Новини

31 триноги и 150 мобилни камери следят за скоростта на пътя

Когато не става дума за превишена скорост, пътните полицаи разчитат на малките камери в патрулките

Публикувана: 12 Октомври, 2019 16:10
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2078
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.3 от 4 гласа.

Всяка от триногите камери на КАТ успява да заснеме между 100 и 200 нарушители на ден. 30-те уреда са единствените у нас, които се използват за засичане на шофьори с превишена скорост по тъмно. Пътна полиция разполага с 31 триноги камери, няколко стационарни и близо 150 мобилни, които засичат от патрулките. Повечето от стационарните устройства са стари, често се развалят и са на ремонт. Радарите в патрулките на полицаите пък се ползват основно през деня. Полицаите разчитат най-вече на модерните триноги, посочва NOVA.

Едно от местата, където най-често могат да ви снимат в нарушение, е на отклонението на булевард "Брюксел" към Терминал 1. Само за броени метри ограничението на скоростта пада от 80 на 40 километра. Всяка област у нас разполага с по една тринога камера. В София уредите са три и се ползват денонощно.

"Нарушителите главно са нощно време", каза Мартин Пасков от "Пътна полиция"-СДВР. Тогава пътните полицаи разчитат на радарите основно по големите булеварди.

"Над 300 метра може спокойно да работи техническото средство, но зависи главно от човека, който ще настройва, от служителя", каза още Пасков. Полицаите най-често настройват уредите да засичат нарушители на разстояние до 200 метра. Те успяват, за разлика от останалите камери на КАТ, да снимат всички шофьори с превишена скорост, дори да са шест-седем наведнъж.

"Както приближаващи, така и отдалечаващи автомобили, сама разпознава регистрационния номер на автомобила", заяви Мартин Пасков.

Когато не става дума за превишена скорост, пътните полицаи разчитат на малките камери в патрулките, които следят за корупция. С тях те засичат нарушения на пътя в движение.

"Тези записи могат да се използват като доказателствено средство по отношение дори на нарушения, които са извършени, преди да бъдат спрени водачите за проверка или пък друг участник в движението", каза Мария Ботева от "Пътна полиция".

За да докажат от КАТ на шофьорите, че не дебнат за нарушения, за да събират глоби, а за да ги опазят живи на пътя, предлагат безплатна услуга. "Биха могли да направят справка при колегите дали имат отнети контролни точки, колко контролни точки им остават, да научат дали имат електронен фиш, за който все още не са били известени", каза още Ботева.

Услугата се предлага на Международния автомобилен салон в София. Бонусът е, че на изложението полицаите няма да отнемат книжката на водача, ако се установи, че е нарушител. "При желание биха могли да получат елекронен фиш, който не им е бил връчен", заяви Ботева.

Шофьорите могат да проверят и дали отговарят на условията за златен талон – 6 години без нарушение, както и колко контролни точки имат. Очаква се до края на годината на пътя да следят 56 нови камери за превишена скорост, както и няколко системи за превишена средна скорост.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.3 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Петър Андонов
1 Отговор
200 на ден били... Аз като карам виждам 200 за по-малко от час,които не карат с 50 км. Между 1- 5% от ганьовците спазват скоростта. Другите( освен ако не бързат поради сериозна причина) си избиват комплексите, натискайки десния педал. Гонене ,глоби ,отнемане на книжки и затвор за такива келеши .

Коментиран от #15


Оценка:
-24 +12

2
Този коментар е премахнат от модератор
Сух
3 Отговор

До коментар #2 от "Като пуснем магнетрона или клистрона":


Ще си свариш белтъка с тва нещо

Оценка:
-0 +5

КАТ
4 Отговор
Пълни глупости, относно възможностите на триногата....а колкото до старите в патрулките,те са по-опасни.

Оценка:
-0 +11

Коректен
5 Отговор
Те 200 снимат, а 10 плащат. После нап отписват задълженията на останалите по давност и така.
Кучетата лаят, керванът си върви.

Оценка:
-3 +7

Amix
6 Отговор
Снимат не за да ни опазят а за да пълнят празната хазна... 💸💵

Оценка:
-0 +36

Логика
7 Отговор
Законът произлиза от логиката и тя може да го наруши.Обратното е смешно.

Оценка:
-0 +5

8
Този коментар е премахнат от модератор
9
Този коментар е премахнат от модератор
Истината
10 Отговор
Ей само в България слушам и чета в пресата за камери - триноги, осмоноги, скрити, ходещи и незнам си още какви. Не ви ли е срам господа управляващи. Само камери и дебнене на шофьорите. Колко са истинските нарушители питам аз? Разберете, че хората не са идиоти в по голямата си част, всъщност в огромната си част. Има идиоти на пътя и то големи, но хванете само тях, глобете ги с огромни глоби, но само тях повтарям. Няма нужда всички да страдат заради шепата. А как ще стане - нали за това сте с дебели кратуни за да го измислите, а ако не знаете идете в цивилизованите държави и вземете есенцията и приложете методите. Аз ако имах власт или всъщност ще призная този министър например, който се осмели и каже: махаме почти всички ограничителни за скорост знаци, поставяме ги само на критични, но истински критични места и то светещи, които се регулират при необходимост. Разберете хора джигита е джигит и той ще си остане такъв, защото се е родил такъв. Няма изкореняване на плевела, той е дар от природата и винаги ще го има сред култивираните култури/растения. Но дали катастрофите няма да намалеят след едно такова решение?! Аз съм убеден, че, ако се освободим от идеята да пълним бюджета на държавата и наистина помислим за хората всичко, което казвам е напълно вероятно да стане. Само този, който направи това ще остане запомнен като човек иноватор, можещ, мислещ революционно и мъдър управленец.

Коментиран от #12


Оценка:
-1 +24

11
Този коментар е премахнат от модератор
мислещ
12 Отговор

До коментар #10 от "Истината":


Именно. Аз карам бързо, но за 20 години не съм имал катастрофа. Едно е да караш бързо, друго е да караш безразсъдно-убийствено-самоубийствено. Ако тръгнеш да изпреварваш на късмет без да знаеш идва ли кола, да не зачиташ предимство и да не знаеш възможностите на колата и себе си (И да не ги съобразяваш с пътната обстановка), ето тогава стават сериозните произшествия. Ама тези никой никога няма да ги глоби, освен ако не ги хване някъде камера...та може и да ги глобят, ама пак няма да е за каквото трябва. А наред с тях ще глобят още 10 пъти по толкова, които не са убийци-самоубийци.

И, между другото, има още един важен фактор, който винаги се подценява: Душевното състояние. Когато на всяка крачка те мачкат, разбира се, че няма да си в час и може даже без диво каране да направиш бели, ей така, от нерви. Всичко в държавата е организирано именно да те побърка. Не съм гледал "Жокера" още, но май точно този аспект се засяга...

Освен това постоянното мислене за правила, знаци и камери допълнително увеличават риска, дори да ти няма нищо на душевното състояние. Законът забранява говоренето по телефон и писането докато шофираш...А гледането на километража не само не е забранено, а задължително. Ами не е по-малко опасно, ама хич.

Оценка:
-0 +15

Режимът
13 Отговор
Милиционерска държава!

Оценка:
-0 +9

Минаващ
14 Отговор
Родната милиция - 70 000 души на държавна хранилка.
Съкратете ги и купете камери, те поне ща вършат работа.

Оценка:
-1 +7

Много си мек, приятелю!
15 Отговор

До коментар #1 от "Петър Андонов":


Дай по здраво - лагери, смърт... Келеши били тия, които карали бързо! А тези, които се влачат като сополи? А тези, които въобще не могат да карат, но и те се напъват??? И аз искам спокойствие, друже, но животът в големия град не ми го позволява! И аман от такива като теб, дето все много знаят и се възмущават! Цинично е, но животът е състезание - по-бързо, по-високо, по-далеко... Ако ли не си аут - я умрял от глад, я смачкан от кола, я нещо друго, но АУТ! Ясно?

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +12

гост
16 Отговор
“Всяка тринога хваща по 200 нарушителя на ден“ ! Ами това може да са всички преминали покрай нея, без да я видят. Колко от тях са създали опасност от ПТП или катастрофа? Отговорът е НУЛА. Камерите хващат по 200 нарушители и нито един не е в опасност за движението. Ами замислете се къде слагате камери и как определяте макс. разрешената скорост.
Реално камери слагат на път, където няма пресичащи, няма пешеходци, идеални са настилките, има мантинели, има километри видимост и... ограничение 50 км/ч.
… Като хващат толкова нарушители за превишена скорост, колко от тях са катастрофирали след триногата?

Оценка:
-0 +7

Сух
17 Отговор

До коментар #15 от "Много си мек, приятелю!":


Нали си наясно, че квото и да правиш така или иначе накрая има смърт?! Колко да се състезаваш?

Оценка:
-0 +1

Бай Шиле
18 Отговор
В България повечето знаци за ограничение на скорост са от 1980 г и са слагани от дебили с мислене от 1960 г.Когато видя министъра на вътрешните работи да минава с 50 по четирилентов булевард в 01 часа,тогава ще приема тезата "МНОГО НАРУШИТЕЛИ НА СКОРОСТТА"

Оценка:
-0 +4

Щукар
19 Отговор
Освен триноги да сложат четириноги,петноги,стоножки и т.н.

Оценка:
-0 +0

Щукар
20 Отговор
Вече рисували пътни знаци на асфалта тия умници. Защо преди пешеходни пътеки не правят "спящи полицаи"? Боята от знаците след 2 месеца ще се изтрие,нощем знаците не се виждат.А на повдигнатата пътека няма как да не намалиш. Пак българска работа.

Оценка:
-0 +0

TIE X1 Advanced
21 Отговор
А кога ще разкарате от пътя всички дебили със очевидно отсъстващи шофьорски умения неясно как придобили шофьорска книжка? Защото те стават все повече и повече.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.