Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

КНСБ: Да отпадне нощния градски транспорт в София!

От "Спаси София" опонираха: Спестяването на 14 нощни смени ли ще реши системния проблем в целия градски транспорт?

Публикувана: 22 Февруари, 2019 14:12
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4596
КНСБ: Да отпадне нощния градски транспорт в София!
Снимки: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ

От КНСБ поискаха отпадане на нощния градски транспорт в София и разреждане на графика на движение на някои линии през деня. От "Спаси София" възразиха, а столичният кмет дори не знаеше за исканията на синдикатите.

"Ще се запознаем с исканията на синдикатите и ще продължим да водим конструктивен диалог, който да е реалистичен. Аз сега чувам, че КНСБ предлага спирането на нощния транспорт. Предложенията ще бъдат обсъдени, включително и в комисиите на столичния общински съвет", заяви в последствие ова кметът Йорданка Фандъкова, цитирана от БГНЕС.

Тя се срещна с представители на Съюза на транспортните синдикати и КНСБ.

Водачът Найчо Найденов пък коментира, че нощният транспорт не се използва масово и затова софиянци няма да изгубят от спирането му. По думите на Пламен Димитров за 11 месеца загубата на общината от него е 1 млн. лева.

Неправителствената организация "Спаси София" остро критикува неспособността на общината да организира по-добре градския транспорт в столицата. Оттам поясниха, че за нуждите на нощния транспорт са ангажирани само 14 от общо над 2000 водача, работещи в общинските транспортни предприятия. Те припомнят и че все още функционират около 20 т.н. персонални линии, които извозват водачите от и до гаражите по време на нощта.

“Спестяването на 14 нощни смени ли ще реши системния проблем в целия градски транспорт? “Няма транспорт – няма проблем”, както предлагат синдикатите, не е работещо решение”, заявява категорично Гергин Борисов и допълва, че ако исканията на синдикатите бъдат уважени, пътуващите през нощта няма да имат алтернатива, а през деня всички ще чакат много повече на спирките.

На пресконференцията стана ясно, че заплатите в столичния градски транспорт са вдигнати с 10% от 1 февруари.

„КНСБ настоява водачите да не полагат извънреден труд повече от 150 часа, като им се запазят брутните възнаграждения, които имат сега. Това означава намаляване на транспортната задача в автотранспорта с 3 200 000 км на годишна база, по-малък годишен пробег в електротранспорта с 917 000 км, спиране и отпадане на нощния транспорт и разреждане и намаляване на графика на движение на някои линии. Това е цената и всички трябва да сме готови да я оповестим“, заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров.

Той подчерта, че са необходими 13 600 000 лева, за да се запази сегашното транспортно обслужване.

Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира още, че за тази година е осигурено финансирането на транспортната задача и заложеното в нея ще се изпълни и заяви, че проблемите в дружествата са известни на общината и увери, че от години работят за решаването им.

Тя обясни, че е изискала директорите на транспортните дружества да спазват кодекса на труда и да не позволяват да се полага извънреден труд извън регламентираните 150 часа годишно.

София / България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Проф. Тодор Танев
Министърът на образованието пред Нова телевизия:
А с г-н Кънев ще говоря тогава, когато реша - сега съм много нервен."

Още бисери