Last news in Fakti

6 Март, 2019 08:41 11 686 49

Вадим нов талон на автомобила при липса на екооценка

  • автомобил-
  • данък-
  • кола

Смяната на талона струва 20 лева. Заплаща се и ваденето на удостоверение от вносителя на колата

Вадим нов талон на автомобила при липса на екооценка - 1

Много от шофьорите у нас трябва да сменят талоните на автомобилите си, ако искат да платят по-нисък данък за тях, предаде БНТ. Причината е, че отстъпка от налога се прави на база екологичната оценка на колата. Тя обаче често не е вписана в талона.

От полицията уверяват, че липсата на екологична оценка в талона не подлежи на санкции, а от екооценката в талоните зависи само размерът на данъка и подмяна се налага, само ако съответната община го изисква.

От Съюза на българските автомобилисти посочват, че за да подменят шофьорите талоните на автомобилите си, ще трябва най-напред да докажат екологичната норма. За целта ще им се наложи да отидат във фирмата - вносител на съответния автомобил. След като си извадят удостоверение, указващо екологичната норма на колата, трябва да отидат в КАТ за регистрация и да сменят регистрационните талони.

Според Института за пътна безопасност има и по-лесен начин - още при покупката цялата информация за автомобилите е налична в документите, с които те са внасяни в България. По този начин може да се получи отстъпка в данъка и без смяна на талона.

Смяната на талона струва 20 лева. Заплаща се и ваденето на удостоверение от вносителя на колата. Шофьорите сами трябва да преценят дали ще им излезе по-изгодно да плащат данък без отстъпка, да вадят нови документи или пък да опитат в общината с документа от покупката на колата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 JEEP

    116 3 Отговор
    И защо всеки да ходи за това удостоверение? Не може ли аз като си извадя за моята кола, всички след мен със същите марка, модел и година на производство да го ползват? То бива дране, ама това вече е жалко.

    Коментиран от #14, #41

  • 2 ТНЛХМ

    56 8 Отговор
    Хора , от къде ще намеря вносителя на колата и екооценка , че и нов талон. То той вече завода отдавна го нема и държавата я нема - става въпрос за ГДР и марките Трабант и Вартбург. Същото е и с Жигулите и Москвичите. Не всеки си е купил западна кола. Говорат се смешни и неизпълними неща. Отново начин за спонсориране на МВР.

    Коментиран от #7, #15, #27, #36

  • 3 администрация батко

    54 1 Отговор
    И това само защото надутата до пръсване администрация в КАТ спи с отворени очи. Ама нали хората си нямат друга работа, да ходят да висят по гишета и да плащат таксички.
  • 4 Гост

    95 0 Отговор
    Това е задължение на КАТ при първа регистрация на автомобобила, за което собственика си плаща такса. Не виждам защо КАТ прехвърлят тази отговорност на шофьорите постфактум. КАТ не са си свършили работата. Отделно след като държавното дружество КАТ не си е свършило рабоата не може да въвежда тези условия със задна дата и е редно да обещети собствениците, които са си платили таксата за първа регистрация на автомобила. Излиза, че няма стандарти за първа регистрация и КАТ си пишат каквото искат по документите, на коляно за едни има за други няма, без значение, че всички плащаме такси за "услугата". Тези изисквания трябва да се въведат за новорегистрирани автомобили. Честно, повдига ми се вече от Територията управлявана от ОПГ-та.

    Коментиран от #22

  • 5 некойси

    51 0 Отговор
    20 лв. струва смяната на талона и още 3 пъти по 5 лв таксички за банките и хоп ... ето ти 50 лв.
    Нещата са много зле.

    Коментиран от #8

  • 6 SAAB

    35 1 Отговор
    Просто ........ бодигард-правач на кафе :)
    КАТ е виновен до го осъдим колективно в EU съд :)
  • 7 JEEP

    20 6 Отговор

    До коментар #2 от "ТНЛХМ":

    Извинявай, ама ти каква екооценка искаш за трабант, дето гори масло и хвърля кълба дим? Евро 6 ли? Нищо лично, ама нито една от изброените от теб марки не е за еко норма. Констроирани в години, когато бензинът и то с оловния тетраетил беше без пари, а за разхода на никой не му пукаше. За катализатори хората не бяха и чували. Ако все пак искаш да се пробваш, провери в технотест. Имат измервания за димност, протокол за катализатор и т.н. Иначе нищо лично към марките. И аз кътам един заз 968М от сантимент....

    Коментиран от #9

  • 8 123

    30 0 Отговор

    До коментар #5 от "некойси":

    Плюс един ден губене на време плюс пътни ако си от села и н-р КАТ ти е на 100 км.

    Коментиран от #16

  • 9 999

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "JEEP":

    Колега аз не искам екооценката задължават ни нали, за това става въпрос. Все още макар и малко тези коли ги има дали са ретро или не, дали са за работа по село или не ги има регистрирани с гражданска и винетка и тех. преглед. Какво са виновни хората, че още си ги имат.

    Коментиран от #18

  • 10 Ventura

    22 1 Отговор
    Пълни глупости! Тази процедура трябва да се извършва в ГТП пунктовете,
    защото повечето автомобили втора употреба , вече са без катализатори.
    И там е мястото за удостоверяване еко- категорията.
  • 11 Жечко

    35 3 Отговор
    Написва се един закон или се прави поправка в един закон и вместо да се подобри живота ни той става още по-сложен!

    ДО БОЙКО МИНИСТЪРА НА БЪЛАГРИЯТА

    А ВЕ БОЙКО ЗА ККАВО СА НИ ТИ ЯКОМПЮТРИ ЗА КАКВО НИ Е ИЗОБЩО ТОВА МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА!?

    КАКЪВ Е ПРОБЛЕМА ИЛИ ПРОСТО НЕМОЖЕТЕ ДА НАПИШЕТЕ ЕДНА БАЗА ОТ ДАННИ КОЯТО ДА Я ПРЕДОСТАВИТЕ НА ОБЩИНИТЕ В ЗАВИСИМОСТ ТО МОДЕЛА И ВИН НОМЕРА ДА СЕ ОПРЕДЕЛЯ КАКВО Е СЪСТОЯНИЕТО И В КОЯ ГЛУПА ЕКЕЛОГИЧНА ВЛИЗА?


    ИМА БЪЛГАРСКИ ИНСТИТУТ ПО СТАНДАРТИЗАЦИЯ ТОЙ ИЗОБЩО ЗА КАКВО СЪЩЕСТВУВА ?

    БОЙКООО ЗА НИЩО НЕ СТАВАШ, Е ВЯРНО ТАКА ОТНОВО ЩЕ СЕ БРЪКНЕ В ДЖОБА НА КРАТУНИТИ!
  • 12 Ядеитн

    6 20 Отговор
    Щипнаха босяците со коли и тия зареваха. Кола и жена без масраф нема! Кой не може да си ги позволи - да оди пеша и да си бара макарите.
  • 13 Ало Дончев

    30 1 Отговор
    Това ли ви е административната реформа? Преди три дена тръбяхте как администрацията ще си набавя нужната информация, а не хората да тичат. Купете им на тези шапки по едно Шваке и да гледат кой автомобил каква еконорма има. А тези търтеи от СБА вместо да ни защитават, акъл дават.
  • 14 не може

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "JEEP":

    Всяка кола може да е с индивидуални параметри, може да е със сменен ДВГ, а който си е регистрирал колата и от КАТ са пропуснали да му опишат в талона всички параметри, що не им е върнал талона да си го попълнят правилно? Преди 25 години бях в софийския КАТ да регистрирам нов служебен автомобил. По това време се попълваше бланката на пишеща машина с кирилица и нямаше буквата за годината S . Бях оставил празен интервал да го напиша на ръка след попълването и съм забравил-моя грешка. Катаджийте така регистрираха колата с 16 знака и никой не се беше загледал. Но като дошъл ред за първия технически преглед и на колегата му става проблем. Оправиха талона, но е факт, че стават и пропуски.

    Коментиран от #24, #34

  • 15 не може

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТНЛХМ":

    от статията ...трябва да сменят талоните на автомобилите си, ако искат да платят по-нисък данък за тях. АКО ИСКАТ И АКО ИМА ОСНОВАНИЕ.
  • 16 Гост

    22 0 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    Не броиш 200-300 лв. на оторизираният представител за марката, за да ти издаде съответният документ!
    Подкрепям коментар 10 Ventura, че тази еконорма следва да се установява при ГТП и важи за съответната година. Ако на следващата година не покриеш съответната норма, отиваш в следващата категория, с по-висок данък! Да остовим настрана факта, че не е това начина! Тази такса трябва да бъде в стойността на горивото!!! Един човек с Москвич /примерно/, който навърта 1000 км. на година изхарчва 120 л. бензин. Един бизнесмен с БМВ Х6М изразходва 7 500 л. бензин. Кой замърсява повече?! Така отпада играта на котка и мишка!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 JEEP

