъде има счупени тротоарни плочи, но да се напъне някой от общината за трайно решение на проблема, НЯМА .
22:10 08.11.2025