ФАКТИ.БГ

ИПБ: Контролът за водачи с алкохол и наркотици е занижен

През 2019 г. са загинали 142 души поради това, че са напуснали пътното платно или това прави 22% от всички загинали през годината

Публикувана: 22 Май, 2020 14:05
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 683
ИПБ: Контролът за водачи с алкохол и наркотици е занижен
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 3 гласа.

Институтът за пътна безопасност направи сравнителен анализ на нарушенията, извършени от водачи употребили наркотици и алкохол при управлението на моторни превозни средства и на водачи, претърпели пътнотранспортно произшествие в следствие напускане на пътното платно.

ИПБ: Контролът за водачи с алкохол и наркотици е занижен

От Таблица 1 се вижда, че има спад със 7% на издадените наказателни постановления на водачи, употребили алкохол или наркотици за периода 01.01-18.05.2020 г. спрямо същия период за 2019 г. В същото време обаче броят на участвали водачи в леки ПТП с концентрация на алкохол над 0,5 % се увеличил с 16%, а след употреба на наркотици- с +25%. От тези данни може да направим изводът, че контролът е занижен и констатираните случаи основно са след извършването на леко ПТП. Загиналите при ПТП с водач, употребил алкохол или наркотици за изследвания период, са 5% от всички загинали за същия период (130).

През 2019 г. са загинали 142 души поради това, че са напуснали пътното платно или това прави 22% от всички загинали през годината. Основна причина за напускане на пътното платно в статистиката на МВР е посочена несъобразената с пътните условия скорост. Според експертите от ИПБ това е признание за наличието на дефицити в пътната обстановка. Многократно от ИПБ сме посочвали, че една от основните причини да загиват около 140 души всяка година е липсата на маркировка, която да отговаря на минималните нормативни изисквания. Липсата на маркировка дезориентира шофьорите и е причина шофьорите в България да допускат по-често грешки, отколкото в другите европейски страни. Недостатъчната светлоотразителност на пътната маркировка създава предпоставки шофьорите да се уморяват по-бързо и по този начин да допускат по-често грешки.

Подценяването на този елемент от пътнотранспортната инфраструктура е една от основните причини всяка година стотици български граждани да губят живота си. Проверка на експертите на ИПБ със специализиран уред - рефлектометър показа, че повече от 90% от маркировката не отговаря на изискванията за светлоотразителност. Фиксацията на политици и „експерти“ само върху законодателни промени, касаещи водачите употребили алкохол или наркотици, и то само след тежък случай на ПТП, няма да доведе до необходимата промяна на пътната среда и до предотвратяване на тежки ПТП.

Изследване на ИПБ показва, че са необходими 50 млн. лева за полагане на маркировка по автомагистралите и първи клас пътища, а ефектът от това ще бъде между 40-60 загинали по-малко на годишна база.



Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Чий го крепят тия
1 Отговор
от тоя институт не знам.

Коментиран от #2


Оценка:
-0 +2

2
Този коментар е премахнат от модератор
Русенец
3 Отговор
Как ще е занижен, като контрол просто няма?

Оценка:
-1 +0

Процесор Кучков
4 Отговор
Разберете че пияни водачи няма.Има само такива които са на кокаин и хероин.

Оценка:
-1 +0

Не е занижен 😂😂😂
5 Отговор
Куките се прибират след смяна с пълни жобове 😂😂😂😂

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Валери Симеонов
Лидерът на НФСБ към председателя на БСП Михаил Миков по време на дебатите по бюджет 2016 г., по повод това, че социалистът остро отхвърли параметрите на бюджета, а Симеонов оспори правото му изобщо да го обсъжда заради проваленото предишно управление:
Не се обаждайте там от коневръза."

Още бисери
ТОП 5