ФАКТИ.БГ

Регламентират движението на тротинетките

Липсата на ясни правила при използването на индивидуални електрически превозни средства (тротинетки) е съществен фактор и предпоставка за настъпването на пътнотранспортни произшествия

Публикувана: 14 Януари, 2020 16:16
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 788
Регламентират движението на тротинетките
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Поредните промени в Закона за автомобилните превози са отново на вниманието на депутатите от ресорната комисия, която се събира на 15 януари след коледната ваканция.

С поправките се регламентира движението с тротинетки по пътищата, превозите на повредени превозни средства с "Пътна помощ", превозите с атракционна цел и създаването на единен публичен таксиметров регистър, съобщава Канал 3.

С цел да се преустанови практиката превозвачи, извършили нарушения, да прекратят лиценза си по своя инициатива и да подадат заявление за издаване на нов, за да избегнат започване на административно производство. В законопроекта е предвидено правата да не се прекратяват по искане на собственика до приключване на проверката за отнемане на лиценза по решение на лицензиращия орган или при започнала проверка в предприятието - до нейното приключване.

Липсата на регламентация на превозите с атракционна цел води до невъзможност по отношение на същите да бъде осъществяван контрол, поради което в законопроекта се предлага превозните средства да бъдат регистрирани в съответната община или на територията където ще се осъществяват превозите. Предвидена е и легална дефиниция на "превоз с атракционна цел".

Липсата на ясни правила при използването на индивидуални електрически превозни средства (тротинетки) е съществен фактор и предпоставка за настъпването на пътнотранспортни произшествия, застрашаващи здравето и живота на уязвимите участници в движението. С направените предложения се цели преодоляване на тази празнота.

Mиналата есен МВР предложи водачите на тротинетки и скутери да носят каска и светлоотразителни елементи, да не се движат по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 километра в час, да не превишават максимално допустимата скорост от 25 километра в час, да са на възраст не по-малко от 16 години и притежаващи една от категориите в закона за движение по пътищата. Сред предложенията е също въвеждане на регистрация за по-големите тротинетки.

Регламентирането на тротинетките по пътищата е проблем в целия Европейски съюз. Брюксел в момента предприема действия по събиране на информация от държавите членки, която да послужи за анализ и подготовка на законодателен акт, с който да бъде преодоляна установената празнота в действащата към момента нормативна уредба.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Матей
1 Отговор
Пренатегнаха бурмите и накрая ще ги скъсат.Прекалено много изисквания и все свързани с големи разходи,крайно време е да се премахнат очевидно нелепите и създаващи изкуствени пречки за ползване на МПС.

Оценка:
-0 +8

Гост
2 Отговор
Велосипедни алеи навсякъде и там да се изтика всичко "алтернативно", да го обобщя.

Оценка:
-5 +5

3
Този коментар е премахнат от модератор
Димов
4 Отговор
Само глу*ак би си помислил, че когато нещо навлезе масово, няма да го нагърбят с правила, закони, данъци и такси.

Оценка:
-0 +4

Гост
5 Отговор
Както винаги в БГ - каруцата преди коня! Пуснаха ги, а тепърва пишат правилата! Навсякъде в нормалните държави, първо се пишат правила, а после се дава разрешение.

Оценка:
-2 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Министър-председателят говори по време на Национално съвещание на ръководството на МВР
Думата нямаме пари за бензин или нафта не искам да я чувам"

Още бисери
ТОП 5