Проверяващите екипи на ИА „Автомобилна администрация“ ще бъдат оборудвани с таблети, мобилни ПОС терминали и принтери. Това заяви изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски по време на представянето на проект за нови електронни услуги, автоматизиране на обмяната на данни с МВР и подобряването на системата за контрол.
„Всичките 80 екипа на агенцията ще осъществяват контрол чрез нова специализирана система. Тя позволява в реално време да се проверява наличната информация за превозните средства, водачите и превозвачите. При констатиране на нередности издаденият акт веднага се вписва в системата и се принтира, като чуждите граждани ще имат възможност чрез ПОС терминал да заплатят на място глобата“, заяви Бойко Рановски. Той поясни, че системата на случаен принцип автоматично ще разпределя задачите на проверяващите екипи, съгласно техните компетенции, като ръководителите ще имат възможност да следят работата им по-ефективно. По думите му това ще намали времето за извършване на проверките, ще подобри контролната дейност и ще ограничи корупционните фактори.
Заместник изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски представи новите 7 електронни административни услуги, които ще бъдат реализирани в рамките на проекта. „След по-малко от една година гражданите и фирмите ще имат възможност да подават електронно, чрез съвременно приложение, заявления за изпити за водачи на МПС и на таксиметрови автомобили; за превоз на опасни товари; за преиздаване, подмяна или издаване на дубликат на карта за дигитални тахографи, както и за карта за квалификация на водача. Новите електронни услуги ще намалят значително времето за обработка и получаване на заявените документи“, обяви Дамян Войновски. Той допълни, че проектът предвижда да бъдат свързани общо 12 регистъра и база данни. „Автоматично по електронен път ще бъдат обменяни различни данни с МВР, които до момента се предоставяха на хартиен носител, като например протоколите от изпитите на водачите. Това ще доведе до спиране на злоупотребите при техническите прегледи и повишаване на контрола при изпитите на кандидатите за водачи“, посочи Дамян Войновски.
Проектът „Надграждане на поддържаните от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ регистри за периодични прегледи за техническата изправност на ППС и обучението и изпитите за придобиване на правоспособност за управление на МПС. Изграждане на нов модел на контролната дейност, основан на оценка на риска“ се съфинансира от Европейския социален фонд, чрез Оперативна програма „Добро управление“. Стойността на проекта е 990 553 лева, като срокът за изпълнение е до 31 октомври 2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай
20:28 21.11.2019
2 да питам
Коментиран от #10
20:33 21.11.2019
3 ким
Коментиран от #5
20:34 21.11.2019
4 Аууу
Колко мн,че требе да се плаща под масата ей?
А бе те тия,кат мат,тол,гол, иа миа,НЕМА ЛИ КОЙ ДА ГИ НАУЧИ НА ЗАКОННОСТ БРЕ.НЕМА ЛИ НАЙ ПОСЛЕ некой да обърне внимание,за интелекта,културата,малко поне да ги запознае как се дава първа помощ на пример.
Те всите тия и за статисти не стават.
Е тук таме може би на илядо души има един начетен.
Пълни швейкове са нашите катаджии,толаджии и тям подобни увластени неграмотници.
20:58 21.11.2019
5 Хайл
До коментар #3 от "ким":
Същите са21:20 21.11.2019
6 КРЪВОПИЙЦИ
21:33 21.11.2019
7 Мимо
22:45 21.11.2019
8 Тея трябва да бъдат
00:17 22.11.2019
9 EПМ
01:33 22.11.2019
10 LKW Fahrer
До коментар #2 от "да питам":
Питаш и веднага ти отговарям, понеже у БГ-то се правим на големи светци: преди време бачках две години в герменска фирма, в Германия. За една от веригите. Още при назначаването разбрах, че 561 "чат-пат" ще се нарушава! Попитах - "ама как, нали Германия, нали голямата работа..."?! Отговора на ръководството беше:"колега, нашите камиони ВАГ (германското ДАИ) не ги спира"!!! И се убедих, че е така. МНОГОКРАТНО! Е сега, като човек със строго профилиран транспортен стаж, работя в българска фирма, за германски дискаунтър. Условностите, вкл. и с ДАИ са същите! По веригата всички сме доволни, а парите накрая, като за България - доволно! Т. е. според мен грешка няма щото парата си върви на да речем 90 % законно и 10 % сиво - черно. Нямам време да обяснявам ама Регламента буквално е наприложим при този тип транспорт, а хората искме да папкаме и да сме стоково обезпечени. Нямя време! Де късмет навсякъде да е така!!! Друг е въпросът, че за нашата страна с население на един голям град и многобройно МВР, ДАИ въобще не е обходима институция!08:45 22.11.2019
11 Балканец
09:43 22.11.2019
12 Шаран БГ
11:04 22.11.2019