6 Април, 2018 19:15 32 053 76

Половината коли в България с червен картон за Европа

  • автомобили-
  • катализатори-
  • европа

Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години

Половината коли, които са регистрирани у нас, няма да могат да се движат в поне 50 града в Европа. Това са около 2 милиона автомобила, които нямат катализатори, замърсяват въздуха и не отговарят на никакви съвременни евростандарти, пише "Монитор".

Българските шофьори няма да могат да пътуват с трошките си в едни от най-посещаваните европейски дестинации като Париж, Мадрид, Атина, Брюксел, Антверпен, Гент, Мехелен, Щутгарт, Лион и др. Там освен старите автомобили в част от градовете са забранени и дизеловите коли.

Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години – 1,8 млн. Това ще рече, че те са били произведени около 1996 година, когато и влизат първите возила с катализатори в Източна Европа. Така сметката показва, че 1,8 млн. автомобила никога не са имали катализатори.

Останалите пък са дизелови, които вече са забранени в редица европейски градове или просто не отговарят на никакви евростандарти. "Движението на по-стари коли не се забранява от самата държава, а от общината на съответния град.

Така редица общини взеха решение да не допускат на територията си по-стари автомобили, каквито са основно в България, за да не замърсяват въздуха. Особено големи глоби не са предвидени, тъй като има пропусквателни пунктове и колите просто не се допускат.

Ако все пак обаче някой успее да пробие, то го чака санкция от 100 до 1000 евро за повечето европейски градове", обясниха международни експерти, занимаващи се със законодателството, касаещо българските шофьори в чужбина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Николай

    286 5 Отговор
    Направо се скъсаха да ходят до Брюксел, Антверпен и Щутгарт. Айде със здраве.
  • 2 ДДД

    61 6 Отговор
    Да не мислите че карате кой знае какво?
    Публикувано във факти.бг:
    Българските шофьори няма да могат да пътуват с трошките си
  • 3 бр.бр.

    75 5 Отговор
    Мадрид
    глупости
  • 4 Ало

    198 4 Отговор
    Който няма пари за нов автомобил и кара трошка на 20години и повече то говори ясно че няма пари да мръдне никъде извън БГ и кой може да ходи в градове в който не се говори Български и няма нищо евтино в тях

    Коментиран от #41, #62

  • 5 стефчо

    199 15 Отговор
    Какво да правят хората,мизерията не ражда нищо добро. Направете средната заплата 2000 евро и масово ще се карат нови коли на лизинг.

    Коментиран от #16

  • 6 гост

    178 5 Отговор
    На тези коли Париж не им е дестинация. Няй-много до Сърбия на евтини плескавици и мешано месо.
  • 7 Гост

    153 2 Отговор
    То реално погледнато , водачите на такива стари автомобили едва ли имат финансовата възможност да пътуват с тях в Европа.
  • 8 Eee

    102 4 Отговор
    Тези коли са предназначени за България а не за западни градове.
  • 9 АПИ

    149 9 Отговор
    Нещо лобитата пак са платили за статията. Кого плашите , гаргите ? Първо оправете улиците и пътищата. Герберските магистрали не стават даже и за коли с катализатори. Връщаме се на файтони с листови амортисьори.
  • 10 Dancho

    155 9 Отговор
    Айде по леко.Видяхме и чисто новите дизели как отговарят на Евро7 ,ама само на хартия.Май се оказа ,че нов дизел отговаря на 20 годишен бензин.След време може да се окаже и че електромобилите не са толкова екологични , колкото ги изкарват сега.Най - важното май е да се продават,пък другото са маркетингови трикове.

    Коментиран от #13

  • 11 ГОСТ ЧИТАТЕЛ

    88 3 Отговор
    Тва за катализаторите ,че са навлезли 1996 не е вярно. На времето имах един Голф 2,произведен 1989. Беше с катализатор. 1.6 бензин.
  • 12 чичо Гошо

    37 1 Отговор
    Един самолет за един презатлантически полет 300 000 с кола за един човек!

