Проект по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) осигури автоматизирано управление на административните услуги и работни процеси в структурата на Главна дирекция „Охрана” към Министерството на правосъдието (МП), съобщиха от ОПАК.
С бюджет от 1 261 405 лв. е разработена и внедрена специализирана информационна система за управление в ГД „Охрана”. Тя е включена и към Единната информационна система за противодействие на престъпността (ЕИСПП).
„Най-същественият резултат от изпълнението на проекта е, че въвеждането на информационни технологии в съдебната система ще доведе до по-ефективното й функциониране, засилване на прозрачността в дейността на съдебните институции и по-добро обслужване на гражданите и бизнеса от страна на органите на съдебната власт. Ще се оптимизира времето за обработване, предаване и получаване на информация и ще се изгради обратната връзка с другите структури в системата на съдебната и изпълнителната власт”, коментира ръководителят на Управляващия орган на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър на заключителната пресконференция по проекта.
Тя изрази удовлетвореност от успешната реализация на подобни проекти, които допринасят за повишаване на ефективността и прозрачността в работата на съдебната система като цяло и за изпълнението на целите на ОПАК.
Внедряването на нови технологии и електронно управление на дейностите ще създадат възможност за проследяемост и прозрачност на процеса по управление, отчетоха експерти от екипа за управление на проекта.
Изградени са интерфейси за обмен на информация между специално разработен софтуерен компонент на специализираната информационна система за управление в ГД „Охрана” и Единната информационна система за противодействие на престъпността.
Беше осъществено също ефективно взаимодействие с екипа на Прокуратурата на Република България, който осигурява експлоатацията и развитието на ЕИСПП. Вече функционират изградените по проекта система за вътрешна и външна електронна поща и сайт на ГД „Охрана”.
В структурата е разработена активна директория и са инсталирани 29 сървърни комплекса, като са създадени необходимите групи потребители и са присвоени правата за достъп до споделени ресурси.
С проектa ще се облекчи административната работата на служителите, ще се повиши капацитетът на администрацията и отчетността на работните процеси в структурата на ГДО.
Първоначалният срок за изпълнение на заложените дейности е от 29.11.2011 г. до 29.05.2013 г., като проектът е удължен до 30.11.2014 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mediator37
Ясно е едно- едни пари са открадени , прокурорчетата и съдиите милионери и хотелиери, ние в калта.
09:10 19.11.2014