Last news in Fakti

2 Октомври, 2018 01:31 51 685 92

Над 500 нови шофьори се учат само на автоматик, не могат да сменят скоростите

  • кат-
  • автоматик-
  • шофьор

Това сочат резултати от статистика на МВР

Близо 500 водачи всяка година изкарват книжки за автомобили на автоматик и нямат представа как се сменят скоростите и що е то съединител. Това съобщиха от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", пише в. "Телеграф".

През 2017 година на изпит за свидетелство за правоуправление за кола с ръчни скорости от категория B са се явили 99 120 души от цялата страна. Други 483-ма кандидати са предпочели да платят същата сума за обучение - между 300 - 700 лева според автошколата, което след успешно положен изпит им дава право да сядат зад волана само на автомобили с автоматична скоростна кутия. От началото на тази година досега пък 75 248 мъже и жени са били на кормуване за категория В.

Статистиката на МВР показва категорично, че все по-често водачи избират да имат книжка само за автоматик. Три месеца преди края на годината вече 474-ма човека са били на такова обучение, което е почти колкото за цялата минала година. Свидетелството за правоуправление за кола с автоматична скоростна кутия у нас има от 2011 година. То се различава от това за автомобил с ръчна. Ако на първото пише само В, на второто до буквата е добавено А в скоби. "В началото излизаха на пътя към 200 - 250 души с такива книжки. Постепенно броят нарасна двойно", признаха от Пътна полиция.

От разликата в изписването на категорията катаджиите са наясно, че водачът няма право да се качва зад волана на превозно средство със съединител. Ако това се случи санкцията за него е глоба от 100 до 300 лева, а отделно му се свалят регистрационните табели за срок от половин до една година, защото се води неправоспособен.

"Инструктирали сме служителите си да следят зорко за водачи, които имат право по документ да карат само коли автоматик, а са се качили зад волана на нормален автомобили", уточниха от КАТ.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    54 43 Отговор
    Глупости за рекет
  • 2 TIRаджия в Америка

    154 78 Отговор
    15 години карах камиони с 10 или 13 или 18 скорости. Отпреди 5 години-на автоматично Волво Тва ръчните скорости са една елементарна отживелица дето дето необяснимо защо продължава да съществува. Мани ми все ще се намери някой да ме убеждава че с ръчка било по-добре. Все едно да не убеждава, че свещ е по-добре от ел.крушка.

    Коментиран от #6, #48, #59, #79

  • 3 Бакша

    26 40 Отговор
    Ръчни.в сибир ама вече и състезателните са автомат .повече време за реакция по бърза смяна.Каква сензация

    Коментиран от #73

  • 4 Асен

    26 58 Отговор
    Кола се кара с една ръка и един крак.

    Коментиран от #8

  • 5 onq s konq

    105 95 Отговор
    По стечение на обстоятелствата никога не съм карал автоматик.БМВ-то ми е с ръчна 6-степ кутия,която работи перфектно.Мисля че имам достатъчно шофьорски ген в кръвта си винаги да предоставя на двигатела точната предавка,а МЕЖДИННАТА ГАЗ при превключване от голяма на малка предавка го правя абсолютно инстинктивно.Предполагам че за определена категория "файтонджии" на които които ЗВУКА И ОБОРОТИТЕ НА ДВИГАТЕЛА НИЩО НЕ ИМ ГОВОРИ е безкрайно по-лесно с автоматика,но лично аз НЕ ЖЕЛАЯ ТАКАВА ЕКСТРА.Между другото автомат. скоростна кутия е много ПО-КАПРИЗНА И ЧУПЛИВА от обикновената,а ремонтът й струва ХИЛЯДИ.Освен това разходът на гориво при нея е ПОНЕ ЛИТЪР НА 100 КМ ПО-ВИСОК,отделно че колата не може да се кара с изключени скорости/по инерция/ -нещо което правя непрекъснато в града наближавайки светофар или пък по дълги наклони извън града.

    Коментиран от #13, #14, #29, #36, #41, #52, #60, #67

  • 6 читател

    58 16 Отговор

    До коментар #2 от "TIRаджия в Америка":

    Оня с коня ти го е описал. И двете концепции имат плюсове и минуси. Лично карам с механични, но веднъж съм карал и аутоматик и имам малко представа. Автоматика е по-лесен и изисква по-малко операции, но механика ти дава лично творчество в шофирането. Мисля, че при електромобилите ще се наложи аутоматикът, по-лесен е, но и по-скъп. Но там директната предавка е по-близо до директното ел. задвижване и подаването на въртящия момент. Не мисля, че някое от двете е лошо, просто механика изисква повече умения и реакции. Като орането с бел и с култиватор.