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "999":

    Извинявай, ама никой нищо не ни задължава. Това се прави доброволно, само при условие, че искаш да плащаш по-малък данък. В твоя случай излиза, че искаш да ползваш намаление на данъка, което реално не заслужаваш! Иначе всеки е свободен да притежава каквато си иска талига, но това, че тя не отговаря на дадени еконорми просто води до по-високи такси и данъци. Друга тема е, че КАТ не си е свършил работата и ни тормозят нас да се оправяме.
  • 19 Бумеранг

    4 0 Отговор
    Аз няма да сменям нищо.....как пък не
  • 20 ПЕНСИОНЕР

    9 23 Отговор
    НЯМА ДРУГА ТАКАВА ДЪРЖАВА В СВЕТА СОБСТВЕНИЦИТЕ НА НОВИ И ЕКОЛОГИЧНИ КОЛИ ДА ПЛАЩАТ ХИЛЯДИ ЛЕВОВЕ ДАНЪК А МИРИЗЛИВКОВЦИТЕ КОЙТО НИ ТРОВЯТ С МЪРШИ НА ПО 20 ГОДИНИ ДА СЕ СКАТАВАТ С 20 ЛЕВА ДАНЪК И СЪЩИТЕ ТЕЗИ АНДРЕШКОВЦИ ДА ПОЛУЧАВАТ ПОДАРЪК ОТ ДЪРЖАВАТА ВАУЧЕРИ ЗА КЮМЮР И ВЪГЛИЩА

    Коментиран от #33, #39

  • 21 Бумеранг

    4 1 Отговор
    Аз няма да сменям нищо.....как пък не
  • 22 ТакаЕ

    15 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Абсолютно точно казано, отивате в КАТ и питате защо не са си свършили работата при положение, че при първоначалната регистрация на колата има написана екологична категория в документите, които сте представили.

    Коментиран от #30

  • 23 USSR

    10 3 Отговор
    какви еко норми ,какви глупости...преди 100 години хората средно са живели 45-50 години,сега на всичкото му замърсяване и автомобили 70-80 год..важното е парите да ти вземат по тънък начин.е тва е цялата екология
  • 24 JEEP

    10 0 Отговор

    До коментар #14 от "не може":

    Принципно си прав, но и искането на сертификат от производителя е точно толкова безсмислено, защото тук всеки прави каквото си иска. То не са надувания на турбини, махане на катализатори и ЕГР. Реално трябва на всеки технически преглед да се удостоверява еконормата и да важи за една година. Ако някои хора спрат да се завират по храстите и излязат на пътя, само в София трафикът ще намалее с 1/2 като спрат парните локомотиви.
  • 25 Гост

    12 1 Отговор
    А да попитам нещо друго, може ли? Излиза, че в данъка е включена такса "екология", нали така?! В такъв случай, каква такса "екология" взимаме от преминаващите през България чужди автомобили /турски, френски, белгийски, австрийски, германски/, особено лятото?! Излиза, че минават гратис, нали?! Ако е във винетката, то защо тогава ние го плащаме два пъти?!
  • 26 Булшитс

    5 3 Отговор
    120 в БМВ, 20 в КАТ 25 в ЛУКОЙЛ, че не е малко обикалянето и данъка по голям .... Ехе колко го обичам това правителство
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 гост шофер

    11 1 Отговор
    Еконормите са сбъркана идея.Примерно минаваш ГТП с нов автомобил и не отговаря на екологичния си стандарт.Причина първа и най важна лошо горивоооо.Та всичко е прах в очите и машина за корупция.
  • 30 James

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "ТакаЕ":

    Защото масово няма посочена категория, затова.
  • 31 Николай

    4 1 Отговор
    Silver Star (Mercedes Benz) Цената на удостоверението за автомобил, който е произведен за пазара на САЩ, е 384 лв без ДДС и се изготвя в рамките на 10 седмици.
  • 32 Здравомислещ

    1 2 Отговор
    Фалшива новина! Данъкът си е както преди, увеличен колкото и на другите. Личен опит.
  • 33 комбайнер

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "ПЕНСИОНЕР":

    що му слагате минуси, като човека е прав?
  • 34 ДДД

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "не може":

    ТИ НА ЧИЯ СТРАНА СИ?
  • 35 Хасково

    3 1 Отговор
    Как ще е данъка същия като при мен от 45 лв стана 296 лв говоря за бус и говоря за почти 7 пъти увеличение дано и с прословутото саниране на блока един ден не се събудим със 7 пъти увеличение
  • 36 Гулаг

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТНЛХМ":

    Там няма какво да вадиш, никакви норми не покриват
  • 37 Ленивски

    5 0 Отговор
    Ало кой ги измисля тия неща ,ние само в КАТ ли ще стоим ,винетки данъци талони чувствам се все едно сме с биберони ,тия хора на работа няма ли да ходят или всички са бизнесмени и не знаят какво да си правят парите ...
  • 38 doctora79

    1 0 Отговор
    И аз да се включа по темата-не си давайте парите на вносителите.В България автопарка е доста старичък-тъй че няма нужда от подобни упражнения.Пример-имам два японски автомобила: Мазда Демио 1.3 63 к.с-по принцип е Евро 3-за 2018 г. данък 23 лева,за 2019 -без документ от вносител и нов талон-16,5 лева,втори пример Мицубиши Колт 1.3 95 к.с -Евро 4 -за 2018 г. данък 50 лева,за 2019 г.-39 лева.....
  • 39 1234

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "ПЕНСИОНЕР":

    Най-ги обичам такива като теб с тъпото мислене.Баща ми има почти 30-годишна кола на газ,миналата година беше минал 3000км.А сега ми кажи той с 3000км ли замърсява повече или баровеца с новата евро6 кола да кажем с 15000км годишно?

    Коментиран от #47

  • 40 Антонн

    0 0 Отговор
    Стандарт Дата CO THC NMHC NOx HC+NOx PM P [#/km]
    Дизел
    Euro 1* 1 юли 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) -
    Euro 2 1 януари 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 -
    Euro 3 1 януари 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 -
    Euro 4 1 януари 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 -
    Euro 5a 1 септември 2009 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 -
    Euro 5b 1 септември 2011 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 6.1011
    Euro 6 1 септември 2014 0.50 - - 0.080 0.170 0.005 6.1011
    Бензин
    Euro 1* 1 юли 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - -
    Euro 2 1 януари 1996 2.2 - - - 0.5 - -
    Euro 3 1 януари 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - -
    Euro 4 1 януари 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - -
    Euro 5 1 септември 2009 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** -
    Euro 6 1 септември 2014 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** 6.1011***
  • 41 Иво

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "JEEP":

    Това няма да работи. Има доста повече фактори свързани с еко нормата на един автомобил и само модела, обема на мотора и годината не са достатъчни. При сегашната схема изваждане на сертификат е ОК, но е лесно да се манипулира. За 20лв отгоре ще си изкарам 20 годишния ягуар евро6 и никой нищо не може да ми каже :) не работи и да се гледа по години, защото тези таблици са от кои години е въведен еко стандарта, което не пречи да е покрит от по-стари коли също.
  • 42 382

    1 0 Отговор
    Имам бентли .
    Представител на фирмата в БГ няма .
    Откъде да се изкара този сертификат ????????
  • 43 Косачката

    3 0 Отговор
    Тука нещата са за едно масово колективно дело срещу кат и държавата. И ще бъде спечелено с лекота...
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 123

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "1234":

    Плащането към държавата за изминати километри се нарича акциз и е вързано с горивото, което ползваш. Там действа принципа, който кара повече, плаща повече. А тука човека ти пише, че не иска разкапани 30 годишни морги, зад които не може да се диша да се движат по улиците, защото замърсяват. В нормалните по-големи градове вече масово забраняват движение на морги под Евро 4. Като имаш по-ниска категория си я карай на село, там гората ще абсорбира СО2-то.
  • 48 123

    0 0 Отговор
    А, и най-интересно е, че явно никой от коментиращите, а още по-интересно и от пишещите журналя не е прочел закона. Няма никаква нужда да си вадите нови талони. Защото, автомобили без норма, с Евро1 и Евро2, плащат повече и не ползват отстъпки. Напълно еднакви са в таблицата. Точно на тези автомобили обикновено няма информация за еконормата в талона. Евро 3 и нагоре са доста нови автомобили след 2005-та и почти сигурно е, че в талона ще има тези данни.

    Коментиран от #49

  • 49 Де па ти

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "123":

    Евро 4ги пуснаха 99 година. Евро 5 е 2004-5
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове