Да отпаднат нотариалните заверки при прехвърляне на моторно превозно средство? Това гласи законопроект, внесен от „Демократи за силна България“. Предвижда се МВР и КАТ да поемат изцяло контрола върху удостоверяването на данните, съобщава Нова телевизия.
Сега за прехвърляне на кола трябва да се сключи договор за покупко-продажба с нотариална заверка на подписите на продавача и купувача. Процедурата изисква лично явяване на двете страни пред нотариус, както и представянето на необходими документи - лични карти, талони на автомобила, платени данъци, оценка от застраховател и валидна застраховка „Гражданска отговорност“.
Предложението е тази процедура да отпадне и покупко-продажбата да се осъществява чрез сключване на обикновен писмен договор.
За Илия Илиев нотариалните такси са излишен разход. Две години е живял в Германия, където автомобилите се прехвърлят с договори между физическите лица. „Аз си закупих колекционерски автомобил и дадох 200 лева за прехвърляне, а самата стойност на автомобила беше около 300 лева“, споделя той. Не смята обаче, че нотариусите трябва да отпаднат напълно. „Трябва може би да има за луксозните автомобили – над 50-100 хиляди лева. Трябва да има парична граница“, допълва Илиев.
Темата „Нужни ли са нотариусите?“ отекна и в парламента. Законопроектът предвижда премахване на нотариалната такса при прехвърляне на моторни превозни средства. Идеята е това да се осъществява чрез сключване на обикновен писмен договор. Предлагат МВР и КАТ да поемат изцяло управлението върху проверките и удостоверяването на данните.
„Това е една сериозна административна финансова тежест за над 200 хиляди прехвърляния годишно. Всичко, което прави нотариуса, ще го правят КАТ. На едни гише, ще се случва цялата процедура по дерегистрация на стария собственик, на продавача. Нашето предложение е за алтернативен способ за прехвърляне, ние не лишаваме възможността който иска да отиде при нотариус“, казват вносителите.
Те аргументират задължителното заплащане на нотариус като „излишна и измислена такса“. „В ежедневието сме пълни с вещи, които струват много повече от една кола, и въпреки това, ние не ходим при нотариус, когато трябва да си продадем хладилника, дивана или телевизора“, посочват те.
От Нотариалната камара категорично отхвърлиха предложението. Смятат, че това отваря врата за злоупотреби. „При справката, която преди прехвърлянето извършва нотариуса, той получава данни за български лични документи, гаранционен фонд, от които е видно МПС-то дали има платен данък, данък превозно средство, технически преглед, застраховка. Те носят наказателна и дисциплинарна отговорност. Не знам кой ще поеме тази отговорност оттук насетне. Държавният служител, който е в гишето на КАТ“, коментират от камарата.
Според автомобилни експерти предложението би улеснило и продавачите, и купувачите. „При прехвърлянето на автомобилите ще се спести една нотариална такса, ще се спести време за ходене при нотариуса“, казват те. Но това отваря и врата за липса на сигурност. „За големите градове, където се изповядват страшно много сделки, не е сигурно дали КАТ ще може да поеме целия този наплив, примерно в столицата, и дали ще има достатъчно подготвени служители“, предупреждават експертите.
Дали предложението ще бъде прието в пленарна зала, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ганя Путинофила
Ганя путинофила не иска да се вози вмасквич!
Ганя иска БМВ!
Нали е тежък комплексар!
Коментиран от #11, #16, #62
21:24 29.11.2025
2 ИТъйНататък
21:24 29.11.2025
3 Наблюдател
21:27 29.11.2025
4 село Говнягово
Коментиран от #30
21:28 29.11.2025
5 таксиджия 🚖
21:29 29.11.2025
6 Щом досега не са изисквали СУМПС
не ми се мисли след влизането в еврозоната какво мазало ще стане с автомобилите които не покриват екологичните стандарти
Ще стане като с фирмите които се прехвърляха на роми без образование ама сега с трошки които ще станат колекционерски автомобили на по 20-30 години
21:31 29.11.2025
7 Факт
21:33 29.11.2025
8 КАТ аванта
21:34 29.11.2025
9 Сандокан
Коментиран от #12, #39, #128
21:36 29.11.2025
10 Бешко
Коментиран от #112
21:37 29.11.2025
11 горд козляк
До коментар #1 от "Ганя Путинофила":
Ние всички атлантици искаме прехвърлянето на тротинетки да се извършва при нотариус !21:43 29.11.2025
12 не си прав
До коментар #9 от "Сандокан":
Данъците се водят на собственика не на автомобила . И да продаде автомобила , данъците си стоят дължими .Коментиран от #58
21:45 29.11.2025
13 няма държава
21:48 29.11.2025
14 ДрайвингПлежър
това е за нормалните държави с работещо правосъдие!
Коментиран от #42
21:49 29.11.2025
15 нападжия
В който и сервиз да влезеш ,всичко излиза какво си платил или имаш да плашташ за кошника !!
21:50 29.11.2025
16 пешо
До коментар #1 от "Ганя Путинофила":
всеки ден го гледаш в гаража си21:51 29.11.2025
17 Край
Коментиран от #23, #31
21:52 29.11.2025
18 Сатана Z
Новият талон идва по пощата.
Коментиран от #44, #120
21:59 29.11.2025
19 Много добро предложение
22:00 29.11.2025
20 ДрайвингПлежър
ОК КАТ ще удостовери дали колата е крадена или не...А КОЙ ЩЕ УДОСТОВЕРИ ДАЛИ ИМА НЯКАКВИ ТЕЖЕСТИ И ЗАПОРИ ПО НЕЯ?!
Залагам я пробутвам ти я и отивам да си изпия парите, а ти се оправяй с лизингодателя!
ПАК КАЗВАМ - ТОВА Е ЗА ЕДНА ПРАВОВА ДЪРЖАВА!!! Не че обичам нотариусите!
Като искат да направят нещо - да им орежат комисионните!
Коментиран от #41, #67
22:01 29.11.2025
21 Хипотетично
Така след като купувача връчи парите за МПС на продавача, ще получи и благодарствена усмивка за сбогом от продавача, отпрашил с резервния ключ. Но може да се наложи и без желание да подпишете полицата за продажба на колата си , убедени от насочено хладно оръжие.
Ясна става бъдещата дългогодишна опашка за експертиза от графолози при всяко съдебно оспорване на сделката от двете й страни, а през това време колата ще се ползва легално от наглеца.
Коментиран от #43, #122
22:02 29.11.2025
22 Да бе!
22:05 29.11.2025
23 доказателства
До коментар #17 от "Край":
Един българин го изискваха в Гърция за трафик на мигранти като собственик на колата, въпреки че той си е продал колата. Ще уважат ли хвърчащ лист с договор за реална сделка?Коментиран от #25, #27, #114
22:08 29.11.2025
24 Пандора
Коментиран от #29
22:16 29.11.2025
25 Американеца
До коментар #23 от "доказателства":
Момченце, хората по света така продават коли, откакто има коли, само в НРБ колите се продават по комунистически.Коментиран от #35, #130
22:18 29.11.2025
26 ООрана държава
22:19 29.11.2025
27 Край
До коментар #23 от "доказателства":
По тази логика продажбата на ножове трябва да става с нотариална заверка на подписа22:19 29.11.2025
28 Нотариус
22:20 29.11.2025
29 Американеца
До коментар #24 от "Пандора":
Панде, както казах така се продават коли и в САЩ и в Швейцария, само в тъпото НРБ автомобилът се третира като някакъв лукс... Ако идеш в Техномаркет да си купиш телевизор за 50 000, дали ходите на нотариус?Толкова ви е изпил мозъка комунистическият реализъм, че не знаете, на кой свят живеете.
Коментиран от #40, #118
22:21 29.11.2025
30 различно мнение
До коментар #4 от "село Говнягово":
Тия няколко случаи са изолирани, а не масови, ако изобщо си представяш броя сделки с коли годишно.22:22 29.11.2025
31 Апъл
До коментар #17 от "Край":
Един Епъл компютър струва повече от 90% от колите, които се управляват в България.22:23 29.11.2025
32 Много правилно
Коментиран от #38
22:24 29.11.2025
33 Нотариусите и Адвокатите
22:24 29.11.2025
34 Регистратор
Коментиран от #36
22:26 29.11.2025
35 ДрайвингПлежър
До коментар #25 от "Американеца":
Ти къде си бе пич?Хората по света продават така, защото имат работеща правосъдна система и работеща администрация!
Ние имаме Пепи Еврото, 7те джуджета, полицаи ескортиращи убийци, имаме чекмеджета с кюлчета и прокурори въртящи кючеци на едно дебело момче!
Айде да оправим тия неща, преди да позволим на шайка неграмотни милиционери да решават за собственост за хиляди! Знаеш ли колко ченгета се въртят в схемите с имоти, в схемите с крадени коли и т.н.?! Ял съм го тоя - 8 години в съда, докато съда най-накрая ги ошамари! Беше жилище - нищо му нямаше след 8 год само прашасало - колата ти знаеш ли на кво ще е след 8 години на милиционерски паркинг?!
Айде осъзнайте се къде живеете!
22:31 29.11.2025
36 лозунг
До коментар #34 от "Регистратор":
А защо не и при покупко продажба на жилище? Какво отношение има цената на имота към желаната сделка? Да закрием изедническите нотариуси и да се отнасяме джентълменски при сделките!22:33 29.11.2025
37 А50
22:34 29.11.2025
38 ДрайвингПлежър
До коментар #32 от "Много правилно":
Алоооооооо СЪБУДИ СЕ БЕ!Това, което плащаш сега като нотариална такса ЩЕ ГО ПЛАТИШ НА МИЛИЦИОНЕРИТЕ!!!
Мислиш, че те ти го направят без пари ли?! Още кинта на нискочелите и още власт, щото им е малко ли?
Пари не се губят - само си сменят собственика!
Нищо няма да спестиш, само ще имаш в пъти по-малка сигурност отколкото сега!
Коментиран от #49
22:34 29.11.2025
39 А50
До коментар #9 от "Сандокан":
Кат имат цялата информация за всяка кола22:36 29.11.2025
40 не е така
До коментар #29 от "Американеца":
Регистрираните авто къщи не извършват продажбите при нотариус, а само гражданите помежду си в частни сделки.22:37 29.11.2025
41 Некой
До коментар #20 от "ДрайвингПлежър":
Като я заложиш и остава при който си я заложил докато върнеш кеша.И просто оставаш без кола.
22:37 29.11.2025
42 Лесно е
До коментар #14 от "ДрайвингПлежър":
В Германия има служба за регистрация която е отделна от МВР и няма нищо общо с тях. Не е нужен дори договор за покупко-продажба, щом имаш и двата талона в теб значи си нов собственик. Прави се дотовор между страните без нотариална заверка който има стойност при измама. Данъка се регистрира на новия собственик като е длъжен да предостави банкова сметка и застрахователен номер предварително взет от задтрахователно дружество по твой избор. Това е. Плащаш такса на място за изготвянето на документите и си купуваш номер от будката отвън. Лепят ти провинцията и прегледа на гишето, слагаш номерата и газ. И още… задължително е автомобила да има текущ преглед, не е нужно да е нов. Ака нямаш, няма регистрация. Изградена е работеща система без усложнение за собственика и най-важното институциите са свързани помежду си за да няма измами.Коментиран от #46
22:40 29.11.2025
43 Реципрочно
До коментар #21 от "Хипотетично":
Докато българина мисли как да измами а иска да не бъде измамен ще си остане киртака от село отишъл в Европата. Манталитета и нрава си не мени и иска всичко да е в негов интерес. Не става така.Коментиран от #48
22:45 29.11.2025
44 Име
До коментар #18 от "Сатана Z":
Това зеленото дали е попълнено или не, няма никакво значение! Важното е да се попълни онлайн формулярът към DVLA.Коментиран от #92
22:46 29.11.2025
45 адвокат
22:46 29.11.2025
46 ДрайвингПлежър
До коментар #42 от "Лесно е":
Това е германия бе човек!Искаш ли да се хванем на бас, че ако това бъде прието нищо от описаното няма да се приложи и ще е хаос!