    Коментиран от #56

  • 7 тираджията

    24 21 Отговор
    при камионите има вариант и на полу автоматични скорости при тях как се отбелязва категорията?

    за тия де не знаят какво е полу автомат, значи има си скоростен лост но той се бута само напреди и назад, комютър обаче сам си преценя дали да понижи или повиши и ако не натиснеш съединителя определно време след като е бутан лоста командата отпада но иначе компютър превключва скоростите но водача решава надолу или нагоре да превключи
    все пак съм имал случай компютъра да не ми се подчини ако прецени че това е неправилна команда
    примерно искам да потегля на 4 предавка, компютъра каза че няма да стане на моята и изобщо не включва


    а на оня с коня ли е с карицата ли е, с магарето ли е... да му кажа че по тъпо нещо от това да караш по инерция не знам, но явно си е тъпак по рождение
    щото какво почелиш от това да караш по интерция?
    ако е икономия то такава няма защото ако си наскорост то без значение дали двигателя е компютърен или механичен сам си преценя дали да пуща гориво или не, само старите карбуратори винаги пущаха гориво , но то такива коли с карбуратори отдавана няма, всички други си спират притока на гориво сами и сами си го пущат ако натисните педала на газтта
    но при ход по инерция двигатлея винаги си подава сам гориво за да подържа поне минимални обороти

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Движението

    41 23 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    По инерция е опасно, а икономията никаква! Внимавай по наклоните, защото двигателят действа като спирачка. Не съм тираджията, но камионджиите и рейсаджиите, когато са по инерция загиват и убиват- убиват. Златно правило: автомобилът се изключва, от скорост, преди окончателното му спиране. При ТЖ нямаше да вземеш книжка!
  • 11 гост

    31 29 Отговор
    Що за глупости , ако се справя добре и си кара и с ръчни и с автоматични , какво значение има. Няма такава проста държава. Аз като съм се учил на ръчни скорости , значи ли сега ,че не мога да карам автоматик?
  • 12 Ентусиаст

    27 21 Отговор
    Джендърски ценности.
    Автоматик - да, за 500+ коня кола, за камион или рейс.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Шофьор

    54 10 Отговор
    Кой не е карал, Балканче, Заз, Маз, Камаз, Урал, ЗИЛ, нищо не знае! Все едно да си готвач, а да не знаеш да правиш бъркани яйца! Има си стълбица професията, несъмнено, автоматика е върхът!
  • 16 123

    30 12 Отговор
    Бисери на ангро! То не са чувства, усет към двигателя, междинна газ, и разбира се, 'по инерция'? Все изрази на 'карачи'! Мамице....

    Коментиран от #18

  • 17 Хасанчо

    4 19 Отговор
    Автоматици с " N " , колкото искаш . Т.е. изключен от скорост и караш по инерция. Пример " Понтияк Гранд Ам 2,3 бенз. турбо ,4 врати - има няма 260 к.с " и Нисан примера 2,0 ,комби японска сглобка което обръща от газ на бензин само при скорост над 180 км щото е слабичко 158 к.с. Верно ,че не са три буквени магарета , ама коня от къде да знае?
  • 18 Ценител

    34 15 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Подигравай се, ама фактите говорят - отвори техническите данни дори на най-новите модели и ще установиш, че при почти всичкии модели автоматикът все още ускорява по-бавно и харчи повече. Така че да, ако имаш "усет към двигателя", ще караш по-ефективно ръчната версия.

    Коментиран от #28

  • 19 Автоматикът

    17 3 Отговор
    Е усложливо при потегляне по наклон. Няма нужда от ръчна, полусъединител, усета за зацепване. Има ли сега полигон? Потегляне по наклон?
  • 20 гощо

    32 40 Отговор
    Ръчните скорости са мъртъе формат.Не знам защо изобщо се произвеждат.Само човек НЕ карал хубава автоматична кутия ще твърди че искал той да си ги сменя.Закостеняла мисъл.Нито набира по бързо нито сменяш бързо а автомата сам си прави всичко и то бързо.

    Коментиран от #23, #74

  • 21 Самолиот

    21 7 Отговор
    А кво става ако са имаш пари щото те издържат и можеш някаква скъпа кола автоматик да си позволиш да караш.Но утре спират да те издържат продаваш я изхарчваш парите и можеш да си позволиш само голф 3ка с ръчни скорости.Ко прайми!

    Коментиран от #24

  • 22 Крокодил

    30 26 Отговор
    Винаги съм твърдял че автоматиците са за пенсионери! Който се чувства достатъчно остарял или уморен да си взема автоматик!
  • 23 Обективен

    16 3 Отговор

    До коментар #20 от "гощо":

    Колко могат да карат "хубава" автоматична? Или е зле и харчи повече и ускорява по-малко, или просто е скъпа, от ранга на AMG и нагоре. Тоест, нехубавата и тя е скъпа, първо заради разхода на гориво, второ заради разходит нпо поддръжка.

    Коментиран от #87

  • 24 Обективен

    13 3 Отговор

    До коментар #21 от "Самолиот":

    Богаташчетата по дефиниция много не могат да мислят и не предвиждат такива варианти. А трябва винаги да се има на ум подобен сценарий
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ss1

    24 12 Отговор
    Автоматика си е екстра, тук ползваме ръчки защото сме бедни а ръчните скорости харчат по малко от автоматика.Имам от 2та вида коли и автоматика е за предпочитане нищо че харчи повече.
  • 27 GTE

    39 1 Отговор
    Карал съм и ръчка и автомат. И едното и другото има предимства и недостатъци. Автомата става все по-съвършен и упростен. Но все още е по-комплициран и капризен от ръчката. Но правилото е, че който може с ръчка няма проблем с автомат, обратното обаче не става.
    Ръчка с лек съединител и прецизни скорости не натоварва, освен в голямо задръстване.
    Автомата го убиват зимата студа и малките дистанции, и другото е прегряване на маслото лятото в жегите. Това може да му скъси живота много лесно. Също така смяна на маслото при ръчката може да се пропусне за много километри, докато при автомата е задължително, а маслата, хубавите са скъпи и смяната не е евтина.
    Да, при ръчните смяната на съединителя, особено тези с демпферен маховик и то за съвсем обикновенно Рено с дизелова моторетка, може да удари и 3000 лв.
  • 28 123

    15 19 Отговор

    До коментар #18 от "Ценител":

    Ако гледаш ускорения до 100 си доста зле. Тази дисциплина е за лаици, а и надали някой си купува ръчната версия на даден модел, защото видиш ли, цееели 3 стотни е по бърза от аналогичния модел с автомат! Чудно, защо всички 'тупалки' са с автомати? А за разхода на гориво, сори, ама си в голяма грешка! Новите автомати/роботи са дооста икономични! Едно е викаш да имаш 6 предни, а съвсем друго да са 7, 8, че и повече, на еднаква кубатура и мощност? Аха, така ще да е!
    И не се подигравам, ама ми писна от крайни мнения на лаици, никога недокосвали автомат/ робот!

    Коментиран от #31

  • 29 гост

    39 6 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Добави и един много важен фактор: намаляване на скорост с помощ на скоростите, това действие може да ти спаси живота при рискова ситуация или дефект на спирачната система. Карах кола, която имаше пробито гърне и духала точно на спирачните маркучи, при висока скорост спирачките отказаха и единствен вариант беше спиране със скоростите. Да, съединителят си замина, но колата намали скоростта, ако беше автоматик това нямаше как да стане.
    Другото е, че автоматик не може да го разклатиш зимно време ако е затънала колата, не може да дадеш напред и после назад, без да натиснеш спирачка.
    Не може да те дръпнат да запалиш, ако ти се наложи, все пак всеки има въже, но не всеки има кабели, та дори и да има в доста случаи пак не става.
    Обслужване на автоматик струва над 1000лв, а на ръчна е 0лв,или ако си много навит може да смениш масло за 50лв.
    При закупуване на нова кола разликата между ръчна и автоматична е към 2х.лв, добави и по-висок разход, защото дори и да е последен модел с пера пак има едно забавяне при потегляне.
    Който иска да си купува, това е целта на широкото предлагане. Но ръчните скорости в повечето случаи са необсужваема част от колата и карат до живота на самата кола, докато автоматика е като консуматив.