    Коментиран от #18, #51

  • 13 Ghost

    90 9 Отговор

    До коментар #10 от "Dancho":

    100% си прав колега,джендърска му работа.Значи обърнете внимание,всички норми,всички закони са против обикновения,беден народ.Трябва с магаре и каруца да пътуваме из еврогейският съюз явно(евро 9)!!!
  • 14 хахахаха

    18 97 Отговор
    Бедните българи карат трошките на Европа и се радват!Прост народ слаба държава са казали старите хора.Заслужавате кучешкия живот и това е.Ха-ха-ха-ха

    Коментиран от #20

  • 15 Пламен

    120 5 Отговор
    Не съм съгласен с това, че всички 20г автомобили са трошки.Карам s500 w140 97г., колата ми е като нова, по-здрава, по-надежна, по-красива и доста по-скъпа от много нови кенефи!Колкото до ходенето с кола до сътветните градове-вече няма смисъл, купуваш самолетен билет за 20-30€ и нямаш проблем.

    Коментиран от #21, #22, #69

  • 16 Айде-айде

    5 17 Отговор

    До коментар #5 от "стефчо":

    Вярваш ли си?
  • 17 Айде-айде

    14 47 Отговор
    И в България не трябват да се движат.....

    Коментиран от #42

  • 18 чичо Гошо

    7 0 Отговор

    До коментар #12 от "чичо Гошо":

    се равнява
  • 19 БЛАБЛА

    33 1 Отговор
    Ингилизова къде глобата е 1000е???В Мюнхен е 80е и една точка! ! !
    '
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 врврврвр

    40 2 Отговор

    До коментар #15 от "Пламен":

    Прав си, но да не забравяме песимистите от бг, колко от тях ще отидат до Париж с кола да карат 12 часа и с новите ЕКО бензинки-дилели, че 30евро за билет им е мн, и е само за 2 часа полет. Там с кола в центъра ще ми паркират на безпатен паркинг. Хора аз до работа и до бг моренцето мога да си ходя с колата на 20 години а Парижн, Щутгарт с удоволствие ще си купя билет и няма да мисля колата, и рента кар е вариант
  • 22 бмв е39

    20 10 Отговор

    До коментар #15 от "Пламен":

    много си прав колега аз също съм на такова мнение защото това си е марка мерцедес бмв са качествени марки и ако имаш този късмет да караш запазен тъкъв екземпляр е невероятно аз лично карам бмв е39 525 тдс и макари да е 1997 си я бива няма нищо общо с други коли нисък клас от тези години
  • 23 гнида

    43 4 Отговор
    Цялата полиция в България с червен картон !
  • 24 onq s konq

    16 20 Отговор
    Кво ни интересува Европа,след като еталон винаги ни е била Русия и се учим от тях?А след като там няма подобни забрани,значи и при нас не следва да има.Да не забравяме обаче че американците пък се учат от нас,затова и при тях няма проблем със старите коли и пушещи дизели.

    Коментиран от #66

  • 25 Клъвтунь

    34 2 Отговор
    Ехааа,тъкмо си мислех да си разходя 20 годишния Опел до Щутгарт та да види от къде е купен преди 12 такива,почти на нула като километраж.Абе традиционния нов внос само че аз си знам на колко беше.До тук добре,а вносителите кой контролира?Или колометрите на едно возило в Германия са едно като дойде тук са минус стотин хиляди,демек подновява се от чистия въздух...
  • 26 Японеца

    30 3 Отговор
    Те и не са тръгнали никъде, стоят си пред блока, въртят 1000км годишно и не се развалят.
    ПроЗд народ, много джамбази!
  • 27 Гого

    36 1 Отговор
    По скоро 90% процента са с червен картон всичко ни е втора ръка дрехи обувки техника характерна черта за банановите решублика като нашата.

    Коментиран от #67

  • 28 Георг Георгиев

    49 1 Отговор
    Каквито заплатите и пенсийте такива и колите!
  • 29 Чичо

    38 1 Отговор
    Боли ме..............

    Карам ЗАЗ 968М. Евро 7
  • 30 Гост

    8 14 Отговор
    Скоро и в София!
  • 31 Никой

    28 2 Отговор
    Половината не могат да стигнатот София до морето без аварии,тези седнали да ги пращат дръгелите до париж и щутгарт..аре бегайте
  • 32 Кабинчо

    27 1 Отговор
    Ми затворете мобилето тогава. Алчни олигофрени такива. И какви коли ще можем да караме в нашта цъфнала и вързала татковина.
  • 33 Мразещ т.нар политици

    62 2 Отговор
    Леле,убихте се да засягате темата за автомобилите.Всячески искате да промиете мозъците на горкия човечец който си пази стария автомобил да може да го закара от т.А до т.Б,да му се отнеме и малкото което има и е постигнал в живота.Защо не пишете за тъпите политици които ограбиха държавата и продължават да го правят ,защо не пишете за тях.Защо не пишете за Костов,който си гушна милионите за Електро-разпределителните дружества и обрече народа на мизерия.Чудите се сега какво да подхванете и да изнискате от простоватия народец ,за да може да се възстанови външния ни дълг от десетки милярди лева,който милия Борисов взе без да се допита до народа и сега Ние ,децата ни и внуците ни ще изплащаме.Защо не пишете за политиците на какво основание взимат тези заплати от няколко хиляди ,дали ако заплатата им бе колкото взима обикновения гражданин ,дали щеше да иска да стане депутат.Защо не пишете дали наистина ги заслужават тези пари които получават ,благодарение на обикновения гражданин.Аман от това че колите ни били стари и за нищо не ставали ,пълни глупости и отклоняване на вниманието на обикновения човечец,докато в същото време тези Мутри в кавички които ни управляват на жълтите павета защото са си типични мутри си вършат техните далавери.Няма такава държава като България,в която българина да се чувства като чужденец в собствената си страта,и каква ти демокрация то е цяла анархия в тази държава.В другите страни всяка държава си държи на икономиката и си ценят държавн

    Коментиран от #65

  • 34 Насо

    19 1 Отговор
    Нещо не сте прави -казвате,че първите катализатори са от 1996 г, а моята кола е 1994 ,и си ИМА катализатор. И още нещо -понеже тук пишат,че собствениците на такива коли не ходят в европа,искам да кажа,че МНОГО пъти съм ходил с нея из цяла Европа (вкл. Париж),работя на временни и сезонни работи в Зап. Европа и все си ходя с колата.Така че,и затова не сте прави. Влизал съм и в Страсбург и много други градове,досега не са ме спирали,сега май месец пак ще ходя с нея,та ще видим...!
  • 35 Sky-blue

    6 5 Отговор
    Дремеми на бенца, в Европа си взимам под наем
  • 36 Bode

    18 0 Отговор
    Да...но само за българите.Каде ли не съм ходил и какво колко такива стари автомобили се движат без проблем...
  • 37 Ааа

    12 1 Отговор
    Те от Европа идват готови бракувани и нашите пазители на народа ги регистрират и всичко е за парички и причини да вдигат глобите и тема подобни
  • 38 Куровед

    16 4 Отговор
    Да уточним-в Гърция забраняват в няколко големи града ДИЗЕЛ ИТЕ предиЕвро 5, а не безина.Това се дължи на нивата на твърди частици, не на нещо друго.
  • 39 Дончо

    18 1 Отговор
    Ако взимаме за пример САЩ за много други неща, защо не и за това.Там се движат коли и пикапи произведени през 4-=50-60-те години, без да са със специална табела(Antique)Годишния данък им е възможно най-ниския за класа им.В САЩ данъкът намалява прогресивно първите 5-7г за да слезе на определена стойност за даден клас, например за 1997 Корола 1.8л е 25$ на година, за 2000 4Рънер, 3.4л е 60$ год.Но главната идея на американците е друга.За да има едно МПС възможно най-малък дял в замърсяването на природата, трябва да бъде използвано възмжно най-дълго.Защото най-големите емисии се получават при изработката на едно МПС.На колкото изминати повече километри се разпределят тези емисии, толкова по ефективно е оползотворено първоначалното производство.Поддръжката е задължителна, разбира се.

    Коментиран от #58

  • 40 Бай Тошо

    21 5 Отговор
    Стар автомобил с газ е в пъти по екологичен ( ако не гори масло де) от модерен дизел или бензинка

    Коментиран от #48, #49

  • 41 гост

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ало":

    Точно , те тези където карат коли на 20 и над 20 години , да не мислите ,че имат пари да пътуват някъде извън България.
  • 42 кеф

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Айде-айде":

    То и ти не трябва да живееш , ама няма кой да те утрепе.
  • 43 бай той

    13 1 Отговор
    Мазда 323 от 1991г. е с катализатор, както и Сузуки Суифт 1994 г. и Нисан Микра 1992 г. Тези коли съм ги имал и гарантирам, че имат катализатори. Кой е измисли тази глупост, че първите катализатори били от 1996г. А за старите коли и забраната да ходят еди къде си глупост, защото никой не ходи с тези коли там.
  • 44 РъкатаНаМъртвеца