При нас самото МВР е една айде да не казвам мафиотска, но обслужваща мафиоти структура!
Ченгетата се мазнят на всички мутри, за да ги черпят и правят всякакви "услуги" за кинта!
Казал съм - хубаво е НО НЕ Е ЗА БЪЛГАРИЯ! Тъкмо сме намалили измамите с автомобили искате пак да се почне ли?!
Колко ще спестиш?! Масово се купуват автомобили между 3 и 5 хиляди лева, това са 30-40 лева като нотариална такса! За сделки над 10 000 беше 300 лева - това ли ще те събори, при условие, че за тия пари получаваш някаква сигурност?!
Коментиран от #51, #56
22:47 29.11.2025
47 Пряко
Коментиран от #121
22:48 29.11.2025
48 Хипотетично
До коментар #43 от "Реципрочно":
Тук у нас няма измамници! Да живеем дружно!22:48 29.11.2025
49 Ха ха ха ха
До коментар #38 от "ДрайвингПлежър":
А сега къде ти е сигурността? Едно дело и силен адвокат така ще те завърти в центрофугата за няколко години, че нито кола ще видиш, нито пари.22:51 29.11.2025
50 Нотариусите не са длъжни
22:53 29.11.2025
51 Измамниците
До коментар #46 от "ДрайвингПлежър":
разчитат на лекомислените и на наивните! А адвокатите и си прокарват адвокатско ориентираните закони уж за защита от измамници.22:55 29.11.2025
52 Не вярвайте...
22:56 29.11.2025
53 И кой точно
Коментиран от #55, #65, #78, #125
22:57 29.11.2025
54 Крайно време
22:57 29.11.2025
55 Доволните
До коментар #53 от "И кой точно":
от предложението не са купували кола от авто къща (т.е.без нотариус) или от непознат (т.е.със нотариус) , а само от приятел на братовчед си, затова нотариуса им е излишен.Коментиран от #63
23:04 29.11.2025
56 Тука си прав
До коментар #46 от "ДрайвингПлежър":
Територията наречена България скоро няма да се избави от корупцията която е основа за измами в малки и големи размери. Идеята е добра, но няма да работи. По-добре е да помислят за намалянето на нотариалните такси и безумната данъчна оценка която също струва грешни пари.23:04 29.11.2025
57 Добра идея
23:06 29.11.2025
58 Много простиКоментарори
До коментар #12 от "не си прав":
Данъците се водят на автомобила? Баш така ще еВодят се на баба ви!
Хора дето тротинетка не са имали пишат за данъци!
Данъка си е на вас и не може да се връща повече от 5години назад!
И защо нотариуса ще ме връща да си го плащам?
Данъчен ли е нотариуса?
Коментиран от #69
23:06 29.11.2025
59 То скоро и без тва
23:09 29.11.2025
60 Юрист
Коментиран от #111, #123
23:14 29.11.2025
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Точно така
До коментар #55 от "Доволните":
Защо да пълниш гушите на нотариус при покупка на стар и износен автомобил който няма висока стойност? Като купиш скъп автомобил от автокъща, трябва те да регистрират автомобила на твое име и реално ти да си новия собственик. Ако купуваш скъп автомобил от часно лице, риска е голям дори и при нотариална заверка. Става дума винаги за пари, и в двата случая.23:17 29.11.2025
64 Айде махнете
23:19 29.11.2025
65 Един пример
До коментар #53 от "И кой точно":
В деня се сключва фалшив договор с някой клошар /срещу 100лева/ ,в същият ден колата /с подправен ключ/минава пред КАТ и се регистрира, до вечерта е напуснала границата през Турция, от Истанбул с ферибот се прекарва до Грузия в рамките на следващия ден,и от там нататък ще гоните на баба си фърчилото!Коментиран от #71
23:21 29.11.2025
66 Бггббг
23:21 29.11.2025
67 Тъ пак
До коментар #20 от "ДрайвингПлежър":
Ти колко коли си купи на лизинг че знаеш?Кола която Е на лизинг не се води на твое име а на лизинговата къща
Как ще продадеш кола която по талон не е твоя?
