Бъдещите шофьори ще могат да се обучават в автошколите на симулатори по примера на пилотите на самолети. Това са част от промените, които се изготвят от работна група по заповед на министъра на образованието със задача да осъвремени темите и изпитните въпроси по теория, съобщи в."Монитор".
Години не е правена актуализация на изпитите за правоспособност. Последната е от 2012 г. и сега се вкарва възможност малка част от обучението да се провежда на тренажор, с което да се подобри връзката между теория и практика.
Машините, които реално ще симулират ситуации, няма да са задължителни за школите, коментираха промените от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Бившата ДАИ ще има ангажимент да приложи промените, но за тяхното изготвяне отговоря образователният министър.
Курсистите ще може както обучаващите се за пилоти да се запознаят с реалното управление на автомобил. „Системата предлага възможности за придобиване на знания при усложнени пътни ситуации, които са трудно постижими при кормуване с реален учебен автомобил поради факта, че настъпват бързо и също така бързо отминават, без да оставят възможност на обучаемия да ги осъзнае, анализира и да си изработи правилен модел на действия за справяне с тях. Една от ползите на тренажора е да се премине максимално плавно от теоретичната към практическата подготовка“, коментираха автоинструктори.
Повечето тренажори в школите са собственоръчно направени от ентусиасти по темата, показа наша проверка. Някой от тях предлагат и виртуална реалност, включена е и възможност за симулиране на кормуване в различни - мъгла, дъжд, сняг, ден, нощ и т. н. Така в процеса на обучение за водач на моторно превозно средство се усвояват и упражняват едни от най-опасните маневри при кормуване, без това да доведе до някакъв риск за него, околните или имуществото им.
Школа в Стара Загора провежда подготвителен шофьорски курс за автомобил. Той е за навършилите 17 години и 9 месеца. Обучението е теоретично и практическо, а младежите се учат на безопасност на движението по пътищата и устройство на автомобилите. Част от практическото обучение за управление се провежда на именно автосимулаторите. Цената на предварителното обучение се приспада от шофьорския курс, който в момента е между 475 и 525 лева в града под липите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 майор Костов
Коментиран от #7
16:55 21.06.2019
2 Голям Слон
Коментиран от #5, #8
16:59 21.06.2019
3 Бай Шиле
Коментиран от #6
17:01 21.06.2019
4 Не искаш на симулатор
17:20 21.06.2019
5 JEEP
До коментар #2 от "Голям Слон":
Психотестът е елементарен, но въпреки това на много хора им трябват връзки та да го минат. За стъпка 2 - не съм убеден, че самите ДАЙ ще се справят с теста, ама да го проведат като имат готовите отговори - имат шанс. За полигона +1 от мене. Преди него нещата бяха с една идея по-добре, че като ги кледам сегашните - паркирането им е тера инкогнита.Коментиран от #10, #15
17:31 21.06.2019
6 JEEP
До коментар #3 от "Бай Шиле":
Естествено. В симлатора ще има вграден ПОС терминал, вързан към личната сметка на шефа на съответния КАТ.17:32 21.06.2019
7 JEEP
До коментар #1 от "майор Костов":
Ти по-добре се чуди какъв ще е одобрения тип симулатори и кой ще ги внася, защото си мисля, че ще се окаже, че само една (точно определена) фирма ще може да ги внася.17:34 21.06.2019
8 Гост
До коментар #2 от "Голям Слон":
Всичко казано от теб е така,само с едно не съм съгласен.Дипломата не е от значение,защото и моя приятел има диплома,ама по него време я взе с връзки.В чужбина не искат такъв документ,всичко се провежда в самия изпит,там става ясно,колко можеш да четеш и пишеш.Коментиран от #9
18:05 21.06.2019
9 Голям Слон
До коментар #8 от "Гост":
Точно затова тест по български в ДАИ :-) Неслучайно съм го вкарал и него, защото знам как стои въпросът с дипломите. Но предричам, че БХК ще ревне, понеже клиентите им са с дипломи, но без знания.18:08 21.06.2019
10 Голям Слон
До коментар #5 от "JEEP":
Не знам как си го представяш психотеста, но никак не е елементарен. Най-малкото, защото си е жив тест за интелигентност в първата си част. Машинката и тя е препъникамък за голяма част от колегите. За теста по-български език вече написах на другия коментиращ.. Няма невъзможни неща. Има невъзможно желание да се реши един проблем.18:10 21.06.2019
11 Димов
18:10 21.06.2019
12 явертъу
19:13 21.06.2019
13 Никнейм
19:52 21.06.2019
14 0000
20:06 21.06.2019
15 За паркирането
До коментар #5 от "JEEP":
Според мен, умението да паркираш, както и добрата пространствена ориентация, до голяма степен са вродени. Ще дам пример. Братовчед ми е професионален шофьор на камион с 30 години стаж зад волана и стотици хиляди километри, но с паркирането никога не се е справял кой знае колко добре- паркира, но не отлично. За разлика от това, синът ми е с малко повече от година стаж като шофьор и няма този голям опит, но пък паркира невероятно - само на огледала, без да се върти, и с две до три маневри влиза между две паркирани коли с по 50 см. отпред и отзад. Питам, абе как го правиш това - вика, ами така :)А голяма част от жените, които по принцип имат лоша пространствена ориентация, никога не се научават на заден ход да паркират добре.
22:38 21.06.2019
16 Вижте сега
22:44 21.06.2019
17 Шаран БГ
Коментиран от #18
09:55 22.06.2019
18 Голям Слон
До коментар #17 от "Шаран БГ":
Психотестът е тест в две част за категориите С, Д и Е. Първата половина от теста са въпроси, които целят да покажат нивото на агресия и интелигентност. Първата е изключително лесно да се налучка и колегите бележат само отговор А :-) А аз истината.. Тестът за интелигентност също спъва много колеги. Втората част и машина с два педала и няколко бутона. Спрямо звуковите и светлинни сигнали натискаш копчета и педали - най-образно казано. Засичат се верни реакции и грешки за минута. Машината също е в две части. Отговорно заявявам, че ако тези изпити са в ДАИ пред камера, най-малко 50% от колегите с големи категории няма да си вземат изпита. Не от първия път, НИКОГА!11:30 22.06.2019