    16 0 Отговор
    Бедни сме заради Вашата алчност крадци такива а сега ни го обяснявате че требе да ни крадете още повече - насита Вашата алчност няма !
  • 45 ЦСК

    24 1 Отговор
    ОТВЛИЧАТ ВНИМАНИЕТО НА ХОРАТА ДНЕС СЪС СТАРИТЕ КОЛИ, УТРЕ С ИЗБЕГАЛИ ПАНДИЗЧИИ, ДРУГИ ДЕН СЪС ПОЛИЦАИТЕ И ПР. И СЕ ЗАБРАВЯТ КОРУПЦИЯТА, ФЕОДАЛЩИНАТА, ЛИПСАТА НА ИКОНОМИКА И ИНВЕСТИТОРИ , БЕДНОТИЯТА, НЕСИГУРНОСТА И КАКВО ЛИ ОЩЕ НЕ.

    Коментиран от #73

  • 46 ААА

    15 0 Отговор
    В Германия съм виждал доста автомобили над 20 години.Всичките са в безупречен външен вид,като нови лъскави,и чисти,като от магазина.До колкото знам ,автомобилите там периодично минават ТЮВ -сериозно извършен преглед,и ако го мине ,няма проблем.А ако му е трудно да го мине ,ги продават евтино на такива джамбази като нашите.
  • 47 гост

    12 0 Отговор
    Тази новина е за управниците ни който не искат българина да е с по нови автомобили и е време СЕРИОЗНО да помисли за доходите на българина
  • 48 МАК

    6 9 Отговор

    До коментар #40 от "Бай Тошо":

    Екологична ама друг път!!поглеждал ли си си отзад гадния миризлив син пушек отзад като дадеш газ!!няма как да тие екологична след вмешателството да и сложиш скапана газова уредба а тя не е проектирана и изчислена за работа на газ а за бензин само!!

    Коментиран от #59

  • 49 Минаващ от тук

    8 5 Отговор

    До коментар #40 от "Бай Тошо":

    Дали си запознат колко СО отделя газовото ти. Може да е било много еко за старите коли преди 20 години. Ще се изненадаш, че новите са се доближили много по екологичност с газовите ти уредби. Които ако не са настроени за правилно изгаряне може да не са чак толкова еко. Което впрочем често е така. Аз предпочитам нов автомобил, ти си карай стария на газ. Доходите не позволяват да се купуват масово нови автомобили. Това е. Хвали старо, карай ново.

    Коментиран от #60

  • 50 Минаващ от тук

    14 1 Отговор
    Ще ви обидя ли, ако заявя, че въобще, хич даже, дори изобщо не ми дреме за посочените дестинации.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Driving pleasure

    10 0 Отговор
    да бе то щото тия с 20 годишните коли през ден са в Париж и джиткат по Шанз Елизе...
  • 53 Алфа Ромео

    5 0 Отговор
    Ко ша праим ся, аз всеки месец ходя из Европа с моята стара барачка......
  • 54 Като гостенин

    4 0 Отговор
    Аз пък съм късоглед и пея в хора. Нема нуждане да ходя с бричката у Европа.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Дим

    5 2 Отговор
    Ми те старите са по добри от по новите при тях всичко е измама
  • 57 сссс

    2 0 Отговор
    Голяма работа .Този който ходи по тези страни с кола има подходящата за това.
  • 58 hmhmhm

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Дончо":

    Интересна правилна гледна точка имате
  • 59 Бай Тошо

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "МАК":

    Доста нови дизелчета като настъпят и става мъгла след тях това казвам аз, иначе моя курник не гори много повече масло от новите, 1л на 10000 км смятам е нормално за кола на 520000км
  • 60 Бай Тошо

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Минаващ от тук":

    Газова печка с комин няма не и трябва, за бензина и дизела колкото и катализатори да се сложат отровата не може да бъде спряна, иначе си прав ако няма добро изгаряне газта си излиза директ и си понамирисва доволно
  • 61 Ангел

    8 0 Отговор
    С тези заплати от 600 - 800 лева се отрепахме от екскурзии, то не бе Лувъра, не бе Прадо, не бяха шедьоврите на Гауди или историята на Рим, а в Берлин и Амстердам , а там се напуших и една заплата , е платих и една заплата за две цигарки и добре че бабата направи 30 сандвича да хапнем за из път, сега гледам че и нашите пенсионери са се омешали с едни японци и щракат ли щракат с фотоапарати от 1000лева, да се фукат на внуците и немските пенсии ги гледат завистливо, все повече ще купуваме коли от 2000 - 5000 лева.
  • 62 Бенц

