А1 приключи първото издание на инициативата „A1 лятна академия”, в която се включиха 18 младежи, постигнали отлични резултати във водещи университети и гимназии. В началото на месец юли те бяха поканени от телекома за участие в обучения и дейности, допринасящи за професионалното и личното им развитие. Повечето от участниците в тримесечната „А1 лятна академия“ продължават кариерата си в компанията.
Програмата на „А1 лятна академия“ беше фокусирана в три основни направления – „Маркетинг”, „Информационни технологии” и „Телекомуникации”. Младежите бяха разпределени в различни екипи спрямо областта, в която учат. По време на академията те развиха умения за работа с Excel, презентационни техники, способност за ефективна бизнес комуникация и участваха в реални проекти на компанията. Част от „А1 лятна академия“ бяха и доброволческите инициативи – в началото на септември младежите почистиха и освежиха няколко зони в Зоологическа градина – София.
В процеса на опознаване на компанията участниците в „А1 лятна академия“ получиха и консултации за кариерно развитие от обучени специалисти. Повечето от тях се включиха и в програмата young.LEADERS.talk 2019 на „Съвета на жените в бизнеса“, организирана в партньорство с А1. В продължение на пет седмици студентите и учениците имаха възможност да се запознаят с реалната бизнес среда чрез серия от пет обучения и пет посещения във водещи фирми в страната.
„A1 лятна академия” е част от поредицата инициативи, които А1 организира в подкрепа на младите и талантливи ученици и студенти в България. Само през 2019 година в различни проекти на компанията ще преминат над 100 младежи от водещи учебни заведения у нас. В дългосрочен план компанията развива и собствена целогодишна стажантска програма, която дава шанс на младите и амбициозни хора да усъвършенстват своя потенциал. Тя е съпътствана от вътрешни обучения, включва участие в доброволчески активности и предлага атрактивен пакет от придобивки.
А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни услуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на 5 милиона клиенти. През 2018 г. A1 България отчита приходи от 446,2 милиона евро, а сравнимата EBITDA e 138 милиона евро.
A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (A1), Беларус (А1), Хърватия (A1), Словения (A1), Сърбия (Vip mobile) и Северна Македония (А1). Приходите на A1 Group за 2018 година са 4,47 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,38 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги в света.