ФАКТИ.БГ

А1 и МВР с превантивна кампания за защита на гражданите от телефонни измами, свързани с COVID-19

Компанията представи решението A1 Guard в отговор на очакванията, че телефонни измамници биха могли да използват страховете на хората от коронавируса

Публикувана: 23 Март, 2020 12:07
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1133
А1 и МВР с превантивна кампания за защита на гражданите от телефонни измами, свързани с COVID-19
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 4 гласа.

А1 създаде първото безплатно приложение в България, което помага на потребителите да предпазят себе си и своите близки от телефонни измами. A1 Guard е достъпно за абонатите на всички мобилни оператори у нас, както и за ползвателите на фиксирани тeлефони от А1. Иновативната yслуга е част от мащабна кампания, която се провежда в партньорство с МВР. Нейната цел е да насочи общественото внимание към проблема с телефонните измами и да даде достъп до безплатно, ефективно и удобно решение, което осигурява превантивна защита на потенциалните жертви.

Стартът на приложението съвпада с обявеното извънредно положение в България и пандемията от COVID-19. Практиката на МВР показва, че телефонните измамници са креативни и често се насочват към актуалните събития, за да звучат достоверно. Както вече органите на реда предупредиха, създалата се здравна ситуация може да се използва в предстоящи сценарии на ало-измамниците, така че те да бъдат възможно най-актуални.

Подобни рискове съществуват и в момента, тъй като вече беше обявено създаването на доброволни организации, които да помагат на възрастните. Това събуди страховете, че телефонните измамници биха могли да се представят за доброволци от групи за подкрепа или за медици, предлагащи лечения срещу опасния вирус на техен близък.

„В периода на пандемията на COVID-19 е възможно да се появят нови сценарии за телефонни измами – участниците в престъпните схеми могат да се представят за доброволци от групи за подкрепа, лекари, които търсят пари за лечение и изследвания, възползвайки се от страха на хората. Нужно е да бъдем изключително гъвкави и иновативни в овладяването на този проблем и се радвам, че в лицето на A1 Guard вече имаме подходящ инструмент, с който да отговорим на тази необходимост“, заяви директорът на ГДНП, главен комисар Христо Терзийски.

„В ситуации като настоящата ние работим с още по-голяма отговорност към нашите служители, клиенти и обществото. Считаме, че е наш дълг да помогнем за разрешаването на проблема с телефонните измами, особено сега, когато всички искаме да предпазим своите близки. Приложението А1 Guard е нашата следваща стъпка в кампанията за дигитална солидарност по време на социалната изолация, наложена от пандемията на коронавируса. Предоставяме приложението напълно безвъзмездно за абонатите на всички мобилни оператори, защото считаме, че всеки потребител има правo да получи адекватна защита, както и да осигури такава на близките си хора“, сподели Александър Димитров, главен изпълнителен директор на А1 България.

А1 Guard е първото по рода си приложение в България, което предупреждава за потенциални телефонни измами, като позволява да бъде ограничена входящата комуникация с непознати на ползвателя номера. Приложението е достъпно за всички абонати на мобилни yслуги в страната, независимо на кой оператор са, както и за стационарни телефони от А1. То се състои от две части – Управляващ номер и Защитен номер. Решението дава възможност за автоматично блокиране или пренасочване на входящите обаждания на защитения номер към друг - управляващ потребител, предварително избран от защитения абонат. Управляващият потребител определя т.нар. „безопасен списък“, съдържащ до 30 номера, които могат свободно да се свързват със защитения абонат, и получава нотификация при всяко входящо обаждане от непознат номер към Защитения, което е извън този списък. Управляващият номер може да ползва смартфон с операционна система Android или iOS. Изискването за защитените номера е да разполагат с Android устройство, а в случай че ползват стационарен телефон на А1, iOS устройство или такова без операционна система, то те могат да използват функциите на приложението чрез предварителна инсталация на безплатен номер 1441.

Приложението тръгва дни след официалния старт на кампанията за дигитална солидарност на А1, която включва редица мерки в подкрепа на клиентите в кризисната ситуация: достъп до над 200 безплатни ТВ канала, бoнус от 10 000 МВ мобилен интернет, безплатен трафик към плaтформата Уча.се, 1000 MB мобилен интернет в ЕС и 50 безплатни минути за разговори извън ЕС за абонатите в роуминг и безплатно решение за видео конференции за работещите от дома.

От А1 напомнят, че целта на тези допълнителни придобивки за клиентите е да ги стимулира да останат по домовете си. Те не са обвързани с допълнително заплащане, нито с посещение от страна на екипи на компанията или на гражданите в А1 магазини.

А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални yслуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани yслуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни yслуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на близо 5 милиона клиенти. През 2019 г. A1 България отчита приходи от 486,2 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 179,4 млн. евро.

A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 25 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония (А1) и Сърбия (Vip mobile). Приходите на A1 Group за 2019 година са 4,57 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,56 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни yслуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – един от най-големите телекомуникационни доставчици в света.

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 4 гласа.


ТОП 5