Last news in Fakti

1 Март, 2019 23:27 3 913 5

Бъдещето на транспорта в градовете

  • транспорт-
  • градове-
  • проучване

Умни градове и инфраструктурни проекти

Бъдещето на транспорта в градовете - 1
Снимка: Shutterstock.com

Според ООН до 2050 г. 68% от населението на света ще живее в градските центрове, а броят на мегаградовете с население над 10 милиона души ще се увеличи до 51 от 43 в наши дни.

Водена от опита си с транспортни оператори, автомобилни компании и технологични стартъпи, Visa поръча глобалното проучване „Бъдещето на транспорта: мобилността в епохата на мегаградовете“, за да се информира и разбере по-добре предизвикателствата, пред които ще се изправят хората, ползващи обществен транспорт, в наши дни и в бъдеще. Основните констатации бяха направени от експерти от университета в Станфорд при отчитане на съществуващите и бъдещите иновации, за да може при решаването на проблемите да се постигне по-точно идентифициране на технологичните празноти.

Разплащанията са в основата на всички форми на пътуване и ще продължат да стават все по-неразделна част от тях, тъй като нарастващ брой градове преминават към безконтактни разплащания в обществения транспорт, цифрови разплащания за паркиране и отдаване под наем на превозни средства като велосипеди или скутери.

„Бъдещият успех на нашите градове е свързан и зависи от настъпващите промени в транспорта и мобилността. Ние от Visa заедно с нашите партньори трябва да изиграем важна роля както за рационализиране на опита с разплащанията на милиони пътници по целия свят, така и за подкрепа на обществените транспортни институции в стремежа им да изградят устойчиви и удобни транспортни решения, които подобряват живота на хората," каза Майк Лембъргър, старши вицепрезидент „Продуктови решения“ на Visa Европа.

Хърман Донър от Станфордския университет обобщи: „Когато разглеждаме технологичния пейзаж, забелязваме наличието на много продукти, които биха могли лесно да адресират ежедневните затруднения на хората при пътуване. Въпреки това, нито едно от тези решения не трябва да се развива изолирано. Ето защо основното предизвикателство се състои, първо, в идентифицирането на съответните технологии, които осигуряват подходящи продукти за пазара, а след това - в управлението на изпълнението заради големия брой заинтересовани страни, сред които доставчици на мобилност, технологични компании, собственици на инфраструктура и агенции за обществен транспорт. Въз основа на нашето изследване смятаме, че много от тези малки, постепенни промени имат потенциала да изиграят значителна роля в ежедневните пътувания на хората, независимо дали става дума да се помогне за намиране на паркинг, да се получи най-добрата цена за зареждане на автомобила с гориво или да се планира пътуването с обществен транспорт."

Проучването отразява мнението на 19 000 потребители в 19 държави и идентифицира значителни предизвикателства пред нарастващите градски центрове, сред които:

ГЛОБАЛНИ КЛЮЧОВИ ТЕНДЕНЦИИ

Време за пътуване:

- 46% от потребителите в световен мащаб са забелязали увеличение на времето за пътуване

- Половината (52%) са разочаровани от опита си при използването на обществения транспорт

- Една трета от анкетираните (37%) очакват, че времето за пътуване до работното място ще се увеличи през следващите пет години.

Използване на автомобил:

- Личният автомобил остава най-добрият вид транспорт както за пътуване до работното място (60%), така и за лични пътувания (61%)

- Само 42% от респондентите от поколението Z (18-25 години) използват кола, за да отидат на работа, училище или университет, или за лично пътуване

- Най-нежеланият аспект на шофирането е намирането на място за паркиране, посочено от 64% от респондентите,

- Следват рискът от получаване на глоба, ако паркирате по-дълго от очакваното (44%) и

- Плащане за повече време от изразходваното за паркиране (42%)

Използване на обществен транспорт:

- По-малко от половината от участниците в проучването използват обществения транспорт, за да стигнат до работа, училище или университет (44%)

- Този брой нараства до 54%, когато става въпрос за пътувания, свързани със свободното време, като например развлечения.

Пътуващите избират вид транспорт въз основа на три фактора: удобство, надеждност и доколко са претъпкани превозните средства. Значението на всеки фактор е различно в зависимост от възрастта:

- Baby Boomers (възраст 56+) - удобство (82%), надеждност (84%) и доколко претъпкани са превозните средства (72%)

- GenX (46-55 г.) - удобство (79%), надеждност (82%) и и доколко претъпкани са превозните средства (71%)

- Millennials (26-45 г.) - удобство (74%), надеждност (76%) и и доколко претъпкани са превозните средства (67%)

- GenZ (18-25 г.) - удобство (62%), надеждност (67%) и и доколко претъпкани са превозните средства (55%)

Разплащания:

- Сложността на разплащанията е сред най-честите оплаквания от пътуващите.

- Ако разплащанията за обществен транспорт бъдат улеснени, средното потребление ще се увеличи с 27%.

- 47% от пътуващите заявяват, че нуждата от различни билети за различни видове пътувания е проблем

- 44% посочват като проблем, че не знаят колко да платят

- 41% са посочили услугите, за които се плаща „само в брой“, като затруднителни. Според анкетираните тези затруднения правят все по-малко вероятно те да използват обществен транспорт и е по-вероятно да се придвижват със собствените си автомобили

- При потребителите на автомобили 47% биха искали да видят нововъведения, чрез които да разбират къде да намерят най-евтиното гориво

- 35% биха искали приложение, което разпознава местоположението, където те се опитват да зареждат, и да се разплащат през него

ТОП ПЕТ ПРЕПОРЪКИ

Инвестиране в свързаност. Градските власти трябва да инвестират в постоянно работеща инфраструктура за данни, защото тя е от основно значение за изискваните от потребителите технологични решения. Тя поддържа обмен на данни в реално време, благодарение на който може да информира хората за тяхното пътуване, както и предоставя информация за градовете, която им гарантира, че услугите отговарят на променящото се търсене.

Осигуряване на безпрепятствени разплащания, които подкрепят пътуващите с много възможности. Градските власти и експертите по градско планиране трябва да си сътрудничат с мозъчни тръстове, автомобилни и технологични фирми и доставчици на разплащания като Visa. Тъй като едно-единствено пътуване все по-често ще включва повече от един вид транспорт (напр. автомобил + метро + велосипед) - наложително е за пътуващите да се създаде опростен и рационален начин за разплащания и се мине през плащания в приложение или базирани на платформи решения.

Интегриране на идентификацията на личността в разплащанията. Тъй като компаниите и общините все по-често внедряват цифрови разплащания, те също така трябва да интегрират незабавно идентифицирането на личността. Ролята на цифровия идентификатор в екосистемата е от решаващо значение за справяне с промените в начина, по който хората използват транспорта, като се гарантира, че плащането и личната идентификация са лесни и безпроблемни.

Планиране на системи за търговия, които отчитат съществуването на всички членове на обществото. При планирането на търговската екосистема, всички участници в транспортната екосистема трябва да предизвикат мисленето си, за да включат възрастните хора и не- или недостатъчно осигурените, като гарантират, че никой не е пропуснат.

Разработване на стратегически партньорства, които да осигуряват необходимите стратегии. Градовете трябва да си партнират с корпорации, които могат да им осигурят повече данни и информация, които да подпомогнат планирането. Изкуственият интелект в комбинация с Big Data може да се използва за анализиране на данни за потреблението, движението и променящите се тенденции, за да се отчитат нуждите в реално време, както и да се предоставя информация на градските власти, която може да помогне при бъдещото планиране.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Какви са тези статистики

    8 3 Отговор
    Вие нещо много сте станали нострадамус. Да не виждате в бъдещето че знаете да правите статистики? То не се знае дали бг ще я има до 2050. И не се знае колко бг ще има. И не се знае колко ще стане. Аз знам че нещата няма да са на добре. И с тези умни улици и коли с изкуствен интелект. Ти няма да знаеш кой те е убил. Ако изкуствения интелект те убие. Съжалявам. Не може да арестуваме изкуствения интелект. Защото той е светът. И е голяма заплаха и грешка да допускаме изкуствения интелект да управлява света и хората.
  • 3 Наострядамос

    6 0 Отговор
    През 2050 в софийския транспорт разплащанията ще се извършват все така с помощта на жълтите ръбести валидатори. Все така нефабрично монтирани и неотговарящи на никакви стандарти за безопасност в превозни средства.
  • 4 NikNay

    1 3 Отговор
    Какво е това "респонденти"?
  • 5 Дедо ви

    4 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Според ООН до 2050 г....."А според хората които могат да виждат в бъдещето то към 2050-та няма никакви автомобили, нито магистрали и пътища в днешния им вид. Навсякъде виждат една хубава зеленина.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове