16 Март, 2017 08:14 14 807 66

Освен шофьорски вече ще изкарваме и книжки за колите

  • шофьорски книжки-
  • сервиз-
  • автомобили

Всеки шофьор да изкарва книжка не само за себе си, но и за автомобила си. Тази промяна да залегне в Закона за движение по пътищата след обсъждане и гласуване в следващата комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание. За това се договориха вчера представители на всички водещи партии, които участваха в дискусия, организирана от Асоциацията на пострадали при катастрофи, пише „Телеграф“.

По данни на Пътна полиция от инцидентите на пътя са заради технически проблеми по колите, а над 65 на сто от автомобилите у нас са на възраст над 15 години. За да намалеят жертвите, от всички водещи парламентарни групи искат да се създаде контрол на автосервизите. „В София има 5000 сервиза и 85% от тях са в сивия сектор.

Трябва да се създаде стройна организация“, категоричен е председателят на Съюза на автосервизите Емил Германов. Той настоя за въвеждане на сервизна книжка, в която да се следи от производството на всеки автомобил какви ремонти са се извършвали.

„Трябва тези книжки да са електронни“, допълни бившият шеф на транспортната комисия от РБ Настимир Ананиев. „След всеки престой в сервиз трябва да се съставя документ, а и гаранция, че частите по колата са годни, защото сега не е ясно дали след ремонт возилото е годно да е на пътя. Нужно е майсторите да са с образование“, категорични са всички партии.

Освен регламент за ремонт на колите бъдещите депутати настояват за създаването на чисто нов Закон за движение по пътищата. „Той трябва да се раздели на три отделни закона – за правилата и глобите, за обучение и регистрация на превозните средства и за сервизите“, коментираха политиците. Те настояха още това да се случи в първите шест месеца от приемането на новия парламент.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АДФБ

    125 6 Отговор
    егати и тъпотията,виновни са малоумните шофьорчета не колата им.а това е поредното дране на пари

    Коментиран от #31

  • 2 БАТЕ ЖОРО

    126 2 Отговор
    алооо, като се договаряли, нас някой питал ли ни е? ще свърши търпението на хората, все някога.
  • 3 анализатор

    66 3 Отговор
    А който не ходи на сервиз след гаранция -как ??? или не се чупи нищо 25 години ??? Маншона /скъсания/е виновен а не шофьора
  • 4 Ново5

    77 0 Отговор
    те за хората по болниците немогат да измислят, та за колите ли...
  • 5 МИНАВАЩ

    62 0 Отговор
    Хайде стига глупости, органите да си вършат контролната дейност, а не да ни задължават с още един документ.
    Ако всички органи си вършат работата, няма да има проблеми.
  • 6 qqqqq

    62 3 Отговор
    От това най много ще пострадат хилядите гаражни майстори който най вероятно ще трябва да плащат лиценз за да попълват техническите книжки. Аз мога сам да си ремонтирам колата и не ходя при майстори, но явно след тази простотия ще трябва да ходя да бутам пари някъде за подпис и печат.
  • 7 Борис

    68 0 Отговор
    В колко от случаите с птп не е виновен водача а автомобила?Или си мислят че на кроткия и тъп българин му е останал някой лев и трябва да му се вземе. Ей незнам до кога ще стискаме зъби и ще претрайваме гаврите с нас.
    Явно някой собственици на сервизи ремонтират бесплатно личните автомобили на точните политици,ипо тая причина ще го отнася раята.
  • 8 йоци

    64 0 Отговор
    В тази държава само простотии.
  • 9 Борис

    65 2 Отговор
    Добре де в този случай защо трябва да прекарваме автомобилите на ГТП,нали там трябва да се извършва тази процедура.
  • 10 asdf

    69 0 Отговор
    пак се правят, че им дреме за хората. Не се наядоха дебелите свине, затъпяват експоненциално
  • 11 Нико

    55 2 Отговор
    Пореден абсурд в Абсурдистан. Подобен на светнатите фарове дневно време. За фаровете никой не възропта и мина. Сега и тази простотия ще мине без отпор. Докато народа не стане и измете малоумниците които тъпчат цял народ и му налагат идиотщини с цел пълнене на джобовете си няма да се оправим. От нас зависи.
  • 12 не разбриращ

    53 2 Отговор
    И закакво аджеба минаваме "ГТП"?!
  • 13 bibbo

    47 3 Отговор
    Да вземат да оправят доходите и да стимулират покупките на нови автомобили и проблеми няма да има.

    Коментиран от #47

  • 14 ТИНТИРИ МИНТИРИ

    38 1 Отговор
    Не са виновни автомобилите за неопитния водач ,стига с тъпотии.
  • 15 GOST

    39 4 Отговор
    В закона трябва да има раздел и за автокъщите. Возила втора ръка трябва да се продават с гаранция и при настъпване на автопроизшествие поради техническа неизправност в гаранционния срок да се търси отговорност от автокъщата!!!
  • 16 Жител

    48 0 Отговор
    Такааа, оправихме лобито на "Застрахователите", ред е да оправим и хорицата от "Съюза на автосервизите". Правилно и те имат потребности.
    А, че статистиците от КАТ, хабер си нямат от контрол на пътя, на кой му пука!
  • 17 ХХХ

    21 9 Отговор
    Идеята е добра, но трябва да се помисли за нещо много важно, за което е помислено в Европа - има хора, които искат, обичат и могат много добре сами да поддържат машините си - както коли, така и мотори, трактори и т.н. Има такива, които го правят по-сръчно, съвестно и сигурно от който и да е сервиз. В тези случай след направения наложителен (според плана за поддръжка на производителя или пък настъпила неизправност) ремонт собственика отива да направи MOT/TUV или подобно, регулирано от Държавата тестване, където се установява качествено ли е изпълнен ремонтът. Контрола на техническата изправност е това, което тук е много по-належащо да бъде реформирано, отколкото самите сервизи, защото то е контролиращият им орган, а не образованието на техническите лица! Тоест лапачите от ДАИ трябва да спрат да лапат на работа и да започнат да си лапат само вкъщи, а прегледите на автомобили, камиони, автобуси и т.н. да се правят от лица, изпълнени със съвест, а не алчност! Една камерка в пункта за ГТП явно не е достатъчна, за да оправи системата.
    Второ, трябва да се обърне внимание и на самите авточасти, които се залагат, понеже тук се продават огромно количество негодни и несигурни за употреба китайски и турски афтърмаркет резервни части, а трябва да се продават само такива, произведени за ЕС с приложени необходимите сертификати.
  • 18 Прост Шофер

    9 30 Отговор
    Гледам коментари и се чудя - кой от вас прочете статията?! Сивия сектор означава, че някой взима едни пари и не плаща данъци т.е. ощетява всеки от нас(+корупциони схеми да го скрие и всичко следващо от това). Трошките на пътя трябва да бъдат спряни - също факт(+чиче нема се плашиш я си знам едно малко нишо ми няма). Ако някой не му харесва да се върне в комунизма и да чака за кола 10 години, еее може да кликне в гугъл снимки от северна корея и да се просълзи от умиление...това здрави пътища, това празни пътища - само за партийни членове!
  • 19 Джон Дългият

    7 17 Отговор
    Всичко това се прави защото всички сме тарикати. Ако се спазвахме сегашните наредби нямаше да ги има тези допълнения.Така че псувате назе си.
  • 20 Село

    23 0 Отговор
    Ами контрола над резервните части които са ГАРАЖ ПРОМ. Какво правим?
  • 21 Откачлки

    29 1 Отговор
    Вие нормални ли сте. Хиляди документи и бумащини. Я си седнете на тлъстите г.зове и не се занимавайте с глупости. Няма такива прости. И тоя Ананиев на всяка манджа меродия. Айде стига бе спри се.
  • 22 Откачлки

    18 4 Отговор
    Вие нормални ли сте. Хиляди документи и бумащини. Я си седнете на тлъстите гъзове и не се занимавайте с глупости. Няма такива прости миндили. И тоя Ананиев на всяка манджа меродия. Айде стига бе спри се.
  • 23 Васко

    32 3 Отговор
    Типично в БГ стила,всичко в името на хората,но най вече за джоба си
    1.каква е тая статистика,че катастрофите са заради неизправни автомобили,а не заради магаретата зад волана,я алкохол,а висока скорост и т.н.
    2.за какво се минава годишния преглед?
    3.как така тази инциатива е поета от асоциацията на автомобилните сервизи!!!!!!!!!!!!!
    4.и защо трябва да има още нови изисквания,след като и настоящите не могат да се контролират!
  • 24 фффф

    18 1 Отговор
    Крадливо и завистливо племе са българите......колкото и грозно да звучи,но си е самата истина!
  • 25 Фриман

    29 0 Отговор
    Изглежда този Германов наскоро е завършил детска градина! Какви са тези глупости? Повечето техници не отчисляват никакви данъци и само така оцеляват! И даже много хора биха предпочели да се обърнат при сив автосервиз,отколкото в официално представителство! Така е по-сигурно! Обръщаш ли се в официално представителство - значи си тъпак или собственик на представителство! Искаш за твоите пари да свалят работещи части от колата ти - заповядай в официалното представителство! Смяна на масло по гаранция и сервизно обслужване? Заповядай! Толково бързо ще го направят,че все едно не го правиха! Просто не го сменяват,колата нали е в гаранция! Така че освен мръсните политики на тези сервизи,самите техници са с малки заплати и трябва да хранят семейства,така че някой път са задължени да свалят някое моторче за всмукателен коллектор например и да го пуснат на olx за 50лева.
    Така че айде да вкарваме този закон,да затваряме всички сиви сервизи и да яздим конета,като тъповатото ни малцинство от цъгани! Те се оказват по-умни от този парламентарий!
  • 26 Vito

    23 0 Отговор
    Какви са тия глупости , че аз до сега вече 15г. кола в сервиз не съм карал . Всичко си правя сам .Нито има нерви да вися по сервизи ,нито имам доверие на някой мърляч да ми пипа по колата .
  • 27 Ivan

    28 0 Отговор
    Официалните сервизи са скъпи, за сметка на това ремонтите некачествени. Всеки добър майстор би предпочел да работи сам, а не в някой сервиз за нищо пари. Като искат някакви резултати да затегнат годишните прегледи, че не е ясно как почти разпаднали се коли са минали на преглед.
  • 28 Аз съм

    21 0 Отговор
    Ами ако си го поправям сам в моя гараж,на който се начислява такса смет,А? Голям брой българи си оправят сами колите,така ни е научила Немотата.
  • 29 Истината

    23 1 Отговор
    Колите ни се чупят главно заради скапаните пътища...обаче доста народ е на далавера от това - като започнем от големите фирми, които строят и поправят пътищата, премине се през автосервизите, за които е по-добре да има повече счупени коли и се стигне чак до производителите на автомобили, които бълват пластмасови таралясници, разпадащи се след като им мине гаранцията!
  • 30 фау ве

    20 0 Отговор
    Каква е гаранцията, че всичко написано в сервизната книжка ще е истина, то и сега много хора представят сервизни книжки попълвани в България, но вероятността да са фалшиви е много голяма!
    Вместо да стимулират закупуването на НОВИ автомобили, те тръгнали да дерат кожите пак на сиромасите. Няма как при тая беднотия да се правят сервизни книжки и то на таралясници на по 15 и кусур години, това е смешно!? Кой на Запад кара колата си толкова километри, още повече, че на тези километри един автомобил е барутник, всеки момент може нещо да изпращи. Все едно да се издават лични карти на мъртвец.
  • 31 ГоУст

    6 8 Отговор

    До коментар #1 от "АДФБ":

    Не сте прав. Виновни са машениците авто-Майстори дето се наричат...
    Отиваш оставяш си колата за ремонт и половината от това дето са ти го написали не е сменено!
    Добре са го измислили.
  • 32 гост

    15 0 Отговор
    Да се вади още един документ(срещу заплащане разбира се) си е чист не регламентиран данък. Просто са решили да съберат някой лев повече.
    Нали има годишен технически преглед. Виждал съм кола да я бутат за да застане канала, понеже не можеше да запали.
    Само се чудят по какви нови комисии, асоциации да си набутат хора на държавна работа.
  • 33 ТоШибиян

    20 1 Отговор
    Ай да гърми аеца че не са трае вече тоз рекет и само аеца може да сложи край на тоз абсурд рекетьорски
  • 34 фау ве

    15 1 Отговор
    Аз също повечето неща по колата си правя сам и то не от немотия, а от липса на квалифицирани механици, както и на съвестни такива, повечето са мърлячи и я карат по метода проба - грешка, не стига, че нищо не разбират, но пък със самочувствие на много знаещи, а са гола вода. Като почнат да ремонтират, чупят други части.
    За това колата ми може да не е нова, но всичко по двигателя е ново, поради компетентни майстори. Трябва да се помисли, как да накарат майсторите да дават гаранции, след като правят обслужването, защото някои от тях си оставят ръцете, абе некадърници има страшно много.
  • 35 спиро

    5 18 Отговор
    Супер - така вече ще има място за паркиране и тези дето купуват трошки за по 500-700-1000лв няма да карат по няколко такива и да задръстват пред блоковите пространства понеже аз кола за над 2000лв трудно виждам паркирана отпред пред нашия блок! Така няма да се налага да си плащам по 150лв на месец за гараж - понеже не мога да се преборя с Ганю който свършил работа в 3ч след обяд се е разпрострял паркирайки като арабски шейх пред съседен блок - демек моя и аз няма къде да спра! Има коли които стоят отпред с години и не се мърдат изобщо! Така че приветствам подобни решения - така ще изчезнат трошките и този дето няма възможност да кара кола няма да пречи а ще си ползва градския транспорт както е разумно! Този дето има възможност ще има и пространство да паркиране и каране по пътищата! Другата хубост в този закон ще е че ще изчезнат малките гаражни сервизи и майстори понеже те освен че са некомпетентни нямат и съответните средства за лицензи и легален бизнес! Големите и средни ще си го позволят ноооо ще са длъжни да дават вече фактура и гаранция за свършена работа! А не да отида в сервиза да дам 500-1000лв после да се счупи отново същото да се върна в сервиза и да ми вдигнат рамене а така счупи ли се с документчето ги съдя и тн! Браво това е една добра новина за мен - трябва да живеем и мислим по Европейски

    Коментиран от #41

  • 36 шофьор

    17 0 Отговор
    Всички гаражни сервизи са нелегални и никой не може да въведе контрол по простата причина, че гаражчетата са в частна собственост и като му дойдат на проверка що работи нелегално , човека казва това е хоби сервиз и си бачкам за кеф и правя услуга на приятелчетата за без пари , това е...... и ще ми накривите капата.

    Коментиран от #37

  • 37 мдам

    5 8 Отговор

    До коментар #36 от "шофьор":

    Там е развръзката. 85% в сивия сектор. Тези хора не плащат данъци не плащат такси.
  • 38 майстор

    18 0 Отговор
    чета няколко коментара, и се чудя ,тези хора трябва да си сменят хапчетата! благодарение на сервизите в сивият сектор 80 % от хората могат да си поддържат автомобилите. за да си законен ;което е почти невъзможно; трябва да взима двойно и тройно за да има управниците какво да крадат !значи за да си законен , отново рефлектира бърху обикновенния човек ! относно качеството на работа , всеки добър майстор работи за себе си. не до там компетентният работи за работодател/големи сервизи ,представителства и др. , а който работи за себе си ,не може да си позволи да си подронва авторитета защото това му е хляба!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Светльо Чернев

    2 13 Отговор
    Чудесна идея. Не мога да разбера, защо повечето българи са против правилата. Така ще знае човек какво купува. Трябва да задължат и автоджамбазите да продават коли с история. Сега остава да започнат да премахват от улиците залежалите коли за скрап, спрелите по тротоарите и пред гаражите. Добре е да построят паркинги, дори и да са платени. Би било хубаво и да променят данъчното облагане на база емисии в атмосферата. Ей така може и да заприличаме по нещо на останалите европейски държави.

    Коментиран от #44

  • 41 К1К1

    9 3 Отговор

    До коментар #35 от "спиро":

    Пътят към Европа минава през доброто възпитание, образование и на първо време грамотност. В този случай "европейски" се пише с малка буква. Ако имаш пари, както претендираш си купи къща с гараж и пращай децата си на уроци. След време ще разбереш защо.
  • 42 ловец

    19 0 Отговор
    Господата със големите сервизи искат само те да смучат кръвта на обикновения човек и понеже работят некачествено и много скъпо искат да ликвидират малките сервизи за да отидат кадърните майстори да работят при тях за мижави заплати а кървопйиците да смучат и тяхната кръв.
  • 43 1234

    17 0 Отговор
    От тъпо по тъпо,вече се чудят как да обират парите на хората.Къде по света го има това?Кой ще остане да работи в сервиз ?То сега няма работници,а представете си след излизането на това малоумно решение какво ще е .Къде в държавата има училище което обучава работници за сервизни услуги...НИКЪДЕ,къде има училище за хладилни техници...ЗАТВОРИХТЕ ГО И ТАМ НИКЪДЕ ,КЪДЕ ИМА УЧИЛИЩЕ ЗА ДЕПУТАТИ И МИНИСТРИ...НИКЪДЕ. КЪДЕ СТЕ ТРЪГНАЛИ НА ИЗБОРИ ДА ХОДИТЕ??ЗАЩО ДА ВИ ИЗБИРАМЕ КАТО НЯМАТЕ ДОКУМЕНТ,ЧЕ ИМАТЕ ЗАВЪРШЕНО ОБРАЗОВАНИЕ,КОЕТО ВИ ДАВА ПРАВОТО ДА УПРАВЛЯВАТЕ ДЪРЖАВАТА???НЯМАТЕ.Вие колата си не можете да обслужите и да я карате ,а сте тръгнали държава да управлявате.Нито един от вас няма право да се доближава до НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ видяхме ви какво можете ,но от днес нататък всеки който иска да влиза в парламента трябва ПУБЛИЧНО да си покаже дипломата за образование къде ,какво и кога го е завършил и с колко.Да се знае от целия български народ какви хора влизат в тоя парламент,защото напоследък само АУТСАЙДЕРИ се подвизават там,и за това сме на това положение.Пък после ще видим трябват ли книжки за колите и дипломи за шофьорите и задължително за ДЕПУТАТИТЕ!
  • 44 фау ве

    16 1 Отговор

    До коментар #40 от "Светльо Чернев":

    Абе идеята на първо четене изглежда супер, но издиша тотално, защото българската реалност НЕ Е, като онази на Запад.
    1 - во тези сервизни книжки ще са фалшиви, може да напишат, че са сменили всички части по колата, второ, ако им сложат касови апарати и ги карат да пускат фактури, за да засекат написаното в книжките с реалното, всички гаражни майстори ще фалират, защото цените им ще се изравнят с тези на оторизираните сервизи, даже и по скъпо ще им дойде. То само един КТС тестер на Бош, най евтиния е 2 бона, за разлика от ваг-ком китайските кабели за по 20-30 лв. Идеята е безумна, защото искат да правят сервизни книжки на коли БЕЗ ИСТОРИЯ, или фалшива такава, значи джамбазите карат колата връщат километрите от 500 000 на 136 000 и после в българския сервиз ти прави сервизни книжка и ти потвърждава километрите, голям майтап и ти вярваш, че сервизната книжка издадена в гаражния сервиз е достоверна!? Няма смисъл тая простотия, просто някой батко гледа да направи далавера, за тва е всичко, то на всеки му е ясно, че нищо няма да се промени или подобри. Ще се промени, когато средната заплата стане поне 1000 евро и всеки нормален човек ще може да си купи нова кола на изплащане, без да му тежи толкова много. Това показва, че има хора, които искат просто да прибират пари без да направят нищо, просто така, чудят се какви глоби да наложат и какви изисквания да направят, нищо не става от тая държава.
  • 45 Zasadata

    17 0 Отговор
    Вместо да се чудите как да издоите още малко и без това яловия вече народ,и каква схема да направите за да откраднете,вземете та оправете първо пътищата...!
  • 46 Роман дизел

    17 2 Отговор
    Нелегални били сервизите,те и партизаните са били нелегални пък виж какви наследници имат...
  • 47 що рече

    15 0 Отговор

    До коментар #13 от "bibbo":

    Всичко е за да ти сложат още една сметка за плащане. Какво ще кажеш за случай с нова кола на под една година, за 50 000 лв., мощна, водача с над 1,2 промила алкохол набор 1990 и избягал? Пари има, нова кола има. Е от къде тогава е станал проблема, като твойте две точки са наред?
  • 48 бахти

    10 0 Отговор
    Като не могат да следят сервиза за плащане на данъци, се опитват да вменят на обикновенните хора това задължение.
    Ами ако аз сам си сменям маслото или накладките ?
  • 49 Темида

    12 0 Отговор
    ++++Публикувано във факти.бг: алооо, като се договаряли, нас някой питал ли ни е? ще свърши търпението на хората, все някога.+++

    Очевидни търпението ни е безгранично. Иначе след осъждането за 3но убииство на 4 години затвор улиците щяха да са пълни с протестиращи...
  • 50 Max

    10 2 Отговор
    Стьва ,Но Ние Шофиорите Искаме Такива Книжки за Всички Самолети и Въртолети за Воички видове Транспорт( Реисове, тролеи Мутриси ,Влакове, Метро, Кораби, Лодки, Колелета, Военни Машини Селскстопански Машини И Всичко със ГАРАНЦИЯ и Т. Н. И Книжки за Всички Видове ЛЕКАРИ И Книжки за Всички ПОЛИТИЦИ със ОБЕЩАНИЯТА ...........
  • 51 Терцел

    16 0 Отговор
    За ремонта на цървулите книжка ще искат ли, сигурно обущаря ще я заверява.
  • 52 КАТ

    13 0 Отговор
    Нестимир Ананиев-виж му името и му крой шапката,най-безпотентния политик и най вероятно мъж на земята и Емил Германов същия потент,искат ли да направят книжки на майките си?Тъпаци,всичко в нормалните държави е съсредоточено в застраховките,ама поименно,ТЪПАЦИИИИ,като не можете да измислите топлата вода,ползвайте я ТЪПАЦИ!!!
  • 53 Жъстин Бобара

    11 0 Отговор
    Ами всичко е възможно , за да ти измъкнат още пари.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 гост

    14 0 Отговор
    Май наближава деня!
    Несъществува мирен преход!!!
    Да им даваме срок и да се ИЗПАРЯВАТ-"управниците" !!!
  • 56 Тодор

    7 0 Отговор
    Поредната малоумщина на политици. Как ще задължат хората да ходят в регистрирани сервизи??? Как ще доказват че нещо по тази кола е сменено и кога? И как ще накарат гаражните майстори да се регистрират???? Пълно малоумие.....
    По добре да помислят кога държавата ще поеме отговорността за лошото състояние на пътищата, безумно поставените знаци и милионите не събрани от глоби. Това е поредното замазване на истинските проблеми в държавата.
  • 57 босе

    4 0 Отговор
    Колата ми е на 22 години,перфектна технически и външно,ако бяхме в Германия щях да имам TUV за 3 години!!! Годината на производство не винаги е основен критерий...измамих се да купя и недоразумението Great Wall steed 5-в гаранцията издумка двигателя,прецака се климатика,предни накладки на 10 000км. ,уплътненията са под всякаква критика.....продадена!
  • 58 Кабинчо

    7 0 Отговор
    споко това няма да е последното. Кой знае колко корпоративни промеви по закона за движение и разни други. Дрането и стригането ще продължава до кожа. Тюмбелите са безгранични в лакомията си. Определено лоби явно е е приготвило голяма пачке за тези които смело ще гласуват тази простотия.
  • 59 Чубриков

    4 0 Отговор
    И кой ще познае дали колата ми е правена в сервиз или не, ако никъде нищо не е писано? Поредната тъпа идея, чийто смисъл е да се вземе хлебецът на хората с малките сервизи. Аз например имам кетапи за автомеханик и за инженер по ДВГ и по ремонт на АТТ. Кой хубостник от парламента ще ми каже, че не съм компетентен да си правя сам колата? И кой ще ми каже, че не мога да си я правя сам, ако не съм собственик на сервиз? Ама наистина няма такава държава.
  • 60 gosta

    2 0 Отговор
    Това е поредната измислица и недомислица на тесен кръг хора притежаващи големи сервизи или по точно фирмени сервизи в които като влезеш за добро утро ти вземат последната заплата. Аз също имам автосервиз и съм много против от тези бъдещи недомислици които се гласят да направят .Пример ,идва клиент в сервиза за смяна на всички части по ходовата част ,той си е закупил всички нужни части от първият магазин за части ( да речем ,че си е купил всичко китайско производство ) . Така от нас се изисква да ги монтираме ,такаааа тук обаче идва дилемата аз трябва ли да давам гаранция за извършеният ремонт и за кое по точно да давам гаранция за труда или за всичко .След като частите са ни донесени от клиента е редно само за труда да се даде гаранция НО ако нещо се случи и да речем се скъса шарнир ли нещо друго по ходовата част и следствие на това настъпи ПТП Ние като автосервиз за какво ще отговаряме ако проблема е в лошото качество на частите ,пак ли сервиза ще е виновен . Защо всеки който се занимава с автомобили трябва да има точно това образувание ,да не би депутатите да имат диплома за депутат или всички IT специалисти да имат такава диплома ( имам познат в IBM които е машинен инженер но не му пречи да шеф за няколко страни ) Ако така се мислят нещата никога няма да се оправим . Ако някой иска нещо да промени в тая посока нека заповяда при нас хората с малки автосервизи ние ще ви дадем добри идеи . Но ако ще си гимислите и правите нещата така ,ами първо започнете о
  • 61 3432

    0 1 Отговор
    Какви са тези нови глупости които съчиняват тези.Аз,например бих предпочел да си закупя са частите ида отида при майстор в който съм сигурен че ще постави това което съм му занесал,немога да закарам колата си при майстор в когото не сам сигурен,а пък има и друго той може да си напише хиляди неща а да е сменил само някаква малка час .Имал сам случай карам колата и искам първо да отвори и дами каже каква е повредата и от какво се получава този ми казва че е едно ато се оказва съвсем друго,а има и нещо друго например дори и във сервиз закарана няма как да ти дадат гаранция защото всеки така тия прави че,да отидеш пак и пак нали и той трябва да яде казвам го така защото така го правят,Нямам нищо против но на днешно време всеки гледа да те скубе а и в този замисъл на недоносените пак има нещо скубарско и измамно.
  • 62 Луната

    0 1 Отговор
    Какви са тези нови глупости които съчиняват тези.Аз,например бих предпочел да си закупя са частите ида отида при майстор в който съм сигурен че ще постави това което съм му занесал,немога да закарам колата си при майстор в когото не сам сигурен,а пък има и друго той може да си напише хиляди неща а да е сменил само някаква малка час .Имал сам случай карам колата и искам първо да отвори и дами каже каква е повредата и от какво се получава този ми казва че е едно ато се оказва съвсем друго,а има и нещо друго например дори и във сервиз закарана няма как да ти дадат гаранция защото всеки така тия прави че,да отидеш пак и пак нали и той трябва да яде казвам го така защото така го правят,Нямам нищо против но на днешно време всеки гледа да те скубе а и в този замисъл на недоносените пак има нещо скубарско и измамно.
  • 63 Един

    1 0 Отговор
    Официално заявявам, че ако дай боже срещна тоя Нестимир Ананиев не само ще го прегазя ами ще върна и на заден, за да съм сигурен, че съм оттървал човечеството от един крайно ненужен! Същото, но в по-малка степен важи за Асоциацията на пострадали - като не ви изнася гори бол - хващайте ги!!!
    Това даже и в Европа го няма! Сервизна книжка се попълва по желание!! Само идиотщини за дране на още пари!!!
  • 64 Гост

    1 0 Отговор
    То след дъжд качулка всеки може, а да се направи визия и стратегия никой не може. Че били 85 % от сервизите в сивия сектор, че се крадели катализатори, че частите били негодни, че се карат барутници минали техн. преглед по ония начин. Това да не е станало от днес за утре. То си е така от 15 години и точно тия дето правят законите си топкат човчиците в тези далаваер. И в един момент като влезе пръта между спиците се почва едно тръбене, ще събаряме ще махаме, ще колим, ще бесим. Ей на това му викам смотана държава - пълен кенеф.
  • 65 бай Пешо

    0 0 Отговор
    я ми кажете като отидете да живеете и работите в тъй наречените по напреднали държави не се правите на отворени а спазвате техните порядки и закони без да мрънкате тия технически паспорти - книжки при тях ги има от край време щото ако нямаш заверка за извършен ремонт от оторизиран сервиз с квалифицирани монтьори първо ще ядете хуя още когато отидете за годишно ГТП второ застраховката ще ви е с по голяма парична премия и трето като искате да си продадете колата тех.паспорта с извършени ремонти,смяна на консумативи и други ще ви дигнат цената така че помислете преди да плюете всичко ново което се въвежда у нас нали искате да сте като в тия страни за които всички напирате или искате ако може да имате техните доходи ама ако може по лабава държава ...е нема как да стане тъй
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове