Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП) предлага въвеждане на регулация за електрическите тротинетки в Закона за движение по пътищата и Закона за пътните превозни средства, предаде БГНЕС.
Този тип превозни средства се разпространяват все повече в целия Европейски съюз, като нашата страна не е изключение. Няколко инцидента с тях показват категорична нужда от разработването на задължителни минимални правила за тяхното безопасно движение по пътищата. Подобно е и мнението на Европейската комисия, която счита, че въпросът с новият тип превозни средства е проблемен, като държавите-членки следва да намерят решения и да предприемат мерки за безопасно движение на електрическите превозни средства, пишат от агенцията.
През последния месец ДАБДП е направила преглед на европейския опит в тази посока. Подходът на страните-членки е различен – в някои от тях, хората които използват това оборудване се предполага, че са пешеходци и им е позволено да се движат по тротоари и велосипедната инфраструктура, докато в други това е напълно забранено. Максимално разрешената скорост за тях също варира – между 18 (Белгия) до 20 км/ч (Франция, Германия). На места са въведени изисквания за регистрация, застраховка и задължителна минимална възраст на лицата, които ги управляват.
С оглед липсата на единен чуждестранен подход и различната специфика в населените места, ДАБДП е инициирала серия от експертни обсъждания с представители на местната власт и отговорните институции. Според държавната агенция въвеждането на регламент за ползването им в максимално кратки срокове е належащо, особено имайки предвид, че много деца и подрастващи ги използват.
Следва да бъдат разписани явни правила за задължителните предпазни средства, които лицата, управляващи електрически тротинетки да носят. Също така, по каква инфраструктура да бъде разрешено използването на подобни ППС. Определяне и на максимална допустима скорост, като мнението на ДАБДП е, че тя не трябва да надхвърля 20 км/ч в градски условия. Чувствителна тема, която също следва да бъде обект на контрол, е минимална възраст за водачите на този тип превозни средства. Предложението на ДАБДП, което ще бъде обект на допълнително обсъждане, е тази възрастова граница да бъде 14 години с възможност за допълнително ограничаване на максимално допустимата скорост на движение на 12 км/ч до навършване на 16 г. Обект на дискусия ще бъде и дали е необходимо въвеждането на задължителна регистрация на електрическите тротинетки и застраховки за тях, съобщават от агенцията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1234
Коментиран от #17
08:36 26.07.2019
2 Гербер
08:40 26.07.2019
3 До гербер
08:49 26.07.2019
4 гощо
08:51 26.07.2019
5 Чичо АДИ
Коментиран от #27
08:51 26.07.2019
6 Кольо
08:52 26.07.2019
7 Лора
08:56 26.07.2019
8 Миризлив пор
08:57 26.07.2019
9 Morgoth
Но регулация трябва да има, необходими са задължителни предпазни средства и решение къде точно трябва да се карат. Мое лично мнение е, че ако ги карат деца трябва да са по тротоарите с пешеходците и тротинетките да са с по-слаби батерии, физически ограничени до 10-15км/ч, докато възрастните трябва да карат заедно с велосипедистите и по правилата за велосипеди.
09:08 26.07.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Чичо АДИ
Коментиран от #15
09:17 26.07.2019
12 СТАЛИН
09:20 26.07.2019
13 Инвалид
Коментиран от #14, #28
09:40 26.07.2019
14 Чичо АДИ
До коментар #13 от "Инвалид":
Е това незнам но онзи ден чакам на светофара на хотел "Славия" един дедоти само не вдигна на задните гуми количката та да мине на червено !! Нямам думи и тези ще дават пример на младите ! Както идваха коли от Руски паметник добре че нямаше за на дясно щяха да го отнесат !!09:46 26.07.2019
15 миризлив пор
До коментар #11 от "Чичо АДИ":
Ако е за застраховка и знам че ще помогнат съм съгласен, тук и аз съм "за". Кога обаче говорим за гражданска за колелета и тротинетки нещо нещата изпростяват, това си става чист рекет, като падна какво, ще звъня някой да ме вдигне ли?Коментиран от #18
10:31 26.07.2019
16 Джени
10:31 26.07.2019
17 И да и не
До коментар #1 от "1234":
Прав си, но ако изключа иронията, която използваш ще съм още по-съгласен с теб.10:42 26.07.2019
18 Чичо АДИ
До коментар #15 от "миризлив пор":
Явно не си падал както аз съм падал с велосипеда да неможеш да станеш и минувачи да те вдигнат и да викат линейка, а за номера и отговорност съм за защото ще имаш законно право да ръчкаш властите и застрахователите да ти търсят превозното средство споменах че има колело и за 6000 лв всичките ми приятели имат колела за над 2000 лв , и когато гепиха едно дето излезе 3,200лв никой не си мръдна пръста да го търси а беше уникат за времето си единствено в БГ.10:53 26.07.2019
19 Вуте
10:54 26.07.2019
20 Гражданин-данъкоплатец
11:16 26.07.2019
21 гост
11:46 26.07.2019
22 Разбрах колко струват....!
13:34 26.07.2019
23 незнайко
14:53 26.07.2019
24 Иван
Коментиран от #26
19:04 26.07.2019
25 Русенец
08:47 28.07.2019
26 Русенец
До коментар #24 от "Иван":
Мпс си е мпс, без значение какъв двигател го задвижва.08:48 28.07.2019
27 Бела
До коментар #5 от "Чичо АДИ":
За всичко което казахте съм съгласна, с изключение на едно - за възрастовото ограничение. Аз не мисля, че до 14 всички трябва да се третират като бебета, щом има родителски надзор около тях - според мен границата да е поне 10 или 11. Не на всички им се чака да станат на 14 за да карат електрически тротинетки. То ако примерно сега някое дете е на 10, то след 4 години докато стане на 14 вече всички ще се предвижваме с летящи коли. Ама не си избираме правилата ние, ако можеше както гласуваме за президент, така и да гласуваме за правилата ама....22:55 22.09.2019
28 Бела
До коментар #13 от "Инвалид":
Май скоро време и това ще се случи.....23:00 22.09.2019
29 нов участник
Днес пробвах една от магазин и това,което съм сигурен - инциденти и смърт ще има много с тези возила.Причината е в контролера,който толкова рязко дава газ,че тротинетката буквално "дръпва да избяга"изпод тебе.НЯМАШ ВРЕМЕ ДА РЕАГИРАШ и ако си на шосе или тротоар - или си под гумите на идващата кола,или си блъснал някого!За секунди!Няма и да разбереш какво се е случило!Затова като ги карат отстрани се виждат да карат криволичейки/залитайки ,и даже в широк периметър.Опитваш се да овладееш и да е по права линия...но това е невъзможно.
Каране по тротоар....ами то от една дори само ЕДНА разбита плочка - и вече си в приключение! За каква скорост да говорим тогава???,отделно пешеходците около тебе...!!!!
Каране по улицата - с тия павета и дупки отново не може да се развива скорост.Легналите полицаи пък са риск отдолу да ти остържат двигателя ако е малко разстоянието отдолу на тротинетката.
Велоалеите са малко +криви+движение на пешеходци по тях....е,къде остава тогава да е мястото за каране?.??.Май само по асфалт и в градинка с пейки? ...Дори така - пак не е безопасно.
Трябва контролера да подава газ плавно и да може да задържиш на достигнатата скорост,а не непрекъснато да трябва да се движиш на тласъци,защото контролера или те "изстрелва" или спираш след 1-2 метра!
Каска не те спасява от нищо,даже дебело облекло,книжка - също.Те НЯМА да
07:04 20.12.2019