Бившият министър на външните работи, евродепутат и член на АБВ Ивайло Калфин не смята, че България защитава своята история с позицията си за влизането на Северна Македония в ЕС. Според него страната ни трябва да сложи няколко изпълними точки на западните ни съседи и да постави срок за изпълнението им.
„Това, което не направи България, е да обясним смислено какво точно искаме. Министрите Екатерина Захариева и Красимир Каракачанов сякаш говорят за различни неща. Нито един не успя да обясни какво точно искаме да се случи, за да дадем зелена светлина. Това не успяхме да го обясним и на нашите партньори в ЕС. Нито един не излага българската позиция. Те се опитват да я обяснят, но говорят политиците от Скопие“, заяви Калфин пред bTV.
„Трябва да конкретизираме това, което искаме от тях. Аз докато бях външен министър може би бях първият, който каза, че подкрепяме Македония, но без да позволяваме кражби от историята на България и от нашата идентичност, без да имаме проблеми с тяхната. Оттогава минаха 15 години. Преди 3 години подписахме договор и едва сега забелязахме, че този договор е недостатъчен, не се изпълнява и т.н. Управлението на Зоран Заев и този прозорец, който има Северна Македония да влезе в евроатлантическите и европейските структури, предполагаше ние много ясно да поставим изискванията на България и те да са разбираеми и да решим въпроса си“, каза още Калфин.
„Даваме на историци и експерти да решават политически спорове. Това е сбъркано в Договора за добросъседство. България трябва да бъде активна, да сложи няколко изпълними точки и да постави срок и да каже: „Ние искаме да се случи първо, второ и трето, за да има някакъв резултат“. За езика България иска Република Северна Македония да пише навсякъде в ЕС националния език на тази държава. Коя друга държава го прави това? Това не може да ни разбере никой. Ние се отказахме от това. После казахме: „Добре, те поне да признаят българските корени на македонския език“. Това може да влезе някъде в споразумението, но не означава, че след това няма да се намери някой член на тяхната Академия на науките да каже някакви глупости“, посочи Калфин в сутрешния блок на bTV.
„Когато имаш нещо, то трябва да бъде конкретно и изпълнимо, за да може да убедим всички наши партньори, включително и тези в Скопие, какво трябва да се направи. Ние в момента решихме въпроса на тези, които са против ЕС и тези, които продават паспорти на македонци в София“, заяви той.
„Не мисля, че защитаваме българската история по този начин. Какво точно защитихме в българската история и с кое? Някой ни разбра ли в Скопие, промениха ли някой учебник, някой разбра ли извън нашия регион? Какво точно защитихме? Ние преговори ще водим много дълго и по различни теми с нашите съседи. Въпросът е, че ние имаме интерес те да вървят по един път, който за нас е важен – хората да пътуват и търгуват и да има близки контакти между двете държави, а в момента се случва точно обратното“, допълни Калфин.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо
Коментиран от #15, #17, #31, #61
09:59 20.11.2020
2 5555
Тоя човек и за овчар не става!!!
Коментиран от #70
10:03 20.11.2020
3 бушприт
10:09 20.11.2020
4 учуден
Коментиран от #11, #52
10:14 20.11.2020
5 Сталин
10:14 20.11.2020
6 Българка
10:16 20.11.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ГРАД КОЗЛОДУЙ
10:16 20.11.2020
9 ТаУмВзе
Коментиран от #21
10:19 20.11.2020
10 Да уточним
Коментиран от #63
10:24 20.11.2020
11 Бесен Язовец
До коментар #4 от "учуден":
Селянка от северна България!Коментиран от #24
10:24 20.11.2020
12 Лелеее
Кое защитихме ли ?
Малко СРАМ имаш ли , да се изправиш да питаш ???????????????????????????????
Коментиран от #36, #42
10:24 20.11.2020
13 Ясно и точно
2.Възтановяване и опазване българските паметници!
3. Прекратяване шефствия чествания с антибългарска насоченост !
