Много от шофьорите у нас трябва да сменят талоните на автомобилите си, ако искат да платят по-нисък данък за тях, предаде БНТ. Причината е, че отстъпка от налога се прави на база екологичната оценка на колата. Тя обаче често не е вписана в талона.
От полицията уверяват, че липсата на екологична оценка в талона не подлежи на санкции, а от екооценката в талоните зависи само размерът на данъка и подмяна се налага, само ако съответната община го изисква.
От Съюза на българските автомобилисти посочват, че за да подменят шофьорите талоните на автомобилите си, ще трябва най-напред да докажат екологичната норма. За целта ще им се наложи да отидат във фирмата - вносител на съответния автомобил. След като си извадят удостоверение, указващо екологичната норма на колата, трябва да отидат в КАТ за регистрация и да сменят регистрационните талони.
Според Института за пътна безопасност има и по-лесен начин - още при покупката цялата информация за автомобилите е налична в документите, с които те са внасяни в България. По този начин може да се получи отстъпка в данъка и без смяна на талона.
Смяната на талона струва 20 лева. Заплаща се и ваденето на удостоверение от вносителя на колата. Шофьорите сами трябва да преценят дали ще им излезе по-изгодно да плащат данък без отстъпка, да вадят нови документи или пък да опитат в общината с документа от покупката на колата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 JEEP
Коментиран от #14, #41
08:51 06.03.2019
2 ТНЛХМ
Коментиран от #7, #15, #27, #36
08:51 06.03.2019
3 администрация батко
08:55 06.03.2019
4 Гост
Коментиран от #22
08:57 06.03.2019
5 некойси
Нещата са много зле.
Коментиран от #8
09:00 06.03.2019
6 SAAB
КАТ е виновен до го осъдим колективно в EU съд :)
09:01 06.03.2019
7 JEEP
До коментар #2 от "ТНЛХМ":
Извинявай, ама ти каква екооценка искаш за трабант, дето гори масло и хвърля кълба дим? Евро 6 ли? Нищо лично, ама нито една от изброените от теб марки не е за еко норма. Констроирани в години, когато бензинът и то с оловния тетраетил беше без пари, а за разхода на никой не му пукаше. За катализатори хората не бяха и чували. Ако все пак искаш да се пробваш, провери в технотест. Имат измервания за димност, протокол за катализатор и т.н. Иначе нищо лично към марките. И аз кътам един заз 968М от сантимент....Коментиран от #9
09:03 06.03.2019
8 123
До коментар #5 от "некойси":
Плюс един ден губене на време плюс пътни ако си от села и н-р КАТ ти е на 100 км.Коментиран от #16
09:03 06.03.2019
9 999
До коментар #7 от "JEEP":
Колега аз не искам екооценката задължават ни нали, за това става въпрос. Все още макар и малко тези коли ги има дали са ретро или не, дали са за работа по село или не ги има регистрирани с гражданска и винетка и тех. преглед. Какво са виновни хората, че още си ги имат.Коментиран от #18
09:06 06.03.2019
10 Ventura
защото повечето автомобили втора употреба , вече са без катализатори.
И там е мястото за удостоверяване еко- категорията.
09:07 06.03.2019
11 Жечко
ДО БОЙКО МИНИСТЪРА НА БЪЛАГРИЯТА
А ВЕ БОЙКО ЗА ККАВО СА НИ ТИ ЯКОМПЮТРИ ЗА КАКВО НИ Е ИЗОБЩО ТОВА МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА!?
КАКЪВ Е ПРОБЛЕМА ИЛИ ПРОСТО НЕМОЖЕТЕ ДА НАПИШЕТЕ ЕДНА БАЗА ОТ ДАННИ КОЯТО ДА Я ПРЕДОСТАВИТЕ НА ОБЩИНИТЕ В ЗАВИСИМОСТ ТО МОДЕЛА И ВИН НОМЕРА ДА СЕ ОПРЕДЕЛЯ КАКВО Е СЪСТОЯНИЕТО И В КОЯ ГЛУПА ЕКЕЛОГИЧНА ВЛИЗА?
ИМА БЪЛГАРСКИ ИНСТИТУТ ПО СТАНДАРТИЗАЦИЯ ТОЙ ИЗОБЩО ЗА КАКВО СЪЩЕСТВУВА ?
БОЙКООО ЗА НИЩО НЕ СТАВАШ, Е ВЯРНО ТАКА ОТНОВО ЩЕ СЕ БРЪКНЕ В ДЖОБА НА КРАТУНИТИ!
09:13 06.03.2019
12 Ядеитн
09:14 06.03.2019
13 Ало Дончев
09:20 06.03.2019
14 не може
До коментар #1 от "JEEP":
Всяка кола може да е с индивидуални параметри, може да е със сменен ДВГ, а който си е регистрирал колата и от КАТ са пропуснали да му опишат в талона всички параметри, що не им е върнал талона да си го попълнят правилно? Преди 25 години бях в софийския КАТ да регистрирам нов служебен автомобил. По това време се попълваше бланката на пишеща машина с кирилица и нямаше буквата за годината S . Бях оставил празен интервал да го напиша на ръка след попълването и съм забравил-моя грешка. Катаджийте така регистрираха колата с 16 знака и никой не се беше загледал. Но като дошъл ред за първия технически преглед и на колегата му става проблем. Оправиха талона, но е факт, че стават и пропуски.Коментиран от #24, #34
09:39 06.03.2019
15 не може
До коментар #2 от "ТНЛХМ":
от статията ...трябва да сменят талоните на автомобилите си, ако искат да платят по-нисък данък за тях. АКО ИСКАТ И АКО ИМА ОСНОВАНИЕ.09:45 06.03.2019
16 Гост
До коментар #8 от "123":
Не броиш 200-300 лв. на оторизираният представител за марката, за да ти издаде съответният документ!Подкрепям коментар 10 Ventura, че тази еконорма следва да се установява при ГТП и важи за съответната година. Ако на следващата година не покриеш съответната норма, отиваш в следващата категория, с по-висок данък! Да остовим настрана факта, че не е това начина! Тази такса трябва да бъде в стойността на горивото!!! Един човек с Москвич /примерно/, който навърта 1000 км. на година изхарчва 120 л. бензин. Един бизнесмен с БМВ Х6М изразходва 7 500 л. бензин. Кой замърсява повече?! Така отпада играта на котка и мишка!
09:54 06.03.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 JEEP
До коментар #9 от "999":
Извинявай, ама никой нищо не ни задължава. Това се прави доброволно, само при условие, че искаш да плащаш по-малък данък. В твоя случай излиза, че искаш да ползваш намаление на данъка, което реално не заслужаваш! Иначе всеки е свободен да притежава каквато си иска талига, но това, че тя не отговаря на дадени еконорми просто води до по-високи такси и данъци. Друга тема е, че КАТ не си е свършил работата и ни тормозят нас да се оправяме.09:55 06.03.2019
19 Бумеранг
09:58 06.03.2019
20 ПЕНСИОНЕР
Коментиран от #33, #39
10:02 06.03.2019
21 Бумеранг
10:03 06.03.2019
22 ТакаЕ
До коментар #4 от "Гост":
Абсолютно точно казано, отивате в КАТ и питате защо не са си свършили работата при положение, че при първоначалната регистрация на колата има написана екологична категория в документите, които сте представили.Коментиран от #30
10:05 06.03.2019
23 USSR
10:21 06.03.2019
24 JEEP
До коментар #14 от "не може":
Принципно си прав, но и искането на сертификат от производителя е точно толкова безсмислено, защото тук всеки прави каквото си иска. То не са надувания на турбини, махане на катализатори и ЕГР. Реално трябва на всеки технически преглед да се удостоверява еконормата и да важи за една година. Ако някои хора спрат да се завират по храстите и излязат на пътя, само в София трафикът ще намалее с 1/2 като спрат парните локомотиви.11:03 06.03.2019
25 Гост
11:15 06.03.2019
26 Булшитс
12:23 06.03.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 гост шофер
15:58 06.03.2019
30 James
До коментар #22 от "ТакаЕ":
Защото масово няма посочена категория, затова.15:59 06.03.2019
31 Николай
16:26 06.03.2019
32 Здравомислещ
17:15 06.03.2019
33 комбайнер
До коментар #20 от "ПЕНСИОНЕР":
що му слагате минуси, като човека е прав?18:19 06.03.2019
34 ДДД
До коментар #14 от "не може":
ТИ НА ЧИЯ СТРАНА СИ?18:21 06.03.2019
35 Хасково
19:23 06.03.2019
36 Гулаг
До коментар #2 от "ТНЛХМ":
Там няма какво да вадиш, никакви норми не покриват19:29 06.03.2019
37 Ленивски
20:22 06.03.2019
38 doctora79
21:41 06.03.2019
39 1234
До коментар #20 от "ПЕНСИОНЕР":
Най-ги обичам такива като теб с тъпото мислене.Баща ми има почти 30-годишна кола на газ,миналата година беше минал 3000км.А сега ми кажи той с 3000км ли замърсява повече или баровеца с новата евро6 кола да кажем с 15000км годишно?Коментиран от #47
22:32 06.03.2019
40 Антонн
Дизел
Euro 1* 1 юли 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) -
Euro 2 1 януари 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 -
Euro 3 1 януари 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 -
Euro 4 1 януари 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 -
Euro 5a 1 септември 2009 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 -
Euro 5b 1 септември 2011 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 6.1011
Euro 6 1 септември 2014 0.50 - - 0.080 0.170 0.005 6.1011
Бензин
Euro 1* 1 юли 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - -
Euro 2 1 януари 1996 2.2 - - - 0.5 - -
Euro 3 1 януари 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - -
Euro 4 1 януари 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - -
Euro 5 1 септември 2009 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** -
Euro 6 1 септември 2014 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** 6.1011***
22:35 06.03.2019
41 Иво
До коментар #1 от "JEEP":
Това няма да работи. Има доста повече фактори свързани с еко нормата на един автомобил и само модела, обема на мотора и годината не са достатъчни. При сегашната схема изваждане на сертификат е ОК, но е лесно да се манипулира. За 20лв отгоре ще си изкарам 20 годишния ягуар евро6 и никой нищо не може да ми каже :) не работи и да се гледа по години, защото тези таблици са от кои години е въведен еко стандарта, което не пречи да е покрит от по-стари коли също.23:10 06.03.2019
42 382
Представител на фирмата в БГ няма .
Откъде да се изкара този сертификат ????????
23:28 06.03.2019
43 Косачката
02:20 07.03.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 123
До коментар #39 от "1234":
Плащането към държавата за изминати километри се нарича акциз и е вързано с горивото, което ползваш. Там действа принципа, който кара повече, плаща повече. А тука човека ти пише, че не иска разкапани 30 годишни морги, зад които не може да се диша да се движат по улиците, защото замърсяват. В нормалните по-големи градове вече масово забраняват движение на морги под Евро 4. Като имаш по-ниска категория си я карай на село, там гората ще абсорбира СО2-то.15:02 07.03.2019
48 123
Коментиран от #49
15:18 07.03.2019
49 Де па ти
До коментар #48 от "123":
Евро 4ги пуснаха 99 година. Евро 5 е 2004-515:44 07.03.2019