Средният недостиг на локомотиви е около 15 на ден, при необходимост от 128 локомотива дневно. Това каза пред БНР председателят на Съвета на директорите на ”Холдинг БДЖ” Григорий Григоров.
Той посочи, че често в БДЖ жертват графика, за да не се допускат големи инциденти: "Между 40 и 50 инцидента на месец се случват, това е тенденция, която не се е подобрила през последните 12 месеца, но през следващите 12 това ще бъде силно подобрено", заяви Григоров.
По думите му основният проблем, който от холдинга не са успели да решат, е вътрешната организация на ремонтите, "която води до недостиг на подвижен състав и до по-ниско изпълнение на графика", уточни той.
Обществена поръчка за 40 нови вагона ще обяви през следващата седмица БДЖ, съобщи още Григоров. През април бе проведено обществено обсъждане за параметрите на новите влакове.
Около 300 вагона на средна възраст 35 години се използват от БДЖ. "До края на септември или началото на октомври ще бъде обявена поръчка за нови 6 локомотива или 10, които ще бъдат на 160 км/ч. Надяваме се за 12 месеца да бъдат доставени", обяви Григоров и добави, че има предвидени 64 млн. лева за подобряване на техническото състояние на влаковете, но може би няма да бъдат инвестирани изцяло през тази година, защото поръчките вървят бавно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Bahti
Коментиран от #5
14:28 28.08.2019
2 Еврором
14:30 28.08.2019
3 смях
Коментиран от #12
14:32 28.08.2019
4 85Година
Драги ми далавераджии ... всичко това е в резултат на вас и на никой друг.
Коментиран от #16
14:35 28.08.2019
5 ба си
До коментар #1 от "Bahti":
Релсите не са грижа на БДЖ, а на НКЖИ, което е нещо като АПИ, но за влакове, иначе ремонтите на подвижен състав са ги взели разни мутри да точат, дори съдът сега отсъди в тяхна полза, та БДЖ ще си върши само ремонтите на локомотивите и пак ще им плати, това завещано от онзи пройдоха Владимиров. Па през факултето скоростта пак е 25, въпреки ремонта от преди 3 години. Като свърши идиотския гратисен период за обезщетения при закъснения, може БДЖ да поиска от НКЖИ компенсации за скорост, намалена от проектната за трасето, тогава може и да се стегнат малко, че сега изпълнението на новите трасета и поддръжката на старите е по-зле и от магистралите МУ.Коментиран от #6
14:38 28.08.2019
6 Bahti
До коментар #5 от "ба си":
Не разбирам толкова. Просто тия вагони не са Хигиенични. Най малкото.14:48 28.08.2019
7 LХ7
15:04 28.08.2019
8 Майна...
Коментиран от #9
15:21 28.08.2019
9 ба си
До коментар #8 от "Майна...":
Има ремонтни заводи и действащи дори, но нали мутрите трябва да се налапат, та не получават поръчките.15:45 28.08.2019
10 Красимир
Евала за мисленето.
16:15 28.08.2019
11 Майна...
18:12 28.08.2019
12 Нели Йорданова
До коментар #3 от "смях":
Бог Помага Нама Православни християни/ки с чедата щерки синове внуци и правнуци Бг Bg и Православни Грешните Православни Роде Бг Bg мой и Вовеки Векова Амин20:46 28.08.2019
13 Nasko
06:36 29.08.2019
14 Вагона...
10:01 29.08.2019
15 Машинист
12:45 31.08.2019
16 Роки
До коментар #4 от "85Година":
Ами те на скорост може и да го докарат на моменти,но ако го докарат и като брой влакове,интензитет и маневри мисля че съвсем ще я оплескат и не могат се организира ни най-малко...жалко! По белия свят по състоянието на железниците и железният път за състоянието на икономиката на страната... тук всичко е един голям амортизиран батак!19:49 31.08.2019
17 Роки
19:51 31.08.2019