Last news in Fakti

28 Август, 2019 14:24 2 214 17

БДЖ пуска поръчка за 40 нови вагона

  • бдж-
  • вагони

Тя ще бъде обявена следващата седмица

БДЖ пуска поръчка за 40 нови вагона - 1
Снимка: БГНЕС

Средният недостиг на локомотиви е около 15 на ден, при необходимост от 128 локомотива дневно. Това каза пред БНР председателят на Съвета на директорите на ”Холдинг БДЖ” Григорий Григоров.

Той посочи, че често в БДЖ жертват графика, за да не се допускат големи инциденти: "Между 40 и 50 инцидента на месец се случват, това е тенденция, която не се е подобрила през последните 12 месеца, но през следващите 12 това ще бъде силно подобрено", заяви Григоров.

По думите му основният проблем, който от холдинга не са успели да решат, е вътрешната организация на ремонтите, "която води до недостиг на подвижен състав и до по-ниско изпълнение на графика", уточни той.

Обществена поръчка за 40 нови вагона ще обяви през следващата седмица БДЖ, съобщи още Григоров. През април бе проведено обществено обсъждане за параметрите на новите влакове.

Около 300 вагона на средна възраст 35 години се използват от БДЖ. "До края на септември или началото на октомври ще бъде обявена поръчка за нови 6 локомотива или 10, които ще бъдат на 160 км/ч. Надяваме се за 12 месеца да бъдат доставени", обяви Григоров и добави, че има предвидени 64 млн. лева за подобряване на техническото състояние на влаковете, но може би няма да бъдат инвестирани изцяло през тази година, защото поръчките вървят бавно.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Bahti

    9 1 Отговор
    Явно никой локомотив няма да се запали. И релсите са перфе. Смех! За наша сметка де.

    Коментиран от #5

  • 2 Еврором

    6 2 Отговор
    Бате бате немъм тарпение кат минат прес Факултето да им строшим стаклата...
  • 3 смях

    12 4 Отговор
    Докато на запад вече влакове се движат по трасета позволяващи 320км/ч, у нас се поръчват нови вагони, които да се движат с под 60км/ч. Най-модерните ни линии едва сега ги правим да поддържат 160км/ч, но няма локомотиви които да дърпат композиция с тази скорост. Изобщо БДЖ е пълна пародия - всичко там се източва, а инвестициите потъват в най-безмислените "подобрения". Влаковете са мръсни, бавни и смърдят. Докато София-Варна не стане под 3 часа с влак изобщо не ми ги хвалете. Хората няма да сменят автомобила или автобуса, докато нещата не се подобрят чувствително, а с тези полувинчати мерки няма начин това да се случи.

    Коментиран от #12

  • 4 85Година

    20 1 Отговор
    85-та година са поддържали същата скорост и за разлика от сега даже са я и поддържали. От толкова реформи последните 30 години ... даже не могат да докарат нивото от 85-та година.
    Драги ми далавераджии ... всичко това е в резултат на вас и на никой друг.

    Коментиран от #16

  • 5 ба си

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Bahti":

    Релсите не са грижа на БДЖ, а на НКЖИ, което е нещо като АПИ, но за влакове, иначе ремонтите на подвижен състав са ги взели разни мутри да точат, дори съдът сега отсъди в тяхна полза, та БДЖ ще си върши само ремонтите на локомотивите и пак ще им плати, това завещано от онзи пройдоха Владимиров. Па през факултето скоростта пак е 25, въпреки ремонта от преди 3 години. Като свърши идиотския гратисен период за обезщетения при закъснения, може БДЖ да поиска от НКЖИ компенсации за скорост, намалена от проектната за трасето, тогава може и да се стегнат малко, че сега изпълнението на новите трасета и поддръжката на старите е по-зле и от магистралите МУ.

    Коментиран от #6

  • 6 Bahti

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "ба си":

    Не разбирам толкова. Просто тия вагони не са Хигиенични. Най малкото.
  • 7 LХ7

    8 0 Отговор
    Да купят първо самолетите щот са по- важни
  • 8 Майна...

    12 0 Отговор
    Кви са тия “поръчки”?Я направете (възстановете)завода за вагони в Русе,да има работа за Българите,да произвеждаме Български вагони,а не да “поръчвате”от майната си.Мислете за България.

    Коментиран от #9

  • 9 ба си

    8 0 Отговор

    До коментар #8 от "Майна...":

    Има ремонтни заводи и действащи дори, но нали мутрите трябва да се налапат, та не получават поръчките.
  • 10 Красимир

    4 0 Отговор
    Докато дойдат новите вагони Само Хасвалти ще останат да работят.
    Евала за мисленето.
  • 11 Майна...

    1 0 Отговор
    Ебаси мамата,не съм разбрал(от вечната пропаганда за “успехите” на ... ) че имало и действащи заводи в България.То само за това се говори от лайняните”медии”, с кого се прегръщал ,с кого се целувал... . Благодаря , че ме информира “ба си”.
  • 12 Нели Йорданова

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "смях":

    Бог Помага Нама Православни християни/ки с чедата щерки синове внуци и правнуци Бг Bg и Православни Грешните Православни Роде Бг Bg мой и Вовеки Векова Амин
  • 13 Nasko

    2 0 Отговор
    Има завод за вагони в Дряново
  • 14 Вагона...

    2 0 Отговор
    До Nasko:Сега се сещам, след като ме подсети ,че вБългария може да се произвеждат Български вагони от Българи.Нека подсетим “тези”от Железниците че трябва ние да си произвеждаме Наши Български с Български вид ВАГОНИ.
  • 15 Машинист

    1 0 Отговор
    Има остра нужда от локомотиви.Сегашните се палят в жегите и са опасни дори и за нас
  • 16 Роки

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "85Година":

    Ами те на скорост може и да го докарат на моменти,но ако го докарат и като брой влакове,интензитет и маневри мисля че съвсем ще я оплескат и не могат се организира ни най-малко...жалко! По белия свят по състоянието на железниците и железният път за състоянието на икономиката на страната... тук всичко е един голям амортизиран батак!
  • 17 Роки

    0 0 Отговор
    Завода в Дряново работи ли още?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове