Ръководителят на COVID- отделението в Инфекциозна болница доц. Атанас Мангъров не се е записал в списъците с медици на първа линия, които са готови да се ваксинират срещу коронавирус. Пред дебати.бг инфекционистът разкри, че има сериозни резерви към ваксините срещу COVID основно заради краткия период, в който са били създадени.
По думите му основният проблем не е в тези алергични реакции, които се получават-като например повишаване на температурата или зачервяване на мястото на убождането.
„Специално при тази ваксина на Пфайзер и Бионтек, при нея в организма се вкарва чужда РНК, която кара клетките на човека, на който е поставена да започне да произвежда белтъци на коронавируса. И срещу тях вече се изработват антитела. Тука има две неща, които не са уточнени. Първото е доколко вкарването на този чужд генетичен код има онкогенен потенциал т.е доколко този генетичен код може да доведе до някакви злокачествени трансформации в човешката клетка. Това не е нещо, което може да се уточни в рамките на 3-4 месеца, а за да се уточни това нещо са необходими години. Второто нещо е доколко тези протеини, тези белтъци, които ще се вкарат в човешката клетка ще могат да се възприемат като чужди антигени и да доведат до възникване на автоимунни заболявания. Най-вероятно това няма да се случи, но не можем да го докажем, това не е нещо, което се доказва в рамките на няколко месеца.Това са проблемите около тази ваксина, които не са уточнени. Представете си какво би станало ако да кажем се имунизират 70-80% от хората и след няколко месеца или след няколко години се окаже, че примерно 1-2% от ваксинираните са с автоимунни заболявания или имат някакви онкопроблеми.“
Това са неща, които за да се уточнят е необходимо доста по-продължително време, а не няколко месеца, категоричен е доц. Мангъров.
„При условие, че смъртността от COVID е под 0,3% да се вкарват ваксини, които не са толкова добре проучени, на хора, на които им няма нищо, които са здрави и тези ваксини не са напълно изпитани по правилата на добрата медицинска практика това ми се струва малко прибързано.“
За момента не е ясно и какъв имунитет би създала тази ваксина.
„От една страна ни се казва, че вирусът не създавал траен имунитет, което много ме съмнява, а от друга страна ние си правим ваксина, в която използваме частици от вируса и чакаме там да получим някакъв по-траен и по-силен имунитет.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Едва
19:56 10.12.2020
2 Bake Rolls
Коментиран от #10, #11, #65, #82, #83, #84
19:57 10.12.2020
3 Супер Марио
19:57 10.12.2020
4 КОТарАК
19:59 10.12.2020
5 Хехе
20:00 10.12.2020
6 Професора
Коментиран от #21
20:00 10.12.2020
7 Мангъров
20:02 10.12.2020
8 Диверсант
Коментиран от #14
20:03 10.12.2020
9 Последния Софиянец
20:04 10.12.2020
10 Бако
До коментар #2 от "Bake Rolls":
Баце!Мангъра никога не казвал,че няма вирус!А истината я говори от началото и никой не го слуша!А той е прав на 100%!20:05 10.12.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 бай Иван
20:06 10.12.2020
13 Дельо Хайдутин
20:09 10.12.2020
14 Чичо Тончо
До коментар #8 от "Диверсант":
Мутафчийски щял бил да се вдаде да го боцнат с ваксината и него! Дали?И с какво ли!?
20:09 10.12.2020
15 Hoho Boho
Тази ваксина е създадена на основата на противозачатъчна ваксина, предназначена за Третия свят, на която е добавена допълнителна функционалност.
Коментиран от #35
20:09 10.12.2020
16 Изследвайте
Коментиран от #22
20:09 10.12.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Bake Rolls
До коментар #11 от "а бе":
Мутафчийски ще се окаже прав на 100 % за разлика от мeнтето Мангъров.Коментиран от #36
20:12 10.12.2020
19 Верно ли
20:14 10.12.2020
20 Хахаха
Хахаха, този ще се зарази накрая и ще пукяса но ще продължава да си твърди малоумните бръщолевини !!!
Коментиран от #29
20:14 10.12.2020
21 Ко каза ко
До коментар #6 от "Професора":
Така е ,Бил Гейтс е решил да затрие България .Ето доказателство , нашите служби не спят ,хванаха го!!!20:15 10.12.2020
22 34lrlr4rk
До коментар #16 от "Изследвайте":
А кое гарантира, че изследването за антитела ще е обективно? Нали го правят същите тия, дето искат да ви ваксинират!Кое гарантира, че при това изследване, няма да ви направят скрита "ваксинка" ?
Хора, не допускайте никави лекарски нтервениции, ако това не е крайно необходимо!
Казано е "Има време за обич, има и време да се събират камъни."
Сега е време не за доверие, за събиране на камъни!
Коментиран от #23, #28
20:17 10.12.2020
23 С тая параноя
До коментар #22 от "34lrlr4rk":
си за доктор човече! Сериозно! Потърси някаква помощ! Утре и зъболекаря ще откажеш!20:20 10.12.2020
24 Как пък реши, че смъртността е под 0,3%
Коментиран от #25, #26, #27, #32
20:22 10.12.2020
25 Софиянецо
До коментар #24 от "Как пък реши, че смъртността е под 0,3%":
Точно Мангъров не е Антибойко. Точно затова Бойко го слуша.20:28 10.12.2020
26 Верно ли
До коментар #24 от "Как пък реши, че смъртността е под 0,3%":
Кой те пита тебе бе, кой е анти, кой не е? Хората имат право да се информират и слава Богу, информация бол, и то в официални правителствени сайтове. На теб ти предлагам да си набиеш няколко дози, щото и "съчка" даже не си, ама поне няма да ти четем мозъчните напъни под всяка статия за короната!20:31 10.12.2020
27 Хахаха
До коментар #24 от "Как пък реши, че смъртността е под 0,3%":
Мангъров за разлика от щабаджиите, които си менят мнението по три пъти дневно, си казва истината от самото начало и си държи на мнението...за справка твоя идол Мутафчийски на 28 февруари каза: Коронавируса е безопасен, грип Б е много по страшен.Коментиран от #67
20:31 10.12.2020
28 Правят го лаборанти, половината от които
До коментар #22 от "34lrlr4rk":
също не биха се ваксинирали. Антителата у преболедувалите едва ли ще осигуряват доживотна защита както твърдеше Мангъра. Въз основа на какво го твърдеше това нямам идея. Сигурно вижда в бъдещето. То и при малка част от децата традиционни и прилагани от десетки години ваксини имат нежелани ефекти.В много редки случаи са дори животозастрашаващи. Това важи и за лекарства и за всякакви антибиотици и химии. Но пък благодарение на тях продължителността на живота е скочила доста през последните 120 години. Въпреки екологичните проблеми, ГМО храните, стреса и т. н.Коментиран от #34, #79
20:32 10.12.2020
29 ти малоумника
До коментар #20 от "Хахаха":
В случая малоумника си ти.Първо си неграмотен,второ от позицията на какъв специалист, даваш определения на професионалист вирусолог.Гербава паплач.20:33 10.12.2020
30 Нормално
20:34 10.12.2020
31 Академик
20:35 10.12.2020
32 нискоинтелегент
До коментар #24 от "Как пък реши, че смъртността е под 0,3%":
С математика бе зомбиран нискоинтелегенте гербераст.Умрелите на година се делят на общия брой население,полученото се умножава по 100 и се полуучава процента за смъртност.За миналата година в БГ,1,52%,за тази до момента 1,51%Коментиран от #45, #50
20:39 10.12.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Да ама не
До коментар #28 от "Правят го лаборанти, половината от които":
Да сравняваш ваксини изпитвани 10 години с тримесечни експерименти е смешно и жалко, но пък сигурно виждаш в бъдещето щом знаеш, че ваксината за ковид след 10 години няма да има странични ефекти. П.П. Само след 3 месеца тестове се оказа, че 25% имат странични ефекти в т.ч. стерилност и автоимунни заболявания, смятай колко % ще са след година и повече, надали ще си жив да ни разкажеш от личен опит.20:41 10.12.2020
35 запознат
До коментар #15 от "Hoho Boho":
Досега създадена и одобрена за ползване мРНА ваксина в света няма. Така, че няма на каква база да е създадена. Капиш?Коментиран от #41
20:41 10.12.2020
36 Centurion
До коментар #18 от "Bake Rolls":
Пишеш глупости човече!!! Болестта не е страшна,това което каза Мангъров точно така се разви и мина през мен.Изкарах я почти на крак,ходейки на работа.Имах симптоми но не загубих обоняние.Чай,мед,аспирин,инхалации със сода,и изопренозин. Болестта е смногоо нисък процент на смъртност,и за нея не би трябвало ,да се говори от сутрин до вечер.Тук има друга стратегия и намерения които се прокарват облъчвайки! населението. Сеетът е в криза и се търси решение.Целта са хората около пенсионната възраст,и пенсионерите.Те ше бъдат ликвидирани!Няма кой да им плаща пенсиите!Проблема е световен.А отделно има безконтролно нарастване на некачественото население,което трябва да бъде сведено до минимум! Поне 4 милиарда трябва да изчезнат!!! Китай, Индия, Пакистан, Виетнам, Индонезия, страните от арабският свят,и Турция включително трябва да останат най много на половина!!!Няма никакъв практически смисъл от съществуването на тази безполезна биологична маса!Нещо повече,тя е вредна с присъствието си,няма никаква култура,и създава хаус и безредие!!!
Коментиран от #37, #42, #47, #53
20:42 10.12.2020
37 Еклектик
До коментар #36 от "Centurion":
Да, ти си минал така, но повечето го изкарваме доста тежко. Кашлица, ужасни болки, пневмония, световъртеж и брутално главоболие. Нема такова ходене по мъките. Точно 31 дни го карах. Отвратително заболяване.Коментиран от #39, #40
20:52 10.12.2020
38 Чики-Рики
21:02 10.12.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Истината
До коментар #37 от "Еклектик":
Женчо, върви в онкологията да видиш що е болка!!! Там можеш да се оплачеш на раковоболните как си кихал и си кашлял.Коментиран от #46
21:06 10.12.2020
41 Hoho Boho
До коментар #35 от "запознат":
Казваш:"Досега създадена и одобрена за ползване мРНА ваксина в света няма."
Прав си!
Но тогава за каква ваксина говорим и се вълнуваме,
след като такава ваксина не съществува,
защото
"Досега създадена и одобрена за ползване мРНА ваксина
в света няма."
21:09 10.12.2020
42 Българин
До коментар #36 от "Centurion":
Осъзнаваш ли какво си написал...Бил си Заразен,Знаел си го и си ходил на РАБОТА....Заразявал си наред в градския,в магазини,колегите ти,близки приятели....Ти си за Затвора.....
Коментиран от #48, #54, #57
21:12 10.12.2020
43 Дълбоко виждащ
21:16 10.12.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Дълбоко виждащ
До коментар #32 от "нискоинтелегент":
Не ги учете на пропорции,да ходят в казиното да ги изучават!21:18 10.12.2020
46 Осъзнаваш ли
До коментар #40 от "Истината":
когато пишеш простотии? Май не! То трябва и да имаш с какво! Човека е споделил с вас какво му се е случило, но като не можеш да осъзнаеш или не ти пасва на простотиите в главата ти и дай да хейтиме!Коментиран от #52
21:21 10.12.2020
47 АНОНИМЕН
До коментар #36 от "Centurion":
ИМАШ МНОГО МИНУСИ ЗАЩОТО СМЯТАТ, ЧЕ ТОВА СИ ГО МИСЛИШ И ХАРЕСВАШ! Всъщност си прав!Пo врeмe нa кризa кaквaтo e тaзи c кoрoнaвируca гoлeми мacи oт хoрa в глoбaлния cвят cтaвaт излишни.
В пeриoд нa тeжкa икoнoмичecкa кризa мacитe трябвa дa ce кoнтрoлирaт.
Кризи ce oргaнизирaт нa вceки 10-15 гoдини! 2008-9 гoдинa пaк имaшe!
Aкo нe ce прaвят кризи щe имa cвeтoвнa вoйнa, нo гoлeмитe ги e cтрaх oт вoйнa! Прeкитe и нeпрeкитe пoрaзии щe ca тaкивa, чe в cлeдвaщaтa вoйнa, aкo изoбщo имa тaкaвa и e мeжду чoвeци - oръжиятa щe ca кaмъни и тoяги!
Коментиран от #51, #56
21:37 10.12.2020
48 Чичо Тончо
До коментар #42 от "Българин":
А ти, ако си го изкарал безсимптомно и изобщо без да усетиш - какво?! Затуй, че си го изкарал без да разбереш да те обесим за половите органи публично на някой стълб ли?! Или като си направиш тест за антитела и се окаже, че си минал през това"ужасно нещо" без да усетиш ще си направиш сепуку защото съвестта те яде?! Стегни се в кръста! Остана само КОВИД! Няма други коронавируси, грипни и парагрипни, рино и не знам какви още около 200 бройки!21:44 10.12.2020
49 ИВАН
21:45 10.12.2020
50 До високоинтелЕгентния
До коментар #32 от "нискоинтелегент":
антигербераст. Въобще не ми пука за тъпунгер като Бойко, но заради такива като Мангъров и "изхожданията" му в ефира и всички медии в момента сме на това дередже. За ваксините може да има основание , че не са достатъчно изпитанията.Ама някаква алтернатива да има?Все пак никой не ви задължава да си слагате ваксина насила у нас. Ама нищо чудно утре да е задължително условие, за да може да пътувате със самолет в много авиокомпании, да отидете на круиз и дори да започнете работа в някоя чуждестранна фирма с офис в България. Е, не пред всеки се очертават такива перспективи и без да има пандемия... А с обяснението как Мангъров е решил, че смъртността от ковид е под 0,3 %направо ме разби Как я измъдри тази тъпня? . А сигурно се мислиш за гений... Ами обясни тогава как за последните няколко седмици имаме над два пъти повече починали от същия период през 2019 година и защо? Дай си гениалното високоинтелЕгентно мнение по въпроса.21:52 10.12.2020
51 Centurion
До коментар #47 от "АНОНИМЕН":
Не ме интересуват минусите или плюсовете,аз казвам какво мисля,и смятам ,че е правилно!Те мислеха ,че повече хора,повече работа,обороти и печалба, ще бачкат и ще ги експлоатирам.Обаче нещата не станаха така.Тази маса става неконтролируема,тя няма култура, образование, трудови навици,обноски и прилично поведение.Да създадеш всичко това е много по скъпо,и трудно,даже може би невъзможно,но умните,и богатите трябва да намерят решение.Тази сган не бива да се разпростира,а трябва да се сведе до минимум. Виждам ,че до момента са доста плахи и нерешителни,а тук са нужни кардинални мерки,!Тази маса е заплаха за света,за баланса,и за това човек да пребъде.Ако продължи в този порядък сме обречени всички.21:57 10.12.2020
52 Хахаха
До коментар #46 от "Осъзнаваш ли":
Ами дай всеки да споделя как е изкарал настинка или грип...аман от хипохондрици, добре че ще ви ваксинират скоро и броя ви ще намалееКоментиран от #60
21:58 10.12.2020
53 Няма да останат наполовина, защото
До коментар #36 от "Centurion":
смъртността след младите от коронавирус е ниска. Ако си мислиш, че целта е чрез ваксини да се направят стерилни много хора във фертилна възраст в държави от третия свят с прекомерна раждаемост щяха да измислят друг начин...22:00 10.12.2020
54 Баш българин
До коментар #42 от "Българин":
Ти колко пъти грипозен си ходил на работа - всяка година нали, ами за разтрел си:)22:00 10.12.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Кризите не
До коментар #47 от "АНОНИМЕН":
се организират! Кризите имат цикличност и ти почти си я нацелил! Икономическите кризи се случват на 16 годишен цикъл! 8 години икономиката върви на възход и 8 на спад! От 2008-2010, следващата ще е в периода 2024-2026! Пандемията е друг вид криза, която най вероятно ще задълбочи финансовата! Въобще във финансите има много цикличности, които се използват и при технически и фундаментални анализи!22:05 10.12.2020
57 Centurion
До коментар #42 от "Българин":
Да,осъзнавам. Ако бях на Борисов още лятото щях да ви наредя пред поликлиниките,за да ви инжектирам вируса,и да заразя всички.За две седмици!,щях да реша проблема.Тази агония е по вредна от това което бих направил! Болестта не е страшна,и страха е много по вреден от нея.Страха не спира смъртта, страха спира живота!22:06 10.12.2020
58 яко ни лъжат
22:12 10.12.2020
59 Не правиш ли
До коментар #55 от "Истината":
разлика между оплакване и споделяне? Второ: Как реши, че е само кихане и кашляне? Това, че си вкарвате някаква картина в главата и не приемате никакви други факти, ви водят до подобни глупости! Аз примерно я изкарах дори и без кихане и кашляне! По леко от една настинка! Това не ме накара да си въобразявам глупости като теб! Имах познат, който береше душа! Не знаехме дали ще оцелее! И да вземе да се подигравам като някой глупак, защото видиш ли как било при мен! Ами явно при всеки е различно! Истината е, че при някой наистина е много тежко! Какъв е смисъла да сравняваме с други болести! Има зловещи, в пъти по зловещи и от онклогичните! Тъпо е такива сравнения! На фона и на толкова жертви, е тъпо да се пресмиваш на някой!22:15 10.12.2020
60 От изказването
До коментар #52 от "Хахаха":
ти лъха цялата същност! Коментара е излишен! Няма и да разбереш! Мога единствено да те съжалявам за развитието ти!22:23 10.12.2020
61 Б. Г.
22:28 10.12.2020
62 ежко
22:30 10.12.2020
63 Слава Богу нито ракът, нито
До коментар #55 от "Истината":
инфарктите се предават по въздушно капков път. Но ако вече имаш рак или сърдечносъдови заболяване рискуваш да умреш твърде бързо ако лепнеш и ковид. Никой не твърди, че ковид е по-опасен от рака, нито че е по-смъртоносен. Въобще не може да става въпрос за сравнение, защото не са съпоставими по никакъв начин заболяванията. Подобно сравнение е нелепо. Въпреки, че ако ракът се хване в ранна фаза в доста случаи е лечим или с висока преживяемост, а някои хора, заразени с ковид си заминават за 2 седмици. В това число и такива под 40 години. Всеки познава поне няколко души умрели от рак, защото онкологични болести има откакто свят светува, а за конкретния коронавирус знаем от година.Но аз вече познавам и няколко души умрели от или заради усложнения от ковид-19,включително жена на 35,която не е имала открито никакво съпътстващо заболяване. А умря за 12 - 13 дни заради зараза с ковид. Затова всеки, който се хвали колко леко го е изкарал и твърди поради тази причина, че е просто безобидничко грипче да не се мисли за център на вселената. Всеки организъм е различен, а и вирусният товар не е без значение...22:31 10.12.2020
64 Много важно,
22:33 10.12.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Лек недостатък на ваксините
Коментиран от #69
22:54 10.12.2020
67 А сега защо не вземеш да цитираш по дати
До коментар #27 от "Хахаха":
всичко, което е казал досега Мангъров. А през февруари у нас грипБ определено беше доста по разпространен от коронавируса. А е по-опасен за деца и тинейджъри и сега. През февруари имаше само няколко жертви на ковид в Европа, а Китай ни се струваше безкрайно далече и на безопасно разстояние. Но през март и април вече се мреше яко в много европейски държави. Които успяхме да надминем по смъртност, слушайки непремерените изказвания на Мангъров. Затова се потруди да изкараш малко цитати от Мангъров. Трябваше да сме забравили за ковида още през лятото според него, ама не сме. И съвсем реално и все по яко се мре от или с ковид. Ама никой не се извини на Мутафчийски. Нито Бенатова, нито наглия журналист от 7/8.23:03 10.12.2020
68 ТОЧКАТА
23:04 10.12.2020
69 Ако започнеш да четеш противопоказанията
До коментар #66 от "Лек недостатък на ваксините":
и страничните действия на което и да е лекарство ще се ужасиш. Ама предполагам, че си пил антибиотици поне веднъж в живота си. А безобидния на пръв поглед аспирин може да е смъртоносен ако се даде на дете.23:06 10.12.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Шамара
Коментиран от #72
00:22 11.12.2020
72 Генчо Божилов
До коментар #71 от "Шамара":
Говори да се намира на приказки щото го е срам да каже, че се наакал с глупостите, които наприказва....Тихомом мълком ще се боцне....и неговите орки ще си прережат вените...няма да простят предателството на Гуруто...Коментиран от #75
01:24 11.12.2020
73 Суха съчка
01:25 11.12.2020
74 Д. Петров
Починали днес:
България - 251 ,
Швеция - 42
Коментиран от #76
01:55 11.12.2020
75 Шамара
До коментар #72 от "Генчо Божилов":
Така е прав си! Такива мекотели тровят живота! Ама не си скъса дипломата както се праскаше, трябва съда да му я скъса иззррууд !02:19 11.12.2020
76 Шамара
До коментар #74 от "Д. Петров":
Е и ? Имат ли отровно трио, орлов мост, божкоф, фатмак с юмруци, капацитети като мангъра, да изброявам ли още студенски празник в уж затворени заведения, още.. ... ? НЯМАТ!02:23 11.12.2020
77 Среден 3 пак
Коментиран от #80
08:09 11.12.2020
78 Мангърист
08:10 11.12.2020
79 хахаха
До коментар #28 от "Правят го лаборанти, половината от които":
ми не знам колко ил пък да е скочила таз продължителност на живота...прадядо ми е умрял на 105 години, дядо ми умря на 85 и то защото настина яко, иначе и той щеше да стигне стотака...аз като гледам и 85 няма да стигна с тия отрови, които ядем и дишаме...09:00 11.12.2020
80 111
До коментар #77 от "Среден 3 пак":
На юнашко доверие ли прие това обяснение? Или вече имаш опит с ваксината, която никой не е виждал? Аз предлагам още при получаване на първата партида, да се изследва съдържанието!11:07 11.12.2020
81 незнайко
11:54 11.12.2020
82 Груьодръжгоза
До коментар #2 от "Bake Rolls":
Не съм чул Мангъров да е казвал ,че вирусът не съществува .Това което твърди от началото на появата му е ,че вируса е съпоставим със грипните вируси и трябва да го преболедуваме, за да си изградим естествен имунитет.Много тъпо е да му преписваш думи които никога не е казвал!12:13 11.12.2020
83 Biz
До коментар #2 от "Bake Rolls":
Абсолютно. Има комплекс човекът и е обиден на властта, затова бие контра. Много тъпо от негова страна, защото дава хляб на много невежи хора, че и образовани, които му вярват. Ваксината е безопасна и масовата ваксинация е много препоръчителна.15:51 12.12.2020
84 Biz
До коментар #2 от "Bake Rolls":
Абсолютно. Има комплекс човекът и е обиден на властта, затова бие контра. Много тъпо от негова страна, защото дава хляб на много невежи хора, че и образовани, които му вярват, да разпространяват спекулациите му. Ваксината е безопасна и масовата ваксинация е много препоръчителна.15:53 12.12.2020
85 щИРЛИц
17:14 12.12.2020
86 Васил
09:47 13.12.2020
87 Глок
21:05 14.12.2020
88 питанка
11:27 18.12.2020