4. Осъждане комунистическото минало и идеология ! ( Титови маршове)
5. Декларация че нямат териториални претенции към България!
6. Прекратяване на политиката на създаване на пречки за развитие на взаимноизгодно икономическо сътрудничество и културен обмен!
7. Борба с корупцията, дълбоката държава и т.н.
Коментиран от #27, #55
10:25 20.11.2020
14 МИ КЪ
10:26 20.11.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Въртоп
Националното предателство на БКП е причината за днешната каша.
Коментиран от #35
10:28 20.11.2020
17 Тоа и Пирински са
До коментар #1 от "Дедо":
Лаладжии. Могат да разпьват локуми до други ден ама ДЬРВАТА тряа да се нацепят ЩОТ кьщата изстива....10:28 20.11.2020
18 ПУТИН
10:29 20.11.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 КАЛФИН ПРЕДАТЕЛ
10:33 20.11.2020
21 ТаУмВзе
До коментар #9 от "ТаУмВзе":
Защо маке консулът не е Изгонен, заради обидата към кате труднограмотна та? Обявяват се 100 хиляди маке паспорта за Невалидни, шитнати от шкембе торба. Даваш им на маке шкембе торба и пияното джудже като Виновни. На ви Мерки! А не да се жалваш и да лаеш по медийки те.10:34 20.11.2020
22 ха ха ха
10:36 20.11.2020
23 Щип
Разумните въпроси, които трябва да си задават хората в България и в Македония (включително и учьоните от БАН) са:
1. На какъв език пишеха и какъв език ползваха хората в България и в Македония в периода до 1944 г.?
2. Има ли някакви разлики, какви са те и откога насетне са започнали да се появяват?
Защото истината е, че както в Македония не пишат по начина, по който са писали преди Втората световна война, така и в България пишем по различен начин. Причината е сходна: и в двете държави са направени т. нар. „езикови реформи“, които са разделили течението на реката на българския език в две посоки. И двете реформи са през 1945 г. В България са премахнати няколко букви, с които е „опростен“ езикът. В Македония реформата е по-мащабна – премахнати са букви, които са характерни за българския език. Добавени са такива от ... сръбския. Но фактическата „реформа“ там продължава, като в езика, в „книж
Коментиран от #39
10:37 20.11.2020
24 rule
До коментар #11 от "Бесен Язовец":
Македонски бре!:) Ти, не знаюваш ли че така се дума на македонски!:) Оставаше само да е сложила и по някоя латинска буква! Кво да я праиш?!:) Язе, само за едно се сещувам!:)10:38 20.11.2020
25 ГА ЯДОХА КИБАПИ
10:39 20.11.2020
26 Бай Онзи
10:42 20.11.2020
27 Защо повечето
До коментар #13 от "Ясно и точно":
такива "ясни и точни" не са достатъчно грамотни? Безплатна консултация - пише се "възСтановяване" - сравни напр. с уСтановявам"; 2.Пише се шествие - шеФствие е просто тъпизъм; 3. В българския език има предлог НА , употребява се в определени случаи - виж например "Съвременен български език", С., 1999г. Автор на раздела е проф.д-р Иван Куцаров. Също и "Морфология на СБКЕ", С.,1983, изд. БАН, автор на раздела проф. Ст.Стоянов.Коментиран от #40, #66
10:43 20.11.2020
28 КАЛФАТА Е ПЕДАЛ
Коментиран от #30
10:48 20.11.2020
29 име
10:49 20.11.2020
30 Ами те и
До коментар #28 от "КАЛФАТА Е ПЕДАЛ":
много от швейцарците говорят немски. Да сте чули немец да каже за тях "ограбили са ни, защото говорят езика ни!"? Хайде стига с тези патриотарщини. Езикът е ничий, защото е на всички. Съвременният македонски е реалност - и щем-не щем, трябва да се съобразяваме с това.Коментиран от #32
10:54 20.11.2020
31 чети и помни
До коментар #1 от "Дедо":
Българската история, трябва да бъде пренаписана , въз основа на факти, такава каквато е .Чети Страбон,Херодот и всички грамотни историци, по онова време.От три години чета факти за историята на траките, никъде не срещнах думата славяни като народ.
Но много пъти и то с факти, чета за българите и траките в различни периоди на историята.
Отказвам да се наричам , славянин ,такова племе никога не е имало и няма как да има ,защото е измислица на Руските интереси в България.
Говорим си, като Българи ,чист Тракийски език , 1:1.
Българите са Траки ,автохонни жители на Балканите, произхождощи от Пеласгите, Елините, сме ние, а не Гърците.
Нашите предшественици са основали 70% от Европейската култура.
Комунистеческата диктатура е легализирала огромна лъжа в нашата история и направила Велика България да изглежда , като катун от племена" чергари" пред целия свят , огромно падение на интелектуалната Хунта- комунисти.
А истината е една и тя е съвсем друга.
11:01 20.11.2020
32 Лаладжия
До коментар #30 от "Ами те и":
Секи швейцарец ще ти каже че говори на немски френски или италиански език а не на шейцарскки. Македонци те ползват Бьлгарската Азбука за езика си. Виж сьрбите са по хитри ползват писмено и латиница и кирилица за бьлгарки звуци.....11:03 20.11.2020
33 стоян георгиев
Коментиран от #53
11:06 20.11.2020
34 123
Коментиран от #44
11:06 20.11.2020
35 Извинете
До коментар #16 от "Въртоп":
но колко от проблемите на съвременна България започнаха с идването на "демокрацията"? А колко пък на една по-отдавнашна България са следствие от Берлинския конгрес? Много е лесно да се съдят които и да е от позициите на доста отдалеченото време. Разбира се, само "антикомунистите" са безгрешни. И, очевидно и безспорно - Бойко Борисов и последователите му.11:07 20.11.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Осман
11:10 20.11.2020
38 Тони
11:11 20.11.2020
39 Абсолютно
До коментар #23 от "Щип":
съм съгласен с логиката ти. Но ми се струва, че е необходимо и уточнението "днес фактите са такива, каквито са - и трябва да се съобразяваме с тях". И да се позамислим защо сърбите са успели в отношението си към Македония, а ние -не -не се ли крие отговорът в желанието да демонстрираме превъзходство и "настойничество" над еднин вече оформен и съществуващ етнос?11:12 20.11.2020
40 До граматика
До коментар #27 от "Защо повечето":
Те ,такива" умници" като теб и твоите" приятели" от БАН , съсипаха Българската история, докато дядо ми се биеше на северната страна на връх" Душегубка" в Македония.За да остави костите се там и напише истината за Българската история.
А сме имали и прадядовци, които са се биели и в Британия нали,
някой да е чувал, през комунизма за тази забравена част, от Тракийската мощ , на България.
Или , Тракия според "БАН" ,изчезна в Съветска Русия за определен период и после пак се преселиха на Балканите ????????????????
" Старо-Българите тюрки", емигрираха в България, защото ги гони Чингис Хан и неговите орди????????????????????????????????
11:23 20.11.2020
41 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #47
11:23 20.11.2020
42 Ти па разсмя
До коментар #12 от "Лелеее":
ме искрено човече!!!! КОмунист и срам ха ха хи хи хи..Тези и....и НЯМАТ нищо човешко!!! Справка от 1944 та до ПРЕДИ 11 години!!!11:25 20.11.2020
43 Петълчо
11:30 20.11.2020
44 чети и помни
До коментар #34 от "123":
Да прав си, неможеш да ги разделиш, защото всички са Траки ,но има карти от Римската империя и Римляните, много подробно са изложили в тези карти ,и Одрисите и на Македонците.Всяко едно Тракийско племе, си има място в Географията и историята,
исписано с имена и граници понякога неопределени поради раздори и войни.
Но, цялостната картина е перфектна.
Тези 600 години от Римската окупация на Тракия е подробно написана и не може да се сбърка.
Имаме 11 кесари от Тракийски произход," БАН" къде е спал през всичките тези години, проекти по" Сапарт" ли правиха.
Или търсят, граматическите грешки на тези, които коментират?
11:40 20.11.2020
45 Лустрация
11:47 20.11.2020
46 Политолог
11:49 20.11.2020
47 чети и помни
До коментар #41 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Имат разбира се, те са толкова Тракийци колкото и ние Българите.Това е без коментар ,железни факти и няма смисъл, да се коментира.
Живеели сме, хиляди години, едни до други, говорили сми един и същи език ,Русия като видя, че изспуска България от" Дикта-Турската прегръдка" на Комунизма,
насъска Македония да заеме нашето място ,в историята на Балканите, което е обща история на двата народа.
Сега печели Русия от ситуацията .
11:51 20.11.2020
48 Behemoth
11:52 20.11.2020
49 Гост
11:52 20.11.2020
50 Фицо
12:00 20.11.2020
51 007
Коментиран от #59
12:04 20.11.2020
52 Ко каза ко
До коментар #4 от "учуден":
Ох малеее, само по вестниците и ел. медиите да беше с мед да ги намажеш . Ами как говорят по телевизията и радиото ?12:23 20.11.2020
53 Медицинска сестра
До коментар #33 от "стоян георгиев":
Дали са топки или е пазарлък ще видим.Коментиран от #54
12:53 20.11.2020
54 стоян георгиев
До коментар #53 от "Медицинска сестра":
ами за сега са си топки щото ,я прочети колко статии вече има против това негово решение и то основно в западната преса!дано не се огъне по-нататък!13:13 20.11.2020
55 Николай
До коментар #13 от "Ясно и точно":
Ама и ти явно нищо не си разбрала никой никога в Бългория неим е отричал плавото на самоопределение те са хората които отричат правото на самоопределение на хиляди починали Българи които са де определили приживе като Българи ате искат сега да ги пишат Северно македонци13:27 20.11.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Боратино
13:49 20.11.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Пежо
До коментар #51 от "007":
Когато влизахме в ЕС бяхме предпоследни,а сега сме призьори-отзад напред.Вместо да се мисли за икономика и развитие,за Бъдещето,ние сме вперили взор в миналото.Няма никакво значение колко велика е била България-не сме се поучили от грешките си.Ще настъпваме едно и също гребло 100 пъти.Историята има смисъл,единствено ако хората си вадят някакви изводи от нея.Ако българите бяха по-умни,щяха да печелят от търговия,туризъм и др. от македонците.Разделяй и владей-само Каракачанов ще спечели от тия простотии14:17 20.11.2020
60 Малко слонче.
14:21 20.11.2020
61 Малко слонче.
До коментар #1 от "Дедо":
Къде са сега ренегатите от АБВ.Гоце нали ги разпусна.14:38 20.11.2020
62 ПЕНКО
14:41 20.11.2020
63 Българин
До коментар #10 от "Да уточним":
Ти не си в час. Да си се наричат и марсианци ако искат. Но това самоопределение с години да се гради с омраза, кражба и фалшификация на история и ненавист към граждани на съседна държава, мисля няма място в ЕС.14:48 20.11.2020
64 Свилен
16:19 20.11.2020
65 Simvola
16:21 20.11.2020
66 Илатерит
До коментар #27 от "Защо повечето":
Когато нямаш какво да кажеш правиш граматически разбор! Човекът просто може би е бързал! Иде реч ( става въпрос), за едни съвсем други неща! Можеш пак да се поопражняваш! Важен е смисълът! Пък може и българин от македония да го е писал!!??16:26 20.11.2020
67 Калфата
17:07 20.11.2020
68 Нане
21:00 20.11.2020
69 някой
21:58 20.11.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 КАНАРА И МАН ЮНАЙТЕД ОТ ПЛОВДИВ
22:24 20.11.2020