Влаковете ще могат да се движат със скорост 160 км/ч в обновената отсечка Оризово-Михайлово. Това ще стане след 49 месеца, стана ясно от съобщение на НКЖИ. Договорът за модернизиране на отсечката бе подписан днес от генералния директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски.
С изпълнението на дейностите по проекта ще бъде удвоена цялата отсечка с дължина 37 км. В по-голямата си част двупътният жп участък между Оризово и Михайлово ще бъде изграден по ново трасе и ще позволява скорост за движение на влаковете от 160 км/ч.
В рамките на проекта ще бъдат изградени нов железен път, контактна мрежа и тунел с дължина 835 метра.
Също така ще бъдат премахнати всички железопътни прелези като на тяхно място ще се изградят 5 пътни надлеза и 3 пътни подлеза. Целта е да се елиминира пресичането на едно ниво и ще се повиши безопасността.
Предвижда се и подновяване на коловозите и стрелките в гарите Оризово, Чирпан и Михайлово, както и модернизация на системите за сигнализация и телекомуникации. Ще бъде осигурен достъп за лица с намалена подвижност до обновените приемни здания и пероните на гарите и спирките.
Дейностите по договора трябва да приключат до 49 месеца.Те включват проектиране и строителство, а неговата стойност е 217 982 167,08 лева без ДДС. Изпълнител на проекта е ДЗЗД "Евро жп инфраструктура", включващо фирмите "Инфраструктурно строителство" АД и "Марко Обра публика" АД.
Обект "Модернизация на железопътен участък Оризово-Михайлово" е част от проект "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2" и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Вуте
16:53 07.11.2019
3 Трън
16:58 07.11.2019
4 ЖПто
17:11 07.11.2019
5 да де но
17:15 07.11.2019
6 Иха
Коментиран от #16
17:44 07.11.2019
7 гост
18:01 07.11.2019
8 Софиянец
18:05 07.11.2019
9 Смешници
18:06 07.11.2019
10 Гост
19:03 07.11.2019
11 gggw
Коментиран от #12
20:22 07.11.2019
12 гост
До коментар #11 от "gggw":
Не обиждай Уганда, тя е много по-развита от нас. Африканските страни успешно прокараха електронни валути, принудени от огромните си инфлации, но успяха и спестиха милиарди с това. У нас какво новаторско нещо се прави? Нищо. Не може дори данъците да си платиш, все нещо ще ти пропуснат и ще ти трупат лихва след това, крайно неадекватни, еконормите на колите влязоха преди мноооого години като регулатор за местни данъци, само у нас смятат че дизелов голф 2 е редно да плаща 20лв годишно, а нова и чиста кола с максималните норми 650лв. На този фон на пук на субсидии и близост до Европа нашата страна прибира милиарди по различни програми, а до хората нищо не стига, я пилци ще броят, я кампании ще правят, а реално нищо не стига. Защо не набутат 10млрд. в инфраструктурата на железниците и след това да предложат услуга с високо качество и точност, за да може хората да разчитат на тях и да я избират пред коли, автобуси и др. Сега е просто посмешище.Коментиран от #15
20:34 07.11.2019
13 No Exit from Brexit
До коментар #1 от "El pepi":
В Англия обикновените влакове са на 220 км/ч, за високоскоростните като Eurostar отиваме на 310 км/ч. 160км/ч е вдигал парния влак The Flying Scotsman преди сто години.02:08 08.11.2019
14 Машинист
14:16 08.11.2019
15 Отговарям с 1 изречение
До коментар #12 от "гост":
Защото българинът си ги избира такива. Точка.00:53 09.11.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.