Най-рисковите участъци от магистралите и скоростните пътища ще бъдат осветени през нощта. Това заяви един от авторите на нова наредба за проектиране на шосета доц. д-р инж. Румен Миланов, цитиран от „Труд“.
Стационарни осветителни тела няма да бъдат поставяни край целите трасета, обясни Миланов, който е и преподавател в транспортния факултет на Университета по архитектура, строителство и геодезия.
Осветени обаче ще бъдат пътните възли на магистралите и скоростните отсечки, както и кръстовищата на първокласните пътища. Това ще става след икономическа обосновка, пише в проекта на новата наредба.
За да станат пътищата по-безопасни се предвиждат и редица други мерки. Сред тях е въвеждането на зони за безопасност край шосетата, които според класа на участъците ще са на отстояние до 8-16 метра от трасетата.
В тях ще се отстраняват опасностите за участниците в движението при евентуален пътен инцидент, а когато това не е възможно ще се взимат нужните мерки за осигуряване безопасността на движение. Поставянето на предпазни огради край цялото трасе на автомагистралите не е удачно, а подобни съоръжения могат дори да са по-опасни при катастрофа, показват проучванията, обясни експертът. Такъв е случаят и с участъци като този на магистрала „Тракия“, на който стана тежката катастрофа на 13-ти април. При равен терен и липса на наклон няма практика в света за поставяне на предпазни огради, категоричен бе той. И подчерта, че липсата на мантинела не е причина за инцидента. Тепърва ще се търси причината за катастрофата, но със сигурност проектирането на магистралата няма нищо общо с трагедията, категоричен бе Миланов. Според статистиката, магистралите са между 3 и 5 пъти по-безопасни от останалите пътища, съотнесено към трафика по тях.
В новата наредба за проектиране на пътища е предвидено при изграждане и рехабилитация на магистралии пътища, при които позволената скорост на движение е над 100 километра час, да се изграждат по-плавни завои. С въвеждането на тол системата ще се мери и средната скорост за движение на водачите по магистралите. Така шофьорите ще бъдат санкционирани не само, ако в даден момент превишат позволената скорост от 140 км/час, а и ако за определен участък от пътя са се движили с по-висока средна скорост.
Инж. Петко Табаков: Предпазните огради могат да са и опасни
Предпазните огради на магистралата в определени участъци могат и да са опасни препятствия при определени условия. Например при удар под ъгъл над 50 градуса. Всичко зависи от терена, неговия наклон и сблъсъка. Това обясни почетният член на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“ и одитор по безопасност на пътната инфраструктура инж. Петко Табаков. Автобусът от тежкия инцидент на магистрала „Тракия“ на 13-ти април се е наклонил още преди да стигне окопа край пътя. Така че в случая една предпазна ограда би го преобърнала по-лошо, както си личи и по потресаващите снимки от трагедията. Още повече, че според всички норми за проектиране на пътища няма изисквания за поставяне на подобна ограда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Патриот
Защо да не плащаме и този?
Коментиран от #5
21:21 17.04.2018
2 Реалист
21:31 17.04.2018
3 Morgoth
21:57 17.04.2018
4 Дедо Грую
Коментиран от #6
22:19 17.04.2018
5 Калоян
До коментар #1 от "Патриот":
Ти за соларни лампи не си ли чувал. Във всички нормални държави са осветени всички входове и изходи на магистралите и първокласните пътища. Друг е въпросът, че бай-Ганьо ще гледа да надуе обществената поръчка с пъти да има и за него.22:51 17.04.2018
6 Nick
До коментар #4 от "Дедо Грую":
Така е, дедо, в Холандия например, от Амстердам до Утрехт около 40км разстояние магистралата е 6 ленти в посока. Но има ограничение 100 км/ч, само пробвай да превишиш. От 4 години съм тук и не знам за инциденти, а трафика е в пъти по-натоварен от софия-град, може би 10 пъти. Всичко опира до манталитета на хората.Например: спирам с буса на аварийни за 2-3 минути да разтоваря нещо набързо, като за това време задръствам еднопосочна уличка. Събират се минимум 10-15 коли за 1 минута време, но никой не свири като софийски селянин, виждат че имаш работа, изчакват те без нерви. Това възможно ли е тук?
По темата: всеки ден съм в Белгия и там по абсолютно всички магистрали има осветление през 50 метра, фарове не ти трябват вечер дето се вика, всички магистрали са 3+ лентови и някой път и през деня им светят лампите. Не откриваме топлата вода
23:29 17.04.2018
7 Георгиев
23:37 17.04.2018
8 Чурулик чурулик
01:44 18.04.2018
9 Суйо
11:43 19.04.2018
10 mediator37
Само простотии съчиняват. Същата работа е и скоростния път Русе- Шумен- траншеи да ти види окото. Вместо да направят още една лента, копаха траншеи и бетонираха от двете страни простаците, пари да окрадат. А можеше да е като Бургас- Созопол- по две ленти в посока и пей сърце.
12:37 20.04.2018