Китайска компания има интерес за строителство на големи пътни инфраструктурни проекти у нас на базата на публично-частно партньорство. Сред тях са изграждане на автомагистралите Калотина – София, Русе – Велико Търново и тунелът под Шипка. Това стана ясно на среща на регионалният министър Николай Нанков с представители на компанията „Ситик Констракшън“, част от голям държавен китайки конгломерат, съобщиха от пресслужбата на регионалното министерство.
Министър Нанков подчерта, че между България и Китай са изградени добри двустранни отношения и вече има натрупан опит по отношение на възможностите за реализация на проекти и насърчаване на двустранните икономически и търговски отношения. Той изтъкна, че тези проекти са част от важни транспортни коридори, свързващи Западна Европа с Азия и имат голям потенциал като икономически оси, а в същото време са и стратегически обекти за страната ни.
Представителите на „Ситик Констракшън“ отбелязаха, че са запознати с географското положение на България като важен кръстопът, който много добре се вписва в политиката на Китай за изграждане на новия „път на коприната“. „България би била първата държава, член на ЕС, в която можем да стартираме реализацията на проекти, съобразявайки се изцяло с европейските изисквания за публично-частно партньорство“, отбелязаха представителите на „Ситик Констракшън“.
Китайската компания има зад себе си голям обем реализирани проекти в чужбина, включително автомагистрали с голяма дължина. Сред тях са магистрала в Алжир, с дължина 498 км и на стойност 7,8 млрд. долара. В момента компанията строи две автомагистрали в Казахстан. Едната е с дължина 780 км, а другата е над 900 км.
Предстоят допълнителни срещи, на които китайските инвеститори ще бъдат запознати детайлно с техническите параметри и прогнозите на трите пътни проекта. След което ще се търсят възможности за създаване на смесено дружество между държавата и компанията, която, съгласно изискванията на българското и европейско законодателство, да пристъпи към реализация на предявените намерения. Другата възможност е реализация на обектите на концесия, чрез намирането на конкретен бизнес модел, който да сведе до минимум рисковете за инвеститора и държавата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ХХХ
Особено, след като правителството е дало съгласието си за продажба на държавни земи, на чуждестранни компании и/или физически лица.
Коментиран от #3, #16
12:00 18.08.2017
2 Русе
12:03 18.08.2017
3 Грос
До коментар #1 от "ХХХ":
По добре Китайците, отколкото тУРците и гиганите-м....ли! Плюс това хората искат да инвестират в неща от които ще имат полза всички. Земите не се продават на компаниите които строят отгоре магистрали, а се отчеждават в полза на държавата. Затова се учредяват дружества за управление на публично-държавна собственост. То си пише в статията, ама кой си прави труда да чете?!Коментиран от #7
12:14 18.08.2017
4 пътуващ
Коментиран от #5
12:19 18.08.2017
5 гост
До коментар #4 от "пътуващ":
Няма въобще проект за тунел. Само пожелания и нито един договор за това, макар и да е значително облекчение за транспорта.Китайците със сигурност ще го направят качественно, но пък за нашите няма да има проценти, та вероятно няма да спечелят. Няма ли за този, който слага подписа, няма проект, горчивата реалност. Това го знам от фирми със добро качество, които никога не печелят големи поръчки, понеже не си плащат.
12:38 18.08.2017
6 Пазарен Либерализатор
12:46 18.08.2017
7 Чунхуа
До коментар #3 от "Грос":
Не се шегувам, най-добре е китайците да ни вземат цялата държава, всичко ще ни се оправи. Абе да излизаме от ЕС, не ни трябва и Рашката, и направо да станем китайска провинция. Със заплати като нашите си и двойно по-ниски цени:) Ще се научим и на работа, и престъпниците ще си получават заслуженото, и образованието ще ни стане образование...Коментиран от #8
12:47 18.08.2017
8 Гост
До коментар #7 от "Чунхуа":
Тогава Бай Тошо хубаво му каза на Горбачов ,след едно посещение в Китай, и след това в СССР при Горби--Дай да последваме китайският вариант. Тогава горбачовата перестройка буксуваше , и заедно с нея и целият соц.лагер, не знаеше на какво следва,какво ще се прави, и как ще продължи-пълна безтегловност и липса на управленски идеи,някакъв мъртво-роден и неприложим хибрид между комунизъм и олигархия. А СССР тогава беше хегемона и без него нищо не се решаваше. Отношенията тогава между СССР и Китай бяха много лоши , и китайците се бяха отделили от системата и си правеха свой комунизъм , който всъщност е истински капитализъм,с последната дума и сериозни наказания от държавата,или държавен капитализъм. Горбачов е подскочил като ужилен и е нарекъл Бай-Тошо предател и реваншист, както и китайците били предатели и реваншисти, и той нямало да се занимава с такива елементи. Историята е показала ,че все пак хитрият правешки селянин е мислил и с главата си, и къде са сега китайците?15:35 18.08.2017
9 ПЕНСИОНЕРА
Коментиран от #10, #11, #12
17:40 18.08.2017
10 Гост
До коментар #9 от "ПЕНСИОНЕРА":
Средната работна заплата на китайски работник в завод е 800 $ , и се покачва плавно. Заетите със земеделие взимат доста по-малко.Коментиран от #13
20:57 18.08.2017
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Мартин
До коментар #9 от "ПЕНСИОНЕРА":
Докато има ''специалисти'' като тебе, нещата ще вървят само надолу.Коментиран от #14
21:29 18.08.2017
13 Руски тролак
До коментар #10 от "Гост":
Ей ти ще кажеш ,че взимат колкото в България ,я посмали малко.22:57 18.08.2017
14 Руски тролак
До коментар #12 от "Мартин":
Напротив ,тъкмо обратното е .23:00 18.08.2017
15 Галя
08:00 20.08.2017
16 незнайко
До коментар #1 от "ХХХ":
Какво са ни ВЗЕЛИ, като не можем сами, една дупка да прокопаем ! Погледни в интернет, какви чудеса строят китайците и тогава си дай мнението . По добре китайци да са строителите защото МОГАТ !10:38 21.08.2017