Last news in Fakti

18 Август, 2017 11:56 2 116 16

Китайци искат да строят тунела под Шипка и две магистрали

  • китайци-
  • тунел-
  • шипка-
  • магистрали
Китайци искат да строят тунела под Шипка и две магистрали - 1
Снимка: МРРБ

Китайска компания има интерес за строителство на големи пътни инфраструктурни проекти у нас на базата на публично-частно партньорство. Сред тях са изграждане на автомагистралите Калотина – София, Русе – Велико Търново и тунелът под Шипка. Това стана ясно на среща на регионалният министър Николай Нанков с представители на компанията „Ситик Констракшън“, част от голям държавен китайки конгломерат, съобщиха от пресслужбата на регионалното министерство.

Министър Нанков подчерта, че между България и Китай са изградени добри двустранни отношения и вече има натрупан опит по отношение на възможностите за реализация на проекти и насърчаване на двустранните икономически и търговски отношения. Той изтъкна, че тези проекти са част от важни транспортни коридори, свързващи Западна Европа с Азия и имат голям потенциал като икономически оси, а в същото време са и стратегически обекти за страната ни.

Представителите на „Ситик Констракшън“ отбелязаха, че са запознати с географското положение на България като важен кръстопът, който много добре се вписва в политиката на Китай за изграждане на новия „път на коприната“. „България би била първата държава, член на ЕС, в която можем да стартираме реализацията на проекти, съобразявайки се изцяло с европейските изисквания за публично-частно партньорство“, отбелязаха представителите на „Ситик Констракшън“.

Китайската компания има зад себе си голям обем реализирани проекти в чужбина, включително автомагистрали с голяма дължина. Сред тях са магистрала в Алжир, с дължина 498 км и на стойност 7,8 млрд. долара. В момента компанията строи две автомагистрали в Казахстан. Едната е с дължина 780 км, а другата е над 900 км.

Предстоят допълнителни срещи, на които китайските инвеститори ще бъдат запознати детайлно с техническите параметри и прогнозите на трите пътни проекта. След което ще се търсят възможности за създаване на смесено дружество между държавата и компанията, която, съгласно изискванията на българското и европейско законодателство, да пристъпи към реализация на предявените намерения. Другата възможност е реализация на обектите на концесия, чрез намирането на конкретен бизнес модел, който да сведе до минимум рисковете за инвеститора и държавата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ХХХ

    6 11 Отговор
    Взеха ни китайците... Ето ви го краят на България.
    Особено, след като правителството е дало съгласието си за продажба на държавни земи, на чуждестранни компании и/или физически лица.

    Коментиран от #3, #16

  • 2 Русе

    17 0 Отговор
    От кога го чакаме този тунел и магистрала през Шипка.Писна ми да карам по тези пътища.100 часа път
  • 3 Грос

    17 1 Отговор

    До коментар #1 от "ХХХ":

    По добре Китайците, отколкото тУРците и гиганите-м....ли! Плюс това хората искат да инвестират в неща от които ще имат полза всички. Земите не се продават на компаниите които строят отгоре магистрали, а се отчеждават в полза на държавата. Затова се учредяват дружества за управление на публично-държавна собственост. То си пише в статията, ама кой си прави труда да чете?!

    Коментиран от #7

  • 4 пътуващ

    6 1 Отговор
    Добре де нали се строи в момента пътя до тунела под Шипка и уж самия тунел ще започне скоро ????

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "пътуващ":

    Няма въобще проект за тунел. Само пожелания и нито един договор за това, макар и да е значително облекчение за транспорта.
    Китайците със сигурност ще го направят качественно, но пък за нашите няма да има проценти, та вероятно няма да спечелят. Няма ли за този, който слага подписа, няма проект, горчивата реалност. Това го знам от фирми със добро качество, които никога не печелят големи поръчки, понеже не си плащат.
  • 6 Пазарен Либерализатор

    7 3 Отговор
    Да го почват, ако ще и марсианци да строят, че ми писна да се лашкам по криви пътища. Това го обсъждат втора петилетка и резултат никакъв.
  • 7 Чунхуа

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "Грос":

    Не се шегувам, най-добре е китайците да ни вземат цялата държава, всичко ще ни се оправи. Абе да излизаме от ЕС, не ни трябва и Рашката, и направо да станем китайска провинция. Със заплати като нашите си и двойно по-ниски цени:) Ще се научим и на работа, и престъпниците ще си получават заслуженото, и образованието ще ни стане образование...

    Коментиран от #8

  • 8 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Чунхуа":

    Тогава Бай Тошо хубаво му каза на Горбачов ,след едно посещение в Китай, и след това в СССР при Горби--Дай да последваме китайският вариант. Тогава горбачовата перестройка буксуваше , и заедно с нея и целият соц.лагер, не знаеше на какво следва,какво ще се прави, и как ще продължи-пълна безтегловност и липса на управленски идеи,някакъв мъртво-роден и неприложим хибрид между комунизъм и олигархия. А СССР тогава беше хегемона и без него нищо не се решаваше. Отношенията тогава между СССР и Китай бяха много лоши , и китайците се бяха отделили от системата и си правеха свой комунизъм , който всъщност е истински капитализъм,с последната дума и сериозни наказания от държавата,или държавен капитализъм. Горбачов е подскочил като ужилен и е нарекъл Бай-Тошо предател и реваншист, както и китайците били предатели и реваншисти, и той нямало да се занимава с такива елементи. Историята е показала ,че все пак хитрият правешки селянин е мислил и с главата си, и къде са сега китайците?
  • 9 ПЕНСИОНЕРА

    1 7 Отговор
    Бе, няма значение кой ще ни строи. Важното да се строи и се гради, че нашите искат на готово процентите. Мързеливи, крадливи и некадърници сме. Да докарат сдно село от 15 милиона китайци, и ще ни учат на труд за да получаваме до 17 долара заплата. Да въведем и китайски донг ове или юани нема значение. Ще получаваме по 10 000 юана = равно на 20 долара. Може и рубли , щом сме улави и олигофрени. Питам се що не доведем Габонски специалисти или от Конго? Бих желал западни технологий и западни заплати амъ.......

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 10 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "ПЕНСИОНЕРА":

    Средната работна заплата на китайски работник в завод е 800 $ , и се покачва плавно. Заетите със земеделие взимат доста по-малко.

    Коментиран от #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Мартин

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "ПЕНСИОНЕРА":

    Докато има ''специалисти'' като тебе, нещата ще вървят само надолу.

    Коментиран от #14

  • 13 Руски тролак

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Ей ти ще кажеш ,че взимат колкото в България ,я посмали малко.
  • 14 Руски тролак

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Мартин":

    Напротив ,тъкмо обратното е .
  • 15 Галя

    1 0 Отговор
    Ей тези китайци винаги излизат в новините когато завалят критики срещу управляващите. Това се изтърка вече да измислят нещо ново. При тройната коалиция също щяха да правят големи инвестиции.
  • 16 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "ХХХ":

    Какво са ни ВЗЕЛИ, като не можем сами, една дупка да прокопаем ! Погледни в интернет, какви чудеса строят китайците и тогава си дай мнението . По добре китайци да са строителите защото МОГАТ !
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове