Last news in Fakti

19 Юни, 2016 10:12 1 249 1

В довършването на "Струма" има много геополитика

  • лиляна павлова-
  • "струма"-
  • магистрала-
  • геополитика
В довършването на "Струма" има много геополитика - 1

Довършването на АМ „Струма“ е голямото предизвикателство, което стои пред нас. В него има много геополитика – това е европейски коридор и най-прекият път от пристанището в Солун през България към Румъния или Западна Европа. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в ефира на телевизия „Канал 3“. Този транзитен коридор е с национално и международно значение и е един от най-натоварените маршрути в България, който създава поминък и заетост на хората и би било национално предателство да не го довършим, отбеляза министър Павлова. Там трябва да има магистрала, скоростен път или каквото и да е съоръжение, с което да осигурим безопасно преминаване, защото всеки ден си отиват човешки животи, категорична беше тя. В строителството на последния участък през Кресненското дефиле се сблъскват, както финансови, така и сериозни лобистки интереси. Едно е да се построи път за 350 млн. евро, за колкото ние искаме да го построим и за колкото имаме проектно решение, друго е някой да даде 1 млрд. евро, за да го построи по определен начин, подчерта Лиляна Павлова, визирайки варианта за преминаване с тунел. Не мога да кажа кои са фирмите, които имат интерес да строят големия тунел през Кресненското дефиле, но със сигурност това са само много големи, чужди строителни компании, които биха могли да изградят едно толкова мащабно и сложно съоръжение като 15-километров тунел, каза още регионалният министър и допълни, че освен финансовия аспект трябва да се вземе предвид и опасността от изграждане на такова съоръжение в район с висока сеизмологична активност. Друг съществен проблем при този вариант на преминаване е нуждата от депонирането на огромното количество земна маса, в която е отчетено съдържание на радиоактивни елементи. Земната маса от такъв изкоп е с обем, по-голям от НДК. Проектът е неизпълним, ако не се разкрият радиоактивни депа за отпадъци, в които тя да се съхранява, поясни министърът на регионалното развитие.

Тя обясни, че има идеен проект, който максимално използва съществуващия път и е максимално щадят за околната среда. Той включва тунели, полутунели, виадукти или преминаване на пътя на две нива. Това са проектни решения, които се прилагат в цял свят и ще ни струват 350 млн.евро, а не 1 млрд., отбеляза Павлова. Важно е да имаме две платна в една посока на движение, да нямаме насрещно движение, а дали ще е магистрала или скоростен път е без значение, когато можем да постигнем добра скорост на преминаване и безопасност, категорична беше тя.

Министър Павлова информира, че в Народното събрание е внесен законопроект за дигитализация на картите на възстановената собственост и нанасянето им в кадастъра, така че най-накрая в България да се постигне стопроцентово покритие с кадастрални карти. Това е изключително важно от гледна точка изграждането на пътни и всякакви инфраструктурни проекти, важно е за гражданите и бизнеса и дори за земеделските субсидии, каза министър Павлова. Тя обясни, че грешките в картите на възстановената собтвеност са между 40 и 50%, тъй като някога комисиите за земеразделяне са нанясяли координати и граници на обектите без дори да присъстват на терен. Поради тази причина пътят през Кресненското дефиле според картата е начертан в реката, а пътят към Рилския манастир – в гората, даде пример министърът. Тя обясни още, че е изготвен проект за изчистване на грешките от картите за възстановената собственост, който ще бъде финансиран по ОП „Добро управление“.

2016 е годината на Северна България. 130 млн. лева са отпуснатите допълнителни средства целево за ремонт на пътища - главно в Северна България, заяви министър Павлова. Освен това одобрихме проектите за финансиране на ремонти на пътища по Оперативна програма „Региони в растеж“ и те са приоритетно в Северна България, каза още тя и информира, че сред тях са пътят през прохода Петрохан, направленията Плевен -Ловеч, старият път Монтана – Видин, пътят Разград – Силистра и други. Тя обясни, че от тази година правителството започва да балансира неравнопоставеността между Северна и Южна България. Даваме повече точки при оценката на проекти от Северна България и сме включили всички общини от Северозапда за финансиране по ОПРР, заяви тя. От 2017 г. ще започне финансриане по Целенасочената инвестиционна програма за подкрепа на слаборазвитите региони. Самата програма е изготвена, но поради липса на проектна готовност, финансирането ще започне реално от 2017, отбеляза министър Павлова. Важно е да се развият съществуващите предприятия, да се преквалифицира наличният човешки ресурс за нуждите на бизнеса от региона и да се разкрият работни места. Опитът показва, че след 10-12 години, когато регионът вече се е утвърдил икономически, хората започват да се връщат, но засега важното е да задържим и малкото млади хора, които са останали там, категорична беше министърът.

По отношение на незаконното строителство Павлова съобщи, че годишно ДНСК премахва около 1000 незаконни строежа. Повечето от тях обаче са заварени. През последните години почти нямаме незаконно строителство, защото стана ясно, че имаме нулева толерантност към тези постройки и хората разбраха, че не им е изгоднно да строят незаконно, каза още министърът. Остава обаче проблемът в гетата, където от една страна има самонастаняване на хора в чужди имоти, а от друга - местната власт по политически причини е оставила гетата да се размножават, което е довело до експанзия на незаконните постройки. Тя даде пример с Гърмен, където има цели четири квартала в неурбанизирана територия, като в същото време кметовете през годините са издавали адресни регистрации на живеещите в незаконните къщи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    0 1 Отговор
    ВИЙ МАГИСТРАЛИ ЛИ ЩЕ ПРАВИТЕ ...ИЛИ ПОЛИТИКА...?????
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове