Идеята за проверка на знанията на шофьорите е в момента, в който си подновяваш документите, да минеш и да решиш листовки, но това да бъде на място, бързо, без такса. Това предложи в предаването „Тази сутрин“ по бТВ депутатът от Реформаторския блок и председател на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев.
Депутатът призна, че това предложение е заимствано от САЩ. В САЩ, когато отидеш да си вземеш книжка, ти правиш теста на компютър пред самата дама, мъж или жена, която ще ти издаде книжката. Сядаш на един компютър на три метра от нея, тя те гледа, ти си решаваш, няма кой да ти влияе по някакъв начин. Решаваш теста, излиза веднага резултатът, обясни Настимир Ананиев.
Той допълни, че е много резонен въпросът какво влиза самите листовки – оказва се, че голям причинител на ПТП-та е липсата на опит при различните ситуации – новите водачи не знаят как да реагират и трябва да се фокусират точно върху това при листовките, върху ситуационни задачи.
Той поясни, че има хора, които имат книжка, но 10-20 години не карат. По думите му голяма част от катастрофите се дължат на младите водачи, а според статистиките на втората година се правят най-много нарушения. Войната по пътищата е не само срещу намаляване броя на загиналите, но и намаляване броя на ранените, каза още Ананиев.
Трябва цялостна реформа в изпитните процедури за шофьорски книжки за това какво се включва в листовките, как се провеждат изпитите, заяви Владимир Тодоров. Той допълни, че част от въпросите в листовките са изключително остарели, неадекватни и ненужни.
„Високата скорост и отнемането на предимството на пътя е най-големият убиец в България. Трябва да се фокусираме в този сегмент. С новите предложения в Закона за движение по пътищата глобата за превишаване на скоростта със 70 км ще бъде 1400 лв.", обясни Настимир Ананиев.
В момента само 30% от глобите са събират и затова фокусът се насочва натам. За да има превенция, трябва да бъдат ударени по джоба нарушителите, каза Настимир Ананиев.
Проблемът с глобите е, че в крайна сметка те не се събират. Променят се много размерите, но процедурите по събиране остават неефективни и усилията трябва да бъдат насочени и към този проблем, защото остарялото законодателство дава възможност за неплащане на глоби, допълни Владимир Тодоров.
Владимир Тодоров допълни, че при тяхната идея, взаимствана от САЩ, когато ти изтече шофьорската книжка, не отиваш автоматично в Пътна полиция да ти издават нова пластика, а минаваш на някакъв опреснителен курс или по-кратък изпит, за да опресниш тези знания.
Аз лично бих одобрил един изпит, но по начина, по който се провежда в САЩ, защото тук в България имаме точно този проблем и в момента се дискутира изпитите да се изнесат от автошколите и да отидат в Автомобилна администрация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Дами и господа - всичко е заради малоумния ни манталитет.
Каквито и камери да сложите, където и да ги сложите - ако щете в за*ника на изпитвания ги наврете.
Ако щете през 5 години ги направете изпитите.
Корупция пак ще има!!!
Пак ще има купени книжки - просто ще са по скъпи.
Всичко е до манталитета ни!!
11:21 06.06.2016
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Николай
11:36 06.06.2016
4 Сори
11:41 06.06.2016
5 Николай
11:41 06.06.2016
6 РХХ
13:15 06.06.2016
7 Шумахер
15:34 06.06.2016
8 Петър Кимонов
Ми то само като му видиш угоената физиомутра:
http://reformatorskiblok.bg/content/uploads/2016/04/DSC_7535_c1.jpg
ти става ясно с какъв паразит си имаш работа...
Я и депутатите всеки три месеца- на кантаря!!!
15:44 06.06.2016
9 Mercedes-Benz
16:02 06.06.2016
10 Железен
16:25 06.06.2016
11 Morgoth
Малко ми се губи това КАТ данъчна агенция ли е, защото целта да няма жертви по пътя отдавна се е изродила в цел да съберат повече пари от тези от които може без да си дават много зор.
16:31 06.06.2016
12 ИНСТРУКТОР
18:33 06.06.2016
13 борислав
19:22 06.06.2016
14 пор сикишар
19:25 06.06.2016
15 борислав
19:26 06.06.2016
16 дядоЯго
20:23 06.06.2016
17 хххх
13:47 07.06.2016