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ало":

    Аз карам доста стар автомобил и какво от това!? Купувам си два каталиазтора монтирам ги и газ? Не че съм се затърчал да ходя по ислямизираните евпейски ГЕТА?
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 зомпи

    2 0 Отговор
    направете германски заплати и колите ще се сменят от само себе си
  • 65 Българин

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Мразещ т.нар политици":

    Какъв Костов бре-елерктрото бе продадено от Борисов.Прост народ, слаба държава.
  • 66 Чероки

    2 4 Отговор

    До коментар #24 от "onq s konq":

    Искам да поздравя целия Европейски съюз с моя дизелов Пежак, това бате е страшилище. Отпушен е отвсякъде, карам го с най-гадната нафта на ТиС-а и ми прави невероятен кеф как пуши. В понеделник я чакат 400 километра и с най-голям кеф ще кадя навсякъде, нв ми трябват грозните ви градове пълни с джагали, ще продължавам да бъда трън в задника ви и да кадя с дръгела колкото може повече
  • 67 Др ох пръднах

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гого":

    обувките първа употреба в България са толкова качествени,че могат да издържат на носене само от покойници
  • 68 Гост

    1 0 Отговор
    Пламен е ти па къде тръгна с тоя нужник от 97 да не се правиш на Саша Белов ухахаха
  • 69 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Пламен":

    Евалата Саша Белов с нужника от 97
  • 70 някой си

    0 2 Отговор
    От де пари за нова кола .............кво раздухват глупости ще ми е приятно да прочета тук как забогателите плащат на всеки работник 13 заплата август отпуска за да ползва новата си кола с катализатор а пишат съвсем различни неща това всеки го знае .Дори и да си купи кола Българина със много икономия и работа в чужбина не от работа тук то тя щее със премахнат катализатор от авто търговците и със заличени ламби със черно тиксо така че изброените държави ще са дистинация само за елита на България

    Коментиран от #71

  • 71 Гърбавия професор

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "някой си":

    Абе я стига с тая мантра, че не ви плащали достатъчно !

    А вие какво точно работите, какво образование имате, какви специализации и курсове сте завършили, та въобще имате някакви претенции ?!

    Работите по 200 дни в годината, през половин час пушите и пиете кафета, закъснявате, тръгвате си по-рано, искате обедна и следобедна почивка, и при всичко това - ефективността ви е 10% от тази на бачкаторите в чужбина... А, и почвате с шльокавицата от 10 часа сутринта. И 400 лева са ви много !
  • 72 сеат 1993 г

    0 1 Отговор
    Това не е проблем. Само глупак би отишъл в Париж с колата си и там да шофира вместо да се разхожда и да се кефи на града.
  • 73 Гостъ

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "ЦСК":

    Е -НИкой не си отвори очите за качеството на горивото да променят качеството и всичко се подрежда по-добро изгаряне по-чист въздух.А не да горим смардела въглищна нафта пак чекай да няма частици.....то повече прахови частици има от феродото.... Я погледнете предните джанти на всяко МПС !!!!!!
  • 74 Ранго

    1 1 Отговор
    Каквито ни пътищата, такива ни и колите...
  • 75 За всезнайковците

    3 0 Отговор
    Аз лично съм бил в Мнюнхен с бмв е39 528 1996 г. освен че ме докара до тук ами да не вярваш и ме върна до България и то без проблем тук го карах 3,5 месеца по около 100 км на ден ама как така не знам нали е 20 годишна трошка да не повярва човек (ш.м.а.т.к.и) все много знаете
  • 76 Morgoth

    1 0 Отговор
    Париж, Мадрид, Атина, Брюксел, Антверпен, Гент, Мехелен, Щутгарт, Лион ...
    Моята покрива всички стандарти, даже може някъде да ми дадат безплатно паркиране, защото е хибрид. Въпреки това поне половината от този списък са ми излишни, защото пътя до там е прекалено много и е по-добре да идеш със самолет и на място да си вземеш кола под наем. Ако пък говорим за хората с 20 годишни коли за под 5 хиляди лева вероятността някой от тях да се засили до Белгия с колата си е точно нулева.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове