Повече от три месеца БСП не са посочили експертите си, с които в професионален разговор да се търсят законови, нормативни и технически решения за организиране на исканата от тях проверка на пътищата. Това заяви инж. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, по повод внесеното от народни представители от Парламентарната група на „БСП за България“ в 44-то Народно събрание искане за независима експертиза на пътищата.
"Абсурдни са твърденията, че строителите връщат 40% от бюджета за пътните настилки на управляващите", каза той.
На 4 декември миналата година АПИ изпрати становището си с конкретни предложения, но до този момент няма отговор.
Пътната агенция е професионална и експертна администрация, а не политическа, и затова трябва да се водят експертни разговори. Не може да бъдем въвличани в политически разправии, категоричен е инж. Атанасов.
Той подчерта, че агенцията работи по два основни закона - за устройство на територията и за пътищата, и досега са правени всякакви проверки на пътищата. Двата закона дават нормативната база, по която могат да бъдат извършвани проверки от кой, кога и по какъв начин.
Инж. Атанасов подчерта, че агенцията не се притеснява от проверка, защото през 2014 г. независима лаборатория, определена и ангажирана от Европейската комисия е направила пълна ревизия на пътищата, построени с периода 2007-2013 г. със средства от оперативните програми.
Той посочи, че в списъка от пътища на БСП има участъци, строени преди 30 години, други ремонтирани преди 10 и 15 години, а голяма част от отсечките са преминали и гаранционния период. Надявам се, че парламентарната група ще излъчи експерти - пътни инженери, юристи, икономисти, с които ще седнем да уточним всички възможности за извършване на исканата проверка, за да се запази авторитета на България, каза инж. Атанасов.
Пълният текст на писмото до Парламентарната група на „БСП за България“, изпратено на 4 декември 2018 г., вижте тук.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аз един от народа
Коментиран от #5, #10
18:00 15.03.2019
2 vvvvv
18:03 15.03.2019
3 Коко
18:07 15.03.2019
4 276
Коментиран от #19
18:23 15.03.2019
5 Шопо
До коментар #1 от "Аз един от народа":
Защото ще лъсне нечий гол задник и ще има въпроси "къде са парите".А основания за притеснения определено има. Защото с очите си съм видял как на "магистрала" Люлин преди тунелчето асфалтът я има, я няма 15 сантиметра - при изискуеми по стандарт поне 25!
Коментиран от #6, #7, #15
18:34 15.03.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Запознат
До коментар #5 от "Шопо":
Шопе, сега минах, ремонтирали са го, изкърпили са дупките. На тая стара магистрала.19:49 15.03.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Булшитс
20:24 15.03.2019
10 ТОЧКАТА
До коментар #1 от "Аз един от народа":
ТЕзи си определят изискванията към лабораторията...Например ФИЗИЧНИ ПОКАЗАТЕЛИ, И ПЛАЩАТ!!! за това....Но то има и други показатели,например КАЧЕСТВО на вложените материали....Но то си е по скъпо и като не е в заданието лабораторията НЕ ГО ПРАВИ....Така всичко е ,,НАРЕД,, и нищо нередно не се открива.А за катастрофите сме виновни НИЕ САМИТЕ...и ,,поправките на закона,,, ни погват с настървение.....Това си е капиталистическа демагогия.20:34 15.03.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Морук
Коментиран от #20
21:29 15.03.2019
13 Mорук
До коментар #11 от "Запознат":
Минава ама с джип,платен от нашите данъци ,той за ремонти не плаща,21:35 15.03.2019
14 LLJH
Коментиран от #21
22:02 15.03.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Mikert
00:26 16.03.2019
17 Яро
20:59 16.03.2019
18 мутра
10:47 18.03.2019
19 ГОВЕДАР
До коментар #4 от "276":
Тука се говори за последните пет години бе.Ти малоумен ли си.10:50 18.03.2019
20 темида
До коментар #12 от "Морук":
Щеше да е ако не беше цацата и тиквата.10:52 18.03.2019
21 да ама не
До коментар #14 от "LLJH":
Не за този бай Данчо ще има килия до тази на Лилето рапона и тиквата не бързай.10:55 18.03.2019