ФАКТИ.БГ

Московски: Възстановяването на спрените влакове не е дългосрочно решение

Ще се прави анализ на всяко едно разписание

Публикувана: 19 Януари, 2015 10:55
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 518
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Възстановяването на падналите от разписанието на БДЖ нерентабилни влакове в краткосрочен план ще намали напрежението най-вече сред социалните групи и синдикатите, но в никакъв случай не е дългосрочно решение. Това коментира транспортният министър Ивайло Московски пред bTV.

Ще се анализира всяко едно отделно разписание на влаковете. Технически, до колкото е възможно, ще бъдат върнати част от спрените влакове, добави той.

"Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100 % гласуваха, препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата", заяви Московски.

"Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна, инвестиции, развитие, обновяване, така че когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни", подчерта транспортният министър.

Той обясни, че е не е имал алтернативи при положение, че при дебата по бюджета никой не се е обадил, въпреки че той е предупредил, че субсидията за БДЖ ще бъде по-малка. Аз съм ограничен от бюджета, коментира Ивайло Московски и обяви, че трябва да се на

"Самата рамка на бюджета беше конструирана така и аз информирах транспортната комисия на 10 декември, още преди да влезе за обсъждане бюджетът, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което създава и в момента. Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията, така направена, че на практика намалява субсидията. Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел", уточни министърът.

В предния мандат заварих железниците с 500 млн. задължения. Не са били извършени дори на санитарен миниум ремонт. Отговорност за това, което се е случило в железниците, носят всички тези хора, които в момента дават съвети, каза още Московски, визирайки говоренето от представители на опозицията по темата.

Сред виновниците за състоянието на БДЖ Московски нареди и финансовия министър от първия кабинет на ГЕРБ Симеон Дянков. Той ме излъга, че ще подпише договор със Световната банка, заяви министърът.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Пламен Бакърджиев
1 Отговор
Да купуват 20 електрички и да прекратят с празните приказки. Парите ще ги вземат от скраб която същиствува в моманта. Пари за коли и избори намират, да се замислят малко!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5