23:23 29.11.2025
68 Митница
23:25 29.11.2025
69 Споко споко
До коментар #58 от "Много простиКоментарори":
Агресия по време на дискусия е неуместна. Всеки научава нещо ново от другия има и такива с грешно мнение, но добрия тон трябва да се спазва.23:27 29.11.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Ха ха ха ха
До коментар #65 от "Един пример":
При тази схема, я ми кажи как нотариална заверка ще спре кражбата придружена със измама? Нима нотариуса ще спре със вълшебна пръчка измамата?Коментиран от #73, #75, #77, #79
23:36 29.11.2025
72 Безпристрастен
23:40 29.11.2025
73 ето така предотвратява
До коментар #71 от "Ха ха ха ха":
като Нотариус не заверява пълномощно или сделка без физическото доброволно присъствие на собственика на МПС.Коментиран от #76
23:43 29.11.2025
74 Хи хи хи
До коментар #70 от "тъпанари":
В главата ти е компот.23:45 29.11.2025
75 Нотариуса
До коментар #71 от "Ха ха ха ха":
Легитимира участниците в покупко продажбата, в другият случай КАТ се доверява само на този който уж е купувача, демек юнашко доверие! Ако приемат договорите за покупко продажба да не се заверяват при нотариуси ще настъпят огромни измами с автомобили, повярвай ми!Коментиран от #82
23:48 29.11.2025
76 Ха ха ха ха
До коментар #73 от "ето така предотвратява":
И какво като не завери? Нарочения автомобил който вероятно струва хиляди( защото няма начин в подобна измама да влезе евтин такъв), според теб няма да бъде откраднат така ли? В подобни схеми има полицаи и катаджии. Та къде е логиката?Коментиран от #80, #81
23:54 29.11.2025
77 елементарно
До коментар #71 от "Ха ха ха ха":
По аналогичен начин, както поп венчава!23:55 29.11.2025
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Всеки нотариално заверен договор
До коментар #71 от "Ха ха ха ха":
Се вписва при нотариуса в специална книга под номер, при съмнение от КАТ могат да направят справка при съответния нотариус! Има много голяма защита на собственика на автомобила!23:58 29.11.2025
80 Определено
До коментар #76 от "Ха ха ха ха":
Не си разбрал, дори не различаваш смисъла на: противозаконно отнето МПС т.е. кражба, от формално законно придобито МПС (макар и с измама на фалшифицирани подписи върху документа за продажба) Фалшификация пред коректен нотариус още не е измислена.Коментиран от #85
00:00 30.11.2025
81 Просто
До коментар #76 от "Ха ха ха ха":
Измамите се минимализират, защото се оставя много явна следа при нотариуса!00:01 30.11.2025
82 Време е за промяна
До коментар #75 от "Нотариуса":
Измами и сега има, обикновено за скъпи автомобили. Евтините не са на прицел. Колко хиляди скъпи автомобила се регистрират дневно и колко хиляди евтини? Колко хиляди плащат грешни пари за нотариална заверка? Целта е да не се пълнят гушите на нотариусите, но и да има защита от кражби и измами. Ако се прехвърли топката в КАТ, те трябва да гарантират сигурността на новия собственик както и на стария. Пътят трябва да се извърви колкото и дълъг да е той, въпроса е да започне правилното функциониране на цялата система. Щом има предложение, то трябва да е адекватно и смислено. Ако е само да се смени хранилката, така или иначе ние сме потърпевшите. Следиш ли ми мисълта?Коментиран от #83
00:07 30.11.2025
83 хайде бе :)
До коментар #82 от "Време е за промяна":
Крадът се автомобили дори за скраб. Зависи от образованието на крадеца. Има такива и без образование.Коментиран от #86
00:10 30.11.2025
84 Кольо
00:14 30.11.2025
85 Ха ха ха ха
До коментар #80 от "Определено":
Фалшификация пред коректен нотариус още не е измислена, но със знанието на определен нотариус е вече измислена. Нотариуса е платен, за пари прави чудеса ако си заслужава. Който е решил да се отърве от автомобила си, пред нотариус или пред друго вещо лице / визирам служител на МВР който ще замени нотариуса/ той пак ще го продаде и новия собственик ще си заплати дължимата сума. Който е решил да прави измами, има начини които функционират доста добре и ще успее.00:18 30.11.2025
86 Така е
До коментар #83 от "хайде бе :)":
Българина умее да краде и мами дори и със или без нотариус хи хи00:21 30.11.2025
87 Ха ха ха ха
00:25 30.11.2025
88 Вместо това
Коментиран от #95, #131
00:25 30.11.2025
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Хана
00:42 30.11.2025
92 РЗС
До коментар #44 от "Име":
Онлайн работи само до 7 вечерта. Ако ще купуваш след това време, трябва да попълниш V5c и да дадеш/вземеш зеления отрязък. И този, който го имат във кат, че му се води колата, не е задължително да е и собственик на автомобила. За собтвеност се пише договор за покупко-продажба, за да се докаже кой е собственика.00:57 30.11.2025
93 Хмм
01:05 30.11.2025
94 Име
01:44 30.11.2025
95 Батенце
До коментар #88 от "Вместо това":
Да, принципно може, както може и да ти намалят заплатата, как ти се струва? Добра идея? Имай предвид, че нотариалните такси не са бутани от 20 г... Айде сега си представете да взимате все още заплата отпреди 20г. Дали ще ви се стори резонно и приятно, при положение, че за тези години животът поскъпна драстично. Айде да почнете да мислите с тези кратуни малко... То трябва да се актуализират таксите, Андрешко вика да се намалят.. алланколу..Коментиран от #100
01:58 30.11.2025
96 Поро
02:04 30.11.2025
97 Данко Харсъзина
02:14 30.11.2025
98 Блъди Мери
02:27 30.11.2025
99 Бай той Толстой
04:50 30.11.2025
100 Бай той Толстой
До коментар #95 от "Батенце":
Тава не е вярно.Таксуте са процент ти да не си нотариус бе,а?Мошеници долни!!!04:52 30.11.2025
101 Един българин
06:24 30.11.2025
102 Баба Кина
Коментиран от #103
06:42 30.11.2025
103 Петър
До коментар #102 от "Баба Кина":
Вие, знаете ли, че в момента в България има стотици хиляди МПС и ППС които сменят собствеността си без нужда от нотариус? Аз лично поне 20 пъти съм купувал и продавал МПС и ППС без нужда от нотариус, с договор между продавача и купувача, съвсем законно е.06:59 30.11.2025
104 Софиянец
07:32 30.11.2025
105 Нотариус
Ако искате да рискувате парите си собствеността си действайте без нотариус.
Коментиран от #107
07:59 30.11.2025
106 Всички коли по 500лв
08:02 30.11.2025
107 Петър
До коментар #105 от "Нотариус":
Участието на нотариус при покупко продажба на МПС в България трябва да отпадне.08:07 30.11.2025
108 Ний ша Ва упрайм
09:14 30.11.2025
109 Асен
10:15 30.11.2025
110 Нотар
10:20 30.11.2025
111 ЙорисТ
До коментар #60 от "Юрист":
Лелеее откачате като ви клъвнат по портфела.10:23 30.11.2025
112 Един
До коментар #10 от "Бешко":
Казва се : жената мъж.10:38 30.11.2025
113 Ами
10:40 30.11.2025
114 Един
До коментар #23 от "доказателства":
Точно така. Търсиха го в Гърция след нотариално прехвърляне на МПС. И нотариуса вика аз по документи и нещо не ме интересува. А сега олеле секнаха ни доходите.10:43 30.11.2025
115 незнайко
10:58 30.11.2025
116 дядо йоцо гледа
Коментиран от #124
11:10 30.11.2025
117 Пенчо
11:19 30.11.2025
118 незнайко
До коментар #29 от "Американеца":
Колко телевизора господине сте си препродали може ли да ми кажете ?Абсолютно тъпо сравнение и не си мислете, че ако не става продажбата през нотариус няма да ти вземат парите в КАТ за тази препродажба ! Просто ще изместят печалбата в други ръце !
11:27 30.11.2025
119 Лондон
11:32 30.11.2025
120 Кочо
До коментар #18 от "Сатана Z":
Тук всичко е усложнено.Целта е да те контролират,репресират и на едни гишета ниско поставени нарочно да им се кланяш и навеждаш.Откакто въведоха компютрите администрацията нарасна многократно.И колкото една система е по затворена,толкова е по-корумпирана.11:34 30.11.2025
121 незнайко
До коментар #47 от "Пряко":
Да може би сте прав, но ако те хванат в нарушение или убийство дали нещата стоят така "свободно" както в БЪЛГАРИЯ ???Не разбира се ! ТАМ ТАКАВА СВОБОДА НЯМА !!!
11:40 30.11.2025
122 пудел
До коментар #21 от "Хипотетично":
Много четеш Агата Кристи,Жорж Сименон или Филип Марлоу.11:41 30.11.2025
123 бай Злати
До коментар #60 от "Юрист":
Някой запознат да пише как е в Гърция положението.11:55 30.11.2025
124 незнайко
До коментар #116 от "дядо йоцо гледа":
Стани и ти нотариус, но едва ли ще можеш с незавършено основно образование !Явно не знаеш колко трябва да учиш за да стигнеш до тази длъжност !
12:02 30.11.2025
125 Пешо
До коментар #53 от "И кой точно":
Нотариално прехвърляне трябва да бъде само по желание. Кой ще гарантира? Ами кой гарантира в момента внесени автомобили от Западна и Средна Европа? Сключен договор между германец и българин - на немски, английски, ако щеш и на български може да го напишеш в 2-3 колони - за всеки език . В тези държави как не стават измами? в българския КАТ как се регистрира нововнесения автомобил? Може пък да съм го откраднал от германия, Белгия, барабар с талоните и да съм фалшифицирал договорите. имам кола от Чехия с талона, талона е един и е на колата и не се сменя, но е голям - чаршаф и има множество празни карета за всеки нов собственик. Без нотариална заверка, попълва се новия собственик в талона и после отива в техния КАТ и там удрят един печат за заверка и това е.12:53 30.11.2025
126 Безпартиен
14:49 30.11.2025
127 село Говнягово
15:22 30.11.2025
128 Боко
До коментар #9 от "Сандокан":
Тъп ли си ? Проверката в данъчното да не е с гриф: “строго секретно” и само нотариусите да имат достъп?Или си мнооого туп, или си заинтересована страна ( лапач на кинти)
15:53 30.11.2025
129 утре на протеста ще има и нотариуси
15:58 30.11.2025
130 чочко
До коментар #25 от "Американеца":
България не е света. Махнете си розовите очила.ПЪРВО прокарайте закони за наказване на злоупотреби при такива сделки, с 10г затвор.
после може и да мине тоя закон.
Аз съм ЗА прехвърлянето с договор смао. Но има едни 20-30% от населението дето за 1-2 години ще направят толкова схеми, пче цялата европейска полиция няма да може да ги разплете.
Тежко й на Европа. Идваме!
20:22 30.11.2025
131 Шоо
До коментар #88 от "Вместо това":
Единственото нещо в България, което не е поскъпнало с 1 стотинка от 2009г. до днес са нотариалните такси. Това е 100 процента факт.21:47 30.11.2025