    Коментиран от #37

  • 30 123

    10 16 Отговор

    До коментар #25 от "Ники мегаДРОНа":

    Аз не съм такъв ма, що ме обаждаш? Имам книжка от 23 години, като последните 3 са на автомат! Знаеш ли какъв е кеф? Със свободния ляв крак и дясна ръка правя чудеса! Мога де се почешя и изчистя ухото, да си изчистя носа, да си почешя пакета, да пуша спокойно, да си оправя грима, да барна котето на гаджето, и други такива благини! А в жегите, даже си вадя левия крак от джама да се охлажда! Кеф ти казвам...
  • 31 Ценител

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "123":

    Е аз неслучайно написах, че "тупалките" с по 500+ коня са изключение. Колкото до 0-100, ами просто не е само то - при доускорението е същата работа, дори в още по-голяма степен.

    Коментиран от #33

  • 32 komunista

    28 5 Отговор
    тук пишущите ни в казарма ни на офроад са ходили ялате в горътъ с хавтоматика да се научите с лопата да копате
  • 33 123

    6 18 Отговор

    До коментар #31 от "Ценител":

    Грешка брат! Точно в доускорението е силата на новия автомат! Просто е, той винаги знае на коя предавка да те свали спрямо оборотите!
    А да не говорим, че в момента в който реша че искам да изпреваря, натискам 'перото' 2 пъти и изведнъж се оказвам на 4 та примерно, и то разполагащ с цялата тяга на двигателя. Просто 2 'кликвания' и си ти.

    Коментиран от #34

  • 34 Ценител

    17 3 Отговор

    До коментар #33 от "123":

    Ами не, защото при ръчната може и изобщо да не ти се наложи да сменяш предавка, ако имаш готовност да ускориш. Едно е да мислиш сам според ситуацията, друго е да оставиш техниката да мисли вместо теб.

    Коментиран от #44

  • 35 Парамедик

    26 3 Отговор
    Да си купиш кола на старо с читав автоматик си е по-голям късмет и от шестица от тотото
  • 36 гост

    6 13 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    И кой точно ти каза че не можеш да караш по инерция автомат
  • 37 хахахах

    15 4 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Ако си подържаш колата изправна или поне си я оправяш на време гърнето няма да ти прецака маркуча и да ти се налага да спираш на скорост елементарно е ама всички карате до откат и после лиле мале
  • 38 Николай

    8 6 Отговор
    Аз съм забелязал следното - на еднаква марка и модел автомобили тази с автоматика спира 2 пъти по-тежко, някак спирачките не коват така, както на ръчната - трябва по-отдалеч да ги натискаш и с доста повече сила, на ръчната ако ги натисна така ще залепна на предното стъкло веднага. Според мен дизелите са по-добрият автоматичен вариант. Срамота е примерно БМВ 330и (бензин) с автоматична кутия, няма как да изпиташ удоволствие от шофирането
  • 39 veseltaliban

    3 9 Отговор
    Интересно, само аз ли чета упътването на колата, тази която карам сега и на предишната/автоматици/ пише - масло на скоростите не се сменя освен ако не теглиш ремарке, само тогава, като навъртиш 100 000мили да ходиш техник да погледне нивото на течността и ЕВЕНТУАЛНО да долее или смени.
  • 40 Бай Благой

    16 3 Отговор
    Взехме да застигаме американците. На навремето имаше една песен на Тодор Колев - "...кааакк ще ги стигнееем американцииите...че и задминем дори..."
    ХУбаво нещо е автомата, но все още си предпочитам ръчната кутия, макар да е отживелица.
  • 41 Ко Нйе

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Публикувано във факти.бг: или пък по дълги наклони извън града.
    John Cena: "Are you sure about that?" Да се освобождава от скорост по надолнище е най-голямата глупост на света!
  • 42 незнайко

    7 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    а са се качили зад волана на "нормален автомобил", уточниха от КАТ.
    Браво, това е точното определение ! Виждаме какво става в САЩ , където карат най много автоматици !
  • 43 комунист идиот

    13 14 Отговор
    За"къв чеп" е тоя съединител? Ако искаш ще си караш автомат завинаги.На никой не трябва да се натрапва каква кутия трябва да използва.Ако не можел с ръчни скорости не можел да шофира.Пълна олигофрения е тая държава.ОМРЪЗНА ми .

    Коментиран от #45

  • 44 123

    6 13 Отговор

    До коментар #34 от "Ценител":

    Колега, говориш пълни глупости! Как аджеба има разлика между двете кутии, по начина по който описваш ситуацията? Искаш да ми кажеш, че ако автомата е на 6 предавка и тръгнеш да ускоряваш, то той е бавен, а ръчната на 6 е стрела в този случай? Това ли се опитваш да ми кажеш? И да, по добре да се оставиш на компютъра да прецени предавките, отколкото да се правиш на майстор като пилот от Ф1! Защото колега, синхрона между обороти, предавателни отношение и позиция на дросела/ педала се подчинява на милиони алгоритми, писани от една рота инженери, със месечни заплати от по 10 000 евро! И когато поискам да изпреваря, то двигателя и кутията се 'нагаждат' според моментните обороти, диапазона на въртящи момент, текущата скорост, наклона на пътя и позицията на педала! Когато ти си мислиш, че правиш върхово изпреварване на 6 предавка, натискайки по дълбоко педала, ти просто пускаш повече гориво, а колата ускорява според тягата и предавателното си отношение. Автомата, ако прецени, ще те върне на 5, където ще си много по ефективен!
    И накрая, как да изпреварва и се движи автомобила го определям АЗ, защото АЗ натискам педала на газта!

    Коментиран от #46, #77

  • 45 Обективен

    16 2 Отговор

    До коментар #43 от "комунист идиот":

    По същата логика изкарваш книжка за кола, и от къде на къде някой ще ти казва, че не можеш да караш камион? Може много случайно и да можеш, но защо някой ще рискува да те наеме?
  • 46 Ценител

    16 2 Отговор

    До коментар #44 от "123":

    КАзвам, че ръчната може да не е на 6. Ти май наистина не четеш и си пляскаш каквото си си навил. Нищо чудно, че и от колата очакваш да мисли за всичко, вместо теб.
  • 47 ожхоъж

    18 7 Отговор
    Няма как да са отживелици ръчните скорости при положение , че доставят по - голямо удоволствие. Ъхъ.
  • 48 TIRаджия е България

    6 11 Отговор

    До коментар #2 от "TIRаджия в Америка":

    Колега, това, което казваш много малко хора ще го разберат. Като оня с коня 'дето никога не е карал,ама не било хубаво.....
  • 49 Жорко

    9 4 Отговор
    Аз пък да си призная, за сефте чувам ,че има разлика в шофьорската книжка за кат В за ръчна, респективно за автоматична ск. кутия. Та нали като имаш кат. В трябва да можеш да караш всички коли за тази категория. Без значение дали е s-класа със всички екстри или някакъв московец от соца.

    Коментиран от #63

  • 50 nнннн

    16 1 Отговор
    Това за полицаите ли става на въпрос,защото за тях е постижение ако се сетят за какво е тоалетната хартия в тоалетната
  • 51 ТИР

    9 6 Отговор
    АВТОМАТИКА Е ХУБАВО ПРЕКРАСНО И УДОБНО НЕЩО.НО.
    АКО Е НОВ И ГАРАНЦИОНЕН ДО 150 000 Е ОТЛИЧНО.АКО Е ВАРИАТОР НА 150 000 ГО ПРОДАВАЙ И ВЗЕМАЙ НОВ ЗАЩОТО ТОЛКОВА МУ Е ЖИВОТА. АКО Е ХИДРОТРАНСФОРМАТОР ДО 300 000 НЯМАШ КАХЪРИ.ОБАЧЕ ТЕ СА СТАРИТЕ МОДЕЛИ ГОРЯТ МНОГО ТРОМАВИ СА ОБАЧЕ МОЖЕ ЛЕСНО ДА СЕ РЕМОНТИРАТ И МАСЛОТО Е ЕВТИНО.НА ВАРИАТОРА МУ Е МНОГО ЕЛЕКТРОНИКАТА,СКЪСЕН ХИВОТА СКЪРО МАСЛОТО ОБАЧЕ ГОРИ МАЛКО И БЪРЗО УСКОРЯВА.НАЙ МНОГО ЖИВЕЕ РЪЧКА НА БЕНЗИН И ТО ПРИ ХОНДА И ТОЙОТА ДО 500 000 КМ.РЪЧКА НА НАФТА ЖИВЕЕ ПО МАЛКО ЗАЩОТО ГОЛЕМИЯ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ И ДЕМФЕРА КАТО СЕ ПОРАЗБИЕ И ПРИХЛОПВА СЪСИПВАТ И СКОРОСТНАТА КУТИЯ ЗА ТОВА СМЕНЯЙТЕ ДЕМФЕРИТЕ НАВРЕМЕ.
  • 52 на коня комшията

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Я си признай че нарочно си взе беемве с ръчни скорости за да ме тормозиш цяла зима да те дърпам за да запалиш !!!
  • 53 az съм

    9 11 Отговор
    Много рядко пиша коментари, но тази статия ако е вярна ме кара да се чудя как още търпим тази помия, с която ни заливат управниците ни. Такава простотия е вече върхът на сладоледа. Как ще забраните на човек с книжка да управлява автомобил, та било с ръчни или автоматични скорости. ЩОМ МОЖЕ ДА КАРА УСПЕШНО ИМА ЛИ ЗНАЧЕНИЕ КАКВА Е БИЛА КОЛАТА, НА КОЯТО СЕ Е УЧИЛ. Аз като съм се учил на ръчни скорости, означава ли че трябва да изкарам курс за автомат? Отговорът е ясен.Тогава защо е не необходимо обратното? Чак да свалят номера и да глобяват!!!

    Коментиран от #54, #55

  • 54 Random

    13 8 Отговор

    До коментар #53 от "az съм":

    А бе идиот, що си мислиш че на запад е по-различно? И там като вземеш на автомат не можеш да караш ръчка. Аман от "европейци"
  • 55 Вуте

    16 9 Отговор

    До коментар #53 от "az съм":

    Не се притеснявай - скоро може и да измислят категорий дизел,бензин,газ,ABS,ESP,ел.огледала,ел.стъкла,хидравлика на волана,4-5-или 6 скорости .... Важното е стадото да се стриже редовно !!!

    Коментиран от #70

  • 56 kkk

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "читател":

    Електромобилите нямат скорости...
  • 57 Ads

    4 3 Отговор
    Тъпото е че някои вече не предлагат ръчни. Искам Мерцедес 4х4 с ръчни и няма.
  • 58 Николай

    13 3 Отговор
    Пък и със заспалия автомат не можеш едни гуми да гръмне, дори т.нар. бърнаут е невъзможен с автомат, да не говорим да "излъзгаш" някой як завой с вратите напред. Състезателните и рали автомобилите(без Ф1) всичките са с ръчни кутии, няма как един компютър да ти дава наклон на х*я на коя предавка искаш да свалиш или да караш продължително без да превключва
  • 59 Павлин

    10 0 Отговор

    До коментар #2 от "TIRаджия в Америка":

    Е то още по-хубаво да си имаш шофьор и да си се возиш на задната седалка в Ролс Ройса, ама ти надали можеш да си позволиш това?
  • 60 ръчка ръчкааа

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Абе кон, ши зема да ти стана фен!
  • 61 кат Е

    11 9 Отговор
    Цяла Америка ,Япония са на автоматик от 45години,а напреднала Европа още ръчка....в Америка даже смятат ръчните скорости за опасни защото в повечето случай държиш ръчката и воланът остава еднорък...
  • 62 123

    2 12 Отговор
    Когато и си помислих, а и казах, ще се 'леят' яко бисери! Хмм, я да помислим над следния казус:
    Нокиа 3310 или смартфон последно поколение?
    Естествено, друго си е да пишеш съобщения по 15 минути, както и да чупиш орехи или набиваш пирони с телефоня! Яката работа, за пичове и мъжаги само!
    Виж Айфоня, ми той е само за пусита и джендъри, нищо не става от него!
    Мдааа, ще се връщаме 20 години назад!

    Коментиран от #65

  • 63 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #49 от "Жорко":

    B е нормална ск.к. а В1 май беше за автомат пълни глупости да се взимат повече пари за едно и също нещо
  • 64 гост

    5 2 Отговор
    Автамата е страхотен за градско особено в сегашният трафик
  • 65 Николай

    6 0 Отговор

    До коментар #62 от "123":

    Пич, миналата година си купих чисто нова Nokia 3310 от старите, пълен комплект.Вярно, че е 85€, но е телефон един път. От друга страна имам и смарт, но 3310 си е 3310 - батерията държи колкото на 5 смарта, трудно проследим е и е супер издръжлив на механични въздействия. Избягвам да ги държа в един джоб с "умния", че дисплея му е "джендър" както казваш. Автоматика същата работа - нито може да те теглят ако закъсал, нито става ти да теглиш някой повече от 10-15км. Отделно като му раздаваш газ кутията загрява като бързовар. Като цяло е глезотия за дами, пенсии или инвалиди. Като ходиш пеша ти трябват и двата крака, същото мисля се отнася за управление на автомобил
  • 66 бат мишо

    5 1 Отговор
    сичките ми коли са с карбуратори - купил съм ги преди да се родите и когато закарате ,, новите ,,си коли на надин тия карбуратори ОЩЕ ЩЕ ВЪРВЯТ ааааааааааа дилетанти с дилетанти
  • 67 Toko

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Оня с коня... с БМВ-то. Батенце тука не става въпрос колко е завишен разхода на гориво при автомобили с автоматична трансмисия, нито пък колко е надеждна тази трансмисия. Прочети по внимателно темата и може би ще разбереш ,че тук става въпрос колко е надежден водач който не е управлявал автомобил със механична трансмисия! За това иде реч!!! А за надеждността на твоето БМВ има форум за собственици на тази марка.Нищо лично , не го приемай като заяждане..
  • 68 onq s konq

    4 2 Отговор
    ГОЛЯМ КЕФ! МОДЕРАТОРИТЕ ТРИЯТ ВСИЧКИ ПОСТОВЕ КОИТО СА СРЕЩУ МЕН! ПАК ЩЕ ИМ ДАМ ДА ЛАПАТ И СМУЧАТ КОНСКИЯ!
  • 69 Димов

    6 1 Отговор
    Не можели да сменят скоростите. И на книжките им ще пише: Категория - джендър.
  • 70 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #55 от "Вуте":

    Ооо да, да.... отделни категории за червена кола, за синя, за металик и т.н.
  • 71 Бат' Вал

    5 4 Отговор
    Нема такава простотия! Категория за ръчка и категория за автомат! Кой олигофрен го измисли това?? Ако жената е отишла със семейния автомат на работа, а се наложи да закарам съседа до болница с неговия автомобил?? Какъв е тоя идиотизъм бе? Не ви ли писна от тъпи закони бе хора???
  • 72 Реалист

    10 2 Отговор
    Карал съм коли и с ръчни скорости и с автоматични и на база на опита си мога да заявя смело че шофьор се става само когато усетите двигателя, скороста и сами избирате кога да превключите. Всички останали са само КАРУЦАРИ!
  • 73 Димов

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Бакша":

    Селективната кутия не е автоматик. Просто, вместо лост имат т.нар. "пеперуда" на волана, която командва механизъм за смяна на скоростите. Пак си е като нормална ръчна с феродов съединител. Но не е автоматик с всичките му малки съединителчета за всяка предавка и хидротрансформатора, вместо феродовият съединител.
  • 74 smeh

    7 0 Отговор

    До коментар #20 от "гощо":

    Имам и ръчка и автомат. По силната кола ми е тази с автомата, но заповядай на планинско каране ти с автомат,а аз с ръчката при еднакви конфигурации...само да не се сърдиш, че след третия завой вече не ме виждаш...

    Коментиран от #88

  • 75 123

    5 7 Отговор
    Аз нали ви казах? Бисери на ангро! Досега не прочетох нито един смислен коментар относно предимствата на ръчната пред съвременния автомат/ робот! Разбрах обаче едно, всички с автомат са 'секънд хенд', даже не знам защо и са живи! А всички с ръчна са съвременните мачовци, яката работа! Кво да ви кажа?
    Че не разбирате? Че на сте карачи? Неее, моля ви! Ръчкайте там нещо, каквото дойде. Дрифтете, пускайте по инерция, правете понички, псувайте другите, абе, бъдете космати мъжкари! Моля оставете нас, простосмъртните, да караме автоматици, а вие продължавайте по време на полюция да си мислите как вкарване поредния....., завой! А, ако не знаете някоя дума, просто....Гугъл, ...шпекчета!
  • 76 Путкин

    8 2 Отговор
    Веднъж в Асеновград ми се скъса жилито на съединителя на джип Тойота, никой неможа да ми помогне и от там без съединител само с междинна газ и на обороти сменях скоростите до Пловдив там за 5мин ми оправиха колата щото не било жило ами нещо се беше откачило от педала, та бяха много учудени как съм я докарал без съединител щото това го можели само стари супершофьори пък аз съм бил много млад. Сега карам пак джип но автоматик, нямам проблеми нито с автоматици нито с ръчки, но предпочитам автомат.
  • 77 А ве ейййй

    11 4 Отговор

    До коментар #44 от "123":

    Специалистът по автоматиците! Ако искам да вкарам ръчката в обороти за да изпреваря, просто ще сваля една - две предавки, което ще ме вкара веднага в по-високите обороти и съм аз. Онази рота инженери са писали две години алгоритми за да могат тъпани като теб да не мислят докато карат. На истинските шофьори превключването на ръчните скорости им отнема миг време.
    Да не говорим, че автоматиците са ги измислили най-вече заради тъпите патки от Америка, дето нямат мозък да правят две неща едновременно. Вие сте същите. Точка!

    Коментиран от #81

  • 78 Димов

    6 2 Отговор
    Гледам как доста хора не правят разлика между автоматична, секвенционална, селективна и роботизирана кутия. Няма значение кое е с феродов съединител и кое с хидротрансформатор. Кой автомат е с класически зъбни двоици със съединителчета, кой е с вариатор, кой е на диференциален принцип и кой си е просто обикновена ръчна кутия с автоматичен превключвател. Ово е автомат, братче.
  • 79 селянин

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "TIRаджия в Америка":

    Аз пък карам и автомат и ръчка, просто имам две различни коли лични, чисто нови са, и бих казал че и двете си имат предимства и недостатък. Автомата разбира се е много по приятен и удобен, освен ако не бързаш много и не караш много агресивно. Ако бързаш и се налага чести изпреварвания то тогава само ръчка. Другото е в тежки зимни условия пак е за предпочитане ръчни скорости. Така че човек който крара по спокойно и зимата по относително позаметени от снега улици, то автомата определено е за предпочитане.

    Коментиран от #82

  • 80 иван

    9 3 Отговор
    Под темите за автоматиците стават безумни дискусии, честно! Относно хората с книжка за автоматик, КАТ могат да бъдат спокойни: никой от тях не иска и да вижда съединител! Някой хора са решили че няма нужда да си усложняват живота излишно и така са си решили проблема, въпрос на личен избор. Факт е че с ръчка имаш повече контрол над колата, но и е факт че с автоматика можеш да обръщаш повече внимание къде караш. И само да поясня, с нормална книжка съм и карам с ръчка, но с удоволствие бих минал на автоматик.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 123

    2 3 Отговор

    До коментар #79 от "селянин":

    Ти на автомата S нямаш ли? Ръчен режим нямаш ли? Ужас....
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Дидо

    3 3 Отговор
    САЩ карат само автомат,никога не се докосвали до ръчка....
    Трепят ли се като нас по пътищата?
    НЕ!
  • 85 Mpowered

    1 1 Отговор
    Имам и двете! При пътувания до 50 км. използвам ръчката.Вече ако километрите са над 50 хващам автомата понеже към него има и темпомат и си е голяма екстра и не изморява толкова.
  • 86 Ужас

    2 1 Отговор
    Горките западняци , дойдат ли при нас (България-Тамбукту) .да не им се налага да карат кола , че чичо Мильо дебне зад ъгала с хранилка за шофьори с книжки за автоматици!! Ха ха .Ужас!!
  • 87 гощо

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Обективен":

    Хубава кутия от немската марка ZF няма никакви грижи. Ти като смениш съединител ма както си трябва с всичко а несамо някакъв диска прнакован и побългарен си посмили кое епо евтино.За разход няма да говоря изобщо,явно не си запознат с нещата точно и не ми се спори.Ускорението е факт,постояно го доказвам на неразбрали истината.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 гога

    1 2 Отговор
    Бат Венци, а автоматите нямат ли съединител ..ахахах

    Коментиран от #90

  • 90 Венци

    5 0 Отговор

    До коментар #89 от "гога":

    Имат, но въпросът е, че този който кара автоматик, не използва съединител и не знае как работи!
  • 91 Ввв

    4 0 Отговор
    Естествено,че ще ги глобявят,цървуланчета
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове