ФАКТИ.БГ

С електрическа тротинетка над 14 години

Следва да бъдат разписани явни правила за задължителните предпазни средства, които лицата, управляващи електрически тротинетки да носят

Публикувана: 26 Юли, 2019 08:22
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2525
С електрическа тротинетка над 14 години
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.

Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП) предлага въвеждане на регулация за електрическите тротинетки в Закона за движение по пътищата и Закона за пътните превозни средства, предаде БГНЕС.

Този тип превозни средства се разпространяват все повече в целия Европейски съюз, като нашата страна не е изключение. Няколко инцидента с тях показват категорична нужда от разработването на задължителни минимални правила за тяхното безопасно движение по пътищата. Подобно е и мнението на Европейската комисия, която счита, че въпросът с новият тип превозни средства е проблемен, като държавите-членки следва да намерят решения и да предприемат мерки за безопасно движение на електрическите превозни средства, пишат от агенцията.

През последния месец ДАБДП е направила преглед на европейския опит в тази посока. Подходът на страните-членки е различен – в някои от тях, хората които използват това оборудване се предполага, че са пешеходци и им е позволено да се движат по тротоари и велосипедната инфраструктура, докато в други това е напълно забранено. Максимално разрешената скорост за тях също варира – между 18 (Белгия) до 20 км/ч (Франция, Германия). На места са въведени изисквания за регистрация, застраховка и задължителна минимална възраст на лицата, които ги управляват.

С оглед липсата на единен чуждестранен подход и различната специфика в населените места, ДАБДП е инициирала серия от експертни обсъждания с представители на местната власт и отговорните институции. Според държавната агенция въвеждането на регламент за ползването им в максимално кратки срокове е належащо, особено имайки предвид, че много деца и подрастващи ги използват.

Следва да бъдат разписани явни правила за задължителните предпазни средства, които лицата, управляващи електрически тротинетки да носят. Също така, по каква инфраструктура да бъде разрешено използването на подобни ППС. Определяне и на максимална допустима скорост, като мнението на ДАБДП е, че тя не трябва да надхвърля 20 км/ч в градски условия. Чувствителна тема, която също следва да бъде обект на контрол, е минимална възраст за водачите на този тип превозни средства. Предложението на ДАБДП, което ще бъде обект на допълнително обсъждане, е тази възрастова граница да бъде 14 години с възможност за допълнително ограничаване на максимално допустимата скорост на движение на 12 км/ч до навършване на 16 г. Обект на дискусия ще бъде и дали е необходимо въвеждането на задължителна регистрация на електрическите тротинетки и застраховки за тях, съобщават от агенцията.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1234
1 Отговор
Когато трябва да се прибират едни пари от хората много бързо се организират изедниците.Естествено ,че трябва да се с регисрация въведете им номера като на моторите,гражданска задължително и понеже са рискови да е по висока.Каски ,жилетки.наколенки подлакътници и да не забравим задължително да минават на технически преглед два пъти в годината.Водачите под 16г. да минават на едно курсче за начална подготовка и когато управляват да имат аптечка с себе си.Ето ви още една цица за сукане мръсници долни.Първо ще измислят как да вземат пари от хората а после другите неща

Коментиран от #17


Оценка:
-4 +41

Гербер
2 Отговор
Браво, невероятен генерал Борисов, нищо не му убягва, грижи се за народа до най-малка подробност. И винаги сме водещи в ЕС и света.

Оценка:
-5 +21

До гербер
3 Отговор
Мн си п р ост, изтървал си др. Д-р, инж.,а и устата след след лизане треа а се мие

Оценка:
-4 +5

гощо
4 Отговор
Тия тортонетки по вело алейте що годе бива ама гледам почнаха и по улицата да ги карат което е опасно предвид що за джигит е масовият БГ шофЕр! Едно залитане и си под гумите на притискащият те малоумниок!

Оценка:
-1 +18

Чичо АДИ
5 Отговор
Аз СЪМ ЗА ,въвеждането на възрастова граница ще регулита движението ,също да се въведе и здравна застраховка ! Трябва и опознавателни знаци и светлини лесно е да сбъркаш човек с тротинетка с пешаходец нощес !! Карат като идиоти където и както могат , и аз карам колрло но тези са като самоубиици въпрос на време е да се дадат жертви ! Аз лично ще сгазя някой като ми се завират пред колелото ! Нестабилни са поради високият център на тежестта една подсечка и пада като круша . Колко е екологично и здравословно е друга бира ,Всякакви "Тюфлеци" виждам такива дето ако се затичат ще паднат и ще колабират !! Задължително номера и застраховки та като ти гепят колрлото или тротинетката полицията да се хване да търси а не да пишем по форумите за кражбата ,само тогава ще сложа каска и жилетка и наколенки .Само когато мога да си застраховам колелото ,Мойто струва 1400 лв има и за 6000 лв ,за колите може за нас НЕ .Затова трябва закон за всички не бензинови превозни средства !! И тогава ще си плащам данъка за годината с удоволствие като знам че имам ДЪРЖАВА зад гърба си !!

Коментиран от #27


Оценка:
-14 +12

Кольо
6 Отговор
А който бяга по тротоара с над 12 км. в час - три минимални заплати ,отнемат му се маратонките и задължителна проверка за алкохол. Ел- тротонетките до колко могат да хакат в градуси , пушаци и хапове ,за едно 14 годишно на ПрЕатела питам. А бременно на 13 -14 може ли да кара и до кой месец ? Оня дето ще засича скоростта им ли ще прави прегледи на коя в кой месец е. ИЗРОДИ небесни алчни ...

Оценка:
-3 +19

Лора
7 Отговор
Да но на запад им е осигурено движение , специални алеи и за колела...!Колко ли струва и аз да си купя..?!

Оценка:
-1 +5

Миризлив пор
8 Отговор
Аз мисля че трябва да сме най-безопасни от целия ЕС. Да въведем да се носят на гръб със специален колан от "наша фирма" дето струва повече от тротинетката.

Оценка:
-4 +8

Morgoth
9 Отговор
Няма максимална скорост за велосипедите, абсолютно несериозно е да се сложи такава и за тротинетките - как ще я следите, с камери?
Но регулация трябва да има, необходими са задължителни предпазни средства и решение къде точно трябва да се карат. Мое лично мнение е, че ако ги карат деца трябва да са по тротоарите с пешеходците и тротинетките да са с по-слаби батерии, физически ограничени до 10-15км/ч, докато възрастните трябва да карат заедно с велосипедистите и по правилата за велосипеди.

Оценка:
-0 +13

10
Този коментар е премахнат от модератор
Чичо АДИ
11 Отговор
Слагате минуси но като идете на планина и недай-боже стане сакатлък викате помощ ! И ако нямате здравна застраховка ви свалят кожата и тогава ревете ! Какво ще ви "ухапе " при колело или тротинетка за 1000 лв да дадете 50 лв за година за да сте сигурни че ще ви помогнат !! Вие искате хем да стиснете хем да пръднете .Или карате само в парковете "природолюбители" !! Сигурно сте от тези дето отиват с колата натоварена с колела в Южният парк спирате където ви падне и карате колелото или тротинетката в парка ,после пак на колата и вкъщи !! Ненавиждам Бостана и Тиквеника но и такива "паркови" еколози мразя ,София и без това е пренаселена с коли ,какво ще ви стане да има ясни и точни закони за движението на този тип возила тротинетки,колела ,и подобни !! Някои от вас сипват бензин за 50 -100 лв на ден защо да не се застраховат и водят на отчет !! Аман от мозъци

Коментиран от #15


Оценка:
-7 +10

СТАЛИН
12 Отговор
НОВИЯТ БЪЛГАРИН ЗНАЕ САМО ДА ЗАБРАНЯВА.

Оценка:
-1 +4

Инвалид
13 Отговор
Интересно ми е инвалидните колички с електрически мотор,и те ли ще се регистрират?

Коментиран от #14, #28


Оценка:
-2 +11

Чичо АДИ
14 Отговор

До коментар #13 от "Инвалид":


Е това незнам но онзи ден чакам на светофара на хотел "Славия" един дедоти само не вдигна на задните гуми количката та да мине на червено !! Нямам думи и тези ще дават пример на младите ! Както идваха коли от Руски паметник добре че нямаше за на дясно щяха да го отнесат !!

Оценка:
-2 +3

миризлив пор
15 Отговор

До коментар #11 от "Чичо АДИ":


Ако е за застраховка и знам че ще помогнат съм съгласен, тук и аз съм "за". Кога обаче говорим за гражданска за колелета и тротинетки нещо нещата изпростяват, това си става чист рекет, като падна какво, ще звъня някой да ме вдигне ли?

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +7

Джени
16 Отговор
Необходимо е. Трябва. Спешно. Веднага. Да се въведат правила и да се установи режим: кога, къде, как, кой и при какви обстоятелства да има право да ползва обувки с високи токчета! Ползването им е довело до толкова много проблеми. Най-вече преки контузии и невъзможност за пълноценно участие в ежедневния трудов процес. Съчетано с хроничната липса на работна ръка (разбирай - крака) това води до допълнително натоварване на изтънелия бюджет от което както винаги ще страдат пенсионерите.

Оценка:
-1 +4

И да и не
17 Отговор

До коментар #1 от "1234":


Прав си, но ако изключа иронията, която използваш ще съм още по-съгласен с теб.

Оценка:
-0 +1

Чичо АДИ
18 Отговор

До коментар #15 от "миризлив пор":


Явно не си падал както аз съм падал с велосипеда да неможеш да станеш и минувачи да те вдигнат и да викат линейка, а за номера и отговорност съм за защото ще имаш законно право да ръчкаш властите и застрахователите да ти търсят превозното средство споменах че има колело и за 6000 лв всичките ми приятели имат колела за над 2000 лв , и когато гепиха едно дето излезе 3,200лв никой не си мръдна пръста да го търси а беше уникат за времето си единствено в БГ.

Оценка:
-2 +2

Вуте
19 Отговор
Някои от ГЕРБ да вкара 2-3 тира с каски - отпред с фар отзад със стоп и отстрани да стърчат на 50 см.мигачи и да се задължат тротинеткаджиите да си купят !!! От Китай по левче а тук по 50 .... Идат избори - паре требе ...

Оценка:
-1 +6

Гражданин-данъкоплатец
20 Отговор
Осъзнавайки и приемайки сериозноста на положението, осъзнавайки какво опасно нещо са тротинетките! Предлагам бързо и спешно превъоръжаване на армията с тях. Никакви Ф-16! „Тротинетка юбер алес!"

Оценка:
-0 +3

гост
21 Отговор
В цял развит свят това е регулирано и има предписания и изисквания като се пишат глоби за употреба на тротоар и на пътя. Това е средство подобно на велосипеда и трябва да се употребява по велоалеите. Вчера гледах немската телевизия и там полицаите стояха на една пешеходна зона и за час написаха 15 фиша на хора с ел.тротинетки. Има си изискване да имаш лична застраховка, тя е от сорта на 20евро годишно и ако нещо стане тя ти покрива щетите. Същото е при велосипедите, един приятел се удари с велосипеда в кола и го осъдиха на 700евро разходи, защото не си беше подновил застраховката, инак нищо няма да плати. Има вече смърти случаи с тези тротинетки, нека си напишат предписанията, ясно е, че няма да се спазват.

Оценка:
-3 +3

Разбрах колко струват....!
22 Отговор
Но си набелязах, нещо по устойчиво...! Тук тези тротинетки искат свободно пространство, ти да не пречиш, и на теб да не пречат...! Може би за Китай са добре, че много работещи са те и ще отиват на работа с тях...!

Оценка:
-1 +1

незнайко
23 Отговор
Остава наистена да въведат регистрация и застраховка. Ще дадем 3 милиарда на САЩ за измислените им самолети Ф16 и трябва от някъде да ги ВЗЕМЕМ тези пари !!!

Оценка:
-0 +2

Иван
24 Отговор
БОЖЕ ПРОСТАЦИ А КАТЕГОРИЯ НЯМА ЛИ ДА ИСКАТ?

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +0

Русенец
25 Отговор
В русенският парк тия тротинетки хвърчат с близо 40км/ч покрай децата. Какво трябва да стане, че да им ограничат скоростта? Кмета е зает с по-важни въпроси от безопасността на хората ли?

Оценка:
-1 +0

Русенец
26 Отговор

До коментар #24 от "Иван":


Мпс си е мпс, без значение какъв двигател го задвижва.

Оценка:
-1 +0

Бела
27 Отговор

До коментар #5 от "Чичо АДИ":


За всичко което казахте съм съгласна, с изключение на едно - за възрастовото ограничение. Аз не мисля, че до 14 всички трябва да се третират като бебета, щом има родителски надзор около тях - според мен границата да е поне 10 или 11. Не на всички им се чака да станат на 14 за да карат електрически тротинетки. То ако примерно сега някое дете е на 10, то след 4 години докато стане на 14 вече всички ще се предвижваме с летящи коли. Ама не си избираме правилата ние, ако можеше както гласуваме за президент, така и да гласуваме за правилата ама....

Оценка:
-0 +0

Бела
28 Отговор

До коментар #13 от "Инвалид":


Май скоро време и това ще се случи.....

Оценка:
-0 +0

нов участник
29 Отговор
Трябва ли човек,който НЕ СЕ Е КАЧВАЛ дори на тротинетка ДА ПРАВИ ЗАКОН за нея само защото ОТСТРАНИ МУ ИЗГЛЕЖДА ТАКА?????
Днес пробвах една от магазин и това,което съм сигурен - инциденти и смърт ще има много с тези возила.Причината е в контролера,който толкова рязко дава газ,че тротинетката буквално "дръпва да избяга"изпод тебе.НЯМАШ ВРЕМЕ ДА РЕАГИРАШ и ако си на шосе или тротоар - или си под гумите на идващата кола,или си блъснал някого!За секунди!Няма и да разбереш какво се е случило!Затова като ги карат отстрани се виждат да карат криволичейки/залитайки ,и даже в широк периметър.Опитваш се да овладееш и да е по права линия...но това е невъзможно.
Каране по тротоар....ами то от една дори само ЕДНА разбита плочка - и вече си в приключение! За каква скорост да говорим тогава???,отделно пешеходците около тебе...!!!!
Каране по улицата - с тия павета и дупки отново не може да се развива скорост.Легналите полицаи пък са риск отдолу да ти остържат двигателя ако е малко разстоянието отдолу на тротинетката.
Велоалеите са малко +криви+движение на пешеходци по тях....е,къде остава тогава да е мястото за каране?.??.Май само по асфалт и в градинка с пейки? ...Дори така - пак не е безопасно.
Трябва контролера да подава газ плавно и да може да задържиш на достигнатата скорост,а не непрекъснато да трябва да се движиш на тласъци,защото контролера или те "изстрелва" или спираш след 1-2 метра!
Каска не те спасява от нищо,даже дебело облекло,книжка - също.Те НЯМА да

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.