Скоростта на движение в Бургас ще бъде ограничена до 35 км/ч, а в най-натоварените квартали забраната може да е дори до 25 км/ч, обяви кметът Димитър Николов.
Всъщност в голяма част от европейските градове движението в центъра е ограничено на около 30 км/ч.
Кметът се мотивира във фейсбук профила си, че въвеждането на новата транспортна схема със сигурност е стрес за града. И продължава:
Решението е непопулярно и ми носи негативи, но е отговорно. Защото има червени линии, които не могат да се пристъпят. И едната от тях е безопасността.
Ако не наложим нови правила сега, след няколко години градът ни тотално ще е блокиран от коли. А статистиката за пътните инциденти ще е още по- стряскаща.
Когато през 70- те години на миналия век са правени основните улици и булеварди в града е имало 21 000 автомобила. Сега, при същите улици, регистрираните са вече са 208 670. Няма как да съборим сгради, за да увеличим габаритите на улиците. Няма как за 208 000 коли да има 208 000 паркоместа и бързоскоростни пътни платна, по които да се придвижим максимално бързо с автомобила си.
Или продължаваме със задръстванията и дишаме все повече автомобилни газове, или правим Бургас по- подходящото място за пешеходци и ползвателите на градския транспорт.
Към водачите на автомобили: Да, придвижването в града ще е по-бавно и с не повече от 35 км/ч. Но пък всички сме наясно, че при такава скорост е почти невъзможно да има смъртни случаи при катастрофа.
И да, светофарите са повече и ни бавят, но по- добре много светофари, отколкото много блъснати пешеходци. Ще трябва да се съобразяваме с повече пешеходни пътеки и бързата автобусна линия. За да стигнем до работа ще трябва да излизаме по- рано. Но пък близките ни, които ще изберат градския транспорт ще стигат до желаното място много по- бързо, безопасно и комфортно. И ще има повече сигурност на пътя.
На следващ етап ще има и други непопулярни мерки. В жилищни зони, където живеят много хора и има регистрирани пътни инциденти ще се забрани шофирането със скорост над 25 км/ч. Все повече малки улички в централна градска част ще се превръщат в пешеходни.
Това е тенденцията. Във всички съвременни градове с концентрирано население в ограничено пространство. Градът ни е заобиколен от море и езера и няма много опции за урбанизиране на нови територии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 коки
13:11 29.02.2016
2 а3
13:11 29.02.2016
3 бургас
13:38 29.02.2016
4 Бургазлия
13:47 29.02.2016
5 bla
13:49 29.02.2016
6 гост
По-добре е да се санкционират нарушителите на сегашния закон по бърза процедура, да се глобяват шофьори с над 50км/ч солено и редовно, масово и целесъобразно, а не да се отменя действаща система на движение.
За колите: да, много са, но затова на Запад си има график кога товарни автомобили да зареждат магазините(преди изгрев), автобусите са си в отделна лента и има обособени велоалеи както и обществен транспорт съобразен с натоварването. Тогава спокойно може да се каже, че за хората има алтернатива и голяма част доброволно ще се откажат от колите си. Но трябват и подземни, надземни паркинзи и спиращите на забранени зони да се глобяват.
14:13 29.02.2016
7 упсмопсос
14:25 29.02.2016
8 Morgoth
След това ще отрежем от пътя бус ленти и ще оставим същия мизерен градски транспорт в който да ти е кеф да се возиш при температури от -10 до 45 градуса, баби с бутилки за вода пътуващи в пиковете и водещи кански борби за свободните места и конуктори бабаити, които само гледат как да спипат някой ученик и да направят скандал.
На някой му се губят следащите избори, при това след като се кандидатира като независим, защото партията му не иска да поема риска с него.
14:29 29.02.2016
9 Иван Господинов
14:39 29.02.2016
10 гост
15:00 29.02.2016
11 кмете кмете
"Бургаски охлюви, кметски мрежи сръчно изплетени от тънка ръка..... "
Добре де а бургаските "батки" с мощните коли 'ся как шЪ са праят, а и на полусъединител ли да карат, че да постигнат тая скорост Ха Ха!
15:10 29.02.2016
12 гост
15:11 29.02.2016
13 тошибиян
МИ НАПРАВЕТЕ НАДЛЕЗИ Е И КОЙТО НЕ ПРЕСЕ4Е ПРЕЗ НАДЛЕЗА А ДО ШОСЕТО И УМРЕ ОТ КОЛА БЛЪСНАТ ДА СИ НОСИ ПОСЛЕДСТВИЯТА А ШОФЕРА МОМЕНТАЛНО ДА СЕ ОСВОБОДИ ОТ ОТГОВОРНОСТ ТОЛКО Е ПРОСТО
16:28 29.02.2016
14 Румен Янев
16:48 29.02.2016
15 mediator37
Поредният гербаджийски, който ще издуши собствените си избиратели от изгорели газове на втора скорост с 35км/ч. Но пък може би получава комисионни от онкологиите. След години Бургас ще е на първо място по рак на белите дробове и други раци и костенурки по хората, но затова пък умрелите няма да са от ПТП, а ще са от рак и астма, макар и много повече.
Колко тъпи хора ни управляват, Господи !
17:05 29.02.2016
16 петър
18:08 29.02.2016
17 Густо Майна
Та те така. Регулирайте движението умно. За какво са Ви знаци - само ръждясват, не са" умни" и не се настройват непрекъснато. А трябва работа да се върши - да се усвоява. Да!
Коментиран от #18
18:47 29.02.2016
18 филибето
До коментар #17 от "Густо Майна":
Ама вярно точно така стана в Пловдив - преди мамин тотьо да почне да прави кръгови движения, умни светофари и да овъртоли града с велоалеи, трафика беше проблемен само в пиковете часове и левия завой по някои кръстовища. Сега във всички посоки е трудно да се мине!Коментиран от #19
19:26 29.02.2016
19 Густо Майна
До коментар #18 от "филибето":
На моменти е страшно в Пловдив. Като ми се наложи да ползвам колата през деня, центъра го пресичам по най-глупавите дупчави сокаци. Като партизанин. 'щото по-големите кръстовища на моменти е невъзможно! Можеш и да се наобядваш, и да се обръснеш в колата докато преминеш! Значи с жената сме си правили тестове няколко пъти, откакто имаме умни светофари. Тя с колата, аз с колелото - няма никакъв шанс милата! Късам я отвсякъде, но велоалеите на Мамин-златен не ги е@авам - по тях влизаш в трафика и резултата е нулев и от велосипеда. Въобще г-н Николов им "база данни" от к@р капани, за да се занимав с безсмислени ограничения.19:40 29.02.2016
20 ПАКО
21:29 29.02.2016
21 Хан Крум
02:32 01.03.2016