Ще подкрепим с цялата си енергия на първо четене антикорупционния закон. В текстовете му са отразени всички солидно аргументирани предложения, направени от Алтернатива за българско възраждане. Това заяви по време на пресконференция зам. председателят на ПП АБВ Румен Петков.
По думите му партията ще внесе своите предложения за корекции между двете четения в Народното събрание.
„От гледна точка на това, че Националното бюро за борба с корупцията ще бъде изградено от 4 звена с териториални структури, е много важна технологията на подбора. Тук ние апелираме за една много голяма сдържаност и обективна оценка на хората, които досега са работили. Продължаваме да твърдим, че високопарните приказки създават очаквания в обществото, които впоследствие трябва да бъдат материализирани. От многото изговорени неща се създаде едно впечатление, че от някъде ще се вземат нови хора и ще видим какво ще правим. Много е важно да се знае, че ние настояваме администрацията да не бъде раздувана. Тоест, имаме 4 звена, имаме определен потенциал, имаме определена предварителна подготовка на този потенциал. Трябва да си даваме сметка, че създаваме мастодонт и големият въпрос за обществото е дали и кога този мастодонт ще заработи“, посочи Петков.
Думите му допълни председателят на правния съвет на ПП АБВ доктор Марин Киров:
„Нашата подкрепа на първо четене е свързана с това, че на нас ни е представен един изцяло нов законопроект. С нова структура, с ново съдържание, дори с ново наименование. Новостите идват от функциите по отнемането на имущество. Това автоматично смесва борбата с корупцията и отнемането на имуществото. В новите текстове прави впечатление още опитът за изчистване на спорните моменти. Ние сме възразявали по едноличния характер на националното бюро, по избора му на ръководство от МС , което е нещо недопустимо, по това, че се акцентираше, че смисълът на закона за борба с корупцията ще са анонимните сигнали. Категорично в новия законопроект всички тези наши бележки са взети предвид, под една или друга форма. На първо четене АБВ може да подкрепи принципно текстовете така, както са внесени. С резерви към избора на председател на бюрото. Продължаваме да считаме, че трябва да се избира с 2/3 мнозинство, а не с обикновено мнозинство от НС. Продължаваме да имаме въпроси по административния капацитет и експертиза на хората, които ще работят в бюрото. Но това са въпроси, които подлежат на изчистване преди внасянето или между четенията.“
В страни от темата Румен Петков изрази становище и срещу възраженията на представители на ДСБ по правилата за избор на КЗК .
„Впечатлява зоологическия ентусиазъм на господин Радан Кънев да бъде един от тримата, четиримата борци с корупцията в България. Когато ставаше дума за Народна банка, господин Кънев, един друг и още двама, защото те са толкова в общи линии – участваха ли в изграждането на ръководството на Народна банка? Техният представител в Управителния съвет ли е на Народна банка, и то не какъв да е? Значи там участват, а сега не участват. Това ми напомня ми за един стар виц. Значи, далавера е това, в което Радан Кънев не участва? То е корупционна схема, изпълнена с политически съмнения. Значи той не е включен там и по тази причина това го обявяваме за грандиозната корупционна схема на века. И ако премиерът и ГЕРБ са склонни да се поддават на такъв тип рекет, натиск, това значи, че те стават съучастници в разбиването на държавността.
Преговорите по бежанската криза показаха, че ЕС е в дълбока тристранна криза. Криза на политиките, на институциите и на доверието, заяви по време на пресконференция експертът по международна политика към ПП АБВ Георги Димитров.
„Защо в обединена Европа има криза на политиките? Защото поради конюнктурни съображения при преговорите с Турция стана така, че започна да се говори за премахване на визите и отваряне на пет глави по присъединителните процедури. Има шенгенска политика, има политика на присъединяване. Там има строго разписани правила, как се премахват визи и как се отварят преговорни глави. Но сега стана: „Давайте юни месец, това трябва да го решим“.
Защо криза на институциите? Двадесет и осем посланика съгласуват текст, госпожа Меркел и господин Давутоглу идват и го сменят с друг текст. За какви институции на ЕС говорим? От тук страда и доверието към ЕС, който не получава висока оценка от гражданите“.
Думите на Димитров допълни и Румен Петков. „Абсурдно е ЕС под натиск да взема решения, свързани с визов режим и преговорен процес. Припомням , че ние от АБВ още в самото начало, преди две години настоявахме ЕС да разпише ясно какво се разбира под понятието „бежанец“, който е и добре дошъл в обединена Европа. Сега очевидно има три групи. Бежанци от Сирия и от места, където се водят реални военни действия. Икономически бежанци и хора, които целево се изпращат на територията на Европа. Ние предупредихме преди две години , че се води съзнателна политика на смяна на генофонда на европейския континент. И това, което нас най-силно ни безпокои е, че на фона на всички тези разговори с Турция, Турция ескалира своите искания, но до сега няма впечатление какви ангажименти конкретно поема и изпълнява ли ангажиментите, които поема. И второ: изключително безпокойство буди фактът, че не се коментира, „бяло поле“ е българо-турската граница. Какви са ангажиментите, какво ще се прави, как ще се защитава и гарантира“?
В заключение от ръководството на АБВ обявиха, че партията организира дискусия, свързана с конкретните законодателни промени относно подобряване на административното правораздаване. Дебатът ще се проведе в петък, в зала „Изток“ на Народно събрание.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА