Last news in Fakti

14 Август, 2017 16:10 801 9

Мерките за безопасност на пътя да започнат от детската градина

  • алекси стратиев-
  • радари-
  • камери
Мерките за безопасност на пътя да започнат от детската градина - 1
Снимка: Архив

Заради премахването на знаците пред камерите съм оптимист, че до края на годината загиналите ще бъдат доста по-малко в сравнение с 2016 г. Това каза пред Фокус експертът по пътна безопасност комисар Алекси Стратиев по повод вчерашната черна серия на пътя.

„Бих си позволил да коментирам, че последните изменения на Закона за движение по пътищата не допринесоха съществено върху пътната безопасност. За първото полугодие намалението на загиналите е с около 17 броя. Това се дължи най-вече да лошите метеорологични условия през януари и февруари. Само за юли, когато влезе в сила промяната в Закона за движение по пътищата, премахваща знаците пред камерите - загиналите са намалели толкова, колкото за цялата половин година на 2017 г. и са по-малко с 20 % в сравнение с юли 2016 г.”, коментира комисар Стратиев.

По думите му това показва ефекта от премахването на знака пред камерите. „Водачите вече не са спокойни, че ще бъдат предупредени, ако са превишили скоростта, а съзнават, че във всеки един момент биха били контролирани.

Според него докрая на годината най-вероятно загиналите ще намалеят с около 70 човека. „Сега е необходимо да се наложи контрол и той да се извършва със самостоятелно работещи технически средства. Стационарните радари са много необходими, тъй като мобилните не са така ефективни. Те са обвързани с работното време на служителите, със задачите, които имат пътните полицаи извън контрола на движението. Стационарните камери са бъдещето за изграждане на една система, която ще подобри съществено безопасността на движението, тъй като те работят 24 часа в денонощието”, коментира още експертът.

Според него мерките за безопасността напътя и подобряване културата на българина са безкрайно много и започват от детската градина и стигат до получаването на свидетелство за управление на МПС. „Поне за този момент от гледна точка на намаляване на произшествието изключително голямо значение имат контролът на пътя и правилата, които се въведоха”, допълни още комисар Стратиев.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 alex

    7 0 Отговор
    Глоби му е майката и затвор. Вчера се прибирах от морето. Всички с коли над 50 хил лева карат със 160. Тези с коли над 100к карат в аварийната лента с 140. Светят ти постоянно бият спирачки пред теб зашото не видиш ли не си ги пуснал навреме и трябвало да намалят от 200 на 140, на такива изроди винаги им се разминава, колите не са техни, като отидат в съдя се оказва, че са много болни, размина им се с глоба от по 200-300 лв. Еми така не става като го хванете ,че кара в аварийна лента , му вземете колата и книжката до живот и готово. Глоби от 5000лв също трябва да има.
  • 2 истината боли

    5 0 Отговор
    КАКЪВ ЕКСПЕРТ Е ТОЗИ
  • 3 Густо Майна

    2 0 Отговор
    Докато не спрете да ни навирате в лицата такива, като този "експерт" и не прекратите порочната практика на унаследяване от поколенията му, така ще е! Този същият преди години "роди" великата мисъл, че е нормално София - Видин да се пътуват шест часа! Пазарна икономика с пътен "експерт" от времето на Победа и Чайка - ужас! По-сериозно, ако обичате!
  • 4 Алфата

    1 0 Отговор
    Дааа, старият партиен член потвърждава мнението на Вожда: ... когато загинат мнозина е статистика! Шут катаджийски.
  • 5 Непрекъснат жив контрол

    0 1 Отговор
    Катаджии на улиците и пътищата, моментален контрол, безкомпромисни наказания. Със снимки по пощата не става.
  • 6 милиционерщина

    5 0 Отговор
    Ей я ни кажи с колко намаляха жертвите като накарахте хората да светят с фарове по цял ден.
    Освен оборот на производителите на крушки и повишени емисии на вредни газове друго не постигнахте.
    Правете магистрали и не давайте книжки на куцо и сакато това е ключа.Контрола е последващо действие.Първо осигурете на хората нормални условия за шофиране и ги обучете добре после контролирайте.
    На турски тираджии и гастърбайтъри им увеличете таксите за преминаване а не българите да плащат за пътища а оная сган да си минава без пари.
    Ако трябва транзитните тирове ги качвайте на влак.Така и вредни емисии и катастрофи ще намалите и ЖП инфраструктура ще развиете.

    Ам господин "комисаря" такива работи не ги е чувал за него е важно в храстите да се крият две фуражки и да чоплят семки, а после да ги пенсионираме рано и да ги хрантутим още.
  • 7 Будалата

    3 0 Отговор
    У Англия карат без фарове през деня . Защо аджеба? По слънчева държава ли е ? Не. Значи у България се свети за да ви виждат отдалеч тез дето карат с 200. Но непомага . Трескат се здраво. За камерите има сложени табели. У нас ги махат. Добре а ефект? Няма. Налагат глоби добре. В Англия ги събират на 100 процента. У нас може би на 20 процента. Е каква стана тя? Да почваме от детската градина а? И те така.
  • 8 jambazina

    0 0 Отговор
    Абе аре стига врънкахте с тия камери, глоби, намалявания на скоростта и глупости, само дотам ли ви стига експертния потенциал? От детска възраст и в градината трябва да започне възпитанието и морала на децата, в училище културата като пешеходци и велосипедисти, а на шофьорския курс - като шофьори.
  • 9 гост

    0 0 Отговор
    То възпитанието за движение по пътя присъства в развитите страни, но ние нали сме учени, нямаме нужда. По-добре тати да дойде, да метне детето на волана, да палне една цигарка, без колан, да говори по телефона и да кара, без да подава мигач където си поиска. Понякога тати може да спре където си иска на аварийни, да си говори и да кара с 20км/ч, тати може да паркира навсякъде, защото ако някой му направи забележка ще скочи на бой. Детето с пълно право си виси от прозореца или се возят по 5,6 деца като тикви в купето. Нямам проблем, МВР не го интересува. Чичко полицай дори не се мръдва като види как 4г дете се вози на скутер, без каска, без седалка, правичко, та дори и скутера не е регистриран. Никой го не е еня за каквато и да е безопасност, за какво възпитание говорите?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове